Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Klatring

NYTT TEMA
F.R.O.G
F.R.O.GInnlegg: 13802
01.07.19 17:43

Har sett på dette over langt tid, mennesker som gjør de mest utrolige ting. Mange setter idretter opp mot hverandre noe som ikke er rettferdig. Mange idretter får ekstrem oppmerksomhet, andre ikke. Men dette her er noe av det råeste jeg har sett i livet. Ble dårlig bare av å se på det :) Alex Hannold som klatret opp El Capitan "free solo" Uten sikring klatret han opp denne vanvittige fjellveggen uten tau eller noen form for sikring.

Mange idretter har ekstreme resultater som bare en håndfull mennesker har klart å bli best i, ofte i OL og rekordene står lenge. Men dette her? Det er så ekstremt at det er vel noe av det mest vanvittige noe menneske har gjort noen gang. Alt eller ingenting, ikke noe 2 plass der i gården. Det er å klare det eller dø.

For de som vil se denne ekstreme dokumentaren? Her er den Selv om jeg viste at han ville klare det, fordi det har blitt omtalt en stund nå? Det var mer spennende en noen fotballkamp eller noe annet jeg har sett i mitt liv :) Måtte bare snu meg vekk når han endelig hadde bestemt seg og gjorde dette. Har dere noengang sett noe så ekstremt?

Sarella
SarellaInnlegg: 15931
01.07.19 18:35
F.R.O.G: Har dere noengang sett noe så ekstremt?

Nei, det karatesparket over i veggen oppe ved det kjipe vanskelige cruxet er noe av det sykeste jeg har sett, helt utrolig at noen kan få seg til å gjøre det der uten tau. En fantastisk klatre-dokumentar, uhyre spennende.

Klikk for å gå tilbake til toppen