Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

SNOOKER: Samletråder for mindre turneringer

NYTT TEMA
KingKongHalvor
KingKongHalvorInnlegg: 50810
13.09.15 13:01

Shanghai Masters starter på mandag, og da er det bare å boltre seg i denne tråden. For noen år siden ville denne rankingturneringen hatt egen tråd, men behovet er ikke der lenger. Like greit å ha en samletråd, på den måten kan hovedtråden benyttes til nyheter og alt annet relatert til snooker, men da ikke resultater og oppdateringer. UK, Masters og VM vil fortsatt ha egne tråder, der er det interesse nok.

KingKongHalvor
13.09.15 13:09

Shanghai Masters spilles fra 14.-20. september. Stuart Bingham er regjerende mester i turneringen med GBP 465000 i total premiesum, hvorav 85000 går til vinneren.

Kommer med oppsettet etterhvert, er en del wildcard-matcher som skal spilles i dag. Ser ut som Eurosport sender en del, det er jo fordelen med de asiatiske turneringene, og ulempen for oss som har en relativt normal arbeidstid.

notlob
notlobInnlegg: 34202
13.09.15 15:34

Joho!

Destruktor
DestruktorInnlegg: 23875
15.09.15 18:03

Heia KIL!!! Er det snart så ruslebiffen får være med igjen??? ;-)

KingKongHalvor
15.09.15 19:09
Destruktor: Heia KIL!!! Er det snart så ruslebiffen får være med igjen??? ;-)

Jøss!

Det var et par uker siden forrige gang. ;-)

Ruslebiff må nok se snooker på TV en 8-9 år til.

notlob
15.09.15 21:05

Javel, så de fant nøkkelen og fikk låst deg ut til slutt. Ikke verst :-)

Så kan du jo søke på brukernavnet ditt, og se hvor mange ganger du har vært nevnt og 'etterlyst' her inne gjennom årenes løp. Ja, for det er jo virkelig blitt gjennom årenes løp.

Men desto ikke mindre gledelig å se deg her igjen.

Destruktor
DestruktorInnlegg: 23875
16.09.15 09:56

Jøss, se det gitt :-)

Godt å se at dere holder ut :-) Får vel prøve å komme med noen kommentarer nå og da fremover. Blir vel neppe like aktiv som i gamle dager, men noe må jeg vel klare å bidra med :-)

...så får vi tro Ebdon også finner storformen, så det blir noen lange seige kvelder foran skjermen :-)

Hansaguden
HansagudenInnlegg: 4607
18.09.15 16:41

Snooker er noe av det beste Eurosport har på programmet hadde det ikke vært for Torstein ”TrickWik” Wik. Han er jo fullstendig håpløs som kommentator. Gnåler hele tiden om spillernes kallenavn. Kommer med kommentarer som kanskje var morsomme for 50-60 år siden, som han da på toppen av alt, ler(humrer) av selv.

Eurosport!!! Kan dere ikke være så snill å la fyren få slippe å drite seg ut mer, for da kan jeg sette på lyden igjen. 

Takk. 

Jaauda
JaaudaInnlegg: 19854
18.09.15 22:15
Hansaguden: Snooker er noe av det beste Eurosport har på programmet hadde det ikke vært for Torstein ”TrickWik” Wik. Han er jo fullstendig håpløs som kommentator.

Trivdes vesentlig mer når han svensken kommenterte på Eurosport. Men et er jo lenge siden.

Å omtale seg selv med kallenavn er mer enn jeg kan fatte.

KingKongHalvor
18.09.15 22:41
Jaauda: Å omtale seg selv med kallenavn er mer enn jeg kan fatte.

Det er litt spesielt ja.

Men jeg liker TrickWik, han har sin egen stil, er ganske så engasjert og til tider litt morsom. Hadde vært kjedelig om alle var like, eller som Arne Scheie. Ikke at han kommenterer så mye snooker, men han klarte å gjøre fotball kjedelig, da kan jeg forestille meg hvordan snooker ville blitt.

Hansaguden
HansagudenInnlegg: 4607
18.09.15 23:35
KingKongHalvor: Det er litt spesielt ja.
Men jeg liker TrickWik, han har sin egen stil, er ganske så engasjert og til tider litt morsom. Hadde vært kjedelig om alle var like, eller som Arne Scheie. Ikke at han kommenterer så mye snooker, men han klarte å gjøre fotball kjedelig, da kan jeg forestille meg hvordan snooker ville blitt.

Nå har det seg slik at nevnte Scheie heller ikke er blant mine favoritter, men uansett er Torstein Wik den dårligste kommentator  Eurosport har i sine rekker.

notlob
20.09.15 23:13

Var jo veldig lite jeg fikk sett fra dette, men uansett: Hvis man i tur og orden slår ut Ding, Mark Allen og Trump, da vil jeg si at det er en ganske så fortjent tittel. Morsomt. 

KingKongHalvor
20.09.15 23:28
notlob: Var jo veldig lite jeg fikk sett fra dette, men uansett: Hvis man i tur og orden slår ut Ding, Mark Allen og Trump, da vil jeg si at det er en ganske så fortjent tittel. Morsomt.

Hvem vant? Har sett kanskje en time tilsammen, tidlig i turneringen.

notlob
21.09.15 18:47

Er vel unødvendig å svare på dette nå, for regner med at du har funnet det ut.

KingKongHalvor
22.09.15 01:58

Notlob

Nei, faktisk ikke, men jeg får vel sjekke det nå da. ;-)

Strå
StråInnlegg: 120
18.11.15 18:35
Hansaguden: uansett er Torstein Wik den dårligste kommentator Eurosport har i sine rekker.

Virkelig? Jeg liker Wik godt (RRL også), han forteller rolig og tydelig hele tiden, har noen teite vitser innimellom. Her i huset koser vi oss alle når han kommenterer. Det at kommentatorene er så forskjellige er noe jeg liker godt, det blir litt variasjon å høre på. Begge de to nye som kom til i løpet av forrige sesong har også sin egen stil som jeg synes er greie.

Jeg var skuffa over at EuroSport ikke sendte fra Champion of Champions, men de har vel programmet klart fro UK Championship som starter på tirsdag neste uke. Det gleder jeg meg til.

Spilleplanen er her. Maflin spiller neste torsdag mot Sean O'Sullivan. Ronnie har ikke meldt seg på, dust.

(Innlegget ble redigert 18.11.15 18:36)

notlob
19.11.15 21:57
Strå: Det at kommentatorene er så forskjellige er noe jeg liker godt, det blir litt variasjon å høre på. Begge de to nye som kom til i løpet av forrige sesong har også sin egen stil som jeg synes er greie.

Det eneste med Wik er at han omtrent ikke greier å holde kjeft mer enn maks 10 sekunder av gangen – han prater nærmest på inn- og utpust, og det kan i lengden bli slitsomt. Skjedd et par ganger at jeg har måttet mute. På det området har da RRL litt mer vett og forstand.

Når det gjelder de nye kommentatorne, så er han som fniser og kniser stadig vekk, mest sannsynlig en debattant som skrev her tidligere. Dette vet jeg jo ikke helt sikkert, men tror faktisk det. Man hører jo at han har nesten overpeiling på hva han prater om; både selve spillet i seg selv og historiske fakta.

I Ronnies tilfelle så har han vel god grunn denne gangen for å utebli fra UK. For det (at han dropper den turneringa) er ikke noe han gjør kun for moro skyld.

majestix
majestixInnlegg: 4629
20.11.15 14:45

Eg likar begge eigentleg, hadde det ikkje vore for ein viktig ting: Ein av dei (hugsar ikkje kven) overser altfor ofte heilt openberre saker. Til dömes hender det at han ikkje ser at neste röd openbert er open, og fordi han trur den er utilgjengeleg, så fokuserer han på neste safe eller andre utvegar. Ufatteleg irriterande, iallfall i nerve-frame. Det er sånn at eg anten mistenker at han har ein synsfeil, eller så er han skada av forskjellen mellom å sjå eit snookerbord på TV vs. real life. Det skjer altfor ofte. Så på ein måte er eg glad når eg blir tvinga over på ein BBC- eller ITV-stream, for britiske kommentatorar er ein fryd. For min del gjeld det halve UK i år. Ingen Eurosport tilgjengeleg i starten, medan semifinalar og finale blir med norske kommentatorar. Kan bli göy.

Og av alle dei 64 försterundekampane, så vil eg aller helst sjå Jimmy White som har trekt Maguire. Det blir kanskje ein keisam kamp reint sportsleg (Maguire er i farleg form), men ein kan jo håpe at White viser seg frå si beste side (som heller ikkje er heilt bra nok til å slå Maguire i dag, men likevel).

Blir det eigen UK-tråd?

notlob
21.11.15 15:49
majestix: Ein av dei (hugsar ikkje kven) overser altfor ofte heilt openberre saker. Til dömes hender det at han ikkje ser at neste röd openbert er open, og fordi han trur den er utilgjengeleg, så fokuserer han på neste safe eller andre utvegar.

Det er Reidar-Rune Larsen du tenker på. Han er fritatt for alt som heter dybdesyn. Baller som jeg med et halvt øye kan se passere (ha plass) med god margin, det kan han surre og lure på om den har fri vei. *Ser han den* eller *går den,da*.

majestix
21.11.15 16:04

JA! "Går den da?" Akkurat det der. Det går meg på nervane. Det blir ofte mute med han.

Så då likar eg Torstein Wik ganske bra. Ja, han kan nok prate ein del (dei britiske kommentatorane ligg jo i heilt den andre enden av den skalaen), men det gjer ikkje så mykje. Eg finn alt som er nokolunde snooker-relevant interessant :)

notlob
21.11.15 17:24

Dennis Taylor og John Virgo liker jeg godt. Dave Hendon og Joe Johnson er helt grei, mens jeg synes Mike Hallett har en tendens til å bli litt vel glad i stemmen sin. Her er det jo da snakk om to forskjellige kanaler.

Bør jo selvsagt være en viss balanse i pratingen, men man trenger jo ikke å bli helt Kim Hartman, heller. Hvis du har hørt ham. Der lurer man på innimellom (mest i begynnelsen da jeg hørte ham) om han har sovnet av :-) Men han har jo en drøss med gullkorn.

KingKongHalvor
23.11.15 22:09
majestix: Blir det eigen UK-tråd?

Kan godt lage egen UK.tråd om det er ønskelig. Syns bare interessen er så liten for tiden at det kanskje ikke er behov?

majestix
24.11.15 15:54

Det er verkeleg det same for meg, ikkje noko eg treng.

Kven er det som produserer desse sendingane? Det er ikkje BBC eller World Snooker. Higgins-kampen er live no, og Mark Davis-kampen. Eg hadde håpa på Doherty-Drago, Doherty vann fyrste frame.

majestix
24.11.15 16:30

129 og ekte magi frå Higgins. Slår inn ein "umogleg" rød til høgre svart-hjørne og ein dobbel rett etterpå. Får det i overkant lett mot denne Fernandez.

Doherty verkar å vere i bra slag òg. 4-0 allereie, 132-break i førre frame (om han ikkje bomma på siste svart, World Snooker har ingen century-oversikt enno).

majestix
24.11.15 16:44

Fernandez er, for å bruke den korrekte termen, kjempedårleg. Og irriterande. Kler seg som ein slask (ikkje på den sjarmerande Maguire-måten), og på 80-1 til Higgins så kjem han inn på bordet igjen (berre for å tulle seg heilt bort). 4-0 til Higgins, ingen kjem til å sakne deg, Fernandez.

majestix
24.11.15 16:58

Då er den andre underdogen, Rhys Clark, i kampen mot Mark Davis, meir spanande. Ung og vågal. Spelar til tider fint, men blir litt for liten og urutinert mot Davis. 3-1 til pause.

Det verkar forresten å vere World Snooker og betway (eller den eine i samarbeid med den andre) som produserer kampane. Kampane er tilgjengelege for dei med World Snooker-konto (abonnement?). Eg som var litt uoppmerksam.

majestix
24.11.15 23:51

Ding ligg under 5-2 for relativt ukjende Adam Duffy. Vinn nok dette framet til 5-3, men har framleis ein god jobb å gjere. Absolutt det mest spanande som har skjedd til no på bord 1 og 2.

majestix
25.11.15 08:45

Men nei, 6-2 til Duffy. Måtte snookre Ding for å vinne siste frame, klarte det, og slår ut ein av verdas aller beste. Dog ikkje i går. Har sjansane, kjem ofte godt i gang, men set seg alltid i trøbbel etter kvart. Og når Duffy då tek vare på sine sjansar, så går det som det gjekk. Ding tek det ikkje lett heller:

"Ding's news conference lasted less than a minute and was littered with swear words.

The Chinese star complained about the table set-up and conditions and will be lucky to escape a fine from World Snooker for his rant."

Fint å sjå han engasjere seg så heftig i det minste ;)

majestix
25.11.15 16:59

Fin snooker i dag òg. Murphy spelar mot unge amatør Hugill, som absolutt får vist seg fram. Hadde vore gøy om han tok fjerde frame, både kuler og poeng låg i hans favør ei stund, men Murphy varta opp med ein fantastisk innspurt; 4-0 og tepause.

Artig å sjå at så ukjende spelarar spelar så bra. Pakistanske Akbar mot Mark Williams til dømes, skapte store problem for Williams som spela solid. Rar, nesten litt klumsete stil på Akbar, men det var effektivt så lenge det varte.

Joe Perry verkar å ha full kontroll på Wattana, som av og til tek fram gamal storheit, men det er aldri nok. Perry har vore i god form den siste tida, og kan nå rimeleg langt. Eg tippar ein kvartfinale. 4-0 og pause.

majestix
25.11.15 21:37

Hah! Absurd foul frå Judd Trump. Må ta i bruk spider over to-tre røde for å kome til køball (hans eigen feil), men klumsar det til, dreg med seg fem-seks røde med køen. Alle rullar godt ut av posisjon, køball treffer ikkje svart, og gode Miah vil at Judd skal ta det om igjen. Då startar fem-ti minutt med fram-og-tilbake-diskusjonar om korleis det eigentleg låg. Ingen storskjerm å jukse med i førsterunde-kampar, så dei må bort til ein (reknar eg med) liten skjerm for å sjekke at det blir rett. Rett blei det iallfall ikkje (bingo nesten), men begge spelarar er halvnøgde, og Judd treffer svart, men opnar òg opp for eit langt break for Miah.

Tenkjer at det krev litt guts frå ein så ung spelar å krevje at det skal tilbake i ein sånn situasjon. Han gjorde heilt rett, og han hadde vanskeleg legg frå der han eventuelt skulle ha spelt frå, så han hadde valt feil om han ikkje gjorde det. Men likevel litt tøft, i UK, mot Judd Trump.

Tapte likevel framet :)

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg