Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Golf som OL-gren?

NYTT TEMA
tooommm

tooommm
23.09.04 20:01
http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=246482

hva mener folket her om det?

jeg mener at golf ikke har noe i OL å gjøre. å vinne OL gull skal liksom være det største å vinne for en idrettsutøver, men det vil ikke være tilfelle for en golfspiller. det samme gjelder for tennis, som jeg mener bør tas av OL plakaten, men det er en annen diskusjon.
Litotes

Litotes
23.09.04 20:11
Enig med deg, tooommm. OL vil bare bli enda en stopp i et travelt turneringsprogram for de som gidder. Dessuten er golf spesielt i den forstand at ingen klarer å dominere sporten. Å begrense antall deltagere fra hver nasjon til tre betyr at du med minst 20% sannsynlighet mister den spilleren som ville ha vunnet turneringen om alle de høyest rangerte fikk være med.

Vi behøver ikke golf i OL. Major-turneringene er og forblir de viktigste her - akkurat som i tennis.
sirsirsir

sirsirsir
23.09.04 22:33
Interessant at Tiger sa på ESPN på mandag at golf burde være en OL-gren. Det var jo det tidligere. Men ser helt klart poenget i at det ikke vil ha stor nok prestisje.
sk32

sk32
24.09.04 01:11
Jag står fast vid det jag sade i en annan tråd, golf är ingen sport som hör hemma i OS, där bör idrotter premieras över sporter och spel. Golf blir en idrott den dagen man ska spela runt banan på så kort tid som möjligt, och även då vore det en ganska underlig idrott :)

Nej, om golf ska med i OS så ska det vara bangolf/minigolf...det skulle jag faktiskt kunna tänka mig att se på. (men, det är ju inte heller en idrott så...)

(det finns ju sprintgolf faktiskt, men jag har aldrig sett Montgomery springa runt en 18-hålsbana. Fast han går ganska fort när han är arg:)
sirsirsir

sirsirsir
24.09.04 02:10
Tja. Jeg tror ikke man blir noe særlig mer sliten av skyting eller seiling. Det går heller ikke på tid. Spesielt skyting krever jo null kondis, men som golf krever det teknikk, konsentrasjon og ekstrem mental styrke.
Fettnakke

Fettnakke
24.09.04 14:30
Det gjelder jo ikke bare golf. Samme med tennis, fotball, landeveissykling og basket.

Lommetennis og soveromsgolf kunne heller vært noe.

odig

odig
24.09.04 16:15
Basket og landveissykling begynner å bli mer å mer prestisjefylt etterverdt det også da...
niconi

niconi
24.09.04 17:07
sk32 skrev:
(det finns ju sprintgolf faktiskt, men jag har aldrig sett Montgomery springa runt en 18-hålsbana. Fast han går ganska fort när han är arg:)
---
For det förste: Når det gjelder å löpe fort, er kanskje TIM Montgomery bedre enn COLIN Montgomery.

For det andre: Sprintgolf höres ut som en utrolig morsom idrett. Er ikke sikker på om vi tenker på det samme, men jeg har lest om noen som har eksperimentert litt med dette i USA. Prinsippet ligner litt på skiskyting (eller sköyte-dart, hvis noen har hört om det.) Du löper altså med köllene og skal komme deg rundt banen raskest mulig, og med färrest mulig slag. Man tar altså tiden man bruker på å komme seg rundt 18 hull, og legger til ett minutt per slag. Han jeg leste om hadde en personlig rekord på ca. 100 på en par 72-bane. Virkelig imponerende! Det betyr at du må löpe en 18-hulls bane på par i löpet av 28 minutter!

Min förste tanke da jeg leste om det var at dersom golfen hadde blitt oppfunnet i Norge i stedet for i Skottland, er det slik idretten hadde blitt.

:-)
Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg