Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Hjelp, hva skjer med kroppen min?

NYTT TEMA
Leoestygg

Leoestygg
19.04.14 13:17

Jeg er en jente på 17 år som har drevet med boksing/kickboksing siden jeg var 15 år, jeg har nettopp begynt å konkurere. For ca. Ett halvt år siden så fortalte treneren meg at jeg kunne gå min første kamp hvis jeg trente nokk, tror jeg overdrev litt, for hver gang jeg trente så trente jeg kjempe hardt, jeg svetter som en gris også jogget jeg etter det, trente kanskje 4-5 ganger intenst 1-2 økter for dage. Samtidig som jeg gikk på skole. Tror ikke jeg fikk i meg nokk mat heller. Jeg var utrolig nervøs for å konkurere for jeg trodde jeg var utrolig dårlig og at nivået var mye høyere enn det det er. 

Etterhvert så begynte jeg å kjenne meg sliten på trening, jeg klarte ikke lenger å presse meg selv når jeg ble sliten, jeg ble ofte frustrert og begynte å grine i og med at kickboksing betyr alt for meg, jeg har så utrolig høye ambisjoner, kampsport er livet mitt.

Jeg fortsatte å trene like hardt, men det gikk ikke, så jeg snakket med treneren min og vi begynte å tenke at jeg kanske var overtrent. Jeg gikk til legen, han tok blodprøver, men alt var greit, men er ikke helt sikker på om han sjekket for overrteening, selvom jeg fortalte han om min mistanke.

Jeg fortsatte å trene, men jeg stoppet når jeg følte meg sliten, jeg gikk mkn første kamp og det gikk myyye bedre en forventet, stillingen ble likt, men jeg tapte ved dommer avgjørelse, etter stevnet så hadde jeg plutselig mega overskudd, jeg trente og trente, så skjedde det igjen, jeg ble dårlig i kroppen, jeg trente , men ikke like mye som jeg har fortalt ovenfor. 

Jeg var med i NM og jeg tapte kampen min på grunn av at jeg rett og slett ble så utrolig sliten, fikk den følelsen igjen ag jeg ikke klarte å presse meg selv, følte at jeg hadde røykt i 20 år sånn som jeg pustet og harket i pausen.

Etter NM som er nå, så har jeg tatt det veldig rolig, har prøvd å sparre, men holder så vidt ut 1 minutt. 

Var ar hos legen igjen og tok nye prøver, sa at han måtte teste for overtrening, og det har gått 2 uker etter blod prøvene og de har enda ikke ringt, så det vil si at alt er greit. Legen sa jeg måtte spise mer i og med ag jeg trener så mye, og jeg har gått ned ca. 10 kg på 2 år, veide 67 og nå eier jeg rundt 57-58, jeg er ca. 167 cm høy (kanskje relevant info) 

Jeg har gjort meg noe tanker rundt det med at jeg må spise mer, kan være kroppen rett og slett ikke har mer å brenne på, så jeg har begynt å prøve å spise mer.

Så tingen er at jeg holder på å bli gal, jeg lurer på hva som feiler kroppen min, av og til kan det til og med være hardt/slitsomt å gå opp 3 etasjer med trapper, jeg klarer å jogge og løfte vekter, men med engang det kommer til kickboksingen så føler jeg meg utmattet og sliten.

Har hørt litt om sympatisk overtrening, noe for uttøverene med høye ambisjoner og dårlig grunntrening, men før jeg begynte på kickboksing så trente jeg mye fotball, sluttet æ trene fullt ett år, så begynte jeg på boksing. Men tror også det kan være ett tilfelle for jeg begynte å trene og da trente jeg veldig hardt 3-4 ganger i uken når jeg var ganske by, for jeg trente med elite uttøvere, så jeg trente hardt for jeg følte meg ikke god nokk.

Har noen noe anelse om hva som feiler kroppen min? Kan det være sympatisk overtrening, kickboksing er livet mitt, det betyr absolutt alt for meg.

Jack_Daniels

Jack_Daniels
19.04.14 13:20

Legg den inn her:

http://vgd.no/helse-sex-og-livsstil/helse

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg