Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Tour de France 2013 Nedtelling

NYTT TEMA
Rafinha
RafinhaInnlegg: 5220
28.11.12 16:19

Arrangeres for 100. gang neste år, kommer til å bli tidenes beste TDF sannsynligvis! Mindre doping, og forhåpentligvis mange etappeseire for Edvald, Thor, Alexander og Lars Petter!

PS: kjeder meg litt.

212 dager til!

Tiki-Taka
Tiki-TakaInnlegg: 8129
28.11.12 16:32

Spørs om det kan bli like bra som årets utgave.

Maltiv
MaltivInnlegg: 2928
28.11.12 18:56
Tiki-Taka: Spørs om det kan bli like bra som årets utgave.

Skal ikke akkurat mye til...

Med Contador, Andy og en frigjort Froome på startstreken så får vi kanskje se en ordentlig duell i fjellene igjen.

Tiki-Taka
Tiki-TakaInnlegg: 8129
29.11.12 14:34
Maltiv: Skal ikke akkurat mye til... Med Contador, Andy og en frigjort Froome på startstreken så får vi kanskje se en ordentlig duell i fjellene igjen.

Ja, helt klart.

Sky satser jo på Giroen også, usikker på hvor mye krutt de vil sprenge vekk i Italia. Hadde ikke vært feil om vi unngikk lagtempo til toppen av fjellet til neste år.

Det slo meg også hvor bra denne løypen passer Purito også (til å være en TdF-løype). Med tanke på Ardenner-klassikerne passer det jo bedre for han å kjøre TdF enn Giro, men er jo ikke sikkert at han kjører TdF en gang.

Rafinha
RafinhaInnlegg: 5220
29.11.12 15:18

211 dager igjen forresten.

Rendezvous
RendezvousInnlegg: 1169
29.11.12 16:58

Jeg har ingen tro på at det blir noe gøy, men forhåpentligvis kan jeg bli positivt overrasket. 

rubbelogbit
rubbelogbitInnlegg: 244
03.12.12 12:38

Samuel Sanchez gjør som Purito og går for Giron og Vuelta'n. Blir et bra felt i Giro'n ser det ut som.

Nr-1
Nr-1Innlegg: 31656
03.12.12 12:43

Wiggins, Basso, Purito, Sanchez blir litt av en duell.

Saxo kommer vel til sette Kreuziger her.

Skal Hesjedal kjøre Giro eller Touren?

hotkeg
hotkegInnlegg: 7000
03.12.12 12:49

Hvis man tok til fornuft og reinnførte bonussekunder hadde valverde seilet opp som en ganske het, men rettferdig vinnerkandidat.

Arsun97
Arsun97Innlegg: 4127
04.12.12 16:00

Kan bli veldig spennende denne, Froome skal vell satses på i år av Sky, Wiggins har selv sagt at han skal satse på Giro'n

htoGV
htoGVInnlegg: 6490
05.12.12 19:07
Rafinha: tidenes beste TDF sannsynligvis!

Det er ikke sannsynlig, nei, men vi kommer nok til å få se litt av et arrangement.

Nr-1
Nr-1Innlegg: 31656
05.12.12 19:10
hotkeg: Hvis man tok til fornuft og reinnførte bonussekunder hadde valverde seilet opp som en ganske het, men rettferdig vinnerkandidat.

For dårlig på tempo. Fjellene i Touren passer han dårligere enn de i Spania. De fleste fjell i Touren er o2 fjell, litt slakere enn i Spania og Italia, men en del lenger.

hotkeg
06.12.12 00:01
Nr-1: De fleste fjell i Touren er o2 fjell, litt slakere enn i Spania og Italia, men en del lenger.

hvis du mener O2 som i maks-O2, så vil det favorisere de med høy maks-O2 at fjellene er korte og bratte. så hvis du ser på Valverde som en uten den beste maks-O2 så skulle TdF passe han best. Men den Valverde som syklet Vuelta i år var relativt mye lettere enn tidligere versjoner av han selv.

Det er mindre tempo til neste år. Med 20 sekunder bonus til vinneren av en etappe ville han kunne tjent i overkant av ett minutt til sammen. Da kunne han ha vært i nærheten av å vinne.

Relativisme
RelativismeInnlegg: 2044
07.12.12 02:41

Savner Ricardo Ricco jeg.. Var noe med de rykkene hans som fikk hårene til å reise seg; og mange har prøvd samme frokosten uten å få det til ;) ..

Men må nok innfinne meg med at jeg er alene om å føle dette..

Relativisme
07.12.12 02:42
Nr-1: De fleste fjell i Touren er o2 fjell

Nå står det faktiskt ingenting i rittreglene om at rytterne kan motta O2 flasker fra tilskuerne, så neste år kommer til å bli særdeles interressant. Første gangen jeg var på Galibier ble jeg arrestert direkte på Eurosport, nå vil de ikke skjønne noe som helst når jeg kommer med maske og tank edru..

laffano
laffanoInnlegg: 15573
07.12.12 02:43
Relativisme: Men må nok innfinne meg med at jeg er alene om å føle dette..

DET er du ikke! savner ricco jeg å han var morro å se på men desverre så måtte det ligge noe rusk bak det =/

Relativisme
07.12.12 05:06
laffano: DET er du ikke! savner ricco jeg å han var morro å se på men desverre så måtte det ligge noe rusk bak det =/

Du vet , du og jeg vet at det er underholdning.. Det er det som er!

Når det er sagt er det godt at juksemakerne blir tatt, dog jeg glemmer aldri pantani, diesel ullrich, ricco .. chiapucchi osv .. Mulig de var dopa til beinet, dog på 90 tallet var sykling for meg kaffekopper på 2-3000 meters høyde og herjing når man kom tilbake til Norge.. Samt Tdf på VHS ;)

hotkeg
07.12.12 17:09
Relativisme: Men må nok innfinne meg med at jeg er alene om å føle dette

Man er ikke ekte sykkelfan hvis man ikke kan verdsette Cobraens utførelse av selve sykkelrittene.

The_Hitch
The_HitchInnlegg: 6
11.12.12 11:54
Relativisme: Savner Ricardo Ricco jeg.. Var noe med de rykkene hans som fikk hårene til å reise seg; og mange har prøvd samme frokosten uten å få det til ;) ..   Men må nok innfinne meg med at jeg er alene om å føle dette..

Alle savner kobraen 

P.S  Brukerprofilbildet ditt er fortreffelig :)

(Innlegget ble redigert 11.12.12 11:54)

Relativisme
12.12.12 02:02
The_Hitch: P.S Brukerprofilbildet ditt er fortreffelig :)

Maila med hitchens i mange år jeg..Oppdaget han for mange år sia når jeg ble helt sikker på at det var viktigere å være uhøflig mot religiøse enn høflig.. Menneskelig sett ;). Heldigvis ble han oppdaget av massene før han døde.

Min site på yt:

http://www.youtube.com/user/richter75?feature=mhee

(Innlegget ble redigert 12.12.12 02:03)

rubbelogbit
14.12.12 08:30

Fra Hitchens til Wiggins...som nå sier til BBC5 at han vil satse på å vinne Touren likevel. Skal bli interessant å se hvordan Froome reagerer på den informasjonen...Har jo lenge nå uttrykt sin glede over å få lede laget i neste års Tour.

Wiggins sier at laget vil ha to kapteiner, og at det blir opp til Brailsford å løse dette.

hotkeg
14.12.12 09:40
rubbelogbit: Skal bli interessant å se hvordan Froome reagerer på den informasjonen...Har jo lenge nå uttrykt sin glede over å få lede laget i neste års Tour.

Feilen er hans egen, og ligger i din siste setning. Han gledet seg sikkert til å sykle for egne sjanser, men det stopper altså ikke der: han vil i tillegg lede laget...

Den eneste "riktige" reaksjonen er å søke transfer til at annet lag.

KongOlav2
KongOlav2Innlegg: 38767
14.12.12 09:42
rubbelogbit: Fra Hitchens til Wiggins...som nå sier til BBC5 at han vil satse på å vinne Touren likevel. Skal bli interessant å se hvordan Froome reagerer på den informasjonen...Har jo lenge nå uttrykt sin glede over å få lede laget i neste års Tour. Wiggins sier at laget vil ha to kapteiner, og at det blir opp til Brailsford å løse dette.

Dersom Wiggins skal kjøre Giroen og satse på en topplassering, slik som meldt tidligere, tror jeg ikke han klarer å komme i absolutt toppform til Touren. Da er det bare for Froome å kjøre gørra av ham i fjellene i Touren, så blir det raskt bare en kaptein.

WillyVoet
WillyVoetInnlegg: 11467
14.12.12 10:11
KongOlav2: Dersom Wiggins skal kjøre Giroen og satse på en topplassering, slik som meldt tidligere, tror jeg ikke han klarer å komme i absolutt toppform til Touren. Da er det bare for Froome å kjøre gørra av ham i fjellene i Touren, så blir det raskt bare en kaptein.

Det er bare å glede seg til twitter-krigen mellom bitch-bertene til Wiggo og Froome:)

IghliVann
IghliVannInnlegg: 4037
14.12.12 10:13

Sikker på at Wiggins har sagt han satser på å vinne Touren?

Hvis han har sagt at han vil forsvare tittelen neste år så betyr det strengt tatt bare at han vil starte touren og behøver ikke å si noe om hvilke ambisjoner han har.

Edit: 

Ok, fant dette sitatet:

“I’m probably going to try to win a second Tour de France, so maybe we’ll have two leaders. My goal is to win the Tour next year. Whether that is realised or not, I don’t know. How that’s going to work with the team I don’t know – it’s more Dave’s problem. It’s just how we service both mouths, that’s more the problem.”

(Innlegget ble redigert 14.12.12 10:16)

rubbelogbit
14.12.12 12:12

Ja, det var dette sitatet jeg siktet på, og jeg tolker det dithen at han i så fall vil droppe Giroen og kjører Touren i stedet.

Hvis han da ikke sikter på å holde seg på 95% hele året som han påstod han la opp til ifjor...

Relativisme
16.12.12 07:04
WillyVoet: Det er bare å glede seg til twitter-krigen mellom bitch-bertene til Wiggo og Froome:)

Froome, Rogers, Porte .. Bør alle være på andre lag enn Sky. De burde kommet seg bort før lombardiet rundt spør du meg. Jeg fatter ingenting lengre, de små lønningene i sykkel kan da ikke holde igjen disse "kapteinene"?? Jeg forstår ingenting lengre jeg, litt yrkesstolthet må jo disse ha??

Sitte å se på Michael Rogers og Richie Porte tømme seg oppover begynnelsen på et HC fjell er til å få ei katte til å grine.. Jeg klarer ikke å se på det lengre. Nesten så jeg med mine begrensede midler betaler de for å være utro på sitt lag, klarer ikke å se på det lengre. (Tipper Rogers stikker av uten å jobbe for Sky for 10k skattefrie Euro fra publikum).. Mere moro enn å se på diesel toget fra Sky ivertfall.

mulig det bare er jeg som føler dette dog.

(Innlegget ble redigert 16.12.12 07:05)

WillyVoet
WillyVoetInnlegg: 11467
16.12.12 10:38
Relativisme: Froome, Rogers, Porte .. Bør alle være på andre lag enn Sky. De burde kommet seg bort før lombardiet rundt spør du meg. Jeg fatter ingenting lengre, de små lønningene i sykkel kan da ikke holde igjen disse "kapteinene"?? Jeg forstår ingenting lengre jeg, litt yrkesstolthet må jo disse ha?? Sitte å se på Michael Rogers og Richie Porte tømme seg oppover begynnelsen på et HC fjell er til å få ei katte til å grine.. Jeg klarer ikke å se på det lengre. Nesten så jeg med mine begrensede midler betaler de for å være utro på sitt lag, klarer ikke å se på det lengre. (Tipper Rogers stikker av uten å jobbe for Sky for 10k skattefrie Euro fra publikum).. Mere moro enn å se på diesel toget fra Sky ivertfall.

Rogers har vel bytta til Saxo Tinkoff. Mr. Tinkoff er ikke helt tradisjonell han heller.

Bjarne holder klokelig helt kjeft, ser vel ikke helt komfortabel ut...:)

(Innlegget ble redigert 16.12.12 10:40)

rubbelogbit
17.12.12 15:29

Fortsatt uklart rundt Wiggins satsning neste når, men han indikerer nå at han vil forsøke en Giro-Tour-double...

Mikkelen
MikkelenInnlegg: 1169
17.12.12 23:53
rubbelogbit: Fortsatt uklart rundt Wiggins satsning neste når, men han indikerer nå at han vil forsøke en Giro-Tour-double...

I så fall bør Edvald være mer enn klar som hjelperytter allerede til giro'en......Stakkars Edvald, redusert til verdens beste hjelperytter. Tenk om han kunne ha gått til et annet lag som satser mer på klassikerne. Greit at han tjener fett, men SKY er faktisk døden for hans multitalent sålenge det er britene det kjøres for. 

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg