Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Sittegeometri på div. hybridsyler?

NYTT TEMA
blaving
blavingInnlegg: 6
19.04.13 13:32

Hei!

Jeg er i gang med å kjøpe meg en hybridsykkel. Nå - jeg er klar over at flere her sikkert ikke respekterer hybriden, men jeg har fått prøve noen nå, og de passer meg godt til div ærend på dårlige veier. Men! Jeg er ikke spesielt glad i racer-sittestillinga, jeg synes det er slitsomt å sitte veldig foroverbøyd med skuldrene ved ørene. Må jeg prøve hver eneste sykkel for å unngå en med slik geometri, eller er det noen ting jeg kan se på når jeg ser på bilder av sykler? Jeg tenker f.eks på å kjøpe en på nett, og da trenger jeg å kunne se hva slags sittestilling sykkelen tilbyr. Dårlig tegn at setet står høyere enn rattet på bildene i allefall? Mer? Vore utrolig takknemlig for innspill av alle slag!

Sykkelhulda
SykkelhuldaInnlegg: 3
20.04.13 11:29

Det finnes få hybrider i butikkene som gir deg tilfredsstillende oppreist sittestilling. Men du kan spørre i butikken om de kan gi deg et annet styre - ikke flatt terrengstyre, men et buet styre som gir høyere posisjon for hendene. 

Alternativt bør du se deg om etter en lett bysykkel som er utformet slik at du sitter mer oppreist. (Dessverre finnes ikke så mange av dem i norske sportsbutikker. 

Les mer om ulike sykkeltyper på nettsidene til Syklistenes landsforening: www.syklopedia.no

Hulda
(infosjef i Syklistene) 

Sykkelhulda
SykkelhuldaInnlegg: 3
20.04.13 11:29

Det finnes få hybrider i butikkene som gir deg tilfredsstillende oppreist sittestilling. Men du kan spørre i butikken om de kan gi deg et annet styre - ikke flatt terrengstyre, men et buet styre som gir høyere posisjon for hendene. 

Alternativt bør du se deg om etter en lett bysykkel som er utformet slik at du sitter mer oppreist. (Dessverre finnes ikke så mange av dem i norske sportsbutikker. 

Les mer om ulike sykkeltyper på nettsidene til Syklistenes landsforening: www.syklopedia.no

Hulda
(infosjef i Syklistene) 

Klikk for å gå tilbake til toppen

Andre tjenester