Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Resultater Friidrettskonk VM 2019

NYTT TEMA
Coach
CoachInnlegg: 74948
09.10.19 13:53

Oppretter som annonsert en egen tråd for resultatene av årets tippekonk, da selve tippetråden av en eller annen årsak knapt lar seg laste uten å redusere antall innlegg pr side til [svært få]. Resultatene blir postet der også etterhvert, når jeg rekker.

Først fasit:

KVINNER

100m: Shelly-Ann Fraser-Pryce, JAM
200m: Dina Asher-Smith, SBR
400m: Salwa Eid Naser, BRN
800m: Halimah Nakaayi, UGA
1500m: Sifan Hassan, NED
5000m: Hellen Obiri, KEN
10000m: Sifan Hassan, NED
Maraton: Ruth Chepngetich, KEN
100m hekk: Nia Ali, USA
400m hekk: Dalilah Muhammad, USA
3000m hinder: Beatrice Chepkoech, KEN
4x100m: JAMAICA
4x400m: USA
20km kappgang: Liu Hong, KIN
50km kappgang: Liang Rui, KIN
Lengde: Malaika Mihambo, TYS
Tresteg: Yulimar Rojas, VEN
Høyde: Marija Lasitskene, ANA
Stav: Anzjelika Sidorova, ANA
Spyd: Kelsey-Lee Barber, AUS
Kule: Gong Lijao, KIN
Diskos: Yaimé Pérez, CUB
Slegge: DeAnna Price, USA
Sjukamp: Katarina Johnson-Thompson, SBR

MENN

100m: Christian Coleman, USA
200m: Noah Lyles, USA
400m: Steven Gardiner, BAH
800m: Donovan Brazier, USA
1500m: Timothy Cheruiyot, KEN
5000m: Muktar Edris, ETI
10000m: Joshua Cheptegei, UGA
Maraton: Lelisa Desisa, ETI
110m hekk: Grant Holloway, USA
400m hekk: Karsten Warholm, NOR
3000m hinder: CConseslus Kipruto, KEN
4x100m: USA
20km kappgang: Toshikazu Yamanishi, JPN
50km kappgang: Yusuke Suzuki, JPN
Lengde: Tajay Gayle, JAM
Tresteg: Christian Taylor, USA
Høyde: Mutaz Essa Barshim, QAT
Stav: Sam Kendricks, USA
Spyd: Anderson Peters, GRN
Kule: Joe Kovacs, USA
Diskos: Daniel Ståhl, SVE
Slegge: Pawel Fajdek, POL
Tikamp: Niklas Kaul, TYS

MIXED

Coach
09.10.19 13:59

Hvilket jeg får til å gi følgende resultat (førstereserver i parentes):

1. malvolio...................27 (7)
  2. ms_8.......................26 (4)
  3. Coach.....................25 (10)
  4. Hatleking................25 (9)
  _. janesaj....................25 (9)
  6. Hudsucker..............24 (8)
  _. lok1.........................24 (8)
  8. Sarella....................23 (10)
  9. Perbu......................23 (9)
10. Puttemans..............22 (11)
11. jippijai......................22 (8)
12. return_of_drakkar....18 (-)

(Innlegget ble redigert 09.10.19 14:01)

Coach
09.10.19 15:20

Så med forbehold om eventuelle protester (aldri ta noe for gitt ift det ;-) ) er det da på sin plass å gratulere malvolio med VM-gull! Sistemann inn i konken, førstemann ved utgangen (lurer på om jeg har vært borti det scenariet selv, virker mistenkelig kjent).

Gratulerer også til ms_8 med sølv og... ja, frekt nok meg selv med bronse, én reserves margin foran tospannet Hatleking og janesaj. Sistnevnte har jo regnet litt på poengene underveis og postet et par stillingsoppdateringer i originaltråden, og jeg regner med at spesielt han er interessert i å selv kontrollregne dette helt ut for å verifisere at han faktisk nok en gang har misset pallen på målfoto – selv Kristin Størmer Steira anser seg vel heldig i forhold.

Delt plassering også mellom de to neste på lista; Hudsucker og lok1 som tandem-straddler øvre og nedre halvdel. Så får det også tas med at den som rent teknisk leverte flest korrekte tips var return_of_drakkar med intet mindre enn 126. Dessverre var kun 18 av dem unike, men hadde dette først holdt til premieplassering kunne han nok virkelig cashet inn stort med sine sju rekker. ;-)

(Innlegget ble redigert 09.10.19 15:24)

return_of_drakkar
return_of_drakkarInnlegg: 24445
09.10.19 20:19
Coach: Så får det også tas med at den som rent teknisk leverte flest korrekte tips var return_of_drakkar med intet mindre enn 126. Dessverre var kun 18 av dem unike, men hadde dette først holdt til premieplassering kunne han nok virkelig cashet inn stort med sine sju rekker. ;-)

He he... Et viktig budskap kan ikke gjentas ofte nok...

Rent konkret så fikk man ikke respons på "send inn", så det ut til, slik at det ble en panikk-knapp. Håper det ikke skapte for mye kluss for deg.

Forøvrig bærer jeg sisteplassen med stolthet.
Det var jo litt galskap å tippe norsk gull på 1500 meter og 5000 meter og i slegge! Men hvor mye moro hadde ikke det vært!

Forøvrig all ros til deg for å arrangere konkurransen.

jonas
jonasInnlegg: 33845
09.10.19 20:22
Coach: Så får det også tas med at den som rent teknisk leverte flest korrekte tips var return_of_drakkar med intet mindre enn 126.

Jeg vil ubeskjedent skyte inn at jeg leverte ikke ett eneste bom-tips under hele VM.

Men gratulerer til den som vant.

Hudsucker
HudsuckerInnlegg: 1540
09.10.19 20:48

Gratulerer til de medaljerte og Malvolio især, og takk til Coach for tålmodighet og uklanderlig arbeidsmoral/dobbeltsjekking under Doha-lignende arbeidsforhold! Håper du passet på væskebalansen underveis.

ms_8
ms_8Innlegg: 7515
09.10.19 21:16

Gratulerer til  Malvolio for utruleg bra tipping. Takk til Coach for utruleg bra konk. Meget fornøgd med andreplass. Satser på at vintersport går godt i år. Er kanskje dei eg følgjer mest med på :) 

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg