Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Felix Trinidad is back

NYTT TEMA
Randy

Randy
03.10.04 07:30
Felix "Tito" Trinidad overbeviste i sitt come-back etter over 2 års fravær fra bokse-ringen, slo KO på Ricardo Mayorga i 8 runde!
En fantastisk match skal det ha vært som blir betegnet som "fight of the year" og hvor begge bokserne fulgte hverandre toe to toe and punch for punch.
Var det noen som så matchen og tok den opp på video/dvd???
Om det var så er jeg absolutt interresert å kjøpe den :)
KOKid

KOKid
03.10.04 10:42
Først må jeg si at selv om tungvektsklassen er mer bedrøvelig enn noen gang, har 2004 vært et fantastisk år for boksesporten forørvig. At Felix Trinidad, en av mine all time favoritter, nå er tilbake og i tilsynelatende god gammel form gjør det hele bare enda mer fantastisk.

Hvem trenger vel tungvektsklassen når vi har boksere som Trinidad, Diego Corrales, Manny Pacquaio, Joel Casamayor, Floyd Mayweather, Antonio Tarver, Bernard Hopkins, Glen Johnson, Arturo Gatti, Kostya Tszyu, Kassim Ouma, Charles Brewer, Zab Judah, Jose Luis Castillo, Rafael Marquez, Scott Harrison og, ikke minst, den mexikanske gulltrioen bestående av Marco Antonio Barrera, Erik Morales og Juan Manuel Marquez? Dette er bare noen få av dagens boksere som byr på første klasses underholdningsverdi i sine kamper. Glem tungvekterne, de beste ferdighetene og kampene finner sted blant gutta på minus 80 kg (det har de forsåvidt alltid gjort også etter min mening).
Randy

Randy
03.10.04 13:56
mange utrolig spennende navn der ja som gjør at bokse-sporten beholder magien.
På nattens undercard var også Jeff Lacey, 18-0 (14) oppe om IBF`s vacante super-mellomvekttittel mot Syd Vanderpool og vant på TKO 8.
Selv om Lacey naturligvis ennå er tidlig i karrieren så er han en meget spennende fighter som jeg tror vil kunne gi oss mange gleder i framtida og som vi kanskje kan plassere i den gourmetmeny-lista du presenterer der KOkid.
KOKid

KOKid
04.10.04 08:03
Enig, Lacy er også en spennende bokser det skal bli interessant å følge.
Andre velsmakende navn på gourmetmeny-lista som fotjener å bli nevnt: Injin Chi, Rosendo Alvarez og Bebis Medoza (som møtte hverandre for 4. gang sist Lørdag), Leonard Dorin, Paul Spadafora, Fernando Vargas, Jermain Tyalor, Winky Wright, Ricardo Mayorga, Ricky Hatton, Shane Mosley, Julio Diaz, Juan Diaz, Robbie Peden, Eric Morel og, ikke minst, min favoritt blandt alle nykommerne, Miguel Cotto.

Dessert?

Nok en gang, det er mer enn nok av spenning fra 80 kg og nedover. Den eneste tungvekteren som egentlig interesserer meg i dag er James Toney, og det er mest fordi jeg har vært en stor fan av ferdighetene hans (ikke personligheten hans) siden Mellomvektsdagene hans.

simenberge

simenberge
04.10.04 10:37

Vi må ikke glemme Kofi Jantuah, Joe Calzhage, Glenncoffe Johnson, Mormeck ,Johnny Nelson og Danny Williams oppi alt dette her...

Jeg setter 1000kr på at Danny Williams vinner mot Vitali Klitschko

Blond Bomber (I hate Lennox Lewis)
LUSKELARS

LUSKELARS
04.10.04 11:45
simenberge skrev:

Jeg setter 1000kr på at Danny Williams vinner mot Vitali Klitschko

Det hadde vert kult ,men jeg frykter at Williams er for svak. Hans opptreden som Samil Sam var avslørende.

Randy

Randy
04.10.04 23:43
ja, om Danny Williams klarer biffen så kommer England til å stå på hodet!
Tipper at Williams vil gå hardt ut i starten på matchen jeg for å avgjøre med en innertier på glasshaka til Vitalij :)
simenberge

simenberge
05.10.04 09:14
Har Klitschko glasskjeve??, Jeg har sett det fleste kampene til Vitali og kan ikke hugse å ha sett han nevneverdig rystet, men jeg kan ta feil..

(I amatør dagene slo Oleg Maskaev ned Vitali Klitschko 3ganger i 1runde det var så langt tilbake som 1991 og Vitali`s hjørnet kastet in håndkledet)

Blond Bomber
KOKid

KOKid
05.10.04 09:25
Er ikke enig i at Vitali har glasskjeve, men han er defensivt svak på nærdistanse og, som vi så vs. Lewis, har han en stygg evne til å pådra seg kuttskader. Et ntt tap for ham via TKO pga. kutt kan aldri utelukkes, men jeg tviler på at Danny Williams er mannen som står for den prestasjonen.
Randy

Randy
05.10.04 09:42
var nok "klossete" utttrykt av meg det med glasskjeve, men det var nok mere for å illustrere at Vitalij ER sårbar når han blir lagt press på og det tror jeg definitivt Williams vil gjøre.
Stonesvik

Stonesvik
05.10.04 16:13
Da er jeg redd du vil tape pengene dine ja..Vitali er undervurdert pga hans kjipe stil, De fleste eksperter trodde mer på Wladimir fordi han har en penere stil og et bedre utseende, det viste seg og ikke stemme helt, Vitali har ikke noe fin stil, men den er effektiv, og det viktigeste av alt så har han en bra psyke!
KOKid

KOKid
05.10.04 18:59
Riktig! Tenk deg hvilken bokser Wladimir kunne ha vært om han hadde psyken og kjeven til Vitali? Ingen av dem er på noen måte perfekte, men begge gode nok til å gjøre det bra i dagens parodi av en bokseæra.

Den VM-mesteren i historien som er mest lik Vitali i boksestil var Jess Willard, som regjerte fra 1915-1919. Pussig nok er det Mike Tyson av dagens boksere som er mest lik Jack Dempsey i stil (som nærmest slaktet Willard i 1919), og hadde Tyson vært ung i dag ville vi ha sett historien gjenta seg, men slik er det dessverre ikke.
Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg