Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Kjøp av landeveis/racer -sykkel...115kg?

NYTT TEMA
BlackNeckLiama

BlackNeckLiama
26.07.09 09:31

Jeg kunne tenke meg en solid og robust landeveis/racer-sykkel! Det jeg tenker mest på er maksvekten syklene tåler! Jeg er 193cm, 115kg og bred over skulderne! Har satt meg en grense15000. Er relativt ny til racer sykler og lurer på hva som passer "håndballkroppen"-min! Har hatt problemer på andre sykler når det kommer til kranken, blir ofte fort slitt!

WillyVoet

WillyVoet
26.07.09 09:41

Hva kjører du på i dag?

Du har mest sannsynlig behov for spesialtilpasninger på bl.a. styret og krankarmlengde så jeg ville oppsøkt en god sykkelforhandler. Hva er nærmeste (stor)by for deg?

(Innlegget ble redigert 26.07.09 09:44)

rearviewmirror

rearviewmirror
26.07.09 10:26
BlackNeckLiama: Jeg er 193cm, 115kg og bred over skulderne! Har satt meg en grense på 15000. Er relativt ny til racer sykler og lurer på hva som passer "håndballkroppen"-min! Har hatt problemer på andre sykler når det kommer til kranken, blir ofte fort slitt!

Jeg er over 190 selv. Det viktigste for deg er proporsjoner. Du må tenke på detaljer som lengde på krankarmer, setepinne og styrestem, som må passe deg og din kropp. Ta deg tid i valget, eller så ender du bare opp med en ødelagt rygg. I tillegg så må du med den tyngden ikke bare være påpasselig med å få skaffe deg en stiv ramme, hjulsettet må også kunne tåle en trøkk. Et lett high end-hjulsett vil bli krølles til et 8-tall med deg på sykkelen i en serpentinersving.

Oppsøk en sykkelspesialistforretning. Å kjøpe brukt vil ikke fungere om du ikke kan bygge selv.

BlackNeckLiama

BlackNeckLiama
26.07.09 10:47
WillyVoet: Hva kjører du på i dag? Du har mest sannsynlig behov for spesialtilpasninger på bl.a. styret og krankarmlengde så jeg ville oppsøkt en god sykkelforhandler. Hva er nærmeste (stor)by for deg?

I dag kjører jeg en hard rocx terrengsykkel, men det går i sakteste laget. Samtidig som kranken synger på siste verset. Jeg bor i Oslo og har en deltidsjobb på en sportsbutikk hvor det er en sykkelavdeling. Har lite personlig erfaring med racer sykler, har bare brukt terrengsykler selv. Kunne tenkt meg en racer til trening og rask fremkomst:-)

BlackNeckLiama

BlackNeckLiama
26.07.09 10:53
rearviewmirror: Jeg er over 190 selv. Det viktigste for deg er proporsjoner. Du må tenke på detaljer som lengde på krankarmer, setepinne og styrestem, som må passe deg og din kropp. Ta deg tid i valget, eller så ender du bare opp med en ødelagt rygg. I tillegg så må du med den tyngden ikke bare være påpasselig med å få skaffe deg en stiv ramme, hjulsettet må også kunne tåle en trøkk. Et lett high end-hjulsett vil bli krølles til et 8-tall med deg på sykkelen i en serpentinersving. Oppsøk en sykkelspesialistforretning. Å kjøpe brukt vil ikke fungere om du ikke kan bygge selv.

Har begynt å jobbe litt deltid med sykkel, så kan skru litt selv. Kunnskapen er minimal, det er derfor jeg skriver her til dere. Selv terrengsykkelen min trenger en del hjuloppretting, så solide hjulsett er prioritert!

Har sett på to typer som jeg har blitt anbefalt. Har prøvd specialized sykkelen, men ikke bianchi.

Specialized

Bianchi

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg