Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Di Luca under sterk gransking

NYTT TEMA
Ferrero

Ferrero
03.08.07 23:17
Ja, hva skjer med sykkelsporten om nå Di Luca også blir tatt for doping ? Eurosport har flere artikler, samtidig viste noe på eurosport news om denne saken.

Hva skjer nå, vist(gud forby) Di luca også blir tatt, da har verdens 2 beste syklister blitt tatt i doping. (vino og luca)

Hva må gjøres ? Jeg beklager for enda en sak om doping, men at Di Luca var under gransking var nytt for meg
Tenno

Tenno
03.08.07 23:24
Det er vel denne gamle saken.. Oil for drugs eller hva den heter...

Italienerne tar opp kampen mot doping ganske bra og går dette skikkelig i sømmene... Så det kan vel ikke utelukkes at det skjer noe her...
VALOMON_20

VALOMON_20
03.08.07 23:27
Det er nok "Oil for Drugs" saken ja, samme sak som Mazzoleni er innvolvert i. Dette er som Tenno skrev en ganske gammel sak, tror den er fra 2003 eller 2004.
braveattack

braveattack
04.08.07 00:12
Sorry Ferrero, det burde ikke overraske noen at Di Luca er en av værstingene i sykkelsporten med de formkurvene han har hatt.

...sitter også å venter på at bettini blir tatt eller får noen riktige dårlige år på sykkelsete før han legger opp.
vannrett

vannrett
04.08.07 00:55
Hva skjer nå, vist(gud forby) Di luca også blir tatt, da har verdens 2 beste syklister blitt tatt i doping. (vino og luca)

Di Luca er ikke en gang på topp ti av verdens beste (du blir ikke verdens beste av å vinne ett ritt)!Tror heller ikke han er på topp 15!Og Vino har vært en bra syklist, men han var ikke, er ikke og kommer mest sannsynlig aldri til å bli verdens beste syklist!
WillyVoet

WillyVoet
04.08.07 01:02
Di Luca leder vel PT....

Rankings as of July 30, 2007

Individual ranking

1 Danilo Di Luca (Ita) Liquigas 207 pts
2 Alberto Contador Velasco (Spa) Discovery Channel Pro Cycling Team 191
3 Cadel Evans (Aus) Predictor - Lotto 174
4 Alejandro Valverde Belmonte (Spa) Caisse d'Epargne 165
5 Davide Rebellin (Ita) Gerolsteiner 157
6 Kim Kirchen (Lux) T-Mobile Team 129
7 Vladimir Karpets (Rus) Caisse d'Epargne 115
8 Damiano Cunego (Ita) Lampre - Fondital 112
9 Oscar Freire Gomez (Spa) Rabobank 95
10 Christophe Moreau (Fra) AG2r Prévoyance 88
Tenno

Tenno
04.08.07 10:03
Han leder også cycling4all.com sin ranking som er langt mer relevant-

1 Danilo Di Luca (Ita-Liq) - **) 1.704
2 Alberto Contador Velasco (Spa-Dsc) - *) ?1.415
3 Alejandro Valverde Belmonte (Spa-Gce) - *) ? 1.352
4 Tom Boonen (Bel-Qst 1.306
5 Cadel Evans (Aus-Prl) 1.100
6 Alessandro Petacchi (Ita-Mrm) - **)1.058
7 Davide Rebellin (Ita-Gst) 1.029
8 Kim Kirchen (Lux-Tmo) 944
9 Damiano Cunego (Ita-Lam)933
10 Oscar Freire Gomez (Spa-Rab) 876
-Vanaheim-

-Vanaheim-
04.08.07 10:05
vannrett skrev:
Di Luca er ikke en gang på topp ti av verdens beste (du blir ikke verdens beste av å vinne ett ritt)!Tror heller ikke han er på topp 15!Og Vino har vært en bra syklist, men han var ikke, er ikke og kommer mest sannsynlig aldri til å bli verdens beste syklist!

- Di Luca er en av verdens beste klassikerryttere, og har vunnet en Grand Tour, han kvalifiserer absolutt til topp 10, men det går kanskje på litt på personlig smak på hvilke syklister man liker.
Du kan kanskje sette opp en topp 10 liste?
vannrett

vannrett
04.08.07 11:50
Di Luca er en av verdens beste klassikerryttere, og har vunnet en Grand Tour, han kvalifiserer absolutt til topp 10, men det går kanskje på litt på personlig smak på hvilke syklister man liker.

Husk at i Giro'en deltok ikke de beste!Han er kanskje en som ligger i vannskorpa til de 10 beste, men verdens beste?Langt ifra!
erikcle

erikcle
05.08.07 11:23
Jeg lover deg, hadde Di Luca giddet og truffet med formen, hadde han hengt med de aller beste opp fjellene i Touren
eirikkk

eirikkk
06.08.07 02:04
vannrett skrev:
Di Luca er en av verdens beste klassikerryttere, og har vunnet en Grand Tour, han kvalifiserer absolutt til topp 10, men det går kanskje på litt på personlig smak på hvilke syklister man liker.

Husk at i Giro'en deltok ikke de beste!Han er kanskje en som ligger i vannskorpa til de 10 beste, men verdens beste?Langt ifra!
---------------------------

He? Deltok ikkje dei beste? Korleis kan du seie det, når du ikkje kan sammenlikne ryttarar som Mazzoleni, A.Schleck, Simoni, Ricco, Savoldelli, Cunego, Piepoli, Garzelli og nevnte Di Luca med TDF-ryttarar som Contador, Sastre, Evans osv. fordi desse to gruppene ryttarar ikkje deltok i eller satsa på begge? Du har ikkje utan vidare grunn til å tru at pallen i TDF er betre enn i Giroen.
Forresten er det er vel faktisk heller grunn til å tru av Giroen som ritt er hardare enn TDF.....

Dessuten, en del av "dei beste" deltok faktisk i Giroen, f.eks. Rasmussen og Mayo.
Tenno

Tenno
06.08.07 08:31
Savoldelli viste jo i giroen når han var i slag at han kunne kjøre omtrent alle i senk (når han syklet for Mazzoleni) og selv i tdf uten å være i form så kjørte han veldig bra for Kløden og Vino opp til Tignes og han hang med inn til bunnen av Plateau de Beille.

Jeg er ikke i tvil om at Di Luca hadde kjempa om en topp plassering i Tourer, dersom det hadde vært det han satset på. Å dobble hadde nok ikke gått bra.
-Vanaheim-

-Vanaheim-
06.08.07 14:30
Det hadde jo vært morsomt å sett en duell mellom Piepoli og Rasmussen, det er vel de to mest klassiske fjellgeitene som er nå.
erikcle

erikcle
06.08.07 17:35
vannrett skrev:

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Husk at i Tdf deltok ikke de beste italienerne...
Sorte_Baron

Sorte_Baron
25.08.07 17:16
Doping sakene til Di Luca tar aldri slutt og nå skal han til en ny høring i starten av September, men nå er det vist mistanker om bloddoping i 2006 tror jeg. Skal vistnok ha funnet blodposer som skal tilhøre han. Det var noe slikt jeg fikk ut av Tuttobici web.com
roadkill88

roadkill88
25.08.07 19:04
Blodposene ble funnet forrige september, men man sant ikke ut at det var Di Lucas før broren hans saksøkte transportfirmaet som hadde blodet for noe helt annet. Saken skal holdes under VM, og det italienske forbundet har allerede uttalt at dette blir et problem for VM-deltakelsen hans.
braveattack

braveattack
25.08.07 20:18
Det bør ikke kommer som noen overaskelse at "formrytteren" di luca har benyttet bloddoping. Om jeg har måttet tippe hvem av de store stjernene i sykkelsporten som ble tatt i 2007 for bloddop..vill jeg sagt Di Luca..eller Bettini. Men det gikk ikke slik!

Jeg tror vi får se en tam Bettini i VM!
kl0di

kl0di
29.08.07 22:00
Det er vanskeligere å vinne touren enn giroen uten tvil.
braveattack

braveattack
05.09.07 09:17
Sorte_Baron skrev:
Doping sakene til Di Luca tar aldri slutt og nå skal han til en ny høring i starten av September, men nå er det vist mistanker om bloddoping i 2006 tror jeg. Skal vistnok ha funnet blodposer som skal tilhøre han. Det var noe slikt jeg fikk ut av Tuttobici web.com
------------
Nå snører nettet seg om Di Luca:
Het Laatste Nieuws citerer i dag den italienske cykelsite tuttobiciweb.it for en historie i hvilken Di Lucas bror, Aldo Di Luca – der selv er tidligere rytter, den 20. september 2006 blev arresteret medbringende en kølebox med blodposer, der iflg. tuttobiciweb.it skulle stamme fra Danilo Di Luca.

Roberto Amadio, teammanager hos Liquigas, siger til Het Laatste Nieuws: “Vi vil snarest tage en samtale med Danilo, hvor han vil få lejlighed til at lette hjertet. Dette er særdeles dårligt i forhold til forberedelse til VM i Stuttgart, hvor en rytter har brug for ro og hvile”.
-----------
hehe, dette ser jo ut til å ta av for hver uke som går..og det ser ut til at de som har stilt spørsmålstegn ved formkurvene hans, nå vil kunne få rett i sine antagelser mht Di Luca og blodoping!

Selv e jeg ikke i tvil. Di Luca er en av sykkelsportens værstinger!
Sorte_Baron

Sorte_Baron
25.07.09 11:11

Huset til Di Luca og hans "familielege" Santuccione's hus ble raidet av politiet i går på jakt etter doping. I dag skulle Lampre ha offentliggjlort at de hadde signert Di Luca på en 2 årskontrakt.
Jeg må innrømme at jeg synes det sier litt om enkelte lags holdninger når de vil signere ryttere som Di Luca. QS, SL, Lampre og Kathusa har alle svært tvilsom holdning til doping.

Kanskje Di Luca begynner en dragartist karriere sammen med Santuccione nå som karrieren på sykkelen er ødelagt.

Så er det klart at de italienske dopingringene har foretrukket Cera, mens dopingringen i østerrike har foretrukket Dynepo. Så har du spanjolene som elsker blodtransfusjoner.

(Innlegget ble redigert 25.07.09 11:13)

tokik

tokik
25.07.09 23:39

Hvem blir så den rettmessige vinner av poengtrøya i giroen?

keyser1

keyser1
25.07.09 23:42
tokik: Hvem blir så den rettmessige vinner av poengtrøya i giroen?

Sikkert andreplasserte Menchov.

Pinturicchio

Pinturicchio
26.07.09 02:16
Sorte_Baron: Huset til Di Luca og hans "familielege" Santuccione's hus ble raidet av politiet i går på jakt etter doping. I dag skulle Lampre ha offentliggjlort at de hadde signert Di Luca på en 2 årskontrakt.
Jeg må innrømme at jeg synes det sier litt om enkelte lags holdninger når de vil signere ryttere som Di Luca. QS, SL, Lampre og Kathusa har alle svært tvilsom holdning til doping.

Kanskje Di Luca begynner en dragartist karriere sammen med Santuccione nå som karrieren på sykkelen er ødelagt.

Så er det klart at de italienske dopingringene har foretrukket Cera, mens dopingringen i østerrike har foretrukket Dynepo. Så har du spanjolene som elsker blodtransfusjoner.
[Slettet]

(Innlegget ble redigert 22.04.20 18:08)

kewell7_1

kewell7_1
26.07.09 02:40

Dette er litt off topic, men hva skjer med Cunego? Hvorfor var ikke han med i Touren i år?

Townshend

Townshend
26.07.09 02:44
kewell7_1: Dette er litt off topic, men hva skjer med Cunego? Hvorfor var ikke han med i Touren i år?

Prøv her.

Sorte_Baron

Sorte_Baron
26.07.09 12:50
Pinturicchio: Kanskje greit å informere tourhorene om at Ali the Chemist aka Dr. Santuccione er "elev" av Francesco Conconi (Conconi hadde jo også assistenter som Ferrari og Cecchini (google it)). Conconi som er sett på som mannen som introduserte EPO til sykkelen. Santuccione er også sett på som en av personene bak Oil for Drugs (google it). Blandt annet Ricco sa at han fikk god dopet sitt fra nevnte Doktor. Han er også doktoren til Eddy Mazzoleni. Mazzoleni som er bror til kona til en herre med navn Ivan Basso. Nevnte Mazzoleni var også innvolvert i Oil for drugs skandalen. Jeg vil ikke gå like hardt ut mot lagene du nevner når man samtidig vet at ryttere som Cancellara, Schleck (eldste), Nicki Sørensen, Cunego, Flecha, Kirchen, Petacchi osv alle er knyttet til legekompisene Conconi/Santuccione/Ferrari/Cecchini. Cecchini som var legen til Jan Ullrich, Hamilton, Basso, Dekker so on. Blir jo nesten umulig for lag å signere ryttere som ikke har vært i kontakt med nevnte "leger". (For de som ikke vet det var Ferrari legem til Armstrong, meh, google it). Nå som Di Luca er tatt er det vel ikke lenge til kompisen hans og hans viktigste hjelperytter Alessandro Spezialetti blir tatt også. De har jo forøvrig samme "familielege".

Dette er da ikke noe nytt, men det var kanskje ikke meg du siktet til.

Pinturicchio

Pinturicchio
26.07.09 17:57
[Slettet]

(Innlegget ble redigert 22.04.20 18:08)

Klikk for å gå tilbake til toppen