Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

4. etappe: Nice - Nice [Lagtempo]

NYTT TEMA
Tiki-Taka
Tiki-TakaInnlegg: 8129
01.07.13 18:08

Da var det tid for fastlandet etter litt rolig oppvarming på Korsika. Heldigvis har ingen store sammenlagtkanoner rukket å falle ut av tetstriden enda, selv om noen av dem har fått hilse på asfalten. Den 25 kilometer lange lagtempoen er ikke langt fra å være helt paddeflat, det er bare lagt inn noen høydemeter litt før halvveis. Denne etappen vil neppe skille særlig mye mellom topplagene, lagtempoer eksisterer jo primært for å skille Euskatel fra de andre.

TV2 virker å ha klokketro på Sky, selv om Stannard har fått en trøkk og Geraint Thomas har et lite brudd i bekkenet. Jeg vil tro at de kommer topp 4, men tviler på at de vinner, hovedsaklig på grunn av at de er ganske hardt rammet av velt om dagen. Omerta Pharma - Quick-Sack er nok sterkest på papiret, og vant VM i Valkenburg med flere av de samme rytterne som stiller til start i Nice. Tony Martin var jo helt krise etter første etappe, men viser klar bedring fra dag til dag og vil nok ikke være særlig redusert i morgen. De har jo blitt stilt spørsmålstegn på dette forumet om resten av laget greier å henge på Der Panzerwagen, så kanskje det at han er litt skadeskutt er blessing in disguise for laget?

Movistar overrasker ofte på lagtempo, og har sluppet billig unna både velt & fall på Korsika. Det er feil lag å undervurdere, og kan raskt vinne. Castroviejo og Amador har vist at de er i kjempeform i oppkjøringen. Det store aberet til Movistar er at de har med J. J. Rojas, og han en mester når det kommer til å unngå seire. Garmin vant forrige gang det var lagtempo i TdF, og stiller med kvalitet over hele linja. I mine øyne de største favorittene til å vinne. RadioShack pleier å hevde seg bra i denne disiplinen og har jo nok av...rutine. Tror dog at de brente vekk litt mye krutt i dag, og at Irizar mister trøya. BMC hadde vært megafavoritt hadde de hatt Hushovd, men han er sendt til Østerrike for å sprenge felt. Uten han skal de slite med å greie topp 5. Saxo har rustet opp i våpenkappløpet i år, og de kjøresterke leiesoldatene vil komme godt med. Tror de taper marginalt til de andre storlagene. 

Til slutt må jeg legge til at lagtempo er mer enn summen av rytterne sine tempoferdigheter. Hvordan de disponerer mannskapet kan bli avgjørende, OPQS sitt håp er jo at Tony Martin ikke sprenger i stykket laget sitt for eksempel. Det er kanskje like greit at IAM ikke er med i TdF, de slet jo en smule med disponeringen av laget før i år. 

Glemte jeg vinnerlaget nå? Våger noen å legge ut fasiten her?

(Innlegget ble redigert 01.07.13 18:13)

-Shabelle
-ShabelleInnlegg: 10258
01.07.13 18:24

1.OPQ

2. Garmin

3. Sky

4. Movistar

5. Radioshack

:::

Dette blir mye jevnere. Synes det er umulig å spå.

Il_Falco
Il_FalcoInnlegg: 4911
01.07.13 18:27
Tiki-Taka: Irizar mister trøya

He-he......

TheVerminator
TheVerminatorInnlegg: 101
01.07.13 18:29

Garmin er favoritt nå som Sky og OPQS er noe skadeskutte. Talansky, Millar, Hesjedal, Vandevelde, Bauer, Navardauskas, Dennis, Danielson og Martin lukter det krutt av.

Nr-11
Nr-11Innlegg: 16513
01.07.13 18:32

Pass opp for Saxo. Sterkt lag og veldig samkjørte og en lur rev i følgebilen.

Inbetweener
InbetweenerInnlegg: 11194
01.07.13 18:32

Tror ikke det er noe problem at Tony Martin er veldig mye sterkere enn resten av laget, jeg tror det heller er en fordel. Tyskeren er i form den eneste som har det lille ekstra; den som kan ta føringer på sju hundre meter istedenfor tre hundre eller den som kan øke farten med et par-tre kilometer i timen siste halvdelen av løpet.

Selvfølgelig, det beste er jo å ha et lag som ONCE eller Gewiss-Ballan (uten sammenligning til noen av årets lag, for øvrig), men selv de hadde et par ryttere som var ekstra sterke, ryttere som kunne ta i et ekstra tak når det brant på dass.

Hvis Tony Martin hadde vært helt skadefri hadde jeg vært sikker på OPQS-seier. De har den desidert beste temporytteren, samt fem-seks andre som virkelig kan kjøre fort. Nå er jeg mer usikker, men jeg tror fortsatt at øst-tyskeren tar dette hjem for Lefevre.

(Innlegget ble redigert 01.07.13 18:37)

Nr-11
Nr-11Innlegg: 16513
01.07.13 18:37

Men skjønner ikke hva lagtempo gjør i denne konkuransen. Tåpelig.

WillyVoet
WillyVoetInnlegg: 11467
01.07.13 18:44

Det er jo også et spm hvilke lag som kjører belgisk vs rekke. Jo mer ujevne laget er (og som oftest er det jo ganske ujevnt) jo mer heller det mot rekke, men spennende hvis noen lag tidvis kjører belgisk.

Hadde vært sykt å se belgisk med 9-ryttere på Martinnivå.

(Innlegget ble redigert 01.07.13 18:46)

laffano
laffanoInnlegg: 15573
01.07.13 18:46

Her vil kaggestad og paasche UMULIG bomme på navn av vinner i såfall går jeg til karasjok!

laffano
laffanoInnlegg: 15573
01.07.13 18:49
Tiki-Taka: de slet jo en smule med disponeringen av laget før i år.

WTF?

sankaa
sankaaInnlegg: 6397
01.07.13 18:52

Tenk om et lag hadde vært Martin, Cancellara, Chavanel, Wiggins, Froome, Millar, Castroviejo, Cadel Evans og Geraint Thomas. Hadde vunnet med flere minutter i morgen.

Tiki-Taka
01.07.13 18:57
Inbetweener: Tror ikke det er noe problem at Tony Martin er veldig mye sterkere enn resten av laget, jeg tror det heller er en fordel.

Ironi over nettet er farlig altså.

Enten så spiller du med på spøken nå, og jeg blir lurt. Eller så skjønte du ikke at jeg kødda. En av oss gikk i fellen i alle fall.

(Innlegget ble redigert 01.07.13 18:59)

Sorte_Baron
Sorte_BaronInnlegg: 9603
01.07.13 19:02

Tror Garmin skuffer, Movistar og Kausha "overrasker" og Omega vinner foran Sky.

Inbetweener
01.07.13 19:06
Tiki-Taka: Enten så spiller du med på spøken nå, og jeg blir lurt nå. Eller så skjønte du ikke at jeg kødda. En av oss gikk i fellen i alle fall.

Jeg både hjernefjertet og skumleste. Jeg husker selvfølgelig nå at det var 1 person som mente at Martin ville sprenge resten av laget sitt, noe som, tja, er en sannhet med modifikasjoner. Jeg vet jo at du har peiling. Jeg skal herved lese nøyere neste gang.

God etappetråd!

(Innlegget ble redigert 01.07.13 19:09)

Termion
TermionInnlegg: 4388
01.07.13 19:06
Tiki-Taka: og at Irizar mister trøya

?

D10S
D10SInnlegg: 4280
01.07.13 19:09
Tiki-Taka: at Irizar mister trøya.

Johan Kaggestad, er det deg?!

Inbetweener
01.07.13 19:10
D10S: Johan Kaggestad, er det deg?!

Tiki-taka er Kristian Oma.

D10S
01.07.13 19:13
Inbetweener: Tiki-taka er Kristian Oma.

Synd han ikke jobber for TV2 lenger :( 

Intervjuene hans var legendariske. 

D10S
01.07.13 19:15
Tiki-Taka: de slet jo en smule med disponeringen av laget før i år.

Får vel ikke bedre lagtempo enn det der?!

WillyVoet
WillyVoetInnlegg: 11467
01.07.13 19:16

Egentlig er det en ulempe for Sky å få trøya nå så spørs om de ikke er fornøyd med topp 3 noen sekunder bak.

Inbetweener
01.07.13 19:19
D10S: Intervjuene hans var legendariske.

Ja, han representerte nordmenn på en helt strålende måte de årene han var i Frankrike. Oma og Ahlsen, det var GuttaKrutt.

Krylatskoye
KrylatskoyeInnlegg: 11067
01.07.13 19:24

Om Sky vinner og Edvald tar gultrøya, tror dere han påpeker i seiersintervjuet at det er gul trøye i Paris som er målet for Sky....??

(Innlegget ble redigert 01.07.13 19:25)

Krylatskoye
01.07.13 19:26
Tiki-Taka: BMC hadde vært megafavoritt hadde de hatt Hushovd, men han er sendt til Østerrike for å sprenge felt.

Virker som er småsvett Eisel sliter med å holde bakhjulet til Thor!

nanonils
nanonilsInnlegg: 2686
01.07.13 19:28
Inbetweener: Ahlsen,

Robbie McEwen sin favoritt det :)

Kristwic7
Kristwic7Innlegg: 44501
01.07.13 19:31

noen som vet hvordan jeg får poeng på lagtempoen ? er det om jeg har direktøren til vinnerlaget eller ryttere til vinnerlaget?
får jeg mer poeng om jeg har flere ryttere på vinnerlaget

rosey
roseyInnlegg: 259
01.07.13 19:33
Krylatskoye: Om Sky vinner og Edvald tar gultrøya, tror dere han påpeker i seiersintervjuet at det er gul trøye i Paris som er målet for Sky....??

Hehe, edvald i 2020; "kanskje jeg får gå for mine egne sjanser men det er schleck som er hovedjobben idag...men hvis schleck er trygg så kan jeg spurte for mine egne sjanser..men vi får se"

Min tips til morgendagen;

1. Movistar

2. Garmin

3. Quickstep

4. Sky

(Innlegget ble redigert 01.07.13 19:39)

Tiki-Taka
01.07.13 19:42
Inbetweener: Jeg både hjernefjertet og skumleste. Jeg husker selvfølgelig nå at det var 1 person som mente at Martin ville sprenge resten av laget sitt, noe som, tja, er en sannhet med modifikasjoner. Jeg vet jo at du har peiling. Jeg skal herved lese nøyere neste gang.

Okei ja, da skjønner vi hverandre. Litt farlig å legge inn så mange internvitser og ordspill i fellesferien, mange som ikke skjønner alt tror jeg. Virker jo kanskje saklig på overflaten, men åpningsinnleggene er jo stort sett tull & fanteri :-)

StringerBell
StringerBellInnlegg: 7087
01.07.13 19:43
Kristwic7: noen som vet hvordan jeg får poeng på lagtempoen ? er det om jeg har direktøren til vinnerlaget eller ryttere til vinnerlaget?
får jeg mer poeng om jeg har flere ryttere på vinnerlaget
Alle på vinnerlaget får like mye poeng osv Så hvis Garmin vinner får alle ryttere på laget 150p etc. Spiller ingen rolle hvilken type rytter de er
Tiki-Taka
01.07.13 19:44
Sorte_Baron: Tror Garmin skuffer, Movistar og Kausha "overrasker" og Omega vinner foran Sky.

Ah, Katusha ja, selvsagt! De gjør det jo "alltid" bedre enn forventet. Det er jo nesten skuffende hvis de ikke overrasker.

GreenEdge kan bli tøffe de også, de er jo veldig mediakåte om dagen.

(Innlegget ble redigert 01.07.13 19:46)

Krylatskoye
01.07.13 19:52

Glem ikke Lotto! De er, i likhet med Omega-Pharma, revansjesugen ang mass. På kun 25 km. kan et godt spurttog klemme lagtempo så det lukter svidd.

Van den Broeck, Lars Bak, Adam Hansen, Roelandts, Sieberg, Henderson...

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg