Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

SNOOKER: China Open 31.03.-06.04. 2014

NYTT TEMA
KingKongHalvor

KingKongHalvor
31.03.14 20:04

Hei Notlob, slenger opp en tråd til deg, er jo ikke så voldsomt mye arbeid.

Klart for sesongens siste rankingturnering før VM. Spilles i Beijing, med totalt 
£478 000 i premiepenger, hvorav £85 000 til vinneren. Ronnie O'Sullivan stiller ikke opp, heller ikke Stephen Maguire.

Dagens matcher:

Jack Lisowski (Eng) 3-5 Dominic Dale (Wal)

Xiao Guodong (Chn) 5-2 Hammad Miah (Eng)

Ken Doherty (Ire) 0-5 Thepchaiya Un-Nooh (Tha)

Mike Dunn (Eng) 5-4 Peter Lines (Eng)

James Wattana (Tha) 5-0 Mark Joyce (Eng)

Graeme Dott (Sco) 5-4 Rory McLeod (Eng)

Aditya Mehta (Ind) 4-5 Mark King (Eng)

David Morris (Ire) 2-5 Jimmy White (Eng)

Alfie Burden (Eng) w/o Tony Drago (Mal)

Neil Robertson (Aus) 5-4 Anthony Hamilton (Eng)

Dechawat Poomjaeng (Tha) 5-3 David Grace (Eng)

Jimmy White nekter å gi seg, og vant i dag, møter Alfie Burden i neste runde.

Morgendagens matcher:

Pankaj Advani (Ind) v Ricky Walden (Eng)

Kurt Maflin (Nor) v Judd Trump (Eng)

Marco Fu (HK) v Li Hang (Chn)

Tian Pengfei (Chn) v Gary Wilson (Eng)

Yu De Lu (Chn) v Duane Jones (Wal)

Matthew Selt (Eng) v Ryan Day (Wal)

Peter Ebdon (Eng) v Jimmy Robertson (Eng)

Michael Wasley (Eng) v John Higgins (Sco)

Ding Junhui (Chn) v John J Astley (Eng)

Anthony McGill (Sco) v Mark Williams (Wal)

Shaun Murphy (Eng) v Jamie Cope (Eng)

Ali Carter (Eng) v Jamie Jones (Wal)

Craig Steadman (Eng) v Michael Holt (Eng)

Stuart Carrington (Eng) v Mark Selby (Eng)

Michael White (Wal) v Zhao Xintong (Chn)

Ikke så veldig spennende, men Kurt Maflin skal ut mot Judd Trump, det kan jo bli interessant.

Kyren Wilson (Eng) 3-5 Jamie O'Neill (Eng)

Barry Pinches (Eng) 2-5 Nigel Bond (Eng)

notlob

notlob
31.03.14 22:43
KingKongHalvor: Hei Notlob, slenger opp en tråd til deg, er jo ikke så voldsomt mye arbeid.

Haha, fantastisk :-) For det første så hadde jeg glemt av at China Open avløste siste turnering så til de grader tett oppå hverandre - merkelig nok siden jeg skrev om det og irriterte meg som faen for bare et par uker siden, og for det andre så så jeg vel ikke for meg at du laget egen turneringstråd for denne.  

Ser at det er kommet et lass med forfall. Hawkins, naturlig nok. Allen er vel heller ikke med, m.fl.

Nei, dette bør de får ryddet opp i til neste sesong. Håpløst. La gjerne minst to Asia-turneringer avløse hverandre når de først er der borte. Mest synd på spillerne skal fly tilbake til Europa, og så snu igjen etter halvannen/to uker hjemme.

(Innlegget ble redigert 31.03.14 22:43)

KingKongHalvor

KingKongHalvor
31.03.14 22:55
notlob: Haha, fantastisk :-) For det første så hadde jeg glemt av at China Open avløste siste turnering så til de grader tett oppå hverandre - merkelig nok siden jeg skrev om det og irriterte meg som faen for bare et par uker siden, og for det andre så så jeg vel ikke for meg at du laget egen turneringstråd for denne.  
Ser at det er kommet et lass med forfall. Hawkins, naturlig nok. Allen er vel heller ikke med, m.fl.

Ja, det er flere ute, studerte ikke oppsettet så veldig nøye.

Tror nok det er større mulighet for aktivitet her på forumet om man lager egne tråder, i hvertfall for rankingturneringer.  Blir vel deg og meg igjen, samt en og annen slenger. ;-)

KingKongHalvor

KingKongHalvor
01.04.14 09:51

Maflin tapte 1-5 for Trump i natt.

notlob

notlob
01.04.14 16:06

Håper det er en aprilspøk. Uansett: Han får nå i det minste en god uke med trening før VM-kvaliken starter i neste uke.

Murphy blåser Cope av bordet, og det samme gjør Carter i sin kamp mot Jamie Jones. Mark Williams også greit videre.

Måtte sjekke oversikten over tidligere møter mellom Murphy og Cope, og pussig nok slo Cope Murphy hele 5-0 i denne turneringen i 2007. Siden den gang har det jo skjedd nada i Copes utvikling. Har vel heller tatt et par steg tilbake.

KingKongHalvor

KingKongHalvor
02.04.14 18:05

Jimmy "Whirlwind" White slo Alfie Burden 5-3, men får en tøffere oppgave i morgen da han møter Mark Selby. Morsomt at gamlingen som fyller 52 neste måned fortsatt kan levere.

Ellers slo Neil Robinson Mark Williams 5-4, og Peter Ebdon slo Judd Trump med samme resultat. Yu De Lu, som slo Ronnie i forrige uke, og som kom inn i turneringen via wild card, slo Wattana og møter Robertson i morgen.

notlob

notlob
02.04.14 20:12
KingKongHalvor: Jimmy "Whirlwind" White slo Alfie Burden 5-3, men får en tøffere oppgave i morgen da han møter Mark Selby. Morsomt at gamlingen som fyller 52 neste måned fortsatt kan levere.

Veldig bra å smelle inn et 91- og et 110-break. Han kan tydeligvis ennå. Morsomt. Blir det herligste Selby-tapet på lenge, om han skulle greie det helt utrolige.

Og Peter Ebdon gjennoppstår som en Fugl Føniks - han trives tydeligvis ganske godt i Beijing.

Eastwood

Eastwood
04.04.14 00:01
KingKongHalvor: Ronnie O'Sullivan stiller ikke opp

Alltid en skuffelse når han ikke deltar. Men for all del, mye god snooker i vente.

notlob

notlob
04.04.14 15:32

Kineserne har vel muligens egne kuleprodusenter - synes rødballene virker så utrolig blass/matt i fargen. Mener det er en belgisk produsent som brukes under de europeiske turneringene.

Her er til sammenlikning fra årets Welsh Open: http://www.youtube.com/watch?v=aVfUhWjkp0A

Dess mindre det er et utrolig sterkt lys frs denne turneringen. Greier ikke huske fra tidligere China Open.

Nå står verden muligens ikke til påske, men det var faktisk fint at Carter slo ut Walden. Ser ikke ut til at Ding/King-kampen blir den helt store spenningen.

notlob

notlob
04.04.14 17:26

Må da være denne sesongens største sensasjon, med god margin. Mike Dunn - som før denne turneringen hadde til gode å nå en semi - slår ut Selby og går til semi. Og det med et 63-break som sitt høyeste, så det sier vel en hel del om kvaliteten i denne matchen.

Nå kommer det imidlertid til å bli bråstopp mot Ding i semien, og tror sistnevnte tar sin 5. rankingtittel for sesongen, enten det blir Robertson eller Carter i finalen.

notlob

notlob
05.04.14 16:00

Da blir det etter alle solemerker Robertson og Ding i finalen. Selv om det er noen partier igjen i den siste kampen.

Tok virkelig av her. Men når ikke engang trådstarter orker å engasjere seg...

Vi får håpe (og selvsagt) at det blir litt mer liv når du får snekret ferdig VM-tråden.

KingKongHalvor

KingKongHalvor
05.04.14 16:06
notlob: Tok virkelig av her. Men når ikke engang trådstarter orker å engasjere seg...

Joa, jeg orker forsåvidt, men har ikke fått fulgt med noe særlig. 

Tenkte jeg skulle lage VM-tråd neste helg, i god tid før det starter den 19. april.

notlob

notlob
05.04.14 16:16

Jau hau, det blir bra. Selv om det vel kanskje det hadde vært ok å fått med siste kvalikkamp som vel er onsdagen (16.) før skjærtorsdag.

Men de fleste har vel annet å gjøre enn å oppdatere seg på snooker-kvalikkamper midt i påska.

KingKongHalvor

KingKongHalvor
07.04.14 20:55
notlob: Jau hau, det blir bra. Selv om det vel kanskje det hadde vært ok å fått med siste kvalikkamp som vel er onsdagen (16.) før skjærtorsdag.

Joda, men ingenting i veien for å legge inn de siste spillerne underveis i tråden. Må få igang praten før man er halvveis inn i mesterskapet.

Kan forøvrig legge til at Ding slo Robertson 10-5 i finalen, og vant dermed sin 5. rankingtittel denne sesongen, noe som er tangering av rekorden til Stephen Hendry fra 1990/91.

notlob

notlob
08.04.14 21:02
KingKongHalvor: Joda, men ingenting i veien for å legge inn de siste spillerne underveis i tråden. Må få igang praten før man er halvveis inn i mesterskapet.

Helt klart. Du må jo selvsagt gjøre hva du føler er best.

Ser at Kurt'ern har kamp torsdag, og slik det ser ut i øyeblikket så blir det fort Ryan Clark. Ser på hans meritter denne sesongen, at det ikke akkurat virker veldig skremmende, men VM-kvalik har nå en tendens til å leve sitt eget liv.

notlob

notlob
08.04.14 21:15

Nå blir det selvsagt mye om og hvis, men skulle han greie unna første hinder, så er det mye som tyder på at det kan bli Andrew Higginson, før siste hinder er Dominic Dale. Kunne fort vært langt verre, på papiret, spillere i siste runde.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg