Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Boxing i Tyskland

NYTT TEMA
simenberge

simenberge
10.10.04 00:31

N.Valuev utbokset P.Vidoz over 9rd og vant på tko9. dette var Valuev`s 38seier og kan med dette krone seg med WBA int belte.

på samme stevne vant Markus Beyer WBC tittelen i supermiddel vekt for tredje gang han vant på ko6 over C.Sanavia, dette var en retur-kamp

Blond Bomber
Randy

Randy
10.10.04 14:17
jeg så begge matchene på ard das erste og må si at Valuev kommer til å bli en vanskelig bokser for nesten hvem som helst i kraft av sin voldsomme fysikk.
Hans neste match blir muligens 20.november mot Michael Moorer og en seier her vil bringe han ytterligere opp på listene, før Vidoz-matchen var han nr 11 hos WBA.
Tydelig at Wilfried Sauerland har planer for denne russiske kjempen.

south-pawen Marcus Beyer lå under på poeng helt frem til 6 runde da han exploderte i en venstre-høyre-venstre kombinasjon og hvor den siste venstra rammet Sanavia på kjeven og sendte han i drømmeland.
Fram til da var det Sanavia som hadde dominert matchen med sin hurtighet og press på Beyer.

To morsomme matcher var det og en hyggelig bokse-aften på das erste med Sven Ottke som expertkommentator.
Skal forøvrig bli spennende å følge Beyer i super-mellomvekt og hvem som står for tur neste gang, det kan bli Danny Green som har WBC`s intenational belte, men ikke glem danske Mikke Kessler som er ranket som 1 utfordrer.
simenberge

simenberge
10.10.04 14:44

Jeg kan ikke se for meg at noen av de topp 20 bokserene med litt punch får noe nevneverdige problem med Valuev,, ``Bigger they are harder they fall``

Valuev har 90dager på seg til å forsvare WBA int beltet mot Danske Steffen Nilsen,

Det er to motstandere som Sauerland har tenkt for Valuev og det er enten mot Moorer eller Akinvande

Blond Bomber
Randy

Randy
10.10.04 18:57
Enig i at Valuev er svært sårbar og har et meget enkelt og sårbart forsvar, men han har faktisk et utrolig bevegelses-mønster og koordinerte bevegelser til å være så enormt stor som han er (2,11 m-146,9 kg). Dessuten bokser han med bra tempo og maler nærmest motstanderne i stykker. nesten i Brian Nilsen-stil.

Jeg for min del tviler på at Steffen Nielsen stiller opp mot Valuev, han ble plutselig svært syk da han skulle møte Vidoz i København i juni, et forfall det ble hvisket mye om i krokene i det danske miljøet.

Mitt tips er at det ender opp med 36-årige Michael Moorer grunnet posisjonering for en stor-kamp, han har et navn det vil være smart og mulig å beseire nå som Moorer har nådd sin sportslige middags-høyde.
Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg