Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Videodømming i tennis?

NYTT TEMA
Makelele

Makelele
14.01.03 19:13
Brukes dette?

®M
Pråbably

Pråbably
14.01.03 19:14
Det brukes hvertfall elektronisk dømming.
Ellers tror jeg offsideregelen er lettere å håndheve i tennis..

Only users lose drugs......
Makelele

Makelele
14.01.03 19:16
"Det brukes hvertfall elektronisk dømming. "

På nettet ved servene da eller?

®M
Pråbably

Pråbably
14.01.03 19:23
Både nettet og linjene såvidt meg bekjent. Om dette brukes over alt stiller jeg meg tvilende til, men i flere store mesterskap har jeg sett det blitt brukt. Har forøvrig ikke sett mye på tennis de siste to årene, siden jeg ikke har e-sport lenger, men tviler på at de har fjernet den elektroniske dømmingen..

Om videodømming er i bruk veit jeg ikke, kan ikke huske at det har vært brukt, men jeg fulgte da heller aldri så utrolig godt med. Tennis er litt kjedelig, men det danker ut Tande P og andre ugne programmer..

Only users lose drugs......
Hercules

Hercules
14.01.03 21:34
Det er ikke videodømming i tennis. Bruker de gode gamle linjedommerne med hjelp av hoveddommer.

Elektronisk dømming av servelinjene brukes ofte både på teppe, hard- court og gress. Ikke på grus, der ballen setter merke. Også vanlig med elektronisk nettdømming på serve.
andreaskaasa

andreaskaasa
11.03.14 12:03

ja det gjør det:-) det er to pauser i kampen der de skjekker om de var i tvil.

Helloween

Helloween
16.03.14 20:15
Makelele: Brukes dette?

Mye synsing her ja...

Der brukes ett digitalt system som heter Hawk-eye. 6-7 kameraer er plassert over banen og dataene fra disse kameraene blir satt sammen slik at man finner ballens plassering.

Hver spiller kan bruke Hawk-eye 3 ganger pr set. Hvis bruken av HE er rett så beholder man forsøket og har 3 forsøk til. Er det feil mister man forsøket og har 2 igjen.

Litotes

Litotes
17.03.14 10:41
Helloween: Mye synsing her ja...

Tråden er 11 år gammel. Hawkeye fantes ikke på den tiden.

Helloween

Helloween
18.03.14 10:26
Litotes: Tråden er 11 år gammel. Hawkeye fantes ikke på den tiden.

Ja verden går fremover :)

Klikk for å gå tilbake til toppen