Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Cricket

NYTT TEMA
VivaLV

VivaLV
03.04.14 23:19

Aldri sett på det før den siste uken, men egentlig ganske artig. Skjønner basic, men er fremdeles endel jeg ikke skjønner, men vi får ta det etterhvert.

Mysterious

Mysterious
03.04.14 23:57

Spennende kamp i morgen mellom sør afrika og india. synd at west indies tapte på DRS.

osloblade

osloblade
04.04.14 09:25

Jeg fikk smaken for cricket under flere lange reiser i India på tidlig 2000-tallet, og pleier å følge med under vm. Er en veldig fascinerende og underholdende idrett. 

casadetucuman

casadetucuman
04.04.14 09:43

Jeg fikk også smaken på cricket da jeg var i India. India spilte en rekke kamper mot Pakistan under dette oppholdet og så flere av kampene sammen med cricketkyndige som forklarte meg spillet. Jeg hadde tidligere gjort forsøk på å se spillet, men uten at det fenget. Var blant annet på en kamp mellom NSW og Queensland i Sydney 1999, men forstod ikke hvilke spillere som tilhørte hvilket lag (alle var kledd i hvitt), hva som var målet med spillet eller hvem som ledet (scorboardet fremstod som komplett uforståelig).

I limited overs cricket synes jeg det gir liten mening si at siste laget vant med x antall wickets. Er jo relativt sjelden de bowles ut (spesielt i T20) og det sier mer om forskjellen på lagene hvor mange overs de hadde igjen når de vant.

Er veldig fornøyd med at NRK viser såpass mye som de gjør. Er også imponert over at de tross har lagt såpass mye arbeid i studioet sitt. Gårdagens match ble et antiklimaks med væravbrudd. Kan dog uansett ikke se at WIN hadde tatt det.

Eastwood

Eastwood
04.04.14 12:10
casadetucuman: Er veldig fornøyd med at NRK viser såpass mye som de gjør. Er også imponert over at de tross har lagt såpass mye arbeid i studioet sitt.

NRK bidrar stort med å få opp interessen for sporten her til lands. For min egen del er det ikke så mange år siden jeg oppdaget sporten, og har egentlig aldri fulgt noe spesielt med. Men etter å ha sett noen kamper (hovedsakelig de nrk har sendt) har jeg merket at det er en veldig TV-vennlig sport.

VivaLV

VivaLV
04.04.14 15:14

Jeg skjønner ikke helt det med de som slår.

Når de springer og kun klarer og springe over engang, er det så at det blir den andre som slår. Dvs. hvis de hele tiden bare klarer og springe over engang så blir det annenhver gang de slår?

Og er det bare han som er den som slår som kan bli slått ut? Hvorfor springer da han andre i det hele tatt. Virker som han står utenfor boksen når det blir slått noen ganger.

Mysterious

Mysterious
04.04.14 22:12
VivaLV: Jeg skjønner ikke helt det med de som slår. Når de springer og kun klarer og springe over engang, er det så at det blir den andre som slår. Dvs. hvis de hele tiden bare klarer og springe over engang så blir det annenhver gang de slår? Og er det bare han som er den som slår som kan bli slått ut? Hvorfor springer da han andre i det hele tatt. Virker som han står utenfor boksen når det blir slått noen ganger.

Når de springer over en gang får de ett poeng (run) og det kalles "rotating the strike". den som skal slå ballen kalles "batsman on strike". hvis batsmen prøver å ta run ved å springe over og utespilleren på motstander laget kaster ballen mot wickets og treffer wickets og batsman er utenfor crease når ballen treffer wickets så blir han run out. men hvis utespilleren eller outfielderen som det heter ikke treffer wickets og ballen går til boundary så får batsman 4 ekstra poeng, det kalles "overthrows. begge batsmen kan bli slått ut, den som er on strike kan bli catch out, bowled eller leg before wicket. den andre batsman som er off strike må springe over for at de skal få ett poeng, hvis han bare står i sin crease og den andre batsman løper mot ham, så blir en av dem slått ut (run out). batsman som er off strike kan stå utenfor boksen eller crease, fordi det gir ham større sjanse til å springe over uten å bli run out, og det setter ekstra press på outfielderen som skal plukke ballen og kaste den mot wickets.

(Innlegget ble redigert 04.04.14 22:12)

osloblade

osloblade
06.04.14 21:19

Får vel benytte denne tråden til å gratulere Sri Lanka med gullet. Regner med at Malinga, hans medspillere, og Sri Lanka-fansen leser her inne. ;-) Var i hvert fall en bra finale, men i mine øyne var det en skuffelse av India tapte.

toonarmy

toonarmy
16.04.14 17:21

For de som vil se mer cricket, så sendes Indian Premier League t20 her. Første kamp går i dag, og finalen går 1. juni. Er vel kamper nesten hver dag

MyFevola

MyFevola
20.05.14 09:00

Kieron Pollard med et helt latterlig catch i går.

Klikk for å gå tilbake til toppen