Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

*Gruppettoen*

NYTT TEMA
ryder
ryderInnlegg: 7439
26.04.12 23:13

Det er ikke alltid breakaway-muligheten bør tas, spesielt om vi befinner oss nær en feed-zone.
For å ikke unødvendig tirre patrons og commissaires kan denne benyttes når vi ikke finner passende tråd eller ikke anser en ny tråd som viktig nok.

Men selvsagt, siden det er om denne ekstremt fotogene og fasinerende sporten vi på hvert vårt vis verdsetter i varierende grad er det jo selvsagt viktig.

ryder
26.04.12 23:14

@vacchi
Känns väldigt märkligt att Contador syns med sponsorer mer nu när han är avstängd. Skrämmande och skev inställning, väl....

Ser vel dessverre ut til at det fortsatt gjenstår endel før sporten vår er i nærheten av storhetspotensialet som er der - men den befinner seg heldigvis ikke på en velodrom, annet enn unntaksvis...

ryder
26.04.12 23:25

For en som har hatt en liten svakhet for regionalsterke Euskaltel blir man jo også enkelt sjarmert av Athletic Bilbao - men er snakk om en liten svakhet i begge tilfellene da, så ingen fare for belgisk (og engelsk) brudd.

Relativisme
RelativismeInnlegg: 2044
27.04.12 02:04

Du vet det er en vitenskap i seg selv å tippe hvem som havner i gruppetoen? ;)

(Innlegget ble redigert 27.04.12 02:04)

Krylatskoye
KrylatskoyeInnlegg: 11067
27.04.12 11:25

I fjorårets Tour de France så var vel bortimot hele BMC-laget minus Cadel Evans i gruppettoen på flere fjelletapper;-)

I år er håpet til BMC at kanskje Hushovd har kapasitet til å sitte litt med oppover fjellsidene...

hermanost
hermanostInnlegg: 47
27.04.12 15:59

Da tar jeg å benytter meg av mulighetene denne tråden gir:)

Skal se touren i år for første gang. Jeg skal se 3 etapper i og rundt Pyreneene. Jeg skal bo sammen med familien på hotel. Og vi lurte på hvordan det er med å komme oss inn til løypen. Hvor nærme kan man komme løypen(ved fjellene) og hvor lang tid må man beregne på å gå opp og finne seg en plass på de fjellovergangene man vil se.

Takk for svar:)

ryder
12.05.12 14:07

Ser at Opta har kommet med en slag sykkelranking også, ligner vel på det gamle UCI-systemet med 12 mnd kontinuerlig ranking.
Pro Cycling Index

Har ikke sett på vektinga av ritt og plasseringer ennå - annet enn å registrere at heller ikke her blir hjelperytterne belønnet for den store jobben de gjør, en svakhet alle rankinger insisterer på å beholde.

hermanost
22.05.12 17:46

Er det realistisk å se touren to ganger på en etappe?

Lurte på om det var realistisk å se rytterne på start og oppover siste bakken på den 17.etappen i år?

Her er link til etappen og kart: http://www.letour.fr/2012/TDF/COURSE/us/1700/etape_par_etape.html

Velocipede
VelocipedeInnlegg: 43
22.05.12 20:39

Ja, men det er et på "men" her. 

Det er bare 15-20 km fra start til mål hvis man tar rette veien. Dette klarer man glatt å forsere før de kommer til mål.

Men.

Dere må ta høye for at veiene kan være stengt. Noen ganger stenger de veier lenge før. Dette tør jeg selvsagt ikke si noe om nå.

Og dere får antakelig ikke de "beste" plassene i bakken (men selv på Alpe d'Huez og slike folkefestbakker klarer man å finne seg plass med god usikt og nærhet til rytterne).

Men hvis dere baserer dere på å bruke sykkel så er jeg ganske sikker på at det vil la seg gjøre. Med bil er det flere usikkerhetsmomenter enn med sykkel.

Edit: Glemte trafikken som et "men". Det er godt mulig det er mange som tenker samme tanke som dere og det blir trafikkort. Igjen er dette noe som kan løses bedre med sykkel.

(Innlegget ble redigert 22.05.12 20:42)

hermanost
24.05.12 15:01

Takk:)

Det var gode tips! Det blir nok enten å gå opp den siste bakken og kun se rytterne der eller å sykle fra start til mål.

Step_u
Step_uInnlegg: 9125
26.05.12 18:52
Krylatskoye: I år er håpet til BMC at kanskje Hushovd har kapasitet til å sitte litt med oppover fjellsidene...

Det blir vel en fin utskytningsrakett med BMC's beste klatrere, sammen med flere temposterke ryttere og Hushovd og Gilbert. Thor kan vel brukes både i fjellene og på flatene. Vi får se hva BMC planlegger.

hermanost
07.06.12 20:28

Noen som har noen linker til sykkelutleie ved nærheten til col du tourmalet??

Takk for svar:)

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg