Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Vijay Singh

NYTT TEMA
Litotes

Litotes
28.09.04 16:13
Golfspilleren Singh har nå satt ny rekord i premiepenger på en enkelt sesong. 9,4 millioner dollar - han kan bli førstemann som passerer 10 millioner på en sesong med et godt resultat til. Førsteplassen på verdensrankingen er garantert i lang tid fremover.

Han har nå vunnet fem av de siste seks turneringene han har stilt opp i - inkludert en major. Er dette rekord? Kan ikke huske å ha sett noen klare dette før. Men kanskje Nicklaus, Palmer eller noen annen av de gamle gutta klarte det en gang i tiden? Noen som vet?
sk32

sk32
28.09.04 16:24
Jag vet inte om det är rekord, men jag läste nyss att det "lilla" regnvädret som blåste in över Florida hade gett hans hus fuktskador så han hoppar av tävlingen på Irland.

Jag har läst amerikansk media ganska mycket nu, och till skillnad från i Europa så verkar det inte vara så mycket snack om växthuseffekt osv. Nästa år lär det bli ett El Niño-år så då kanske diskussionen om CO2-utsläpp blir lite mer angelägen även i USA.

sk32

sk32
28.09.04 16:35
(jävlar att man inte kan ändra egen post efter 2 min)

Tiger Woods har tydligen vunnit 6 PGA-tävlingar i rad. Om han förlorat någon annan tävling under tiden vet jag inte.

http://www.golftoday.co.uk/news/yeartodate/news00/woods4.html
(29 Aug 1999-Feb 2000, jag antar han förlorade några andra tävlingar under tiden kanske...)

Första gången sedan 1948 någon vunnit 6 PGA i rad (Ben Hogan), rekordet är på 11 segrar 1945, Byron Nelson.

Greg Norman har 4 segrar i rad, om jag läser denna sida rätt : http://www.shark.com/sharkwatch/sharkive/sharkive38.php
sk32

sk32
28.09.04 16:48
Nelson hade inte bara 11 PGA-segrar irad, han hade dessutom 74 top-10-placeringar i rad. :)

http://www.golfdigest.co.za/stories/dailyfeature/df_Vijays_consistency_becoming_legendary229.php (intressant läsning)
Litotes

Litotes
28.09.04 18:53
sk32 skrev:
rekordet är på 11 segrar 1945, Byron Nelson."

Du verden. Dette får satt Singhs prestasjon i perspektiv. 11 på rad. Utrolig. Riktignok hadde han vel ikke rare motstanden fra utlandet i 1945, men det er allikevel sterkt.

Takk for et informativt innlegg! (eller to, siden en ikke kan endre....)
Litotes

Litotes
28.09.04 18:58
Artig artikkel, sk32! Men den var vel ikke helt oppdatert nå? Dette virker å ha vært skrevet for en stund siden.
Berger15

Berger15
28.09.04 21:56
Det er bare å ta av seg hatten og golfskoene for Vijay, dette er en utrolig prestasjon.

Så et intervju med han i går på The Golf Channel, og har var så klart meget fornøyd, men også ydmyk. Han er i ferd med å slå Woods rekordsesong fra 2000, men Vijay mente at han ikke hadde noe å stille opp med mot Woods tre majors fra den sesongen.

Woods vant forresten 6 turneringer på rad i 1999-2000. Det var vel de tre siste i 99 og de 3 første i 2000 om jeg ikke tar helt feil.
sirsirsir

sirsirsir
29.09.04 01:47
Visste dere at for ca 19 år siden ble Singh utestengt i to år for juks?
Jeg har sjekket litt på nettet, og det mest sannsynlige er at han ble offer for en dommertabbe, det er i alle fall det de fleste skriver.
Berger15

Berger15
29.09.04 05:18
Juks, sier du det? Hva skjedde?
sirsirsir

sirsirsir
30.09.04 16:58
Det var noe tull med scorekortene, men det var også mye snakk om en dommer som hadde vært uklar i antall straffeslag, så de mente det var han som var sløv og at Singh i tillegg også hadde vært litt slurvete med å forsikre seg om hva som var korrekt.
Litotes

Litotes
30.09.04 22:36
Det må vel ha vært mer enn det? Å diske noen fra en turnering kan bli gjort over en formalitet, men to års utestengelse høres seriøst ut.

Uansett - Singh står over ukens turnering på grunn av at hjemmet hans ble rammet av orkan. Denne uken er litt spesiell fordi turneringen er den siste slagturneringen hvor Woods er tittelforsvarer. Neste uke er han kun tittelforsvarer i matchplay-VM. Men mindre han vinner igjen, da. Med Singh ute øker jo sjansene. Dog sliter han visstnok selv med dårlig rygg, så det ser vel ikke lyst ut med tanke på seier.
sirsirsir

sirsirsir
30.09.04 23:08
Jeg har ikke fasiten, jeg refererer bare til det jeg har lest og hva slags inntrykk jeg sitter igjen med.
Litotes

Litotes
01.10.04 11:09
Ja vel. Kan jo se om jeg finner noe mer informasjon om dette et sted. Rent generelt kan jeg si at jeg har liten sympati ovenfor utøvere som har vært utestengt uansett hvilken sport det dreier seg om, så dette forandrer kanskje mitt forhold til Singh.
rsol

rsol
01.10.04 11:34
Vijay Singh ble vel utestengt fra Asia-touren da han i 1985 ble tatt for forsøk på å forandre scorecard'et for å greie cut'n i en turnering i Indonesia. I følge Vijay selv var det en annen person som forandret kortet.
(en kilde kan være; http://services.golfweb.com/si/1996/0803/vijay.html)

Spør du meg er vel kommentarene angående Sørenstam's deltakelse på herre-touren like kontroversiell som utestengelsen..

Men han er jo verden sklart beste golfer for tiden, og det er vel det som er viktig i denne sammenheng?

Hvordan går det forresten med deg Litotes?
Har du 'kommet' deg litt etter den triste nyheten du fikk for et par uker siden?
Litotes

Litotes
01.10.04 11:43
Noen andre som forandret scoren? Hvem har ønsker om det, da? Caddien? Vel, som du sier - nå er han utvilsomt best i verden og vi får vel fokusere på det.

Om jeg har kommet meg? Joda, det kunne vel gått verre. Nå har jeg mistet jobben (vikariat som gikk ut) så jeg driver og leter etter noe annet. Er ikke egentlig i form til å lete, så det blir litt halvhjertet. Med litt flaks får jeg et nytt vikariat gjennom vikarbyrå.
rsol

rsol
01.10.04 12:49
Det høres ut som det går så som så med deg..., vel håper det blir jobb og bedre tider fremover!

Vel, vet ikke mer enn det jeg har lest om denne saken. I tilfelle det var forsøk på juks, så er jo ikke det bra, men hva som er forsøk på juks og hva som kan være andre omstendigheter er kanskje ikke så lett å vurdere for noen av oss.

Litotes

Litotes
02.10.04 14:06
Takk for det, håper på bedre tider selv.

Når det gjelder VGD får jeg snart (vet ikke nøyaktig når, men snart) en ufrivillig pause. Telefonen jeg registrerte meg med er utilgjengelig frem til minimum 18/10, og jeg har ingen annen jeg kan få verifiseringskode på istedet.

Det er sant som du sier, juks i golf er en affære det er vanskelig å få oversikt over. Reglene er veldig innviklede. Det er fort gjort å bryte regler uten å ha dette til hensikt.
sk32

sk32
03.10.04 00:26
Hoppas allt bättrar sig.

Registreringskoder är ett jävla skit, jag hade stora problem att fixa så att jag inte blev utkastad. Något jag hade tagit ganska hårt ett OS-år :)

Vad gäller Singh så är det ingen tvekan om att han är en stor golfspelare, men han var överdrivet negativ mot Sörenstam och damgolf tycker jag. Ok, det är inget fel att vara negativ till förändringar inom en sport. Det är jag väl själv också ibland...men han var rent chauvinistisk tycker jag :) Cirkulerade väl en fin (komisk tycker jag:)) bild av honom där han röker en fet cigarr och kramar två bimbos/strippor :) Inget fel med det kanske, men det var komiskt eftersom det kom i samma tid som anti-damgolfs-debatten :)
Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg