Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Thor Husovd. Lettest å starte fra front eller bak?

NYTT TEMA
daoooo

daoooo
25.07.09 05:58

Jeg kan starte med å si at jeg selv er helt åpen for alle muligheter da jeg ikke kan veldig mye om sykkelsport til tross for at jeg har syklet en del.

Mange snakker i år om at Thor Husovd må starte på egenhånd. Det jeg tror problemet hans er, er at så fort Cav rykker så er det bye bye uansett.Men når Thor ligger på hjulet til Cav og prøver å rykke, så merker Cav dette tidlig nok til at rykket hans uansett stivner Thor slik at Husovd uansett kommer som nummer 2, minst.

Slik Thor er som syklist mener jeg at han er 100% avhengi av at han har fus posisjon når spurten starter. Cav er nok ikke like avhengi ettersom han har et bedre rykk, men når det gjelder Thor tror jeg han er 100% avhengi at han starter rykket foran og før Cav. Da må Cav hente inn en sykkelavsant og det blir selvsagt straks hardere enn å holde unna for Thor.

PAUSE

-Vanaheim-

-Vanaheim-
25.07.09 10:06

Så lenge Thor ikke har et tog som er bedre enn Columbia så er det ikke mulig å starte spurten foran Cav, da må han ligge alene å fange vind på siden av columbia-toget, og det kommer ikke til å gå bra. Den nest beste måten å vinne på er å ligge på hjulet til Cav, og starte spurten før Cav, da er det mulig å vinne, Petacchi har vist at det er mulig. Det forutsetter en utrolig timing, samt at Cav starter litt seint, Thor har en tendens til å stivne.

Jeg tror at vi vil få se et Cervelo-tog i morra, men om det er bra nok til å matche Columbia er ikke sikkert, Columbia vil garantert  kjøre som om det står om livet.

(Innlegget ble redigert 25.07.09 10:07)

heni86

heni86
25.07.09 11:07

Thor er nødt til å støte før Cav om han skal ha sjanse. Det vi så i går var at Cav startet, og at Thor ikke reagerte før etter ett sekund. Da fikk han et par meter, og det tar man dessverre ikke på Cavendish. Han må utnytte overraskelsesmomentet med å komme bakfra - jeg kan faktisk ikke skjønne at han ikke har prøvd det før. Det han bedriver nå har funket 0 av 5 ganger.

sertono

sertono
25.07.09 11:20
heni86: Thor er nødt til å støte før Cav om han skal ha sjanse. Det vi så i går var at Cav startet, og at Thor ikke reagerte før etter ett sekund. Da fikk han et par meter, og det tar man dessverre ikke på Cavendish. Han må utnytte overraskelsesmomentet med å komme bakfra

Har vel litt å gjøre med faren for å stivne, og stivner han blir han slått av flere enn Cav, og da henger den grønne trøya løst...

heni86

heni86
25.07.09 11:20
sertono: Har vel litt å gjøre med faren for å stivne, og stivner han blir han slått av flere enn Cav, og da henger den grønne trøya løst...

Nuvel... I Paris har han ingenting å tape.

Rufs

Rufs
25.07.09 14:47
heni86: Nuvel... I Paris har han ingenting å tape.

Ikke? Han har vel alt å tape hvis han stivner som en stokk. Tipper at Cavendish vil prøve seg på de to innlagte spurtene for så å kutte forspranget ned til 21 poeng . Tror likevel ikke at TH havner utenfor pallen på Champs Elysee da de flerste av spurteren ser ut til å ha lagt formen igjen ett eller annet sted enn i TdF

super-xertagal4

super-xertagal4
25.07.09 15:25

Thor forsøkte vel å angripe tidligere enn det han vanligvis har gjort midtveis i Touren (11. etappe ca.). Da stivnet han jo helt, og endte som femtemann. Men da fyrte han vel på et for tungt gir, så den gangen teller ikke helt :)
Ellers kjørte jo Cervelo opptrekk på 12. etappe inn til Vittel. Det var ikke vellykket, og gikk på langt nær fort nok. Og fart må til; det må gå vilt fort - og Thor må nesten være i toppfart når han tar over.
Får håpe de lykkes i morgen :)

october

october
25.07.09 15:42
-Vanaheim-: Så lenge Thor ikke har et tog som er bedre enn Columbia så er det ikke mulig å starte spurten foran Cav,

Det hendte jo før i tiden at Hushovd fikk starte først selv uten tog, ved at Julian Dean tok med seg Hushovd på hjulet og "startet" sprinten (uten at C.A. hadde kjørt noe tog før Dean). Men det var i jo i andre tider, da folk ikke bare hang som en snor etter Columbia, slik spurtene er i dag.

Om det bare skyldes farten Columbia setter opp, eller om det et innslag av 
oppgitthet over resten der også vet jeg ikke. Men spurtene er mye kjedeligere nå
om dagen. Det er jo ikke massespurter lengre, men Cavendish vs de 2-3 som henger på hjulet.

heni86

heni86
25.07.09 16:36
Rufs: Ikke? Han har vel alt å tape hvis han stivner som en stokk. Tipper at Cavendish vil prøve seg på de to innlagte spurtene for så å kutte forspranget ned til 21 poeng . Tror likevel ikke at TH havner utenfor pallen på Champs Elysee da de flerste av spurteren ser ut til å ha lagt formen igjen ett eller annet sted enn i TdF

Hva er sannsynligheten for at Thor stivner 100 m før mål og at 20 ryttere passerer ham? 0

SirKillalot

SirKillalot
25.07.09 17:00

Hushovd må ha en langspurt mot Cavendish. Rett og slett tvinge mannen til å starte tidligere, da Cavendish virker å ha høyere frekvens over en kort periode, mens Hushovd er sterkere og seigere.

Jeremiah

Jeremiah
25.07.09 17:24

Mitt råd (for det lille det er verdt):

Hushovd trenger 2 medhjelpere på eget lag. Den første tar Thor + opptrekkeren frem i posisjon bak Cavendish. Opptrekkeren trår til ut på siden litt før Cavendish pleier å sette inn støtet, slik at Thor kommer opp på siden av Cavendish med høyere fart. Dermed får man kontret vekk noe av Cavendish sin akselerasjon.

Hvorvidt disse personene finnes på Cervelo er jo et åpent spørsmål, men hvis de ikke klarer å ha minst en mann som er med frem til det gjenstår 1 kilometer så bør noen få sparken. Det er sjelden man ser et lag med den grønne trøya gjøre så lite for å prøve å hjelpe til med å forsvare den.

Det bør være enkelt for personene på laget å holde sammen med Thor, det er tross alt den trøya som er enklest å se blant spurterne. De andre rytterne har en tendens til å gi litt mer respekt og spillerom til den grønne trøya enn de gir til andre ryttere.

(Innlegget ble redigert 25.07.09 17:27)

Marakashi

Marakashi
26.07.09 12:09

Kan noen fortelle meg hvorfor Lancaster, Haussler, Klier og Sastre etc er med i Tour-en i år?

Sastre har skuffet som søren, og har oppført seg som en dritt.

Klier har jeg ikke sett en dritt til, for å være ærlig.

Lancaster, spurtopptrekkeren til Thor, uff, jeg vet ikke hva jeg skal si..

Og hvor i helvete er CTT-toget?

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg