Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Lagtempo

NYTT TEMA
GultOgSvart
GultOgSvartInnlegg: 1570
27.06.13 10:33

Nå som alle lagene er ute, hvem vurderer folk her inne til å ha det sterkeste lagtempolaget i årets tdf?

stibba
stibbaInnlegg: 350
27.06.13 10:37

Min topp 3 ser slik ut:

1. Garmin
2. OPQ
3. Sky 

Garmin har et utrolig sterkt tempo-lag, og hvis vi skal tro Vaughters på twitter er de meget samkjørte.

Movistar kan også utfordre pallen hvis alt klaffer.

-Jolla
-JollaInnlegg: 17261
27.06.13 10:43

1. Sky
2. Garmin
3. OPQS
4. Movistar
5. BMC
6. Orica Greenedge
7. Katusha
8. RadioShack-Nissan

22. Euskaltel-Euskadi.  Trololol

WillyVoet
WillyVoetInnlegg: 11467
27.06.13 11:22

Resultatet på denne lagtempoen er ekstremt væravhengig.

Kort lagtempo på 25km betyr helt vill toppfart på de beste lagene hvis det blir lite vind og godt med sol.

Får vi regn så skiller det mye i de høyhastighetssvingene. En del av lagene har ryttere som ikke er tekniske nok i sving på vått føre. Sånn det ser ut nå får vi over 20 grader og under 6 m/sek vind fra øst/sørøst, rimelig stabile forhold for alle lagene.

Tipper:

1. OPQS
2. Garmin
3. Sky
4. BMC
5. Movistar
6. Saxo Tinkoff

(Innlegget ble redigert 27.06.13 11:22)

Krylatskoye
KrylatskoyeInnlegg: 11068
27.06.13 11:25
stibba: Min topp 3 ser slik ut: 1. Garmin
2. OPQ
3. Sky Garmin har et utrolig sterkt tempo-lag, og hvis vi skal tro Vaughters på twitter er de meget samkjørte. Movistar kan også utfordre pallen hvis alt klaffer.

Støttes. Mye avhenger også av startrekkefølgen. Å få starte sist med tidene til de andre å kjøre på er det som kan avgjøre en tett sekundstrid.

Hvordan blir startrekkefølgen bestemt; utifra beste sammenlagtrytter fra hvert lag eller er det lagkonkurransen (3 beste fra hvert lag pr. etappe) som legges til grunn?

Husker fra giroen da Sky vant TTT-etappen og etter mye om og men var det Pucchi som fikk rosa. Da var det vel plassiffer som avgjorde?

tucan
tucanInnlegg: 20338
27.06.13 16:19

Krylatskoye: den gule trøyens lag starter vel sist. Ellers mener jeg det går etter lagkonkuransen.

Krylatskoye
KrylatskoyeInnlegg: 11068
27.06.13 22:21
tucan: Krylatskoye: den gule trøyens lag starter vel sist. Ellers mener jeg det går etter lagkonkuransen.

Ok, takk for svar. Høres fornuftig ut og hvis det stemmer at laget med ledertrøya får starte sist burde jo motivere f.eks. Sky og BMC til å gi henholdsvis EBH og Gilbert frie tøyler på 2. og 3. etappe.

Spinners
SpinnersInnlegg: 235
27.06.13 22:24

Tror dere at de ønsker å forsvare gult så tidlig...?
Virker jo som hardt gc fokus fra flere lag enn vanlig i år.. 

sankaa
sankaaInnlegg: 6397
27.06.13 23:39

Tror faktisk sky vinner. Og da er det faktisk muligheter for gul trøye til Edvald, om han henger med på de første etappene.

Garmin Sharp og OPQS blir også farlige! 

Klikk for å gå tilbake til toppen