Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

kommentatorer eurosport tennis

NYTT TEMA
we8gunners
we8gunnersInnlegg: 54
01.09.09 21:55

Kirsten Robsahm og også Edvard Raastad er så ufattelig ubrukelige at jeg blir helt uvel av å høre på. Robsahm har aldri gjort noe research og babler bare om uvesentlige ting. slår av og ser på stream på dataen i stedet.. "Marat safin har lagt opp, han spiller hverttfall ikke her", etter beskjed om at dette ikke stemmer " men han sa jo at han skulle legge opp, da har han vel ombestemt seg".. jeeeez. Han har presisert kanskje 20 ganger siste året at han spiller ut denne sesongen. flaut

Fenton
FentonInnlegg: 2512
01.09.09 22:02

Forsåvidt litt enig, men jeg er såpass fornøyd med at Eurosport viser disse turneringene at jeg klarer å se bort fra det. I tillegg trekker Francke kommentatorkvaliteten laaaangt opp totalt sett.

Den Robsahm hadde ang. Safin nettopp var litt pinlig, ja.

we8gunners
01.09.09 22:05

helt enig i francke er veldig bra, og det er jævlig bra at de viser us open.. men skulle være mulig å innse at de kommentatorene ikke gjør en god jobb. vet om utallige i tennisnorge som har sendt inn klagemailer på robsahm og raastad, inkludert meg. får selvsagt aldri noe svar.

we8gunners
01.09.09 22:08

btw. gjør raastad noe annet enn å snakke om hvor god ljubicic var før, og hvor mye han hadde gjort annerledes da bla bla bla. Snakker faktisk så mye vrøvl

bugatti13
bugatti13Innlegg: 4137
01.09.09 22:14
we8gunners: helt enig i francke er veldig bra, og det er jævlig bra at de viser us open.. men skulle være mulig å innse at de kommentatorene ikke gjør en god jobb. vet om utallige i tennisnorge som har sendt inn klagemailer på robsahm og raastad, inkludert meg. får selvsagt aldri noe svar.

Jeg syns nå raastad er en helt ok kommentator jeg da... Burde kanskje holdt med 2 kommentatorer til sammen? Syns i tillegg robsahm er bedre enn nilsen/jfa, selv om det ikke nødvendigvis trenger å bety  at det er bra...

kinski76
kinski76Innlegg: 2091
01.09.09 23:02

Fikk jeg viljen min, ville kommentatorprivilegiene (for alle tennisturneringene som blir vist på norsk tv) bli fordelt mellom Christer Francke, Øivind Sørvald og Christian Ruud, med Raastad og Robsahm som mulige "stand-ins". Fri og bevare meg vel for en viss ansatt på Viasat Sport. Raastad er lysår bedre enn Jan Frode Andersen, og selv om førstnevnte begynner å trekke på årene besitter han en god del kunnskap av tennisfaglig art. Men han fungerer kanskje best i tospann med Francke? Antar at det nok en gang blir disse to som kommenterer herrefinalen og Robsahm som tar seg av damefinalen.

(Innlegget ble redigert 01.09.09 23:08)

we8gunners
09.09.09 00:05

”nadal er en venstrehåndsspiller med sidespinn"- nei sier du det raastad.

”Der kom det en serve med sidespinn deluxe” – også kalt sliceserve eller hva robsahm

”det er ikke så lett å komme frem i banen når man spiller mot federer, han spiller jo hurtig og langt eller skrått og ekkelt” – robsahm

”pappa robbie federer, han….. har enten musikk eller………………..(ca 6 sek pause), han ler av et eller annet, kanskje han har…. Morsomme………...( ca 6 sek pause), han har fått låne ørepropper ja for å få score etc på fransk eller tysk kanskje, jeg vet ikke.-han ser ut som han trives hvertfall pappa federer”- robsahm

”det er ingen som spiller med så krumme albuer som kuznetsova”—ok første gang, men må du si det 3 ganger rett etter hverandre ?? raastad.

”ett ess på ANDRE SERVE!!! Det var til og med litt sidespinn på den”- raastad

”det er sikkert mange som lurer på hva en upresset feil er”- raastad- hvis ikke det ligger i navnet vet ikke jeg. At det skal måtte forklares gjør meg voldsomt irritert

Say no more..... herregud

Kero79
Kero79Innlegg: 3845
09.09.09 00:54

Har svenske kommentatorer på eurosporten jeg.

BlackenedJustice
BlackenedJusticeInnlegg: 20214
09.09.09 02:31

Er ikke Raastad 75 år eller noe i den duren? Hvorfor klager man på han når man vet at han er godt oppi årene?

we8gunners
09.09.09 10:08
BlackenedJustice: Er ikke Raastad 75 år eller noe i den duren? Hvorfor klager man på han når man vet at han er godt oppi årene?

nettopp derfor. han bør overhode ikke være kommentator for en av verdens største tennisturneringer når han ikke mestrer oppgaven sin i det hele tatt.

Skraevadottir
SkraevadottirInnlegg: 21298
09.09.09 15:16
kinski76: Fikk jeg viljen min, ville kommentatorprivilegiene (for alle tennisturneringene som blir vist på norsk tv) bli fordelt mellom Christer Francke, Øivind Sørvald og Christian Ruud, med Raastad og Robsahm som mulige "stand-ins".

Christer Francke og Øivind Sørvald er helt klart de to beste av disse, men Ruud? Han er selvsagt tennisfaglig og erfaringsmessig svært dyktig, men han er jo like oppdatert som et leksikon fra 70-tallet. Til og med Raastad & Robsahm følger mer med i timen. Nå skal det sies at jeg foretrekker Ruud fremfor NRKs kommentatorer anyday, men det betyr ikke på noen måte at han er en god kommentator.

CFN
CFNInnlegg: 3822
09.09.09 15:18

Selv om Raastad repeterer seg selv en del ganger, så er han faglig dyktig. Foretrekker han fremfor Robsahm anyday.

FrancescoTotti
FrancescoTottiInnlegg: 5391
09.09.09 16:53

Christer Francke
Øyvind Sørvald
.
.
.
Edvard Raastad
Kirsten Robsahm
.
.
Anders Haaseth
.
.
.
.
.
.
.
.
Nilsen/Jan Frode Andersen

: )

sexxes
sexxesInnlegg: 12135
09.09.09 17:46

Savner Tony Jönsson litt :)

Forøvrig en del av det kommentaorene forklarer som virker som en selvfølge for noen er nødvendigvis ikke det for andre. Ser jo at de får mange "rare" spørsmål fra seerne på ting jeg bla. ser som en selvfølge. Gidder ikke irritere meg over at de forklarer da. Det gjør jo at en del kanskje forstår mer av tennisen.

Freitas
FreitasInnlegg: 17449
09.09.09 18:57
we8gunners: ”Der kom det en serve med sidespinn deluxe” – også kalt sliceserve eller hva robsahm

Her henger jeg meg litt på sexxes. Jeg tror nok folk som ikke er så godt kjent med sporten skjønner mye bedre hva en "serve med sidespinn deluxe" er enn en "sliceserve". Det hadde garantert blitt mange flere spørsmål om hva i h... en sliceserve er.

Men jeg syns Robsahm er ulidelig å høre på jeg også, det er en annen sak.

we8gunners
09.09.09 20:21

folk bør kunne ha lært seg hva en sliceserve er nå etter flere år med tennis på tv. hvis ikke tar det ca 2 sekunder å skjønne hva det betyr. er jo bare pinlig å høre på uttrykk som sidespinn deluxe og lignende.

Baazigar
BaazigarInnlegg: 220
09.09.09 20:35

Francke,Sørvald og Ruud er de beste kommentatorene.Snakker mye om det tekniske og får også med seg små detaljer ute på banen.Alltid en fryd å høre på disse.

En jeg ikke tåler stemmen på i det hele tatt er Jan Frode Andersen.Skjønner ikke hvorfor han får lov til å kommentere.det eneste han kan,og er flink til,er å repetere seg selv.Nadal ditten og Nadal datten.

(Innlegget ble redigert 09.09.09 20:35)

Townshend
TownshendInnlegg: 29645
09.09.09 20:37
sexxes: Ser jo at de får mange "rare" spørsmål fra seerne på ting jeg bla. ser som en selvfølge. Gidder ikke irritere meg over at de forklarer da.

Det var verre mandag(?)når de minst fikk et par spørsmål om når Roddick skulle spille igjen :)

rearviewmirror
rearviewmirrorInnlegg: 3353
09.09.09 21:20

Heia Francke.

(Innlegget ble redigert 09.09.09 21:20)

sexxes
sexxesInnlegg: 12135
09.09.09 21:20
we8gunners: folk bør kunne ha lært seg hva en sliceserve er nå etter flere år med tennis på tv. hvis ikke tar det ca 2 sekunder å skjønne hva det betyr. er jo bare pinlig å høre på uttrykk som sidespinn deluxe og lignende.

Tror ikke du skal forvente at det er så mange som har sett tennis på TV i mange år, men hvis du ønsker at tennis skal være for de få, og ikke for alle kan jeg jo forstå deg. Sånt sett bor du jo i riktig land :-(

Freitas
FreitasInnlegg: 17449
09.09.09 23:04

Presis kommentar, sexxes.

we8gunners
09.09.09 23:10

vel vel, ser det argumentet. bare fryktelig irriterende for de som kan tennis å måtte høre på slik tennis terminologi som de benytter seg av..synes det da er bedre å måtte forklare de enkle uttrykkene, er jo ikke akkurat vanskelig å forklare eller forstå. hjelper ikke at kirsten robsahm ikke følger med på tennis bortsett fra når hun har sending

mcdermott
mcdermottInnlegg: 63988
10.09.09 01:04
CFN: Selv om Raastad repeterer seg selv en del ganger, så er han faglig dyktig

--- Finnes vel ytterst få i Norge som har mere peil enn han.

leterel
leterelInnlegg: 1669
10.09.09 11:04
Baazigar: En jeg ikke tåler stemmen på i det hele tatt er Jan Frode Andersen.

"Matchens viktigste poeng dette"

Skraevadottir
SkraevadottirInnlegg: 21298
10.09.09 14:31
leterel: "Matchens viktigste poeng dette"

"Var det nerver?"
"Han hang godt med i kampen, men ble for nervøs på slutten"
"Og så trekker han fram det lille ekstra, når det gjelder som mest"
"Dette er verdens beste tennisspiller om dagen. ÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆNDY Murray!"

- Grenseløst irriterende å høre på. Hadde han bare sluttet å gjenta seg selv og sluttet med partiskheten så hadde det blitt så mye bedre. JFA er godt oppdatert og har mye å fare med rent faglig, men ødelegger kommenteringen med disse fryktelige uvanene.

tooommm
tooommmInnlegg: 23552
10.09.09 15:49

En stund var det ikke grenser for hvor god Nadal ville bli ifølge Andersen. "Han blir bare bedre og bedre" kom nesten etter hver vinner fra Nadal. Er enig med fleste parten her, Francke er den beste til å kommentere.

kinski76
kinski76Innlegg: 2091
10.09.09 17:58

"Man ser hvorfor han er nummer ..(fyll in posisjon selv).. i verden", er en av mine personlige favoritter.

we8gunners
15.09.09 03:18

hvis noen klarer å si at raastad er noe i nærheten av ok etter å ha lidd meg gjennom kommentatorsiden av denne fantastiske kampen, blir jeg målløs..

Lappen_14
Lappen_14Innlegg: 107
15.09.09 09:13
we8gunners: hvis noen klarer å si at raastad er noe i nærheten av ok etter å ha lidd meg gjennom kommentatorsiden av denne fantastiske kampen, blir jeg målløs..

Det var ille i perioder i natt. Denne kampen ble nok altfor lang. Spesielt irriterende når det er avgjørende poeng som f.eks. breakballer og kommentator messer om coacher Federer har brukt på 80-tallet. Virker som han ikke er mentalt tilstede i kampene. Da det er som mest spennende mister han totalt fokus. Ødelegger faktisk litt av den totale opplevelsen.

2xjohn
2xjohnInnlegg: 1817
15.09.09 11:38

Raastad ja. Helt horribel. Høres ut som han er langt nede i rødvinsflaske når han kommenterer. I går drev han å messet om at Del Potro kanskje hadde "seiersangst" som han kalte det. Men i siste settet så sier han at "det virker ikke som Del Potro har noe av denne seiersangsten som det har blitt snakket mye om". Og så er det bare han som har snakket om det! Priceless.

I tillegg x antall feil, misforståelser og håpløse kommentarer.  

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg

Andre tjenester