Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Bergen-Voss 2012

NYTT TEMA
nanonils
nanonilsInnlegg: 2686
08.06.17 11:18
Felice_Gimondi: Lønn er i utg.p. ikke det jeg tenker på når han it-karen ikke klarte runde i 50km/t eller når han faket girproblemer for å ligge bak på halen. Freeriders er det store problemet i de fleste lagene bortsett fra Borealis hvor man går rundt til man dropper og de har enorm kustus på akkurat det.

Skjønner jo at slikt er frusterende og dumt, men det er liksom noe man må ta høyde for at vil skje. 

Felice_Gimondi
Felice_GimondiInnlegg: 6653
08.06.17 11:21
nanonils: Skjønner jo at slikt er frusterende og dumt, men det er liksom noe man må ta høyde for at vil skje.

Ja, det vet jeg også, men når det røyner på og man sitter der 6-7 i rulla med 5 mil til mål, går rundt og rundt og rundt mens de sitter bak og kommer til mål på samme tid, poster face'n sin full av skryt osv så blir man forbanna og selvfølgelig tar skritt for å motvirke det.

Felice_Gimondi
08.06.17 11:23
nanonils: Vel, han sykler da NC, og stiller opp i det som er av ritt virker det som. Jeg antar at det ikke nødvendigvis er resultatkrav. Han er jo synlig i sosiale medier, tror faktisk det er hakket mer interessant for en sykkelsponsor å bli vist frem regelmessig der enn om han skulle vinne et NC ritt

Jepp, rosablogger:) Men Fjøra slår han langt ned i støvlene.

Sykler mye ritt, men ser han ikke la ut resultatet i det rittet hvor han oppførte seg tulling.

Han er bedre på å blogge enn å sykle:)

(Innlegget ble redigert 08.06.17 11:23)

Progressen
ProgressenInnlegg: 3310
08.06.17 11:34
Felice_Gimondi: Han er bedre på å blogge enn å sykle:)

Og du er best i alt...

I alle fal best i baksnakking og drittslenging :-)

Felice_Gimondi
08.06.17 11:41
Progressen: Og du er best i alt...
I alle fal best i baksnakking og drittslenging :-)

Jeg betaler i det minste for meg så ikke vanskelig å slå deg i alle fall.

Få på deg kylling eller borat nå.

(Innlegget ble redigert 08.06.17 11:42)

st.sixtus
st.sixtusInnlegg: 236
08.06.17 12:25

Det er litt fascinerende hvordan han har motivasjon til å leve som en toppidrettsutøver år etter år, når man overhodet ikke klarer å prestere i NC eller NM, og stort sett blir tatt ut av rittene før målgang. Det sier selvsagt litt om det nasjonale nivået også, da han sannsynligvis kjører fra de fleste av oss her på forumet.

Som nevnt tidligere her er det nødvendigvis ikke nok å bare sykle 1000 timer i året, man må ha talent også.

Men sikkert et fint liv å bare leve og sykle på Mallorca hele vinteren da. Kan sikkert gjøre karriere av det også etterhvert.

HLund
HLundInnlegg: 13770
08.06.17 12:43
st.sixtus: Det er litt fascinerende hvordan han har motivasjon til å leve som en toppidrettsutøver år etter år, når man overhodet ikke klarer å prestere i NC eller NM, og stort sett blir tatt ut av rittene før målgang. Det sier selvsagt litt om det nasjonale nivået også, da han sannsynligvis kjører fra de fleste av oss her på forumet.  Som nevnt tidligere her er det nødvendigvis ikke nok å bare sykle 1000 timer i året, man må ha talent også.   Men sikkert et fint liv å bare leve og sykle på Mallorca hele vinteren da. Kan sikkert gjøre karriere av det også etterhvert.

Men det jeg undrer meg over er at ingen har fortalt han at han bedriver lapskaustrening (basert på det treningsopplegget han har blogget om i hvert fall.) Burde kunne fått en grei fremgang om han differensierte treningen mer. Ser mer ut som han har laget et treningsopplegg litt på måfå.

Felice_Gimondi
08.06.17 13:10
HLund: Men det jeg undrer meg over er at ingen har fortalt han at han bedriver lapskaustrening (basert på det treningsopplegget han har blogget om i hvert fall.)

På den andre siden har vi Wilmann.

Er en dårlig skjult hemmelighet at Wilmann tar gjerne en fest eller to mens han er nede på Mallorca. Han har ved flere anledninger blitt observert sørpe full i mars/april når norske tursyklister er nedover. Kjører skapelig likevel i NC og slikt senere, men hvilket talent han har skuslet bort der er helt sjukt å tenke på.

HLund
HLundInnlegg: 13770
08.06.17 14:06
Felice_Gimondi: På den andre siden har vi Wilmann. Er en dårlig skjult hemmelighet at Wilmann tar gjerne en fest eller to mens han er nede på Mallorca. Han har ved flere anledninger blitt observert sørpe full i mars/april når norske tursyklister er nedover. Kjører skapelig likevel i NC og slikt senere, men hvilket talent han har skuslet bort der er helt sjukt å tenke på.

Ja, Wilmann hadde jo egentlig et sykt potensiale. Håper bare ikke Eiking også skusler bort sitt. Litt bekymringen for holdningen hans egentlig. Virker litt sløv og ufokusert til tider. Bare sett fra utsiden da. 

KongOlav2
KongOlav2Innlegg: 38723
08.06.17 14:14
HLund: Ja, Wilmann hadde jo egentlig et sykt potensiale. Håper bare ikke Eiking også skusler bort sitt. Litt bekymringen for holdningen hans egentlig. Virker litt sløv og ufokusert til tider. Bare sett fra utsiden da.

Er jo horribelt irriterende dersom flere av de største norske talentene mangler mentaliteten for å ta steget helt opp. Først Edvald som kunne blitt en av verdens aller beste, men bare endte opp som midt på treet internasjonalt. Deretter hadde vi jo Oskar Svendsen som ikke giddet å satse lenger og la opp. Får håpe at Eiking er bedre.

(Innlegget ble redigert 08.06.17 14:18)

Hvale90
Hvale90Innlegg: 24627
10.06.17 12:24

Rip felice

tucan
tucanInnlegg: 20337
10.06.17 16:47

Kom meg i mål i år og, med bøyd gir etter fall..

Håpløst at bck  skal ha oss inn på den smale gs veien bak granvinsvannet.. Må bli trøbbel når man har 50-60 slitne ryttere opp en bratt kneik som ender i en 180grader sving. Må bli trøbbel..

Enda verre for gruppene bak som fort er 100-200 mann..

(Innlegget ble redigert 10.06.17 16:48)

thomas007
thomas007Innlegg: 2402
10.06.17 18:30

Off, så kjipt. Ble du skadet også?

Kom meg i mål på 5:51, helt greit etter å ha lagt i et håpløst felt til Norheimssund. Men for en utrolig fin tur og arrangement ! Dette fristet til gjentakelse

tucan
10.06.17 18:59

Skrubbsår langs hele benet. Ellers ok..

Kom inn på 4.38

nanonils
10.06.17 20:22

@tucan. "Kom inn på 4.38"

Solid pers! Meget bra

thomas_72
thomas_72Innlegg: 1339
10.06.17 20:35
tucan: Kom meg i mål i år og, med bøyd gir etter fall.. Håpløst at bck skal ha oss inn på den smale gs veien bak granvinsvannet.. Må bli trøbbel når man har 50-60 slitne ryttere opp en bratt kneik som ender i en 180grader sving. Må bli trøbbel.. Enda verre for gruppene bak som fort er 100-200 mann..

Jeg har bare kjørt en gang før, for to år siden. Denne gangen svettet jeg meg inn på littegranne kortere tid enn for to år siden (fra 6:38 til 6:15) men mest fornøyd er jeg med måten jeg klarte det på. For to år siden var alt fryd og gammen, jeg hang på et ganske ryddig organisert felt og jeg kunne bare konsentrere meg om å holde riktige avstander så gikk det stort sett greit. Denne gangen fant jeg ingen stor gruppe som holdt passe fart, og endte opp med å kjøre i lag med 2 andre fra toppen av Øystesebakken til Skjervet - og det gikk raskere enn i for to år siden. 

Det du skriver om store felt lenger bak tror jeg rett og slett ikke stemmer på det punktet i løpet. Fra ca Ålvik og innover mot Kvanndal og Granvin plukket vi folk nesten hele tiden - en og en, to og to, og alle så ganske sluknet ut og ingen hang seg på oss videre. Jeg tror vi må ha kjørt forbi en 80 stykker, og det blir jo en litt merkelig følelse av superkrefter man sletts ikke har når man kjører forbi den ene etter den andre som sliter mye tyngre enn du selv gjør. De store feltene så vi ingenting til!

Kreftene holdt helt opp Skjervet og siste strekket fikk jeg brent ut alt som var igjen,  det ble faktisk ingen sprekk på tross av vesentlig hardere arbeid sammenlignet med forrige gang. Tror jeg får gi meg selv et lite pluss i margen for det.

thomas007
thomas007Innlegg: 2402
10.06.17 21:30

4:38 er rett og slett meget imponerende

tucan
10.06.17 21:42

De største gruppene er vel 5 t og 5.30 gruppene.. Blir nok mindre igjen lenger bak..

Men synes uansett det er uansvarlig å ha så store grupper inn på den smale veien.

tucan
10.06.17 21:45

@nanonils: var fornøyd med tiden, selsom det irriterer meg litt at jeg hadde kort lavt på 30-tallet uten fall..

Kanskje jeg blir med i deres gruppe til neste år.. ;-)

Hadde jeg bare fått av de 15kg jeg veier for mye ;-)

nanonils
10.06.17 21:49

"Hadde jeg bare fått av de 15kg jeg veier for mye ;-)"

Vi har alle noen kg for mye ;) For min del ble det også en bra dag. Kjørte tomannsbrudd fra Granvin til halvveis i skjervet, men da var det stopp. Manglet ca 30 sek på å sitte over toppen med vinnerne, men alt i alt en fin dag på sykkelen.

tucan
10.06.17 22:00

Høres bra ut..  Ble kjørt ganske bra i gruppe 2 hele veien.. Men var ikke veldig godt organisert. Var med på rullen frem til gullbotn.. Men er ganske pinglete nedover, så etter gullbotn slet jeg med å komme meg frem.. Men hadde ikke store problemer med å henge.. Hadde bra med krefter etter jeg falt.. Tok igjen 4-5 stk langs granvinsvannet.. Håpte vi kunne få til ett samarbeid, men ingen av de klarte å holde hjulet mitt. Så bare kjørte på alene til Voss

Republikken
RepublikkenInnlegg: 631
16.07.19 00:09

Syklet du i år også Tucan?

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg