Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Kommentator Eurosport - Eneco Tour

NYTT TEMA
JohnTiger67
JohnTiger67Innlegg: 1917
22.08.10 15:18

Noen som vet hvem dette er? Gammel syklist?

Spesiell fyr som sier ordet DA mer eller mindre konstant og på alle plasser...

Det samler seg igjen DA

Her har vi DA stillingen

Da er vi DA inne live

Her ser vi DA et kart over løypa

87 km igjen til mål DA

I front ser vi Sky DA

Så har vi DA bilde av utbryterne DA

Samme som er fremme i stad DA

Er det Thomas...som er i tet her DA?

Da er vi nede i 10 mann DA

Dette er kun noen setninger de siste 15-20 min....orker nesten ikke høre på mannen....virker jo som en voksen mann, men språket er jo som en tenåring, venter bare på at han skal begynne å bruke lissom like ofte....hehe :)

(Innlegget ble redigert 22.08.10 15:23)

vestallstar
vestallstarInnlegg: 9996
22.08.10 15:33

Det er Tenno, som du sikkert snart får svar av selv, han er aktiv bruker her på VGD...

(Innlegget ble redigert 22.08.10 15:33)

JohnTiger67
22.08.10 15:40

Hehe....DA regner jeg med at jeg får svar ja :)

Han virker å vite fryktelig mye om rytterne og rittene som pågår rundt omkring DA :)..det skal han ha :)

Han burde høre på seg selv etter sending for å bli en bedre kommentator :)  DA vil han oppdage hvor sykt mye han bruker det ordet...og på plasser hvor det er totalt meningsløst.......

hører du Tenno? ....hehehe :)

Maltiv
MaltivInnlegg: 2913
22.08.10 17:54

Hvis noe så lite irriterer deg ville du hvert fall blitt irritert over å høre på de amerikanske kommentatorene, Phil og Ligget. Av en eller annen grunn sier de hele tiden ting som "this bike-race this afternoon", "the peloton sure is going fast this afternoon at this bike-race, phil!" "mark cavendish takes the win this afternoon at this bike-race!". I tillegg til at de nevner Lance hvert 5. sekund, selv i løp han ikke er med i. 

Sorte_Baron
Sorte_BaronInnlegg: 9603
22.08.10 17:56

Det siste gjør jo også magnar myrvold og Atle i Eurosport stort sett hver gang de kommenterer. Det er flere som har en mancrush på Armstrong.

Tenno
TennoInnlegg: 5786
22.08.10 19:25

Fikk faktisk en sms om denne "da" i går. Klarte å kutte den ut da, tror jeg hvertfall.

Mulig jeg falt litt tilbake til gamle synder i dag, men er usikker?

JohnTiger67
22.08.10 19:28

Flere enn meg som hørte det da skjønner jeg :)

(bra jeg ikke er ensom...hehehe)

Var litt bedre i dag enn i går, særlig til å begynne med, men hvis du hører på deg selv i etterkant så vil du høre at du sier det fryktelig ofte...og ofte når det absolutt ikke behøves...

Forøvrig, takk for alle opplysningene du kommer med underveis om diverse ryttere og løp :)

Tenno
22.08.10 19:32
JohnTiger67: Flere enn meg som hørte det da skjønner jeg :) (bra jeg ikke er ensom...hehehe) Var litt bedre i dag enn i går, særlig til å begynne med, men hvis du hører på deg selv i etterkant så vil du høre at du sier det fryktelig ofte...og ofte når det absolutt ikke behøves... Forøvrig, takk for alle opplysningene du kommer med underveis om diverse ryttere og løp

DA går det i det minste i riktig retning, DA :)

Il_Falco
Il_FalcoInnlegg: 4621
22.08.10 19:35

La også merke til denne "da" men har jobbet litt i eteren selv og vet at det er fryktelig vanskelig å huske på å legge av seg sine uvaner når man sitter der. Synes ellers du gjør en super jobb, Tenno, og savnet av Vacchi er begrenset. Men hvis du vil ha flere tips: Bokstaven "u" uttales som norsk "o" på de fleste språk, for eksempel i navn som "Ullrich" og "Lagutin". Keep up the good work!

Troygirl
TroygirlInnlegg: 2891
22.08.10 19:52
Maltiv: Hvis noe så lite irriterer deg ville du hvert fall blitt irritert over å høre på de amerikanske kommentatorene, Phil og Ligget. Av en eller annen grunn sier de hele tiden ting som "this bike-race this afternoon", "the peloton sure is going fast this afternoon at this bike-race, phil!" "mark cavendish takes the win this afternoon at this bike-race!". I tillegg til at de nevner Lance hvert 5. sekund, selv i løp han ikke er med i. 

Phil Liggett og Paul Sherwen kan suge gleden ut av selv de mest underholdende sykkelritt. Utrolig synd at de (mest Liggett) kommenterer på nesten alle DVD-er man kjøper. Skulle tro de fikk penger for hver gang de nevnte Lance Armstrong. "Radioshack, the team of Lance Armstrong...." Lance Armstrong, the 7-time Tour champion." Samtidig virker det som de tror seerne har IQ under 100. Cycle Sport (Broomwagon) har en morsom greie på de engelsk-språklige Tour-kommentatorene denne måneden.

Har ikke fått hørt på deg, Tenno. Må nesten slå over på norsk ES i morgen for å høre DA. :) Om det skulle være en "trøst" syntes Vacchi at det var en lidelse å sitte og høre på seg selv i begynnelsen, men at det var veldig viktig for å luke bort uvaner.

Tenno
22.08.10 20:05
Troygirl: Har ikke fått hørt på deg, Tenno. Må nesten slå over på norsk ES i morgen for å høre DA. :) Om det skulle være en "trøst" syntes Vacchi at det var en lidelse å sitte og høre på seg selv i begynnelsen, men at det var veldig viktig for å luke bort uvaner.

Ole K er tilbake i morra.

Får se om jeg rekker å se reprisen i morra, men tror ikke det går pga skole.

Er satt opp på tre etapper i Vueltaen, men mulig jeg sier dem fra meg pga annen jobbing...

Så spørs om det blir noe mer moro for meg i år.

x_anders
x_andersInnlegg: 755
22.08.10 21:20

Jeg mener Tenno har ett veldig høyt kunnskapsnivå, og at slike småfeil som han gjør av og til er helt vanlig for en nybegynner. Jeg hadde garantert sagt mye mere feil selv.
Men det som er ett viktig poeng for meg er at de norske Eurosport gutta har milevis igjen før de i det hele tatt begynner å nærme seg Kaggis & Paasche som entertainere.
Vet at det ikke er like viktig for mange, men synes sykkelrittene blir så mye mere underholdende å følge med slike typer. Eurosport blir for kjedelig, tørt og akademisk mener jeg.

Tenno
22.08.10 21:48

Spørsmålet er om man skal se på sykkelritt eller sirkus?

Vacchi og Adamsson beviser at høy faglig kvalitet på sendingen lar seg kombinere med glimt i øyet og god humor. Ole K sammen med Gino eller Lars P er også en drøm.

x_anders
22.08.10 22:04
Tenno: Spørsmålet er om man skal se på sykkelritt eller sirkus? Vacchi og Adamsson beviser at høy faglig kvalitet på sendingen lar seg kombinere med glimt i øyet og god humor. Ole K sammen med Gino eller Lars P er også en drøm.

Ja det er ett godt spørsmål, men jeg vil si at min subjektive vurdering er at Tv2 gjengen ikke er så veldig mye sirkus. De kunne godt kuttet ut enkelte ting i sendingene av Tdf, men jevnt over synes jeg det er en drøm å se på sendingene. Nå skrev jeg at det var den norske avdelingen av Eurosport jeg siktet til, jeg har hørt på de svenske kommentatorene, men siden jeg ikke liker svensk så er det uaktuelt for meg å høre på dem, men de er veldig flinke uansett. OKS er ikke i nærheten av Tv2 gjengen når det kommer til å fortelle historier og underholde. Men jeg skal glatt innrømme at Lars P er hyggelig å høre på, og interessant også. Atle P har også noen gode historier i blandt, Magnar Myrvold er en tragedie i bua, punktum.

kl0di
kl0diInnlegg: 2495
22.08.10 22:11
x_anders: Men det som er ett viktig poeng for meg er at de norske Eurosport gutta har milevis igjen før de i det hele tatt begynner å nærme seg Kaggis & Paasche som entertainere.
Vet at det ikke er like viktig for mange, men synes sykkelrittene blir så mye mere underholdende å følge med slike typer. Eurosport blir for kjedelig, tørt og akademisk mener jeg.

Seriøst? Ole Kristian Stolenberg er jo dødsunderholdene! Liker han mye bedre enn folkene hos tv2.

x_anders
22.08.10 23:01
kl0di: Seriøst? Ole Kristian Stolenberg er jo dødsunderholdene! Liker han mye bedre enn folkene hos tv2.

Som sagt, det er bare min mening, men jeg synes han er for kjedelig. Han har i tillegg en veldig søvndyssende stemme, er ikke få ganger jeg har problemer med å hollde meg våken når det skjer lite på skjermen og han maler i vei om ett eller annet. Er aldri slik med Kaggis & Co.

kl0di
kl0diInnlegg: 2495
22.08.10 23:16
x_anders: Som sagt, det er bare min mening, men jeg synes han er for kjedelig. Han har i tillegg en veldig søvndyssende stemme, er ikke få ganger jeg har problemer med å hollde meg våken når det skjer lite på skjermen og han maler i vei om ett eller annet. Er aldri slik med Kaggis & Co.

For meg er det ofte slik med Kaggis og co. Jeg er ikke noen fan av historietimene til Kaggestad. Føler jeg hører de samme historiene hvert år. Men det er bare min mening.

Maltiv
MaltivInnlegg: 2913
22.08.10 23:29
x_anders: Men det som er ett viktig poeng for meg er at de norske Eurosport gutta har milevis igjen før de i det hele tatt begynner å nærme seg Kaggis & Paasche som entertainere.

Paasche + Lars Petter Nordhaug ville vært drømmekomboen etter min mening. Kaggestad begynner å si så mye feil at det er skremmende. Går knapt 10 sekunder uten at han blander navn, årstall, hvem som er hvem osv. Men de skal ha for at de er underholdende. 

Synes Tenno gjør en god jobb, men å kommentere alene fungerer aldri like bra som å være to. 

Relativisme
RelativismeInnlegg: 2044
23.08.10 02:00
vestallstar: Det er Tenno, som du sikkert snart får svar av selv, han er aktiv bruker her på VGD...

Ja fantastiskt dårlig kommentering, nå har vi sliti med sjelløse stoltenberg så kommer enda en mekanisk bot inn på banen.

Vi trenger en kommentator som virkelig elsker sporten og som ikke bare skal rapportere hva som skjer. Roberto Vacci er et eksempel, jeg skifter alltid til Eurosport og Vacci .. Nr 2 er Mortensen på Dansk.

Jeg hører faen meg heller på finske kommentatoren hvor jeg ikke forstår enn dritt enn monotone stoltenberg. "perkele! , norvellainen!"

Skal godt gjøres å slå Adamson og Vacci. Sykkelinterreserte inn i beinet, MÈD engasjement.

Relativisme
RelativismeInnlegg: 2044
23.08.10 02:04
kl0di: For meg er det ofte slik med Kaggis og co. Jeg er ikke noen fan av historietimene til Kaggestad. Føler jeg hører de samme historiene hvert år. Men det er bare min mening.

Joa, men du kjenner nervene til Kaggestad og Paasche, det er prioritet nr 1 i kommentering.

Eurosport kommentatorer kommenterte før alt fra bowling, golf og klippestuping. Heldigvis har de nå fått spesialister.

Jeg velger heller å høre på en som elsker sporten og blir engasjert enn en traus bonde som kan alt.Jeg ser sjøl hvem alle er. Denne nye karen på Eurosport var flau å høre på når Greg henderson vant her forrige dagen hvor Edvald ble nr 3. Vacci så med en gang at Boasson kjørte opptrekk for Henderson som vi alle sykkelinterreserte gjorde også.

x_anders
23.08.10 04:06
Relativisme: Joa, men du kjenner nervene til Kaggestad og Paasche, det er prioritet nr 1 i kommentering.   Eurosport kommentatorer kommenterte før alt fra bowling, golf og klippestuping. Heldigvis har de nå fått spesialister.   Jeg velger heller å høre på en som elsker sporten og blir engasjert enn en traus bonde som kan alt.Jeg ser sjøl hvem alle er. Denne nye karen på Eurosport var flau å høre på når Greg henderson vant her forrige dagen hvor Edvald ble nr 3. Vacci så med en gang at Boasson kjørte opptrekk for Henderson som vi alle sykkelinterreserte gjorde også.

Jeg er helt enig. Det er så mye mere underholdende å høre på noen som virkelig er interresserte i sporten, og som har meninger de tør si offentlig. Den dagen Kaggestad gir seg blir en utrolig trist dag, men heldigcis så står Junior klar til å overta forhåpentligvis. Og så har jo Tv2 Dag O2 som supert sidekick.

Rufs
RufsInnlegg: 18748
23.08.10 09:16
Relativisme: Vacci så med en gang at Boasson kjørte opptrekk for Henderson som vi alle sykkelinterreserte gjorde også.

Etter først å ha mikset inn CJ Sutton, men ja han så tidlig at EBH ikke lå bakerst i toget i det minste.

Rufs
23.08.10 09:22
Relativisme: Joa, men du kjenner nervene til Kaggestad og Paasche, det er prioritet nr 1 i kommentering.   Eurosport kommentatorer kommenterte før alt fra bowling, golf og klippestuping. Heldigvis har de nå fått spesialister.   Jeg velger heller å høre på en som elsker sporten og blir engasjert enn en traus bonde som kan alt.Jeg ser sjøl hvem alle er. Denne nye karen på Eurosport var flau å høre på når Greg henderson vant her forrige dagen hvor Edvald ble nr 3. Vacci så med en gang at Boasson kjørte opptrekk for Henderson som vi alle sykkelinterreserte gjorde også.

Du skriver at  TV2 har prioritert nerven i kommenteringen til Kaggestad og Passche, men den er jo tatalt fraværende hvis du ikke er nasjonallist samt elsker Hushovd. Det er ikke mye nerve når du ikke har det minste peiling om hvem, hva , hvor.

Paasche har da kommentert det meste før han leste seg opp på begynnelsen av 2000 tallet innefor sykling. Han har vel en fartstid som strekker seg noe lenger enn noen andre som er nevnt i denne tråden så mye er vel snakk om erfaring.

Imponerende at du kjenner igjen alle i feltet. Tar av meg hatten der.

WillyVoet
WillyVoetInnlegg: 11467
23.08.10 10:52

Må først få si at jeg har vært kritisk til TV2 sitt kommentatornivå og da særlig fordi de mangler det rette fokus i fremstillingen slik jeg oppfatter sporten. De har lidd av litt vel store norskebriller av og til for å si det slik, men også dette er blitt bedre de senere årene. Nå gjenstår det en del på kommenteringen og kunnskap/forståelsesbiten, men jeg er i det store og det hele fornøyd med det de leverer.

Årsaken til dette ligger først og fremst i hva som er TV2 sitt mål med TdF og sendingene til det ganske land. TV2's viktigste markør for suksess er ratingene og generell interesse for sykling i Norge. Hvis disse er over et visst nivå er det butikk både på lang og kort sikt for TV2. TdF-sendingene blir lagt opp etter disse målene og da starter man og holder på nettopp slik TV2 gjør, for oss andre sykling-nerder er det andre tilbud som dekker det vi ønsker. Det er med andre ord ikke en TV2 VS andre alternativ sak her. Det skal være rom og marked for både og.

Det er mange her i landet som nyter godt av TV2-satsningen. Jeg er ikke helt sikker på om TV2 traff en bølge som allerede var igang eller om de var med på å blåse liv i litt glør der, men vi skal uansett takke TV2 for at de har spillt på lag med sykkelsporten mer enn mange andre organisasjoner her i landet har gjort. Hadde det vært opp til enkelte andre både på sponsor og ledelsessiden i Norge, hadde sykling fremdeles vært en mikroidrett i Norge med rundt 15 000 lisenser i året.

Det er også fremdeles en del krefter som ikke ennå forstår at det er stort potensial på sponsing i sykkel. Jeg nevner ingen navn, men man skal være rimelig knott i hodet for ikke å forstå synergier på f.eks massearrangementene vi ser på sommer OG vinterstid og koblingen til toppidretten i begge aktiviteter... Det er jo ganske merkelig at mens en utholdenhetsaktivitet nesten får kastet penger etter seg må en annen ut å tigge og i mange sammenhenger er det akkurat de samme massene som er opptatt av begge deler.

(Innlegget ble redigert 23.08.10 11:01)

Tenno
23.08.10 17:17

Beskylder du meg for ikke å elske sykkelsporten?

Når det gjelder glippen av opptrekket til Edvald, så skal jeg love deg at ingen var mer flau enn meg selv akkurat da.

x_anders
23.08.10 17:41

Jeg er sikker på, nei jeg vet at Tenno elsker sykkelsporten akkurat like mye som enhver ihuga sykkel nerd. Men for meg ligger forskjellen i hvordan de forskjellige kommentatorene greier å formidle sitt engasjemang til seerne. Når jeg ser på Tv2 er jeg aldri i tvil om at her er folk som har ett skikkelig glødende forhold til idretten de kommenterer. De har som en over her sier en nerve i sendingene som de norkse Eurosport gutta mangler. Det hjelper lite å være super proff på det du gjør hvis du ikke greier å formidle glede og engasjement på en troverdig måte er np min mening. For min del hjelper det selvsagt at Kaggis og Paasche er så utrolig opptatt av de norske, nasjonalistisk som jeg er.

Loddo
LoddoInnlegg: 2495
23.08.10 18:20
x_anders: Men for meg ligger forskjellen i hvordan de forskjellige kommentatorene greier å formidle sitt engasjemang til seerne. Når jeg ser på Tv2 er jeg aldri i tvil om at her er folk som har ett skikkelig glødende forhold til idretten de kommenterer.

I TdF kanskje, Thor Hushovd er jo med der. Hadde likt og sett tv2 kommentere Eneco løpet, skal si at det ikke hadde vært bra. Syntes at Tenno gjør en strålende jobb, noen ting trekker jo selvfølgelig ned, men jeg nyter hvert sekund av sendingen hans. Alle trenger tid, stå på Tenno.

vestallstar
vestallstarInnlegg: 9996
23.08.10 19:15
Loddo: I TdF kanskje, Thor Hushovd er jo med der. Hadde likt og sett tv2 kommentere Eneco løpet, skal si at det ikke hadde vært bra. Syntes at Tenno gjør en strålende jobb, noen ting trekker jo selvfølgelig ned, men jeg nyter hvert sekund av sendingen hans. Alle trenger tid, stå på Tenno.

Du kan umulig ha sett tv2's dekning av noe annet enn TDF i og med at tv2gutta også kommenterer andre ritt hvor det ikke er nordmenn, kan ikke si at jeg blir så mye mindre engasjert i de rittene...

Tenno
23.08.10 19:26

Selv om jeg kanskje burde holde meg unna så klarer jeg ikke.

Først så det er sagt, jeg tar til meg alle tilbakemeldingene jeg får, og jeg er også relativt klar over dem. Det er ekstremt lett å bli monoton og kjedelig, og det er også mye vanskeligere å kommentere enn det man tror på forhånd.

Når det gjelder TV2, Paasche er en meget god entertainer, han er flink til å kommentere, og er den beste i TV2 på sykkel. Kaggestad surrer for mye, men eksperten spiller bare på hovedkommentaroen, og er ikke ansvarlig for å heve underholdningen.

Jeg har sett Paasche kommentere Sveits rundt, og Baskerland, og det er ikke tvil om at intensiteten er lavere da. Akkurat som den er for OKS, eller meg, i disse litt mindre rittene. Tre timer Tyrkia rundt alene i våres var rett og slett et mareritt.

Jeg tror også det ligger litt forskellige redaksjonelle retningslinjer til grunn. I Eurosport har vi klar beskjed om å ikke være for personlig i kommenteringen, i TV2 virker det som det er helt annerledes.

Og for de som syns Ole K er kjedelig, ta dere en tur på en bankett der han er toasmaster eller lignende, så skal dere få dere en aha-opplevelsen.

Rufs
23.08.10 19:44
x_anders: Når jeg ser på Tv2 er jeg aldri i tvil om at her er folk som har ett skikkelig glødende forhold til idretten de kommenterer.

Tror du den alltid har vært der eller tror du den har kommet etter at jobben som sykkelkommentator ble tildelt Paasche? 
Paasche har jo etterhvert en lang fartstid som kommentator og er i mine øyne en dyktig og ikke minst allsidig kommentator. Erfaring er DA meget viktig i denne jobben og den må man faktisk bruke litt tid på å få tilegnet seg. Snakker om Tenno vs P/K og ikke OKS som jeg må innrømme at jeg har hørt veldig veldig lite på.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg

Andre tjenester