Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Cervelo

NYTT TEMA
tyvenbjarne
tyvenbjarneInnlegg: 8493
26.07.09 18:05

Er det rart de ikke er protour lag?

CFN
CFNInnlegg: 3822
26.07.09 18:06

Cervelo har vært et av de sterkeste lagene gjennom klassikerne, og sesongen sett under et. De blir nok et ProTourlag om ikke lenge.

-RBK-Fan--
-RBK-Fan--Innlegg: 3836
26.07.09 18:17

Tror det lå i at de ikke ville det selv, fordi det er billigere økonomisk. De kommer jo seg med i de fleste ritt uansett, med den troppen de har..

Il_Falco
Il_FalcoInnlegg: 4631
26.06.10 21:29

Synes ikke akkurat Hushovd jobber så hardt for å styrke samholdet i laget med disse utspillene sine. Han var jo tydelig misfornøyd da det viste seg at han måtte dele kapteinsrollen med Sastre også i årets tour. Så kommer han med dette. Virker som han deler laget nærmest i to, og sier rett ut at han ikke bryr seg så veldig om hva som skjer med Sastre. Skjønner ikke helt hva dette skal være godt for.

slaktedyr
slaktedyrInnlegg: 663
26.06.10 21:52
Il_Falco: Synes ikke akkurat Hushovd jobber så hardt for å styrke samholdet i laget med disse utspillene sine. Han var jo tydelig misfornøyd da det viste seg at han måtte dele kapteinsrollen med Sastre også i årets tour. Så kommer han med dette. Virker som han deler laget nærmest i to, og sier rett ut at han ikke bryr seg så veldig om hva som skjer med Sastre. Skjønner ikke helt hva dette skal være godt for.

Ikke akkurat noen ny holdning av Hushovd dette her. Husker jo forholdet mellom han og O'Grady, og han har ikke akkurat vist frem lagånden sin under OL og VM tidligere heller.

fenni
fenniInnlegg: 10074
26.06.10 22:04
Il_Falco: Synes ikke akkurat Hushovd jobber så hardt for å styrke samholdet i laget med disse utspillene sine. Han var jo tydelig misfornøyd da det viste seg at han måtte dele kapteinsrollen med Sastre også i årets tour. Så kommer han med dette. Virker som han deler laget nærmest i to, og sier rett ut at han ikke bryr seg så veldig om hva som skjer med Sastre. Skjønner ikke helt hva dette skal være godt for.

Hushovd har alltid vært "unorsk" i stilen. Sier som oftest rett ut hva han mener, fremhever seg selv og har alltid unnskyldningene klare når han ikke presterer. Vel, det er smak og behag, men jeg liker Hushovds stil. Han er god, han vet det og han sier det. TH har vunnet den grønne trøya to ganger, har visst at han nesten alltid presterer i Touren, så hvorfor ikke kreve plass og hjelperyttere innad i laget? Tror (dessverre?) at man trenger å være både en smule egoistisk og drittsekk om man vil nå lengst mulig i toppidretten. Og i alle fall når du skal være en spurter  i TdF, da kan du ikke stå med capsen i handen. Spisse albuer derimot trenger man.

Må likevel si at jeg ikke ser den store gevinsten for Thor å gå ut med dette, hadde nok vært smartest å ikke si noe angående akkurat dette i det hele og det store.

sankaa
sankaaInnlegg: 6134
26.06.10 23:08

Litt stor i kjeften til tider den godeste Hushovd ja, men tror det er godt for idretten at noen faktisk tør å si slike ting. Hushovd har grunn til å være fornøyd og stolt av seg selv og det syntes jeg han også skal få lov til å si det i media.

Typisk at folk reagerer på slik og når utøvere som Northug og Hushovd snakker fra levra, blir det diskusjoner rundt omkring.

Kan ikke si jeg er enig med alt Hushovd sier, men jeg er hvertfall glad for at han snakker ærlig og ikke redd for å si det han mener om seg selv og andre.

Farnerud17
Farnerud17Innlegg: 2868
26.06.10 23:23

Hva skader det å si det? Han gir bare uttrykk for at han ikke gidder å være avhengig av Sastre, og at han til en hver tid skal ha sine hjelperyttere til å hjelpe han, og ikke til å kanskje få til en topp 15-plassering for Sastre.

slaktedyr
26.06.10 23:28
fenni: Hushovd har alltid vært "unorsk" i stilen. Sier som oftest rett ut hva han mener, fremhever seg selv og har alltid unnskyldningene klare når han ikke presterer. Vel, det er smak og behag, men jeg liker Hushovds stil. Han er god, han vet det og han sier det. TH har vunnet den grønne trøya to ganger, har visst at han nesten alltid presterer i Touren, så hvorfor ikke kreve plass og hjelperyttere innad i laget? Tror (dessverre?) at man trenger å være både en smule egoistisk og drittsekk om man vil nå lengst mulig i toppidretten. Og i alle fall når du skal være en spurter  i TdF, da kan du ikke stå med capsen i handen. Spisse albuer derimot trenger man.  

Jeg er forsåvidt enig i det du sier. Hushovd er en av sportens største stjerner etterhvert, og han har en status som kan forsvare det han sier. Men uansett så virker Hushovd å være litt for kjepphøy i forhold til hva han presterer. Han var et av sykkelsportens største talenter i sin ungdom, men har vanskelig for å se at han har utfyllt sitt potensiale. Cavendish, Armstrong og McEwen er folk med samme holdning som Hushovd viser, men de har levert resultater som har vært makeløse. Har Hushovd vist seg verdig til en slik holdning? Jeg er ikke sikker på det.

Når det er sagt så var Hushovd (sammen med Haussler's flotte etappeseier) Cervelo's beholdning i fjorårets Tour, og det kan han fort bli igjen. Så at Hushovd fortjener en sterk posisjon i Cervelo er helt klart, men hva om Haussler hadde stilt i Touren og vist seg som den sterkeste spurteren av de to, hadde da Thor stilt seg bak ham for lagets beste? Det har jeg vanskelig for å se. Og om Sastre hadde vært i posisjon til å vinne Touren, ville Thor ofret seg på flatene om det ble en split?

Greit å være egoist om du er lagets ubestridte ener, men sykling er en såpass kompleks sport at egoisme ikke tolereres ellers, og Hushovd er som alle andre avhengig av laget sitt, og støtten kan fort utebli om ikke lagånden bevares og hans egne resultater ikke blir som forventet.

sankaa
26.06.10 23:44
slaktedyr: Cavendish, Armstrong og McEwen er folk med samme holdning som Hushovd viser, men de har levert resultater som har vært makeløse. Har Hushovd vist seg verdig til en slik holdning? Jeg er ikke sikker på det.

Ja, jeg vil si det når han har tatt grønn trøye to ganger, 7(?) etappeseire og andre store prestasjoner, så vil jeg si han kan vise en slik holdning, ja.

Vi nordmenn er så vandt til at alle som vinner noe som helst, skal være så utrolig ydmyke. Derfor, og jeg sier det igjen, blir det diskusjoner når utøvere som Hushovd og Northug er litt mer frampå enn det vi vanligvis ser.

slaktedyr
26.06.10 23:49
sankaa: Ja, jeg vil si det når han har tatt grønn trøye to ganger, 7(?) etappeseire og andre store prestasjoner, så vil jeg si han kan vise en slik holdning, ja. Vi nordmenn er så vandt til at alle som vinner noe som helst, skal være så utrolig ydmyke. Derfor, og jeg sier det igjen, blir det diskusjoner når utøvere som Hushovd og Northug er litt mer frampå enn det vi vanligvis ser.

Som sagt så er det greit å vise en slik holdning om man har dekning for det, men da må man også vise ydmykhet når du ikke leverer.

Det er jeg usikker på om Hushovd ville gjort, men når det er sagt så ville vel neppe Cavendish eller Armstrong gjort det heller.

Farnerud17
Farnerud17Innlegg: 2868
26.06.10 23:51

Hva Thor har prestert er vel likegyldig, Nicklas Bendtner sa før denne sesongen at han skulle bli toppscorer i PL og i VM dette året, uten å egentlig ha vært i nærheten. Jeg ser ikke på han som en tosk for det. Greit å ha ambisjoner, og Thor bør selvsagt være prioritert foran Sastre som er langt over the hill.

WillyVoet
WillyVoetInnlegg: 11467
26.06.10 23:58

Det er ikke noe kontroversielt over det Thor sier her.

Hvis det er noe som faktisk kan kritiseres i CTT-gården er det at de i fjor ikke backet opp Thor godt nok ved å dele laget. Nå vant Thor grønt, men det kunne fort sett anderledes ut. CTT hadde heller ikke gjort godt nok forarbeide med å analysere slutten på spurtetapper slik som Columbia gjorde og det virket som det ikke var viktig for dem å ha denne kontrollen.

(Innlegget ble redigert 27.06.10 00:02)

sankaa
27.06.10 00:06

Jeg mener at Thor skal ha mye av æren selv for at han tok den grønne i fjor. Det var ikke allverden med hjelp han fikk i spurtene og det endte vel med at han bare la seg bak Cav i hver spurt og håpet han skulle komme forbi.

Cervelo burde hvertfall gjøre en litt bedre jobb i år. Nå blir kanskje enda mer av fokuset lagt på Thor, når Haussler er ute og Sastre antagelig er et stykke unna toppen i GC.

Hegreberg
HegrebergInnlegg: 9991
27.06.10 01:52

Når Hushovd sier det så er det bra og rett. Når Cavendish gjør det så blir han kalt en idiot av TdF horene.

Jeremiah
JeremiahInnlegg: 1234
27.06.10 10:21
slaktedyr: Har Hushovd vist seg verdig til en slik holdning? Jeg er ikke sikker på det. Når det er sagt så var Hushovd (sammen med Haussler's flotte etappeseier) Cervelo's beholdning i fjorårets Tour, og det kan han fort bli igjen. Så at Hushovd fortjener en sterk posisjon i Cervelo er helt klart, men hva om Haussler hadde stilt i Touren og vist seg som den sterkeste spurteren av de to, hadde da Thor stilt seg bak ham for lagets beste? Det har jeg vanskelig for å se. Og om Sastre hadde vært i posisjon til å vinne Touren, ville Thor ofret seg på flatene om det ble en split?

Hushovd er en av ytterst, ytterst få som har hevdet seg i hvert eneste TdF de siste årene.

Angående Haussler: Du mener kanskje at Haussler gjorde en utmerket opptrekkerjobb for Thor i fjor, eller lå han bare konsekvent på den andre siden av veien og trillet inn til mål? What goes around, comes around.

Thors jobb er ikke å ofre seg for Sastre, selv om jeg husker minst en episode der han lå og dro på Sastre en liten periode til han ikke orket mer. Sastre hadde ikke engang lyst til å delta i årets TdF, noe jeg har stor forståelse for. Jeg kan nok skjønne at laget og sponsoren vil ha han der, men la nå mannen få stå over 1-2 GTer. Det ville nok gitt bedre resultater både for Sastre og for Haussler/Hushovd.

(Innlegget ble redigert 27.06.10 10:31)

tucan
tucanInnlegg: 20159
27.06.10 10:30

Ser ikke helt problemet med dette utspillet. Han sier det bare som det er.. Når de tross alt skal dele kapteinsrollen, ligger det i kortene at Hushovd ikke skal vente på Sastre om han får problemer på de første etappene. (Blir overrasket om Sastre ikke mister tid på brosteinsetappen, uavhengig om Hushovd hadde hjulpet han eller ikke)

Men dersom Sastre skulle ledet mot slutten, tror jeg nok Hushovd ville hjulpet Sastre. (Graden av hjelp her kommer vel an på hvordan Hushovd ligger an mtp. på den grønne trøyen.)

Il_Falco
27.06.10 13:26
tucan: Ser ikke helt problemet med dette utspillet. Han sier det bare som det er.

Og det er vel akkurat det som er problemet. Han må gjerne tenke hva han vil, men det han sier er uheldig for lagets samhold, slik jeg ser det. At Thor setter seg høye mål og uttaler det er veldig bra. Problemet her er at det han sier veldig fort kan bli oppfattet som at han rakker ned på egne lagkamerater, og at han er mer opptatt av seg selv enn laget. Selv om både Lance og Cav sier mye blærete og dumt, holder de seg vanligvis for gode til åpent å uttale seg på en måte som kan tolkes negativt om sine lagkamerater. Unntaket er selvsagt Cavs idiotiske utspill mot Greipel.

Tror Thor veldig godt kunne ha holdt kjeft om Sastre og heller bare snakket om egne sjanser. Utspillet er negativt for laget og kan i verste fall være med å skape spilittelse.

slaktedyr
27.06.10 13:33
Jeremiah: Angående Haussler: Du mener kanskje at Haussler gjorde en utmerket opptrekkerjobb for Thor i fjor, eller lå han bare konsekvent på den andre siden av veien og trillet inn til mål? What goes around, comes around.

Hvorfor gjorde ikke Haussler jobben som opptrekker da? What goes around, comes around sier du? Kan det tenkes at det gjelder i dette tilfellet også?

Poenget mitt er at skal man ha et samhold i et lag, må man også stille opp når det trengs, så stiller andre gledelig opp for deg senere.

(Innlegget ble redigert 27.06.10 13:34)

tucan
tucanInnlegg: 20159
27.06.10 14:31

Ok.. Leste det første gangen som at han ikke hadde tenkt å vente. Men ser at han nevner hjelperytterne "sine" og. Det burde han ikke sagt noe om..

WillyVoet
WillyVoetInnlegg: 11467
27.06.10 16:24

Det er ikke Thor som deler laget i to, det er det  ledelsen i CTT som gjør. De satser nå halvveis og løper risken for å ikke oppnå noe.

tygster
tygsterInnlegg: 252
27.06.10 18:45

Thor forteller bare VG hva CTT har blitt enige om. At VG prøver å vinkle det annerledes burde jo være mulig å gjennomskue.

tyvenbjarne
tyvenbjarneInnlegg: 8493
09.07.10 18:23

OPP!

Prioriterer Cervelo Sastre såpass mye at Thor bare får Lancaster og Hunt til disposisjon?

Hvis ja, er dette meget merkelig da Thor vant den grønne trøya i fjor, og leder i år.

Il_Falco
09.07.10 19:14
tyvenbjarne: Prioriterer Cervelo Sastre såpass mye at Thor bare får Lancaster og Hunt til disposisjon?

Svaret er nei. Både Cervelo og Thor har sagt offentlig at Gustov kjører for Sastre og resten av laget for Thor. I år har Thor bedre hjelp i TDF enn han noen gang har hatt før. Derfor er det jo synd at spurtformen ikke er bedre, men ikke så rart med tanke på skadeavbrekket.

quentez
quentezInnlegg: 21233
09.07.10 23:03
Il_Falco: I år har Thor bedre hjelp i TDF enn han noen gang har hatt før. Derfor er det jo synd at spurtformen ikke er bedre, men ikke så rart med tanke på skadeavbrekket.

Han har kanskje flere til disposisjon, men det oser ikke kvalitet av de opptrekkerne han har. Med Heinrich Haussler som siste opptrekker ville Hushovd hatt noe som er i nærheten av det Cavendish stiller med lagsmessig hvertfall.

Men spurtformen hans er ikke 100% heller nei, det skal være sant.

Gooner_KK
Gooner_KKInnlegg: 1081
09.07.10 23:11

Tror ikke det bare er opptrekket som er feil i Cervelo. Thor har en tendens til å plassere seg alt for dårlig i feltet. Vi så det i dag, og vi har sett det mange ganger før når han ikke klarer å være med i front. Skulle han hatt sjanse til å vinne i dag, måtte han ha ligget mye lengre frem i feltet når spurten startet. Når spurten starter, har Thor rett og slett alt for mange ryttere han skal passere, og når det går så fort som i dag, så sier det seg selv at han ikke har mulighet til å passere alle som ligger foran seg. Han trenger ikke ett opptrekk for å kunne holde seg lengre fremme

keyser1
keyser1Innlegg: 15936
09.07.10 23:14
quentez: Med Heinrich Haussler som siste opptrekker ville Hushovd hatt noe som er i nærheten av det Cavendish stiller med lagsmessig hvertfall.

Det er vel mer som å stille med Cavendish som opptrekker for Renshaw, så det håper eg vi aldri får se. Haussler har allerede relativt lenge vært mer eksplosiv enn Thor. At Haussler ikke er like stabil og nok heller ikke holder den grønnfargen like høyt som sin lagkamerat er en annen sak, men eg håper fortsatt at vi aldri får se det opptrekket der under vanlige sprintforhold i TdF om de begge fortsatt skulle sykle for samme lag neste sesong.

Hatleking
HatlekingInnlegg: 12910
30.07.10 12:10

Cervelo må ta ein skikkeleg oppvask. For det første må dei gjere dei rette utskiftningane og innkjøpa - så kan me snakke. Likevel må laget gjere nokre omprioriteringar.

Il_Falco
16.08.10 17:39

Sastres flukt til Geox åpner for spennende perspektiver for dette laget. Tror egentlig det rett og slett var en fordel å bli kvitt Sastre, selv om to etappeseire og en pallplass sammenlagt i Giro d'Italia vel er mer en en "dritt" (sitat Hushovd). Pilen har vel pekt nedover en stund.

Men hva skjer med Hushovds lag nå? Regner med vi kan få flere scenarier:

1. Cervelo signer en ny sammenlagtrytter og lite eller ingenting blir forandret.

2. Cervelo innser at Hushod ikke er god nok til å spurte lenger og signer en stor spurt-stjerne. Mye blir forandret og Thor blir sikkert sur. Men skjønner ikke helt hvem det skal være i så fall.

3. Cervelo signer en ny rytter for kuperte klassikere, for eksempel Cunego.

Scenario nr tre vil vel være det aller beste for Thor.

Maltiv
MaltivInnlegg: 2913
16.08.10 17:52
Il_Falco: 2. Cervelo innser at Hushod ikke er god nok til å spurte lenger og signer en stor spurt-stjerne. Mye blir forandret og Thor blir sikkert sur. Men skjønner ikke helt hvem det skal være i så fall.

Hvorfor trenger de å signere en ny stor spurt-stjerne? De har to allerede, i Heinrich Haussler og Theo Bos. 

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg

Andre tjenester