Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Klitsckho vant med kutt

NYTT TEMA
Randy

Randy
03.10.04 07:17
Wladimir Klitsckho vant sitt "come-back" mot Davaryll Williamson i nattens match.
Dette var en viktig kamp for ukraineren etter det forsmedelige tapet for Lamon Brewster i april.
Kampen i natt ble stoppet etter 5.runde etter at de to bokserne skallet sammen i sluttsekundene av 5 runde og Klitschko fikk et særdeles stygt og dypt kutt i panna mellom øynene.
Kampen ble deretter avgjort på poeng etter split decision, 2-1! (49-46/47-48/49-46)
Han måtte ta en telling i 4 runde etter å ha blitt truffet av en høyre fra en avventende Williamson.
Jeg holdt nesten på å få et deja vu fra april og Brewster-matchen når det skjedde, men han rodde seg ut av situasjonen, det var imidlertid ikke bare høyre-treffen men også ubalanse som var medvirkende når han gikk ned.
Personlig er jeg ikke overbevist etter hans come-back inatt, jeg syns han har store brister i forsvaret sitt, spesielt når han angriper og når mostanderen slår kontra.
Han jobba langt bedre på distanse med jabben sin og virka å være i god balanse i motsetning til sine siste matcher. Når han lader høyra si så er den også presis når han treffer, men han ligger langt framme og er treg å komme tilbake i blokkering med guarden, derfor er han en ønskemotstander å slå direkte kontra mot.
Jeg mener at dette ikke holder til å defineres som world class på nivå med de beste tungvekterne de senere årene.

Var det flere som så matchen?
Hadde vært bra å hørt hva andre mener.
KOKid

KOKid
03.10.04 10:59
Wladimir Klitchko vil aldri bli den bokseren han var før KO tapet til Corrie Sanders i 2003. Han er "exposed" som det heter, dvs. svakhetene hans, glasskjeven, kondisjon og psyke, er avslørt og motstanderne hans vil alltid vite at de har en "puncher's chance" mot ham. Eksempler på andre topp boksere som nylig har blitt avslørt: Roy Jones og Joe Mesi.
Førstnevnte vil aldri kunne bli i nærheten av det han var etter to stygge KO tap på rad, og Mesi ble bra nære hjerneskadet etter hans kamp mot Vassily Jirov i Mars. Mesi burde faktisk aldri få lov til å bokse igjen etter en slik diagnose (subdural hematom - blødning på hjernen).

Når det gjelder Wladimirs bror, Vitali, så ville han ha vært avslørt for lenge siden om ikke vektklassen var så utrolig svak som det den er nå. Hans boksestil, stivbeint, null guard og kjeve til utstilling ville aldri ha fungert i en middels sterk æra engang.
Når det er sagt ser jeg ikke for meg at noen i klassen i dag har dem rette stilen til å forandre på hans nr. 1 plassering med det første, men skreller skjer når man minst venter dem.
Randy

Randy
03.10.04 13:42
helt enig i at nivået på dagens tungvekts-klasse gjør at begge Klitschko-brødrene faktisk må regnes med i denne vekt-divisjonen, men kun en puch kan utrette ting og så lenge vi har sett mange eksempler på at begge brødrene ikke har den kjeven som kreves, så kan en skrell fort skje i tungvekt.
Davaryll Williamson uttalte etter kveldens match at det var først fra 5 runde og ut til de stipulerte 10 han hadde tenkt å lage matchen, så han uttrykte skuffelse over at kuttet gjorde at matchen ble stoppet.
Om en average fighter som Williamson hadde klart å slå ut Wladimir Klitschko hadde det vel sagt alt om dagens tungvekts-nivå, men det hadde ikke vært utenkelig faktisk med tanke på tellingen i 4 runde, jeg satt med hjertet i halsen omtrent hver gang Klitschko var inne i slagfeltet til Williamson.
Stonesvik

Stonesvik
03.10.04 18:47
Jeg vet ikke om jeg ville sagt at Lennox Lewis tilhører en under middels æra men, Vitali gjorde det jo greit mot han, (selv om jeg tror at Lewis ville ha vunnet lettere i en rematch) Vitali har et spesielt forsvar, men det funker ganske bra, kan ikke huske at han noengang har vært truffet hardt, det nærmeste var vel faktisk Corrie Sanders, noe som er ganske bekymringsfullt i seg selv, men han var aldri rystet, og han har en bra psyke, bortsett i fra kampen mot Chris Byrd da han ga seg med vond skulder etter å ha styrt i hele kampen, så har han vist at han er fandenivolsk nok til å regjere en stund til, blir i hvertfall spennende og se, ellers så blir det spennende å se hvordan James Toney kommer til å gjøre det framover..
LUSKELARS

LUSKELARS
05.10.04 06:38
Vitali Klitschko kommer nok til å være i toppen noen år til grunnet mangel på gode boksere. Wladimir kommer trolig aldri tilbake i ypperste topp. Han viser store svakheter i hver kamp etter han fikk grisebank av Corrie Sanders.
Hans karierre minner litt om Jorge Luis Gonzales som etter han ble avslørt mot Riddick Bowe gikk på flere stygge tap og ble aldri noen topp bokser.
Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg