Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Nyhetssaker fra proffverdenen

NYTT TEMA
voldsmann
voldsmannInnlegg: 2353
22.05.19 15:04

UNO-X skal kjøre både en satsing på U-23 og andre ritt. De har uttrykt ønske om å få kjørt en del av rittene i Belgia. De er klar over at de må tilby ett program til de eldre rytterne også.

KongOlav2
KongOlav2Innlegg: 38972
22.05.19 15:06
voldsmann: UNO-X skal kjøre både en satsing på U-23 og andre ritt. De har uttrykt ønske om å få kjørt en del av rittene i Belgia. De er klar over at de må tilby ett program til de eldre rytterne også.

Med U23 mener vi U23-ryttere og ikke U23-ritt? Er en viss forskjell.

glitteringprizes
glitteringprizesInnlegg: 2809
22.05.19 15:11
KongOlav2: Vet ikke, men håper de har det. Om de ikke har det, er det jo kun marginale forskjeller fra dagens lag/program og da synes jeg litt av vitsen med et Pro Cont-lag blir borte. Sammenlign heller med rittprogrammet til danske Riwal: https://www.procyclingstats.com/team/riwal-ceramicspeed-cycling-team-2019/program Noe lignende som dette håper jeg på.

Ja, et lignende program vil være realistisk og passe bra. Det er et høyere nivå enn Uno X kjører i år, men ingen WT-ritt og et hakk under hva lag som f. eks. ICA kjører. Om jeg forstår rett, så skal de fortsette kjøre U23-ritt også neste år, noe Riwal ikke gjør.

(Innlegget ble redigert 22.05.19 15:11)

voldsmann
22.05.19 16:06

@Kong Olav eeeh...ja. 

voldsmann
22.05.19 16:08

Slik jeg forstod dem skal de kjøre ett program som er tilpasset både de unge rytterne og de eldre.

glitteringprizes
glitteringprizesInnlegg: 2809
22.05.19 16:15
voldsmann: @Kong Olav eeeh...ja.

Husker ikke å ha lest om dette, men de skal vel kjøre U23-ritt som LBL og Triptyque også neste år? 

Trehjulssykkel
TrehjulssykkelInnlegg: 6567
22.05.19 17:17

De burde ikke ha noe mål om å få kjøre WT-ritt, kanskje utenom de med aller lavest status som California og Turkey. Uansett så tror jeg ikke dette er en problemstilling engang, da de ikke kommer til å få noen invitasjoner med mindre laget plutselig skulle bli ett av de beste procont-lagene, eller at Uno X får frem en MvdP type. 

Ritt som ToN, AroN, ToB, TdY og Noen dager i Dånnkærk er sånn sett perfekte ritt, og også de som er mest realistiske for å få invitasjon til.

KongOlav2
KongOlav2Innlegg: 38972
22.05.19 17:42
Trehjulssykkel: De burde ikke ha noe mål om å få kjøre WT-ritt, kanskje utenom de med aller lavest status som California og Turkey. Uansett så tror jeg ikke dette er en problemstilling engang, da de ikke kommer til å få noen invitasjoner med mindre laget plutselig skulle bli ett av de beste procont-lagene, eller at Uno X får frem en MvdP type. Ritt som ToN, AroN, ToB, TdY og Noen dager i Dånnkærk er sånn sett perfekte ritt, og også de som er mest realistiske for å få invitasjon til.

Nei, jeg tror ikke de får invitiasjon til de store rittene i World Touren. Da må de enten ha ett av de større budsjettene og beste stallene blant Pro Cont-lagene, eller så må de ha minst et par gode ryttere fra et bestemt land som Italia, Frankrike, Belgia for å få invitasjon til ritt i det landet. Mer realistisk er som du sier California, Tyrkia og kanskje Polen.

Det er ca 15 stk ritt i 2.HC-kategori. Å kjøre 6-8 av disse burde være realistisk og mulig. Sammen med kanskje noen av de interessante av de nest største endagersrittene på vårparten slik som BP, Tro Bro Leon, Scheldeprijs og Dwars door Vlanderen.

(Innlegget ble redigert 22.05.19 17:42)

voldsmann
21.06.19 15:33

Da har Kristoff resignet for UAE.

voldsmann
28.06.19 12:08

Det ser ut til at Tobias Foss signerer med Jumbo-Visma. Han er ganske lik Leknessund som rytter. Klatrer bra og kjører bra på tempo. En interessant rytter å følge.

Trehjulssykkel
28.06.19 13:41

Meget bra valg av Fossern. Kommer inn i et lag med stor vinnerkultur, og Dumbo har vel ikke akkurat mange klatrere i stallen heller. 

thomas_72
thomas_72Innlegg: 1346
28.06.19 23:19
Trehjulssykkel: Meget bra valg av Fossern. Kommer inn i et lag med stor vinnerkultur, og Dumbo har vel ikke akkurat mange klatrere i stallen heller.

Dumbo er litt forvirrende, siden mengder av engelskspråklige av en eller annen grunn synes det er et godt navn på Tom Dumoulin (et navn de overhodet ikke evner å uttale).

Legger inn forslag om fornorsking av dine små hånligheter og kalle de Vissvass istedenfor?

Trehjulssykkel
29.06.19 01:15

Dumbo Vissvass it is.

emin
eminInnlegg: 23348
12.08.19 18:01

Kjip nyhet i dag om at Andreas Leknessund veltet på trening søndag. En skulderskade gjør at sesongen trolig er over. Tour de l'Avenir og VM ryker. For meg var han en klar medaljekandidat på VM-tempoen.

All-Equal
All-EqualInnlegg: 8974
23.08.19 16:55

Kittel legger opp... ingen bombe

Eksberten
EksbertenInnlegg: 27027
24.08.19 09:24
All-Equal: Kittel legger opp... ingen bombe

Nei et lå vel i kortene. Men synd å gi se så tidlig, spesielt da han var en rytter som kunne fått en "ny karriere" som noe annet enn spurter i tredveårene. Han var jo for eksempel verdens beste temporytter som junior.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg