Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Problemer med sykkelen min...

NYTT TEMA
DraxxuS
DraxxuSInnlegg: 875
31.07.10 18:35

Hei,

Tok ut sykkelen min igjen etter at den har stått lenge, har ikke hatt tid til å bruke den. Lurte på no.

Når man bare ruller nedover skal giret klikke konstant da? klikke som i klikke lyd ikke at det går gærnt?

Og så har jeg skivebrems, men har nå fått det sånn at når jeg klemmer in bakbremsen så begynner hele sykkelen å vibrere når jeg har klemt halveis, og siste halvdel så uler bremsen... er det noe jeg kan gjøre selv for å fikse dette?

BRIMI
BRIMIInnlegg: 1949
01.08.10 03:44
DraxxuS: Når man bare ruller nedover skal giret klikke konstant da? klikke som i klikke lyd ikke at det går gærnt?

Ja. Hvis du ikke tråkker og det klikker konstant, er det ikke noe gæærnt. Det er bare kransen som står stille, mens bosset på hjulet går rundt.

DraxxuS
03.08.10 18:59
BRIMI: Ja. Hvis du ikke tråkker og det klikker konstant, er det ikke noe gæærnt. Det er bare kransen som står stille, mens bosset på hjulet går rundt.

Ah ok, ble veldig usikker da jeg prøvde sykkelen, For kunne ikke huske at den gjorde sånn før :P Takk for svar

suprstr
suprstrInnlegg: 5677
03.08.10 19:06

Alle sykler klikker, noen høyere enn andre. Det er helt normalt. Ang. bremsene så vet jeg ikke. Spør på terrengsykkel.no sitt forum istedet, der har de bedre peiling.

Farnerud17
Farnerud17Innlegg: 2868
04.08.10 14:09
DraxxuS: Og så har jeg skivebrems, men har nå fått det sånn at når jeg klemmer in bakbremsen så begynner hele sykkelen å vibrere når jeg har klemt halveis, og siste halvdel så uler bremsen... er det noe jeg kan gjøre selv for å fikse dette?

Tipper dette skjer helt i starten på turene? Det er i så fall fordi bremsene ikke er varme, derfor vibrerer og uler de ;)

DraxxuS
17.08.10 16:39
Farnerud17: Tipper dette skjer helt i starten på turene? Det er i så fall fordi bremsene ikke er varme, derfor vibrerer og uler de ;)

De gjør det heletiden, tenker jeg skal ta den med til en sykkelsjappe å høre med dem. Er skit irriterende :P

Farnerud17
Farnerud17Innlegg: 2868
17.08.10 16:50
DraxxuS: De gjør det heletiden, tenker jeg skal ta den med til en sykkelsjappe å høre med dem. Er skit irriterende :P

Gjør det! :)

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg

Andre tjenester