Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

De pinlige intervjuene til tv2

NYTT TEMA
criss-cross

criss-cross
23.07.09 14:50

Hvorfor ikke gi disse oppgavene til Dag Otto som faktisk spør ritterne noe vettugt,samtidig som han mestrer forskjellige språk.Han viser dessutten nogenlunde karisma og ritterne viser interesse for spørsmålene hans.

Denne Wold som roter rundt med elendig engelsk og pinlige spørsmål er jo nesten i klasse med Ahlsen.Herregud for noen spørsmål de prestere til tider....

Det ser ut som de ikke gjør noe forabeid og finpusser på spørsmålene istedenfor å bare dukke opp og ta intervjuet på stående fot,noe som bare blir dumt.

heni86

heni86
23.07.09 14:52

Enig, men Dag Otto har så mye annet å gjøre. Han har ikke tid om morgenen.

Intencion

Intencion
23.07.09 15:08

Veldig enig her.

Alltid_Uansett

Alltid_Uansett
23.07.09 15:13

støttes

Fishstick

Fishstick
23.07.09 15:16

Ingen slår Ahlsen i kampen om de aller mest elendige spørsmålene. Han er nærmest legendarisk dårlig. Alle som husker tilbake til tidligere år, vet at Wold er flere klasser bedre - uten at den nødvendigvis sier stort.

Var stor underholdning å se hvordan Robbie McEwen latterliggjorde Ahlsen i intervjuer. Han ble etterhvert livredd for å ta disse intervjuene, og fremstå helt åpenbart nervøs - noe McEwen tydeligvis syntes var veldig morsomt. 

(Innlegget ble redigert 23.07.09 15:17)

mellansnack

mellansnack
23.07.09 15:24

Det er jo sjelden interessant å høre hva utøverne har å si. Det meste går på autopilot.

Greit nok når det er etapper hvor det ikke skjer en dritt. Da kan vi godt høre på slott, meningsløse intervjuer og Tour of Norway. Når ting skjer i feltet vil jeg gjerne få med meg hva som skjer, og da blir det Eurosport. De er hvertfall interessert i hva som skjer. Tv2 virker kun å være interessert i det som har skjedd og skal skje...

storpeder

storpeder
23.07.09 15:59

Så enig, så enig.  På Ahlsen-nivå er vi ikke, men man blir stort sett pinlig berørt hver gang en norsk reporter foretar et intervju, Dag Otto unntatt.

F.eks. fikk Bruyneel dette geniale spørsmålet før gårsdagens etappe:

"Why is this the hardest stage in this years tour?"

Og dette fokuset på Norge og de norske syklistene er bare helt utrolig: "Tell Kurt Asle what you think about him, Lance, please!"

(Innlegget ble redigert 23.07.09 16:02)

rockeren

rockeren
23.07.09 16:31

Pinlig er det mest dekkende ordet. Særlig spørsmål som er en ape verdig, men også fokuset på Norge. "Lance, say hello to Kurt", "What do you think of Norway" etc. Akkurat som de, midt under verdens hardeste etapperitt skulle bry seg om et av (mindre) deltagerlandene.

Johninho2

Johninho2
23.07.09 17:13

Journalistenes oppgave er jo også å formidle dette til vanlige folk som kanskje ikke er så veldig inne i sykkelsporten og da blir det jo en del dumme spørsmål. Når det er sagt så er vel ikke dette noe fenomen som bare gjelder sykkel da norske sportsjournalister jevnt over holder et lavt nivå.

stark_portion

stark_portion
23.07.09 17:35
mellansnack: Når ting skjer i feltet vil jeg gjerne få med meg hva som skjer, og da blir det Eurosport. De er hvertfall interessert i hva som skjer. Tv2 virker kun å være interessert i det som har skjedd og skal skje...

Eurosport har da MINST like mange før-etappe-intervju som de viser sporadisk utover i etappen som tv2 har.

Senest i går fikk de tak i Kjærgård på telefon, men måtte sette ham på hold midt i samtalen fordi de plutselig "måtte"vise ett intervju med en eller annen rytter.

super-xertagal4

super-xertagal4
23.07.09 17:38

Dag Otto er bra, men Carl Andreas er slettes ikke verst.

Tinkerbelle

Tinkerbelle
23.07.09 17:39

Pinlig og flaut er dekkende ord når det gjelder disse to gutta til TV2. Har mye å si om dette, men orker bare ikke.

Tommel til trådstarter.

Tenno

Tenno
23.07.09 17:47
stark_portion: Eurosport har da MINST like mange før-etappe-intervju som de viser sporadisk utover i etappen som tv2 har. Senest i går fikk de tak i Kjærgård på telefon, men måtte sette ham på hold midt i samtalen fordi de plutselig "måtte"vise ett intervju med en eller annen rytter.

Det er fordi redigeringen av e-sport er global, og da veier ikke lille Norge så tungt inn.

stark_portion

stark_portion
23.07.09 17:49
Tenno: Det er fordi redigeringen av e-sport er global, og da veier ikke lille Norge så tungt inn.

Jeg vet. Men dette har garantert kommentatorene mulighet for å sjekke og planlegge litt.

Uansett; poenget mitt var bare at eurosport kjører minst like mange intervju som tv2 midt i etappene - som han jeg svarte sa var mye av grunnen til at han valgte eurosport i stedet for tv2.

Tenno

Tenno
23.07.09 21:44

Forskjellen er vel at intervjuene til ES er langt mer interessante.

Når det gjelder planlegging så tipper jeg at det ikke finnes en oversikt over når de kommer...

madabj

madabj
23.07.09 22:26
criss-cross: Det ser ut som de ikke gjør noe forabeid og finpusser på spørsmålene istedenfor å bare dukke opp og ta intervjuet på stående fot,noe som bare blir dumt.

Hehe, ja det er faktisk utrolig hvor lite kreative disse interjuverne er! Når du spurte cavendish på onsdag morgen om han hadde sjanse på den grønne trøya. Og cavendish sier rett ut at det er sjanseløst. Så presterer samme mann morgenen etter hvor thor har tatt 12 nye poeng, å spørre cavendish på nytt om han kan ta den grønne trøya! Og selvfølgelig får han svar som fortjent, cavendish driter han ut!

braveattack

braveattack
24.07.09 00:45
madabj: Og selvfølgelig får han svar som fortjent, cavendish driter han ut!

Cavenwish sier vel noe sånt: "for et dumt spørsmål, du kunne like gjerne spurt meg om jeg har tjans på den den gule trøya".

braveattack

braveattack
24.07.09 00:49
stark_portion: Jeg vet. Men dette har garantert kommentatorene mulighet for å sjekke og planlegge litt.

*kremt* det er slett ikke sikkert at det ES ringer opp intervju-objektene. kan hende de ringer ES når de har anledning. I kurt asles tilfelle var det vel ham som ringte ES å gav intervju og kommentarer på direkten. Og husker jeg ikke feil ble intervjuet med kurt også avbrutt av en reklamepause...

Wheeler_Dealer

Wheeler_Dealer
24.07.09 01:02

Hvis man ser bort fra Lauritzen blir jeg rett og slett pinlig berørt på vegne av Norge når jeg ser intervjuene til TV2. Enkelte av spørsmålene er greie, men mange av dem er jo bare floskler og selvfølgeligheter som alle vet fra før og som det er helt unødvendig å mase på rytterne for å gjenta. Føler også at han som intervjuer har en tendens til å tvære helt opplagte ting ut i det uendelige, selv om ting blir kort og greit forklart med ett svar kommer han med flere oppfølgingsspørsmål som er 90 % like og som sikkert er utrolig irriterende å bli spurt om.

Foretrekker glatt Eurosport fremfor TV2.

criss-cross

criss-cross
24.07.09 01:13
braveattack: Cavenwish sier vel noe sånt: "for et dumt spørsmål, du kunne like gjerne spurt meg om jeg har tjans på den den gule trøya".

Nettop.Cav dreit han ut.Fikk som fortjent.

Syns faktisk McEwen var mer nådig mot disse stakkarsene,for han pleide som regel og svare etter beste evne selv om spørsmålene han fikk kunne like gjerne kommet fra "tour of Norway-deltakerne".

Med en rapp-kjefta kar som Cav så blir du latterligjort ved å komme med slike tåpelige spørsmål.Noe som igjen fører til at reporteren blir mer nervøs og usikker når han skal intervjue vedkommende neste gang.

Syns det er tullete å ha 3 (?) som skal dele på denne oppgaven hos tv2.Syns Dag Otto kan slutte med de "tullete" nedoverkjøringen med c-kjendiser og heller ta over for ihverfall Wold.

kjempekanin

kjempekanin
24.07.09 01:23

Skjønner at de må fordele oppgavene der ute i felten, jeg synes innslagene med Dag Otto er en artig avveksling i en lang sending. 

Er enig i det andre her allerede har skrevet - at de norske reporterne stiller dumme spørsmål. I det minste kan de stille spørsmål som går på rytteren selv (f.eks. spørre Cavendish om hvordan han selv vurderer sitt eget løp), istedenfor å stille spørsmål omkring hans syn på den norske konkurrentens løp (Hushovd).

criss-cross

criss-cross
24.07.09 01:30
Wheeler_Dealer: Hvis man ser bort fra Lauritzen blir jeg rett og slett pinlig berørt på vegne av Norge når jeg ser intervjuene til TV2. Enkelte av spørsmålene er greie, men mange av dem er jo bare floskler og selvfølgeligheter som alle vet fra før og som det er helt unødvendig å mase på rytterne for å gjenta. Føler også at han som intervjuer har en tendens til å tvære helt opplagte ting ut i det uendelige, selv om ting blir kort og greit forklart med ett svar kommer han med flere oppfølgingsspørsmål som er 90 % like og som sikkert er utrolig irriterende å bli spurt om.

Enig at ritterne svarer tilbake med rene selvfølgeligheter når spørsmålene er som de er.Det verste er også disse intervjuerne tar føringer for svarene tilbake.

Også denne "whats your tactic today"...hvilken sportsdirektør er det som vil utrede om sine hemmelige opplegg?Blir for naivt og man for sjeldent noe fornuftig og holdbart svar tilbake.Bruynell lo jo litt igår og spurte tilbake om når disse opptakene vil bli vist!

Dette er jo ikke akkurat Konge-spørsmålet man noterer seg før intervjuet noe som styrker påstanden om at disse reporterne ikke forbereder seg før de skal ut å intervjue.

Lenge leve legendariske Ahlsen ;-))

criss-cross

criss-cross
24.07.09 01:41
kjempekanin: Skjønner at de må fordele oppgavene der ute i felten, jeg synes innslagene med Dag Otto er en artig avveksling i en lang sending. 

Må da gå ann å kombinere i det minste da.Ta intervjue før start også ta villmannskjøringer nedover etterpå?Skulle tro i disse finanskrise tider at også tv2 kutter på noen områder...trodde de skulle kutte for tour-gjengen også.Går ikke akkurat over kvaliteten på sendingene om wold fikk reise tilbake til Norge.

GabrielOmarBatistuta

Enig med trådstarter!

vangen06

vangen06
25.07.09 02:49

Bedre å se Eurosport - mindre reklame, mindre bullshit - og vi slipper disse lange "intro"-snuttene TV2 tydeligvis er så stolte av å ha laget av gammelt stoff - at de kjøres om og om igjen - fremfor å vise oss stoff fra rittet som faktisk pågår!

Er veldig fornøyd med Eurosport!

Johninho2

Johninho2
25.07.09 13:31

Er det virkelig mindre reklame på Eurosport? Det har jeg litt vanskelig for å tro på faktisk.

jesman2

jesman2
25.07.09 13:41

Nja, i dag var det dansk tv som til nå har stått for det dummeste "spørsmålet". En idiot som presterte å spørre Andy Schleck om "han ikke følte seg litt dansk"...

GabrielOmarBatistuta

jesman2: Nja, i dag var det dansk tv som til nå har stått for det dummeste "spørsmålet". En idiot som presterte å spørre Andy Schleck om "han ikke følte seg litt dansk"...

Det må være et skandinavisk fenomen dette at intervjuerne ALLTID skal ha frem godord om landet de er fra. Irriterende.

Forza Karpets!

Pulse

Pulse
25.07.09 13:47

Morsomt når Dag-Otto kjørte forbi Lance og viste han bilen sin. "Holy shit!"

Digger Lance.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg