Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

11.etappe Albertville - La Toussuire

NYTT TEMA
tucan
tucanInnlegg: 20105
12.07.12 19:31
Troygirl: Gesink har forøvrig også brutt i dag. Rabo nede i 4 ryttere nå - Kruijswijk, Tankink, Ten Dam og Sanchez.

han kom da i mål på 79.plass..

nri-20
nri-20Innlegg: 13007
12.07.12 19:31
laffano: Hvem som vant etappa ? ;)

Nei  den som har trøyen må ju va the greatest :-)

snkz
snkzInnlegg: 8108
12.07.12 19:32
Kall1: Hvor har Froome gjort av dopen?

Han fant den fort igjen :D

nri-20
nri-20Innlegg: 13007
12.07.12 19:35

Latterligt og høre på Kaggestad og Co ,nå leder vi ,og dom kan nog ikke ta oss .Meg veterligen Så eier vell ikke tv2 eller kaggestad SKY  .Blir så latterligt når dom bruker ord som VI og OSS om Sky teamet ............

Sorte_Baron
Sorte_BaronInnlegg: 9603
12.07.12 19:35

Gesink starter ikke morgendagen uansett. 

SirKillalot
SirKillalotInnlegg: 13522
12.07.12 19:40
nri-20: Latterligt og høre på Kaggestad og Co ,nå leder vi ,og dom kan nog ikke ta oss .Meg veterligen Så eier vell ikke tv2 eller kaggestad SKY  .Blir så latterligt når dom bruker ord som VI og OSS om Sky teamet ............

De bruker jo det i kontekst. Som en slags måte å fortelle oss hva de tror de tenker.

laffano
laffanoInnlegg: 14971
12.07.12 19:40
nri-20: Nei  den som har trøyen må ju va the greatest :-)

Hehe ;)

Mortirolo
MortiroloInnlegg: 11186
12.07.12 19:59

Da er det bare å gratulere Wiggins med seieren. Resten av fjelletappene innbyr ikke så veldig til angrep når man ser på profilene,og de siste bakkene er ikke så tøffe heller. Dette blir transport inn til Paris, og jeg tipper det blir dobbelt Sky med tanke på den siste tempoen. 

Selv om jeg er på ferie skulle jeg se dagens etappe. Den lokale sportspuben hadde siesta midt på dagen, men de var hyggelig så jeg fikk se etappenda jeg forklarte min interesse for sykkel. 50 tommer flatskjerm  for meg selv på en sofa i skyggen(42 grader) med vifte rett over hodet. All by myself........ Egentlig ganske ok med ferie i Hellas da. Gikk nok like mange enheter drikke for meg som for syklistene under etappen. 

(Innlegget ble redigert 12.07.12 20:15)

Troygirl
TroygirlInnlegg: 2892
12.07.12 20:01

Ordla meg litt feil der. Han reiser hjem. Får håpe at han satser på Vueltaen.

I dag er Wiggo og Nibs venner igjen.

Petacchi og Krivtsov står ikke på lista over ryttere som har gått i mål. Leste at Petacchi veltet og at de begge kom inn utenfor tidslimiten.

andwez
andwezInnlegg: 11125
12.07.12 20:11

Kan noen fortelle meg poenget med å først sykle etappe 12, for så å sykle etappe 14 som er samme jævla etappen bare baklengs? Og hvorfor alltid legge inn disse helvetes tempostrekkene etter utforkjøringer slik at hverfall alle småbrudd blir kjørt inn. My gawd for noe piss.

Swagga
SwaggaInnlegg: 3727
12.07.12 20:19
Troygirl: Gesink har forøvrig også brutt i dag. Rabo nede i 4 ryttere nå - Kruijswijk, Tankink, Ten Dam og Sanchez.

Synes Kruijswijk også skal bryte og satse mot vueltaen. Mange tenkte jo på han som outsider til den gule trøya, nå er han helt kjørt.

Swagga
SwaggaInnlegg: 3727
12.07.12 20:23
andwez: Kan noen fortelle meg poenget med å først sykle etappe 12, for så å sykle etappe 14 som er samme jævla etappen bare baklengs? Og hvorfor alltid legge inn disse helvetes tempostrekkene etter utforkjøringer slik at hverfall alle småbrudd blir kjørt inn. My gawd for noe piss.

Heldigvis lukter etappe 16 ganske bra. Masse knallharde stigninger, med utfor til slutt. Ikke noe flatt etter utforkjøring. Lukter Nibali.

(Innlegget ble redigert 12.07.12 20:23)

Skalleman
SkallemanInnlegg: 6566
12.07.12 20:26
Swagga: Heldigvis lukter etappe 16 ganske bra. Masse knallharde stigninger, med utfor til slutt. Ikke noe flatt etter utforkjøring. Lukter Nibali.

Nå er det jævla lett for oss duster å komponere en løype, men det er enkelte små grep som kunne innbydd til litt mere spenstig kjøring. Men det er nok en solid kabal som skal gå opp i oppsett av løypa.

Mortirolo
MortiroloInnlegg: 11186
12.07.12 20:28
Swagga: Lukter Nibali.

Ja det gjør det, men Aspin ødelegger det som kunne blitt noe bra. Skulle hatt en tøff bakke der,men nå tviler jeg på noe særlig angrep på Tourmalet. Og fra siste bakken og ned til mål taper ikke Wiggins så mye. I mine øyne er touren avgjort,hvis ikke Wiggins er utsatt for uhell.

Eksberten
EksbertenInnlegg: 23967
12.07.12 21:03
Troygirl: Petacchi og Krivtsov står ikke på lista over ryttere som har gått i mål. Leste at Petacchi veltet og at de begge kom inn utenfor tidslimiten

Regner Krivtsov ble "ofret" for å hjelpe Petacchi. Taktikken slo feil og Lampre mistet en mann mer enn strengt talt nødvendig.

Tror det var noe lignende som skjedde for en del år siden da han sykklet for Fassa Bortolo. 2 eller 3 mann i tilegg til Petacchi røyk ut på limiten. Dermed sto lagets sammenlagthåp Ivan Basso ble nesten helt ribbet for hjelpere.

KingKenny
KingKennyInnlegg: 3378
12.07.12 21:06

Fantastisk mye dop-mas... Er det virkelig artig å følge med når en skal sitte og spekulere om dop i øst og vest hele tiden?

Aldri direkte sammenlignbart, men Sastre kjørte 5% raskere (43 vs 45 min) enn Sky opp den samme siste stigningen i 2006. Da med en minst like hard etappe bak seg (Galibier i stedet for Madeleine og 34 km lenger). De er kanskje bare litt mindre dopet nå?

andwez
12.07.12 21:33
KingKenny: Aldri direkte sammenlignbart, men Sastre kjørte 5% raskere (43 vs 45 min) enn Sky opp den samme siste stigningen i 2006. Da med en minst like hard etappe bak seg (Galibier i stedet for Madeleine og 34 km lenger). De er kanskje bare litt mindre dopet nå?

Nei, men ingen av de er "klatrere". Og de har mye god juice.

olk1702
olk1702Innlegg: 14784
12.07.12 21:36
andwez: Nei, men ingen av de er "klatrere". Og de har mye god juice.

Husk at Sastre måtte sykle alt det han orket for å kunne ha en mulighet på den gule trøyen mens Sky ikke trengte å sykle så veldig fort i partier av bakken.

andwez
12.07.12 21:42

feil tråd?

(Innlegget ble redigert 12.07.12 21:44)

Hvale90
Hvale90Innlegg: 24173
12.07.12 21:44

Wiggo viste helt klart de første tegnene på svakhetstegn i dag! Det åpner helt klart opp for Nibali!

olk1702
olk1702Innlegg: 14784
12.07.12 21:44
andwez: Ærlig talt fortjent nok. Skal sies at Spania har en helvetes jobb å gjøre med det bedritne forsvaret sitt på crosser og dødballer. Andre omgang + ekstraomgangene produserte de målsjanser på samlebånd i god Spansk stil, selv om de tidvis er litt for ego.
Rinor91
Rinor91Innlegg: 13339
12.07.12 21:46

Froome, du Froome. Synes synd på mannen som må passe på temporytteren Wiggins. 

sertono
sertonoInnlegg: 37608
12.07.12 21:50
Rinor91: Froome, du Froome. Synes synd på mannen som må passe på temporytteren Wiggins.

Det syns han sikkert selv også, støtingen som førte til stallordre var vel et "up yours" til ledelsen i SKY...

WillyVoet
WillyVoetInnlegg: 11467
12.07.12 22:39

Bjarne Riis sier på dansk aftentour noe sånt som at det Froome gjorde i dag svekker Wiggins ut denne TdF, nå viste han de andre at Wiggins kan knekke. De kommer til å prøve enda hardere fremover nå.

Hørtes også ut som Riis trodde Froome kunne vinne hvis han fikk lov og vil det selv. Spørs hvor lenge freden holder i Sky-campen.

tucan
12.07.12 22:51
WillyVoet: Bjarne Riis sier på dansk aftentour noe sånt som at det Froome gjorde i dag svekker Wiggins ut denne TdF, nå viste han de andre at Wiggins kan knekke. De kommer til å prøve enda hardere fremover nå.
Hørtes også ut som Riis trodde Froome kunne vinne hvis han fikk lov og vil det selv. Spørs hvor lenge freden holder i Sky-campen.

spent på å se om sky isåfall dummer seg ut med taktikken som de pleier.. Om de sender Froome nd for å dra opp Wiggins, eller som de bør(etter mitt syn) la Froome markere Nibali. Tror størst utfordrern for Sky er Sky sjøl..

Garrincha58
Garrincha58Innlegg: 11924
12.07.12 23:05
tucan: spent på å se om sky isåfall dummer seg ut med taktikken som de pleier.. Om de sender Froome nd for å dra opp Wiggins, eller som de bør(etter mitt syn) la Froome markere Nibali. Tror størst utfordrern for Sky er Sky sjøl..

Men når Wiggins leder med hele 2.23 på Nibali og det i tillegg gjenstår en 5 mils flat tempoetappe, da er det vell den beste taktikken minimere tidstapet til Wiggins hvis Nibali støter? 

tucan
12.07.12 23:10
Garrincha58: da er det vell den beste taktikken minimere tidstapet til Wiggins hvis Nibali støter?

risken er jo at wiggins taper langt mer.. samtidig som også froome mister overtaket på Nibali..

Garrincha58
Garrincha58Innlegg: 11924
12.07.12 23:22
tucan: risken er jo at wiggins taper langt mer.. samtidig som også froome mister overtaket på Nibali..

Sant nok..sprekker Wiggins og begge to taper minutter på Nibali pga det, da har de bommet kraftig på taktikken. Men hvis Wiggins sier han har bein til å kjøre jevn fart (som i dag), ville du sendt Froome avgårde for å markere Nibali når han støtet?

tucan
12.07.12 23:29
Garrincha58: Men hvis Wiggins sier han har bein til å kjøre jevn fart (som i dag), ville du sendt Froome avgårde for å markere Nibali når han støtet?

tipper de ville plassert froome med wiggins..

kommer vel litt an på når det er og..

De bør ihvertfall få hvilt Porte og Rogers slik at en av de evt. kan "skubbe" wiggins opp om han trenger det..

CryniX
CryniXInnlegg: 11499
12.07.12 23:38
Swagga: Froome dukket opp plutselig i vueltaen i fjor. Nå er han verdenklasse og bedre enn nesten alle på feltet. Porte hevdet seg bra i giroen pga et brudd hvor han sanket masse minutter. Ellers imponerte han ikke noe særlig rett etter denne perioden, men nå holder han plutselig følge med verdens beste klatrere. Porte er god nok til å komme topp 5? Hva begrunner du det med? Før den plutselige Sky-dominanse talte ingenting for det.

Med de økonomiske musklene Sky har til rådighet kan de dra inn ufattelig mye ekspertise i støtteapparatet sitt, slik at rytterne er best mulig forberedt ned til den minste detalj. Brian Holm uttalte jo at den jobben de (Omega Pharma-Quick Step) hadde 3 mann på, hadde Sky det dobbelte. Akkurat som i fotball kommer suksessen når de økonomiske broilerne toger inn.

For øvrig var ikke Froome og Porte nybegynnere før de kom til Sky. Froome hadde to år på baken i Barloworld, blant annet en lovende debut i TdF i 2008 og 2. plass på tempoen i "B-VM" før han ble proff.
Porte hadde to gode sesonger i Saxo Bank, med en 7. plass og vinner av ungdomstrøya i Giroen i 2010, 4. og 6. plass på tempoen i VM i henholdsvis 2010 og 2011. Så ja, de er ikke Schleck eller Basso, men de er ikke smågutter heller.

Om man ser bort fra banesyklingen hans, hadde ikke Wiggins heller gjort det helt store ut av seg på landeveissykkelen før han i 2009 tok fjerdeplassen sammenlagt i TdF. Hvorfor kritiserer du ikke ham like mye som Froome og Porte? 

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg

Andre tjenester