Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Div ritt 2018

NYTT TEMA
hodnemyr
hodnemyrInnlegg: 838
03.01.18 11:15

Andre året med en etter min mening altfor innholdsrik WorldTour-kalender. Her er min analyse.

Santos Tour Down Under
Porte vinner på Willunga. Sier seg nesten selv.

Cadel Evans Great Ocean Road Race
Faktisk nesten litt spennende ritt, men selvfølgelig går det jo midt om natten. Ubegripelig at de orker å gjøre det så tungvindt i et så velutviklet land som Australia.

Abu Dhabi Tour
Slikt pengesløseri for et så uinteressant ritt.

Omloop Het Nieuwsblad Elite
Klarer nesten ikke å vente. Er ofte en indikator på hvem som kommer til å gjøre det bra resten av klassikerne.

Strade Bianche
Aaaah... Jeg elsker Strade Bianche. Truls vinner i år.

Paris-Nice
Den mest overraskende selvfølgeligheten er at Contador ikke kommer på andreplass i år. Nordmennene vinner ingen etapper i år heller.

Tirreno-Adriatico
Sagan show.

Milano-Sanremo
Kristoff utenfor pallen.

Volta Ciclista a Catalunya
Et av Hvale90s favorittritt.

Record Bank E3 Harelbeke
Snart kommer oppfølgeren. E39 Lyngdal. Stygge kræsj på Langenes.

Gent-Wevelgem in Flanders Fields
Håper på regn. Skikkelig drittvær.

Dwars door Vlaanderen - A travers la Flandre
Quintana tar denne.

Ronde van Vlaanderen - Tour des Flandres
Angrep fra 60 km og holder helt inn i år også, Phil!

Vuelta Ciclista al Pais Vasco

Paris-Roubaix
Boooooooring!

Amstel Gold Race
Tipper at det blir kjedelig i år. Angrep siste runden på Cauberg og blir kjørt inn. Coquard vinner.

La Fléche Wallonne
Eiking i år. Mannen.

Liège - Bastogne - Liège
Fast Phil tar denne. Kick Ans!

Tour de Romandie
Albasini tar alle etappene. Sammenlagt, poengtrøye. Klatretrøya blir vunnet av random rytter fra Team Roth eller noe slikt.

Eschborn-Frankfurt - Rund um den Finanzplatz
Kittel tar denne. Dette er Katusha sitt ritt.

Giro d'Italia
Skal bare se de tre første etappene. 

Amgen Tour of California
Kristoff kjører sikkert og er opptrekker for Consonni.

Critérium du Dauphiné
Fuglsang all over the place.

Tour de France
Gidder ikke å se. Froome vinner sikkert.

Prudential RideLondon-Surrey Classic
Harry Tanfield går i brudd.

Clasica Ciclista San Sebastian

Tour de Pologne
Formsterk rytter vil ta denne. Staken.

Binck Bank Tour
Andre Greipel går på et kraftig angrep men blir kjørt av gruppettoen når han prøver å komme opp til hovedfeltet.

EuroEyes Cyclassics Hamburg
Kristoff med klasseopptrekk for Marcel Kittel.

Vuelta a España
Har troa på Steve Morabito i år.

Bretagne Classic - Ouest-France
Halvorsen mot Kittel. Halvorsen vinner.

Grand Prix Cycliste de Québec
Sagan mot Greg.

Grand Prix Cycliste de Montéal
Sagan mot Greg.

Presidential Cycling Tour of Turkey
Burde blitt nedlagt. Kanskje Greipel tar turen.

Il Lombardia
Stinker Uran Uran.

Gree-Tour of Guangxi
Burde blitt nedlagt. Elendig skandale av et ritt.

Hvale90
Hvale90Innlegg: 24173
03.01.18 11:17

Blir ferie på meg i juli.

hodnemyr
03.01.18 11:20
Hvale90: Blir ferie på meg i juli.

Meg og. Alle vet at Tour des Fjords blir årets høydare. Spår Valverde-seier i Grimstad.

Biff_Byford
Biff_ByfordInnlegg: 8073
03.01.18 17:17

Trådstarten ligger bra an til årets hipsterpris i alle fall.

St.Unix
St.UnixInnlegg: 2052
03.01.18 21:27

Kjedelig å bare ta med WT-rittene. Det er jo Langkawi som er kirsebæret på toppen av sykkelkalenderen.

Hvale90
03.01.18 21:31

Ja, jeg kommer ikke til å se halvparten av de rittene. Gleder meg til å se San Luis om ikke så lenge.

hodnemyr
03.01.18 21:34
St.Unix: Kjedelig å bare ta med WT-rittene. Det er jo Langkawi som er kirsebæret på toppen av sykkelkalenderen.

Det kommer det kommer. Schlapp helt a'

hodnemyr
03.01.18 21:54

Buninyong-rittet er selve starten på årets fest. Rittet vinnes som regel av australiere.

La Tropicale Amissa Bongo er det neste store divve rittet. Det fantastiske gabonske rittet har de senere år høstet store internasjonale stjerner som Yauheni Hutarovich og Yohan Gene.

Deretter følger argentinerne opp med sykkelfest i San Juan. Her kommer mediokre ryttere som Nibali, Gaviria - men også stjerner som Dayer Quintana, Anass Ait el Abdia og Eugenio Alafaci.

Grand Prix Cycliste la Marseillaise og Mallorca Challenge markerer starten på sesongen i Europa. Deretter følger flere ritt. Etoile de Bességes, australske Herald Sun Tour, nydelige Dubai Tour og Trofeo Laigueglia.

Tour of Oman er alltid et av sesongens store høydepunkt. Klodens beste syklister har for vane å samles her i februar. Vuelta a Andalucia og Volta ao Algarve går samtidig.

Blant de divveste klassikerne finner vi Kuurne-Bruxelles-Kuurne, Le Samyn og Les Challenges de la Marche Verte - GP Oued Eddahab. Samtidig går dramatiske Le Tour de Langkawi av stabelen i sykkelgale Malaysia.

Istrian Spring Trophy pågår mens WorldTouren inntar Nice og Tirreno. Rittet er lekegrinden til Matej Mugerli og hans stjernelag, My Bike - Stevens. Det spår iallefall jeg.

Klassikerne turer videre. Ronde van Drenthe, Paris-Troyes, Nokere Koerse, Handzame Classic, Denain, før kontinentalhøydepunktet over alle kontinentalhøydepunkt; Tour de Normandie. Driedaagse De Panne er i år blitt et endagsritt. Scheldeprijs, Paris-Camembert, Brabantse Pijl, Finistère og Tro-Bro Léon er de siste virkelige legendariske klassikerne.

Kanskje det rittet jeg gleder meg mest til i år er Sri Lanka T-Cup, et etapperitt nemlig på sykkelfanatiske Sri Lanka. Uten tvil en stor begivenhet i dette sykkelåret.

Etter dette høydepunktet følger de danske rittene Viborg, Himmerland og Skive, før Sundvolden og Ringerike avslutter den interessante vårparten.

OOOOPS holdt på å glemme Tour d'Azerbaijan, Tour of Mesopotamia, Tour of Ukraine og Tour of Albania. Og An Post Ras - en av de vakreste perlene.

Det for holde for denne gang.

Trehjulssykkel
TrehjulssykkelInnlegg: 5612
05.01.18 13:19

Gleder meg til Bongo-rundt. Et slags Dakar-light er folk kan forsvinne i jungelen, bli tatt av jordskred, kidnappet av banditter osv. 

Håper TV2 har sikret rettighetene i år.

luchs
luchsInnlegg: 1063
07.01.18 12:38

Alexander Edmondson holder såvidt unna hovedfeltet som jager og tar den australske tittelen. Durbridge skader seg, synd mtp vårklassikerne. Porte har to gode angrep på sisterunden, og i tillegg ble han jo nr.3 på enkeltstarten, så han har slanket av seg 20kg toblerone siden i sommer og likevel funnet god form til TdU.  

Hvale90
07.01.18 13:23

Håper Edmondson slipper å slave for Ewan i år. 

hodnemyr
09.01.18 13:36

Håper Jeremy Roy gjør som Dario Cologna i år og kommer tilbake til toppen hvor han hører hjemme

emin
eminInnlegg: 22874
09.01.18 14:23
luchs: Durbridge skader seg, synd mtp vårklassikerne.

Er såpass tidlig at han bør være tilbake til klassikerne.

sodajr
sodajrInnlegg: 12208
14.01.18 10:57

Synd Halvorsen gikk i bakken, håper han ikke skadet seg

petruspan
petruspanInnlegg: 2184
14.01.18 12:53

Brudd i håndleddet. 

glitteringprizes
glitteringprizesInnlegg: 2361
14.01.18 12:57

Hadde et svakt håp om at Halvorsen skulle klare seg uten for mye sykdom og skader i år, men han starter selvfølgelig sesongen med å bryte hånda. Den nye Holst Enger?

Trehjulssykkel
TrehjulssykkelInnlegg: 5612
14.01.18 13:27

Er jo obligatorisk for norske 1. årsproffer å få sesongen spolert av sykdom/skader.  

Hvale90
14.01.18 20:15

Godt å være i gang igjen. Gleder meg til Mallorca.

Hvale90
14.01.18 20:19

Synd med Halvorsen, men det er nå han må vise karakter med å trene godt og hardt. Bare se på Hayman som vant PR bare med å trene på rullen.

Hvale90
16.01.18 08:47

Krasj på Hoelgaard.

glitteringprizes
16.01.18 08:58
Hvale90: Krasj på Hoelgaard.

Selvfølgelig.

luchs
16.01.18 10:50

De norske gjør seg bemerket der under. 

sodajr
sodajrInnlegg: 12208
16.01.18 14:04

Ingen brudd på Hoelgaard, men kratig forslått 

glitteringprizes
16.01.18 14:16

Kan skylde seg selv, i følge laget: "Hadde spurteren fulgt sin lagkamerat hadde han ikke veltet og han hadde havnet blant de ti beste på etappen."

Hvale90
16.01.18 14:34

Fdj kaster ham under bussen.

Hvale90
17.01.18 06:14

Ewan foran Impey. Verdens beste i Australia, helt medioker i Europa.

St.Unix
St.UnixInnlegg: 2052
18.01.18 01:31
Hvale90: Verdens beste i Australia, helt medioker i Europa.

Verdens beste i Langkawi også. Så godt som regnbuetrøye i min bok.

Biff_Byford
Biff_ByfordInnlegg: 8073
18.01.18 10:45

Tullet bort seieren i natt i etappe 3 i alle fall. Makan til sløvhet. Men sterkt av Viviani da som kom langt bak fra.

Hvale90
19.01.18 11:07

Super-Sagan!

luchs
19.01.18 12:59

(Innlegget ble redigert 19.01.18 13:02)

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg

Andre tjenester