Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Eurosport snooker kommentator

NYTT TEMA
FCUnited
FCUnitedInnlegg: 354
12.01.09 13:57

noen som ser på akkuratt nå? Med lyd vel å merke?

Han er jo tidenes værste sports kommentator han her, makan til kjedelig mann da!? Seriøst Eurosport, vil Dere at jeg skal fortsette å se på? Han har jo holdt på i en år-rekke nå og en skulle tro han har lært noe, men neida.

Tror jeg må få meg, SKY, snooker uten lyd er ikke særlig gøy det heller...

CinemaMaestro
CinemaMaestroInnlegg: 5781
12.01.09 15:20

I alle sporter klager folk hele tiden på kommentatorer. Ingen blir fornøyde. Liker både RRL og Trikwik. Det eneste som irriterer meg med de begge, er når de begynner å greie ut om en historie som ikke er direkte relevant til spillet på bordet, og hvis det skjer noe spennende/viktig på bordet, må de på død og liv fullføre historien før de fortsetter med kommenteringen til selve spillet.

FCUnited
12.01.09 16:38
CinemaMaestro: Det eneste som irriterer meg med de begge, er når de begynner å greie ut om en historie som ikke er direkte relevant til spillet på bordet, og hvis det skjer noe spennende/viktig på bordet, må de på død og liv fullføre historien før de fortsetter med kommenteringen til selve spillet.

Akkuratt, dette skjer jo hele forbanna tia!

Fant nettopp utav at jeg kan velge mellom norsk, svensk, dansk og finsk. Ser med svensk kommentator nå, og det er fantastisk! Han kommentere det som skjer for  det første, men det beste er at han holder KJEFT når de spiller. Helt utrolig hvor eurosport fant han der reidar...

Når det sies, jeg klager jeg sjeldent på kommentatorene. I vintersport har norge verdens beste, helt klart. Ser fotball på nettet (uten arne scheie og så på TV2 blir det liksom litt som med reidar og snooker, ufattelig dårlig) med britisk kommentator; igjen verdens beste, ser mye på eurosport2, engelsk og igjen best. MEN snooker, det kan ikke nordmenn kommentere, ihvertfall ikke han der reidar... makan til tullebukk!

Norge har mange gode kommentatorer, men det ser ut som de som ikke kan noe har havna hos eurosport eller TV2...

Men men samma det, jeg er fornøyd nå, han her svenske er så absolutt å leve med! :D

Skraevadottir
SkraevadottirInnlegg: 20786
13.01.09 14:04

Enig i at vi i Norge er ganske bortskjemt med gode kommentatorer, men jeg er enig i at mange Eurosport-kommentatorer er middelmådige. Reidar-Rune Larsen, som du sikter til, er en helt ok kommentator. Han har imidlertid et par irriterende sider, og kan ofte komme med faktafeil. TrickWiik har jeg noe mer sansen for, men det kan også være fornøyelig å høre på RRL når han håner spillerne hvis de ikke presterer.

Når det er sagt, så er tenniskommentatorene på Eurosport veldig gode. Spesielt Christer Francke.

(Innlegget ble redigert 13.01.09 14:06)

FCUnited
13.01.09 14:37
Skraevadottir: Når det er sagt, så er tenniskommentatorene på Eurosport veldig gode. Spesielt Christer Francke.

hehe, mulig jeg burde begynne å se på tennis da...

Men jeg har nå eurosport på svensk hele tia nå under snookeren. Han er veldig behagelig, og sier fint lite! Bra, da kan jeg kose meg med det som faktisk skjer :D

Destruktor
DestruktorInnlegg: 23875
14.01.09 13:39

Du vet, de har plukket ut folk fra Biljardmiljøet her i landet til å ta seg av denne jobben. Jaggu bgynner de å få noen år bak seg etterhveft også, men jeg kan egentlig ikke se at det har blitt noe forandring/forbedring.

Nesten så jeg selv har lyst til å prøve meg egentlig :-)

......men da må nok Eurosport oppjustere lønningene sine litt først, er ikke stort de sitter igjen med for denne jobben. Sitter også bare i Stockholm og kommenterer, hadde jo nesten kunne gjort det gratis om jeg hadde fått gratis reise og opphold der de er og spiller :-)

Ja ja...de får holde på, det som er mest galt er å høre Trickwiik hyle "wånhandredændeiiiiiiiiiiiiitiiiiiiiiiiiiiiiii" under dart-sendinger ;-)

Nott
NottInnlegg: 614
14.01.09 14:20

Tror ikke de sitter i Stockholm lenger heller. Tror det er Oslo. Så det er enda mindre glamorøst ;-)

Lenge siden jeg har hørt på de Norske kommentere, da jeg foretrekker Kim.

Generelt syns jeg de prater for mye. Torstein hadde forbedret seg endel sist jeg hørte på han, men Reidar sliter jeg fortsatt med selv om selve stemmen hans høres ok ut på tv. Spilleforståelsen til Reidar var også sist jeg hørte fortsatt temmelig lav.

Tror begge hadde hatt godt av å se gjennom endel gamle bbc sendinger så de kanskje plukker opp noe.

Minner om at begge to opprinnelig er poolspillere og da de startet kommentere var ganske blanke på snooker.

ugyldigbrukernavn
ugyldigbrukernavnInnlegg: 1
14.01.09 14:35

Fulgte med på en serie pool biljard sendinger på Viasat for en tid tilbake. Der var det en kommentator, Christian Johannesen, som gjorde ganske bra inntrykk. Han var saklig og informativ. Jeg vet ikke om han kan så mye om snooker, men det er beslektet.

Det er kanskje på tide å se etter nytt blod ja.

FCUnited
14.01.09 15:43
Destruktor: Ja ja...de får holde på, det som er mest galt er å høre Trickwiik hyle "wånhandredændeiiiiiiiiiiiiitiiiiiiiiiiiiiiiii" under dart-sendinger ;-)

hehe, ja jeg vet ikke om jeg skal le eller bli irritert når jeg hører den der... Kona stoppa opp og lurte på om alt var ok...hehe

Morsomt! :-D

Always-On-Cue
Always-On-CueInnlegg: 2
18.09.10 21:36

Ikke for å snakke om RRl og hans " nå booma vi" hver gang en spiller missa, dummingen har ikke oppdaget at "vi" bare se på, han er uten tvil det mest irriterende kommentator som finnes. Når RRL er kommentator jeg skru av lyden, trengs ikke lyd til å følg med snooker heh! heh!

Tenno
TennoInnlegg: 5786
21.09.10 11:22

RRL er en levende legende!

Always-On-Cue
Always-On-CueInnlegg: 2
22.09.10 22:28

"RRL er en levende legende!"

han er døds irriterende for det :-D

JimNasium
JimNasiumInnlegg: 526
24.09.10 16:05

Reidar Rune er fantastisk, jeg synes han er en veldig god kommentator. Selvom jeg synes han har noen rare synspunkter noen ganger, så er det utrolig morsomt når han lever seg inn i kampen. Husker da han kalte Ken Doherty (tror jeg det var) for gutten min da han bomma. Nei og nei, gutten min, hva gjør du der da, uff, du tok sjansen der da, nei og nei, hva tenkte du der osv. Han lever seg ordentlig inn i kampen og jeg synes det er veldig moro med Reidar Rune. Mye bedre enn han andre som er noen ganger, fra Trondheim (husker ikke navnet), men han er veldig treg og uten innlevelse. Men heldigvis er det oftest Reidar Rune som kommenterer.

Vidlaste
VidlasteInnlegg: 5751
26.09.10 12:12

Er stort sett 3 problem med RRL:

- Han skal plent ha munndiaré medan spelarane vert intervjua og introdusert slik at me ikkje får høyra kva dei seier
- Han bruker dei same orda og uttrykka heile tida
- Han stoppar altfor mykje opp når han snakker og tek ein "eeeehhhh". Eit frykteleg språktrekk hjå mange austlendingar, og RRL er ikkje noko unntak.

"Og NÅ, Ricky Walden...... NÅ.... må du ikke gjøre noe feil her"
"Så skal vi på oversiden av blå da!"
"Åsså senker'n den rød der!"
"Da er det bare for Reidar Rune Larsen å takke for seg, og så er vi tilbake i morgen altså klokka 13:30"
"Og hvor går hvit?!"
"Spiller den aaaaaaltfor tynt i hjørnet!"
"Den kan altså spilles veldig tynt, meen så spiller'n den FOR tynt!"

storpeder
storpederInnlegg: 4755
26.09.10 15:16

Begge to er flinke kommentatorer. Enkelte skal absolutt finne noe negativt med alt.

Skraevadottir
SkraevadottirInnlegg: 20786
26.09.10 15:36
Vidlaste: "Og NÅ, Ricky Walden...... NÅ.... må du ikke gjøre noe feil her"
"Så skal vi på oversiden av blå da!"
"Åsså senker'n den rød der!"
"Da er det bare for Reidar Rune Larsen å takke for seg, og så er vi tilbake i morgen altså klokka 13:30"
"Og hvor går hvit?!"
"Spiller den aaaaaaltfor tynt i hjørnet!"
"Den kan altså spilles veldig tynt, meen så spiller'n den FOR tynt!"

He-he. Mye trademark RRL der, ja!

Jeg kan jo forresten legge til litt:

-"Men hva ER det du FINNER på der da!?"
-"... og så BOMMER vi på den! Håhåhå... så BOMMER vi altså på den!!"
-"Vi er tilbake uuu-middelbart etter tennisen er ferdig. Altså klokka 13:30 er vi tilbake, live og direkte på Eurosport International UUUU-middelbart etter at tennis er ferdig!"

TollefTruls
TollefTrulsInnlegg: 4728
01.12.15 17:12

RRL er behagelig å høre på. 

Hansaguden
HansagudenInnlegg: 4609
14.01.16 14:07

I går var trøndern i gang igjen. Så mye utenomsnakk som han driver med. Regner med at det er flere enn meg som tilslutt skrur av lyden. Det mest irriterende er at han selv synes han er morsom, for hver gang han lirer av seg noe, så kommer hehe tilslutt. Virker også som han er veldig stolt av at han kan alle spillernes kallenavn. Hvor er RRL ?

Hehe. 

Horemheb
HoremhebInnlegg: 3
06.12.17 15:37

Eurosport burde heve nivået på kommentatorer og tilby de nåværende til radio eller Blindeforbundet. Man skulle kunne velge bort kommentator, så man slapp å høre på disse stadig gjentatte, "homoartede", gudeproklamasjoner, når deres store helter spiller (Ronnie O. og John H.). Hver sending uten kommentator er rene nirvana-opplevelsen.
 Tidligere kunne man velge kommentator på Get ved å velge land. Valgte man Sverige eller Danmark slapp man unna alt jabb, og kunne høre spillets gang og folk i salen.
 Å velge folk fra spillermiljø, uten annen kompetanse, er en stor brøler. At man i tillegg setter inn to i studio, for å skryte av seg selv og hverandre, er en pest og en plage. Skulle tro de fikk betalt etter hvor mye de skravlet. Snooker dreier seg om å gi folk ro til å spille. Det samme burde gjelde de som følger turneringer i de tusen hjem. Snooker uten lyd er ingen løsning.

Info før og etter matchen er greit. Ellers bør de gi f@1 i å skravle om det folk selv ser av aktivitet på bordet under matchen.

(Innlegget ble redigert 06.12.17 15:39)

Horemheb
06.12.17 15:49

Svar til JimNasium:

Du er tydeligvis blind, homo eller interessert i at RRL får et eget program om snooker, og ikke interessert i å følge matchen. Han burde heller vært et tilbud gjennom Hjelpemiddelsentralen.

(Innlegget ble redigert 06.12.17 15:54)

Horemheb
06.12.17 16:41

Svar til "storpeder"..

Hva du mener med "flinke kommentatorer" må du utdype nærmere. Vi har i alle år slitt med kommentatorer som har favorisert norske utøvere. Dette er ikke en kommentators rolle. Vedkommendes nasjonalistiske meninger får han holde for seg selv. De må lære av "søta bror" også her.

At vi har ubrukelige folk i ledende posisjoner, er Eurosport et bevis på. Resultat: TV'ruta bemannes med mindre begavede, psykiatriske/psykisk utviklingshemmede grensetilfeller. 

Innlegget fortjener 10 stjerner.   :D

(Innlegget ble redigert 06.12.17 17:01)

Hansaguden
11.12.17 15:04

Feil tråd

(Innlegget ble redigert 11.12.17 15:07)

majestix
majestixInnlegg: 4631
11.12.17 15:13
Horemheb: Å velge folk fra spillermiljø, uten annen kompetanse, er en stor brøler. At man i tillegg setter inn to i studio, for å skryte av seg selv og hverandre, er en pest og en plage. Skulle tro de fikk betalt etter hvor mye de skravlet. Snooker dreier seg om å gi folk ro til å spille. Det samme burde gjelde de som følger turneringer i de tusen hjem. Snooker uten lyd er ingen løsning.

Dette kan eg berre seie meg einig i. Også dette maset om Taom-krittet går meg på nervane.

Noreg har utrøsteleg dårlege kommentatorar. Kurt Maflin er den beste, det seier dessverre alt (han er verken ein profesjonell kommentator eller særleg dyktig).

Hansaguden
11.12.17 15:19
majestix: Noreg har utrøsteleg dårlege kommentatorar. Kurt Maflin er den beste, det seier dessverre alt (han er verken ein profesjonell kommentator eller særleg dyktig).

Det hjalp at Kurt satt i studio i går, men hva Steffen Iversen hadde der å gjøre, se det er en gåte.

ObjektivtSett
ObjektivtSettInnlegg: 1275
11.12.17 20:11

Edwin Ingebrigtsen er en flink og dyktig kommentator, spør du meg.

majestix
majestixInnlegg: 4631
11.12.17 21:52
ObjektivtSett: Edwin Ingebrigtsen er en flink og dyktig kommentator, spør du meg.

Eg skal ikkje vere altfor hard: Han er ikkje altfor ille.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg