Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Hushovd VS Cavendish..

NYTT TEMA
handerreder

handerreder
20.07.09 16:36

Vet at de aller fleste er lei av å høre om/diskutere sytinga til hushovd men før vi alle blir enige om å legge det hele brakk så vil jeg ta opp to ting..

1. Kan ikke Hushovd en gang for alle bare innrømme at Cavendish er en bedre spurter en gang for alle.. Hvis det er en flat etappe så taper Thor minst 8 av 10 spurter så hvorfor ikke bare si det.. Er det så innmari farlig..?? De klarer det i andre idretter.. ole Einar er jo kongen av skiskyting og ingen har problemer med å si at han er best..!! Det går liksom ikke an å bli snurt av å bli dribla av Messi og Ronaldo heller.. Tror de fleste forsvarsspillere i verden kan innrømme at: ja, han dribla meg på ræva men jeg er like glad for det og verden går videre..

2. Det kanskje viktigste er maset om at laget hans ikke er bra nok til å trekke han opp. men han har jo flere ganger nå liggi på hjulet til Cavendish...??!?!?!?!!? Er ikke det det aller beste stedet å ligge hvis du vil bli "trukket opp"...? Vær så snill å forklar meg det for jeg forstår det ikke!!!!

:0)

Rayn05

Rayn05
20.07.09 16:47

jeg er ganske enig med deg i det første poenget ditt og Hushovd har aldri hatt en veldig høy stjerne i mine øyne. Dette har ikke noe med Hushovd spesielt å gjøre, men er fordi jeg jeg aldri har hatt veldig stor sansen for spurtere. Den etappen han vant i år var han meget sterkt på, ellers er Cav en mye bedre spurter, enkelt og greit.

Når det gjelder punkt nummer to gjør opptrekket til Columbia at Cav får gjøre det han er best på hver gang. Når det er 150 meter igjen til mål kan han gi full gass fra front og ingen har sjanse til å ta han igjen. Hadde Hushovd hatt det samme opptrekket og kunnet starte spurten samtidig og fra samme posisjon hadde det vært større muligheter for nordmannen å vinne. Men, med kun 150 meter igjen er det nesten umulig å komme bakfra og forbi briten så sterk som han er nå.

george_hincapie

george_hincapie
20.07.09 16:47

1. Hvis det er flat etappe taper ikke Thor 8 av 10, han taper 10 av 10 i en fair spurt.

2. Som du sier: Cavendishs bakhjul er det ultimate utgangspunkt. Men da må man gjøre som Pettachi gjorde i Giroen, å gå til før Cav gjør det..

-Vanaheim-

-Vanaheim-
20.07.09 16:49
handerreder: 2. Det kanskje viktigste er maset om at laget hans ikke er bra nok til å trekke han opp. men han har jo flere ganger nå liggi på hjulet til Cavendish...??!?!?!?!!? Er ikke det det aller beste stedet å ligge hvis du vil bli "trukket opp"...? Vær så snill å forklar meg det for jeg forstår det ikke!!!!

Hvis man ikke har lag til selv å bli dratt opp forbi Cavendish, så er det den beste plassen ja, husker i Petacchi's glansdager da det flere jevngode spurtere med i feltet, det var en knallhard kamp om bakhjulet til Ale Jet.

Batucada

Batucada
20.07.09 16:56
handerreder: 1. Kan ikke Hushovd en gang for alle bare innrømme at Cavendish er en bedre spurter en gang for alle.. Hvis det er en flat etappe så taper Thor minst 8 av 10 spurter så hvorfor ikke bare si det.. Er det så innmari farlig..?? De klarer det i andre idretter..

Han sa jo rett ut at Cav var raskere enn ham, hva mer vil du ha?

Selvsagt trekker han fram momenter som vil kunne gjøre hans eget løp bedre, men det betyr jo ikke at han mener at det hadde vært tilstrekkelig.

Sorte_Baron

Sorte_Baron
20.07.09 17:07

Hushvod har da sagt at Cavendish er en bedre spurter opptil flere ganger denne Touren. Men det er kanskje noen som ikke følger med når han prater?

handerreder

handerreder
20.07.09 17:15
Sorte_Baron: Hushvod har da sagt at Cavendish er en bedre spurter opptil flere ganger denne Touren. Men det er kanskje noen som ikke følger med når han prater?

Ja det er jo mulig det.. Men det har ikke jeg.. Har hørt at han er en vanskelig mann å ta men ikke at han hat lagt seg flat noe jeg ville gjort..

Men for all del, har han gjort det så er jo problemet løst og vi kan alle leve i fred og harmoni.. :0)

Alkohol

Alkohol
20.07.09 17:20

Følg nå med mann! Han har jo sagt Cavendish er raskere. Pinlig innlegg.

NoSurrender90

NoSurrender90
20.07.09 17:28
[Slettet]

(Innlegget ble redigert 17.04.20 19:11)

Sorte_Baron

Sorte_Baron
20.07.09 17:53

Det er vel strengt tatt mer pinlig det Cavendish sier om Hushovd i og med at juryen hadde disket han før Hushovd i det hele tatt hadde fått levert protest.

nanonils

nanonils
20.07.09 18:07
handerreder: Ja det er jo mulig det.. Men det har ikke jeg.. Har hørt at han er en vanskelig mann å ta men ikke at han hat lagt seg flat noe jeg ville gjort..

Han har vel sagt at:"Cavendish er raskere enn meg, men jeg er sterkere". Etter min mening blir det for dumt å legge seg flat, tror bare at man psyker seg selv ned da.

MUslakt

MUslakt
20.07.09 18:11
nanonils: Han har vel sagt at:"Cavendish er raskere enn meg, men jeg er sterkere". Etter min mening blir det for dumt å legge seg flat, tror bare at man psyker seg selv ned da.

Han har jo også sakt at han ser det fint mulig å ta Cavendish. Det er forskjell å lure seg selv ved å si man er like rask eller raskere, når man vet at dette er feil. Synes Hushovd uttaler seg perfekt, der han sier de begge er gode på forskjellige ting, men at han kan ta Cavendish hvis alt klaffer. Hadde han vært frempå og kjekkas i uttaelsene sine ville dette kun ført til unødig press, og ikke minst klaging fra journalister og andre når han taper nesten hver spurt.

Tioman2

Tioman2
20.07.09 18:28
handerreder: Det kanskje viktigste er maset om at laget hans ikke er bra nok til å trekke han opp. men han har jo flere ganger nå liggi på hjulet til Cavendish...??!?!?!?!!? Er ikke det det aller beste stedet å ligge hvis du vil bli "trukket opp"...? Vær så snill å forklar meg det for jeg forstår det ikke!!!!

Bakhjulet til Cav er den nest beste plassen å ligge på - (Cav sin plass er selvsagt den beste). For når toget til Colombia er ferdig med å trekke og Cav må spurte selv, må personen bak Cav også spurte selv - men da også forbi Cav (dvs 2-3 m lengre). Det ideele er å starte spurten rett før toget til Cav slutter, men da er også faren for at man blir stiv større... (og ikke minst man risikerer å kjøre rett på Colombias siste hjelerytter - Renshaw?)

I en perfekt verden hadde man hatt sitt eget tog på siden av Colombia sitt (tilnærmet umulig) og helst med litt høyere fart...

Zoncolan

Zoncolan
20.07.09 19:24
handerreder: Har hørt at han er en vanskelig mann å ta men ikke at han hat lagt seg flat noe jeg ville gjort..

Hvis du krever at folk skal legge seg flate å innrømme de ikke har sjangs så er det mange klatrere og spurtere som kunne lagt opp. Contador slår vel de fleste 9 av ganger 10 under fair forhold på en klatring,men hører ikke konkurrentene si de legger seg helt flat og gir opp av den grunn. Det er vel ikke det samme for det er jo ikke Hushovd som vi alle misliker så sterkt. Han er jo nordmann som gjør det høvelig bra med selvtillit. Nei æsj æsj æsj.....

george_hincapie

george_hincapie
20.07.09 19:32

Det er liten tvil om at klatrerne innser at de er sjanseløse mot Contador.Andy Schleck har jo sagt at en næringstom Contador(som i Paris-Nice) er den eneste muligheten. Jens Voigt(riktignok ikke klatrer eller utfordrer, men hjelperytter) har sagt at Astana kan bli angrepet av bjørner.

Ingen tror de kan slå Contador, men de sier de skal prøve. Hushovd tror han kan slå Cavendish. Det er noe annet.

Sorte_Baron

Sorte_Baron
20.07.09 19:36

Hva er poenget med å spurte om du ikke tror du kan vinne.

george_hincapie

george_hincapie
20.07.09 19:41

Tror du at f.eks William Bonnet tror han kan vinne spurter i Touren? Jeg tror ikke at han tror det, men han spurter for gode prestasjoner. Nå kan det jo faktisk også hende at det skjer en velt eller noe, og plutselig er veien fri. Alt kan skje i sykling, og derfor prøver også underdoger. Det å tro at han kan slå Cavendish på en vanlig dag er nærmest utopisk.

Icer

Icer
20.07.09 19:52
george_hincapie: Tror du at f.eks William Bonnet tror han kan vinne spurter i Touren? Jeg tror ikke at han tror det,

Du bare må være vokst opp med barneidrett du... selv om de der tror at alle blir like gode til slutt!!!

george_hincapie

george_hincapie
20.07.09 20:10

Selvsagt har jeg bedrevet barneidrett en gang i tiden. Selv toppidrettsutøvere innser sine egne begrensinger der og da(men jobber seg fremover etterpå), og det trenger ikke være negativt for prestasjonen at man tenker realistisk..

super-xertagal4

super-xertagal4
21.07.09 00:18

Thor er fryktinngytende på sitt beste, men han er helt avhengig av å være i nærmest toppfart når han "tar over" etter sin opptrekker.
Der er Cavendish litt annerledes. Han kan gjøre det selv og er voldsomt til å akselrere.
Men Thor er mye mer kjøresterk, og lekent god når det går litt oppover (ref. til bl.a. Barcelona).

kjempekanin

kjempekanin
21.07.09 01:13
george_hincapie: Ingen tror de kan slå Contador, men de sier de skal prøve. Hushovd tror han kan slå Cavendish. Det er noe annet.

Det forteller meg at Hushovd har vinner-instinkt.

Dessuten er nok Hushovd realistisk og vet at Cavendish iår er vanskelig å slå i spurter (og særlig når han også får så god hjelp av sine hjelperyttere, i motsetning til Hushovd), men mener at han har en realistisk sjanse til å vinne spurten i enkelte av etappene i "Tour de France".
Og som ved stafetter og cup-spill, alt kan skje underveis i "turneringen".

MartinJr

MartinJr
21.07.09 02:28

Hursomhelst, når vi teller opp poengene i Paris til søndag, trur jeg den disken vil bli helt uten betydning og at Thor vil vinne uansett!

Håper iallefall det....  for meg står det mere respekt av en mann som klarer å følge klatrerne over de snille

fjellene, for så å kjøre villmann nedover for å kapre disse spurtepoengene, hyll hyll Hushovd som har gitt meg noen frydelige øyeblikk i TV-sofan min!

MartinJr

MartinJr
21.07.09 02:46

Og, for dere som mener at Thor er sutrete.......  well, har dere hørt om disse "mannfolka" som sparker ball?? Med en månedslønn de fleste bare kan drømme om..... Som kjefter medspillere/motspillere/dommere/treneren/publikum opp og ned etter egne feil??

Heia Thor, jeg syns du er heeeeeelt der oppe, sammen med Dæhlie, Bjørndalen, Aamodt, Kjus og andre Norske helter!

Tinkler

Tinkler
21.07.09 03:04
Sorte_Baron: Det er vel strengt tatt mer pinlig det Cavendish sier om Hushovd i og med at juryen hadde disket han før Hushovd i det hele tatt hadde fått levert protest.

glem det

(Innlegget ble redigert 21.07.09 03:05)

MartinJr

MartinJr
21.07.09 03:05

og uansett handerreder, hva var det du ikke forsto i åpningsinnlegget ditt??

Her er fakta; Thor leder poengjakten med 18 poeng, forstår??

Selv om briten ikke hadde blitt disket, ville Thor ledet med 5 poeng, takket vare aggresiv kjøring, noe som guttungen fra UK ikke klarer å matche.....

Igjen, vi kan telle opp i Paris på søndag! Jeg vedder hus og hjem og audi'n og formue på Thor!

george_hincapie

george_hincapie
21.07.09 10:38
MartinJr: Og, for dere som mener at Thor er sutrete.......  well, har dere hørt om disse "mannfolka" som sparker ball?? Med en månedslønn de fleste bare kan drømme om..... Som kjefter medspillere/motspillere/dommere/treneren/publikum opp og ned etter egne feil??

Vi diskuterer kun toppidrett;)

apobase

apobase
21.07.09 10:59
handerreder: 1. Kan ikke Hushovd en gang for alle bare innrømme at Cavendish er en bedre spurter en gang for alle..

Bare for å ta et eksempel fra lørdagens omdiskuterte etappe da Cavendish ble "disket":

"His disqualification is logical. I can appreciate that he is faster than me but what he did is not normal."

http://uk.eurosport.yahoo.com/19072009/58/tour-de-france-cav-disqualified-sprint.html

apobase

apobase
21.07.09 11:20

Når vi først er inne på kampen om den grønne trøya (som jo egentlig ikke er en kamp, siden Hushovd tydeligvis er den eneste som er interessert i den), så må jeg si at det er egentlig er synd med "diskingen" av Cav på lørdag. Jeg frykter at det som blir husket fra touren er at Cavendish vant 4(5) etapper og at Thor kun fikk trøya (hvis han nå klarer å holde på den til Champs Elysees) pga. diskingen. Men faktum er at Thor ville beholdt trøya selv om Cav ikke ble disket lørdag og kunne muligens ha forsvart den på Champs Elysees (det får vi aldri vite nå) hvis han hadde sneket til seg noen ekstra spurtpoeng underveis (noe han måtte ha gjort, for han taper helt sikkert mot Cavendish på Champs Elysees). Slik som det blir nå trro jeg mange ser på Cavendish som den moralske vinneren, og det er jeg ikke enig i (med mindre han faktisk vinner, da). Ja, han er den raskeste sprinteren, men Thor har vært klok (og sterk) og fått med seg 27 "bonuspoeng" (2x6 i innlagte spurter og 15 poeng for den overraskende 6. plassen på den 13. etappen), og har således kompensert for Cavendish' sin hurtighet med sin egen styrke. Det har vært en flott duell så langt (med unntak av lørdagen) mellom to sprintere med forskjellige egenskaper, og det vil være litt synd om Thor ikke blir kredittert sine egenskaper i denne sammenhengen om han nå skulle vinne den grønne trøya til slutt.

-Vanaheim-

-Vanaheim-
21.07.09 11:31
apobase: Det har vært en flott duell så langt (med unntak av lørdagen) mellom to sprintere med forskjellige egenskaper, og det vil være litt synd om Thor ikke blir kredittert sine egenskaper i denne sammenhengen om han nå skulle vinne den grønne trøya til slutt.

Det er helt normalt at man kan vinne den grønne trøya uten noen etappeseiere, så det er ingenting å bekymre seg over. Det er heller ikke helt uvanlig at noen taper trøya på en disk, men dette er vel den mest kontroversiell disken vi har hatt de senere år. Min teori er at Cav ikke hadde blitt disket hvis han ikke hadde vært så breial i alle intervjuer, samt disset franskmenn.

Marakashi

Marakashi
21.07.09 13:00

Som en fyr skrev litt lenger oppe; Det er ikke umulig for Thor å slå Cav, han må bare rykke før Cav gjør det!

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg