Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Øster Hus Rogaland Grand Prix

NYTT TEMA
Ciclisimo
CiclisimoInnlegg: 350
02.05.12 21:22

Rittet starter som vanlig i Sandnes før vi reiser ut mot Høg-Jæren. Rytterne skal over noen bakker, hvor Seldalsbakken er den verste. Noen får det nok tøft, men det samles stort sett. Vi fortsetter utover mot kysten. Her blir det ofte sidevindskjøring, noe Øster Hus - Ridley har vært gode til å utnytte de siste årene. Vi fortsetter i et relativt flatt terreng før vi kommer til sentrumsrundene i Stavanger. I fjor kjørte de opp Ledaalsbakken, og det var det Wilmann knakk Børresen. I år sykler de ned og rundt hele Vågen før de kommer til målområdet fra i fjor. Istedenfor å ta opp der løypen var i fjor så fortsetter de mot løypen og går inn i en kjekk liten knekker. Jeg har selv testet den noen ganger, og den er tøff nok. Veien er smal og det er brostein. Mitt grove anslag vil si 300 meter med 10% stigning. Etter bakken fortsetter vi i et slakt parti oppover før vi kommer til nevnte Ledaal. 

Løypen har med andre ord fått en ny dimensjon. Selve inngangen til bakken er småfarlig, men ettersom feltet nok er godt spredt før det så vil det nok gå bra. De siste årene har rittet stort sett vært avgjort i små grupper eller med ryttere som kommer alene til mål. Rittet har stort sett vært dominert av nordmenn og dansker, men rittet har blitt oppgradert til et 1.1 ritt i år, noe som gjør at andre nasjoner også vil vise seg fram. 

Lagliste(fra fb-siden)

UCI Pro Team
- Team Garmin-Barracuda
- Lampre
- GreenEdge / Australske landslag
UCI Pro Continental Team
- Team Type 1 - Sanofi
- Caja Rural
UCI Continental Team
- Christian Watches Onefone
- Alpha Baltic
- Team Øster Hus Ridley
- Oneco Mesterhus
- Plussbank BMC
- Joker Merida

Arrangøren prøvde lenge å få med Sky og Saxo Bank. Det gikk dessverre ikke, men de prøver å få med seg Edvald og Lars Petter i et norsk landslag. Om de kommer er uvisst.  

Teknisk guide med oppdaterte løypeprofiler og diverse info: http://www.rogalandck.no/uci/Teknisk%20guide%202012.pdf

Step_u
Step_uInnlegg: 9125
03.05.12 16:20

få dager før Glava tour. høres tvilsomt ut, men vi får se. fint å få oppdatert rittet. en bra sjanse for Bugge som ikke fikk kontrakt i fjor og en ekstra sjanse for å markere seg for Breen, Bystrøm og M.Hoelgaard spesiellt. tror dog ikke at de trenger så mye mer resultater for å få kontrakt denne sesongen. kanskje Bystrøm trenger noe ekstra? Hoelgaard har jo prestert i syklingens hjemland. Breen skulle ha en bra sjanse til å være sikret etter sterk kjøring i Bretagne.

2OLEGENDE
2OLEGENDEInnlegg: 9115
03.05.12 16:46

Bra åpningsinnlegg. Spennende ritt dette, da det er mange gode lag med, i forhold til i fjor. Blir gøy å se om Østerhus Ridley kan gjøre noe på hjemmebane. De har noen gode ryttere på gang, spesielt i form av Sven Erik Bystrøm, Kristian Dyrnes, Håvard Blikra, Filip Eidsheim og Fredrik Galta. 

For ikke å glemme Markus Hoelgaard, selv om han ikke stiller her. 

(Innlegget ble redigert 03.05.12 16:49)

Ciclisimo
03.05.12 16:52
Step_u: få dager før Glava tour. høres tvilsomt ut,

Eh, javel? Er snakk om et ritt av på samme nivå som nevnte Glava Tour(eneste forskjell er at det er et endagsritt kontra etapperitt). Hoelgaard stiller ikke, ettersom klubblag ikke kan være med på dette nivået.

Step_u
03.05.12 18:58
Ciclisimo: Hoelgaard stiller ikke, ettersom klubblag ikke kan være med på dette nivået.

vet ikke om han kommer til å bruke krefter på dette rittet før Glava tour begynner...

og det er listet opp flere kontinentallag, så hva mener du?

(Innlegget ble redigert 03.05.12 19:03)

Ciclisimo
03.05.12 18:59

Hoelgaard(begge to forsåvidt) sykler for Sandnes SK, et klubblag.

Ciclisimo
03.05.12 19:08

Bruke krefter på det før Glava Tour begynner? Hva babler du om? 1. Hoelgaard kan ikke kjøre. Han har ikke lov. 2. Ettersom Hoelgaard er fra Ålgård så er nok dette et mye større ritt for han. Du må slutte å underdrive viktigheten av dette rittet. Det er det største endagsrittet i Norge, muligens med unntak av NM. Du sparer deg ikke gjennom et ritt av denne størrelsen, når du er syklist i Norge. Det er en stor sjanse de har fått og Glava Tour er på ingen måter et større ritt. De er begge klasse 1. ritt. Glava Tour er etapperitt. Øster Hus Rogaland Grand Prix er endagsritt.

Vi har flere kontinentallag i Norge, men Sandnes SK er ikke blant dem. 

Step_u
04.05.12 00:11
Ciclisimo: Bruke krefter på det før Glava Tour begynner?

At Nordhaug kanskje ikke bør svi av for mye krutt...og jeg babler ikke. jeg vet at begge er klasse 1 ritt. jeg har heller aldri nevnt Sandnes som et kontinentallag.

Ciclisimo
04.05.12 07:49

Hæ? Hvorfor snakker du om Nordhaug nå? 

Ciclisimo
04.05.12 13:32

Nå skal faktisk Hoelgaard være med for et norsk U-23 landslag.

http://sykling.no/nyheter/arkivnyheterfralandevei/Sider/Norge%20stiller%20med%20U23%20landslag%20p%C3%A5%20Rogaland%20GP.aspx

Det betyr at EBH og Nordhaug ikke kommer, men vi får se Petacchi, Millar m. fler.

Inbetweener
InbetweenerInnlegg: 11074
04.05.12 13:42

Daniel Hoelgaard ja, ikke Markus som denne latterlige step_up skriver. Det er aldersforskjell på disse to, Markus er fortsatt junior mens Daniel er førsteårs senior.

Rufs
RufsInnlegg: 18748
04.05.12 14:32
Step_u: jeg vet at begge er klasse 1 ritt.

Da lurer jeg på hva du legger i klasse 1 ritt? Lurer bare siden du er så klar over det.

Step_u
05.05.12 17:13
Ciclisimo: Hæ? Hvorfor snakker du om Nordhaug nå?

Fordi det er han jeg har snakket om hele tiden?

Step_u
05.05.12 17:24
Rufs: Da lurer jeg på hva du legger i klasse 1 ritt? Lurer bare siden du er så klar over det.

det betyr endagsritt.

Rufs
05.05.12 18:43
Step_u: det betyr endagsritt

Glava Tour of Norway er da vitterlig ikke et endagsritt.

Keiser_Snitt
Keiser_SnittInnlegg: 532
05.05.12 19:31
Step_u: det betyr endagsritt.

LOOOOL!

Step_u
07.05.12 03:29
Keiser_Snitt: LOOOOL!

loooooooool right back at ya.

Step_u
07.05.12 03:29
Rufs: Glava Tour of Norway er da vitterlig ikke et endagsritt.

og det har jeg aldri sagt heller. bra vi er enig.

tucan
tucanInnlegg: 20093
07.05.12 06:56
Step_u: og det har jeg aldri sagt heller

neivel?

Rufs: Da lurer jeg på hva du legger i klasse 1 ritt? Lurer bare siden du er så klar over det.    

step_up: det betyr endagsritt

Ciclisimo
07.05.12 07:47
Step_u: få dager før Glava tour. høres tvilsomt ut, men vi får se. fint å få oppdatert rittet. en bra sjanse for Bugge som ikke fikk kontrakt i fjor og en ekstra sjanse for å markere seg for Breen, Bystrøm og M.Hoelgaard spesiellt.

Ingen Nordhaug.

Ciclisimo
07.05.12 07:50

Jeg svarer med: Hoelgaard stiller ikke, ettersom klubblag ikke kan være med på dette nivået(han kom riktignok med i etterkant som medlem av et U-23 landslag). Du nevner også feil Hoelgaard.

Du siterer meg på dette. Og du snakker fremdeles om Nordhaug?

Ciclisimo
09.05.12 09:56

Programblad: http://www.rogalandck.no/wp-content/uploads/2012/05/PROGRAMBLAD-2012.pdf

Er tydeligvis skrevet før det med landslaget ble klart.

Step_u
11.05.12 10:22
Ciclisimo: Ingen Nordhaug.

jeg svarte om Nordhaug, men siterte noe annet.

(Innlegget ble redigert 11.05.12 10:27)

Step_u
11.05.12 10:23
Ciclisimo: Arrangøren prøvde lenge å få med Sky og Saxo Bank. Det gikk dessverre ikke, men de prøver å få med seg Edvald og Lars Petter i et norsk landslag. Om de kommer er uvisst.

så skrev jeg:få dager før Glava tour, høres tvilsomt ut. det var altså dette innlegget jeg siktet til.

Step_u
11.05.12 10:25
tucan: neivel?
step_up: det betyr endagsritt

eeeeh, ja? og det betyr det jo.

endagsritt:1.HC, 1.1, 1.2.

Rufs
11.05.12 10:44
Step_u: At Nordhaug kanskje ikke bør svi av for mye krutt...og jeg babler ikke. jeg vet at begge er klasse 1 ritt. jeg har heller aldri nevnt Sandnes som et kontinentallag

I denne siteringen står det at du vet at BEGGE er klasse 1 ritt og da lurer jeg bare på hva du legger i det eller hva det betyr. Kast årene nå så du kan klare å få skrevet noe i sammenheng. Du kommer jo bare med intetsigende vås, delsitering etc. og ja du babler.

tucan
tucanInnlegg: 20093
11.05.12 11:39
Step_u: eeeeh, ja? og det betyr det jo.
endagsritt:1.HC, 1.1, 1.2.

haha.. du debatterer så mye mot deg sjøl, at det bare blir komisk. Se litt på hva du har skrevet, og svart på..

Garrincha58
Garrincha58Innlegg: 11919
11.05.12 11:51
Step_u: eeeeh, ja? og det betyr det jo. endagsritt:1.HC, 1.1, 1.2.

Hahaha:)

Ciclisimo
11.05.12 11:53

Du nevnte jo ikke Nordhaug før lenge etterpå. Skal jeg på mystisk vis vite at du snakker om han? Og når jeg da spurte så nevnte du Hoelgaard først.

Ciclisimo
11.05.12 11:54
Step_u: så skrev jeg:få dager før Glava tour, høres tvilsomt ut. det var altså dette innlegget jeg siktet til

Da må du jo skrive det..

Klikk for å gå tilbake til toppen

Andre tjenester