Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Tidsfristen snart ute for Russland

NYTT TEMA
Berger57
Berger57Innlegg: 301
28.12.18 09:28

Det nærmer seg 31.12 og deadline for Russland.  Russiske utøvere slapp jo inn igjen i varmen under forutsetning av at det ble gitt fritt innsyn i deres antidoping-lab. bl.a.  Naturligvis har ikke dette skjedd, og det er nå kun timer igjen til fristen utløper.  Så hva skjer da etter fristens utløp, Russland kastes ut av det gode selskap igjen ?  Nja, kan jeg aldri tenke meg.  Jeg vil tro at man finner noen gode grunner for å gi utsettelse på det hele, og skyver det ubehagelige foran seg noen måneder.  "Russland har vist gryende vilje" kan jeg tenke meg blir en gangbar formulering når utsettelsen skal forklares.

Nuvel, det er enda timer igjen, og von i hangande snøre.  

Sarella
SarellaInnlegg: 15931
28.12.18 10:13
Berger57: Russland kastes ut av det gode selskap igjen ?

"I russiske media går det nå rykter om at flere topputøvere vil skifte statsborgerskap om russisk antidoping igjen blir kastet ut av det gode selskap."

Bolsjunov blir norsk?

Hudsucker
HudsuckerInnlegg: 1540
29.12.18 04:34
Sarella: Bolsjunov blir norsk?

Neppe. Men tyrker kan han nok bli uten problemer..

Støtter selvfølgelig Kaggestad fullt ut, men tror han er for optimistisk. Jeg deler heller Berger57s pessimisme. Putin er neppe "tjukk i huet", bare målrettet kynisk. 

Antidopingarbeidet må organiseres på en annen måte, at IOC skal ha eierskap i det som nå via WADA er bare latterlig.

Sarella
29.12.18 18:17
Hudsucker: Neppe. Men tyrker kan han nok bli uten problemer..

Hehe, ser for meg en tyrker som vinner WC-langrenn sammenlagt :)

Berger57
30.12.18 15:54

Snart kun minutter til frist, og i mellomtiden herjer russerne i TDS.  Mange som tenker sitt om dagen vil jeg tro.  Igjen.....når fristen utløper, har de baller til å gjøre noe med saken ?  Tja.......... Og hvis det utrolige skulle skje at man gis innsyn i antidopinglab'ene deres, hva kan man så forvente å finne ?

(Innlegget ble redigert 30.12.18 15:56)

Sarella
30.12.18 20:39
Berger57: når fristen utløper, har de baller til å gjøre noe med saken ?

Det skal unektelig bli interessant å se, håper media henger seg på dette, for det betyr mye for en ren idrett.

Xavi7
Xavi7Innlegg: 7271
01.01.19 13:30

Blir russerne disket fra Tour de Ski?

Berger57
01.01.19 19:34
Xavi7: Blir russerne disket fra Tour de Ski?

Det kan jeg aldri verden tenke meg.  Det blir vel en og annen kritisk røst fra idrettsledere i nogenlunde siviliserte strøk som ytrer seg, f.eks. Røste kan jeg se, mens de som er redd for å tråkke russerne på tærne holder kjeft.  Og russerne selv, ja de gir selvsagt blanke f...og turer videre.  Jeg har heller ikke fanget opp at noen har konkrete krav til hva som måtte skje med russiske idrettsutøvere siden fristen ikke er overholdt.  Så slik går vel dagan, og russerne flirer hele veien til seierspallen.

oddvar_kjempebra
oddvar_kjempebraInnlegg: 21902
04.01.19 08:23
Sarella: Hehe, ser for meg en tyrker som vinner WC-langrenn sammenlagt :)

Vi så jo en spanjol som dominerte stort i en periode...

oddvar_kjempebra
04.01.19 08:28

Det er opplagt en maktkamp i WADA nå og den kampen vil avgjøre om Russland blir straffet eller ikke. 

Det er  ihvertfall all grunn til å tro at Moskva-laboratoriet sitter på data som er meget skadelige for russisk idrett.

Men det skulle ikke forundre meg om russiske myndigheter er i full gang med å manipulere testresultatete i Moskva og at de trenger mer tid på det. 

Dermed spekulerer de i at en forsinkelse ikke vil gjøre så stor skade som en åpning av laboratoriet for øyeblikket.

Sarella
18.01.19 22:21
oddvar_kjempebra: Det er ihvertfall all grunn til å tro at Moskva-laboratoriet sitter på data som er meget skadelige for russisk idrett.

Siste news er: Verdens antidopingbyrå (WADA) meldte torsdag at man er ferdig med innhentingen av data fra antidopinglaboratoriet i Moskva og at den har vært vellykket. Så får vi se hva det vil si.

Script
ScriptInnlegg: 3930
30.01.19 18:44

Godt at Helleland ble vraket til Wada, der hadde hun blitt altfor naiv og lett, en spurv i tranedans med hensynsløse maktkamper.

(Innlegget ble redigert 30.01.19 18:47)

Sarella
21.09.19 10:56

Russerne er mistenkt for å ha manipulert dopingprøvene fra laboratoriet i Moskva. Det er den anerkjente dopingjournalisten Hajo Seppelt som skriver det på Twitter fredag ettermiddag. Han jobber for den tyske TV-kanalen ARD, og var blant annet den som avslørte dopingskandalen i VM i Seefeld i mars. Styret i WADA vil bli informert mer i et møte i neste uke. De har allerede iverksatt tiltak, skriver Seppelt.

Og Esten skriver om saken.

Sarella
23.09.19 16:33

Og i dag kom svaret. Og Esten er på saken.

Og så får vi se om gubbeveldet med IOC-sjef Thomas Bach i spissen igjen logrer som en tåpelig valp for Putin`s lakeier i Russland og gir toltalt faen i dette, jeg tipper det.

Fernandovonarb
FernandovonarbInnlegg: 4526
23.09.19 16:42

Fy faen for noen svindlere. Det blir ikke noe bedre før KGB mannen putin ligger under torva.

oddvar_kjempebra
23.09.19 17:26

Var det noen som trodde på at den basen var urørt når russerne gav den i fra seg? Her har de i god russisk stil ofret noen for å beskytte de viktigste. Materialet kunne jo ikke vaskes helt rent fordi det hadde ingen trodd noe på. Men russerne håpet nok på at de hadde ofret nok utøvere til at WADA skulle la det gå. 

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg