Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Den store mimretråden

NYTT TEMA
Hvale90
Hvale90Innlegg: 24173
05.04.18 19:45

Dette er tråden hvor vi henter opp YT-klipp og mimrer om store og små hendelser som har skjedd sykkelsirkuset.

Jeg begynner med et klipp om vår alles kjære Kobra opp Aspin i 08. Jeg må si jeg husker dødsrykket hans i bakken, men kom ikke på før jeg så det nå at han og Piepoli lekte med de andre før han stakk. Fikk sikkert beskjed fra følgebilen om å holde igjen. Hehe. Se på den raketten når han sprinter forbi bruddet! Ellers gøy å se Schumacher i brudd. For en legende-TdF den utgaven var. Kobraen er forresten halvveis ut i utestengelsen. Gleder meg til han kommer tilbake. 

Hvale90
05.04.18 19:55

Denne er også bra.

Armstrong punktmarkerer en Simeoni som vil kjøre seg opp til bruddet. De kommer seg opp, men da har Telekom begynt å kjøre bak. Simeoni skjønner tegningen og slipper seg tilbake. Tingen er at de har brukt samme lege, og nå har Simeoni sagt ting som kan få Wonderboy i problemer. Etter å ha kommet tilbake til feltet skjer dette.

When Simeoni dropped back, he was abused by other riders, including Andrea PeronFilippo Pozzato and Giuseppe Guerini. In a later interview, he told of how Daniele Nardello also abused him, calling him "a disgrace".[9] Afterwards, Armstrong made a "zip-the-lips" gesture but later said that Simeoni "did not deserve" to win a stage. The race ended two days later. By this time, the Tour winner (in this case, Armstrong) has long since secured his victory, and as such the final stage is a slow stage in which the celebration starts early. This year, however, Simeoni continuously attacked to take revenge for what Armstrong did three days before. Each time, Armstrong's team chased him down.[10] Simeoni was again insulted and spat at by other riders after this.

Jeg vet at det var to norsker som satt der. En som ikke visste at Armstrong var dopet før i 2010.

george_hincapie
george_hincapieInnlegg: 10782
06.04.18 16:02

Pozzatos seier i Milano San Remo 2006. Fascinerende takisk spill i tetgruppa på flaten inn mot mål og Pozzato starter langspurten i det feltet er ca 3 meter fra å ta han igjen. Legg også merke til at lagkamerat Boonen "spurter" inn til fjerdeplass med begge hendene over hodet. Godgutter ass, Boonen & Pozzato!

Hvale90
06.04.18 17:39

Kokaingutta på bøljan blå.

emin
eminInnlegg: 22877
06.04.18 22:36

Kelme i Vueltaen 2000 er noe av det vakreste taktisk sett jeg har bevitnet foran skjermen. Ryttere i brudd som ventet på kaptein Heras. Vanvittig rekke med hjelpere i den Vueltaen for Heras med Escartin, Cardenas, Botero, Sevilla og Rubiera.

Lagos de Covadonga (etappe 14)

Angliru 2000 (etappe 16)

Arcalis 2000 (etappe 11)

Tolbukin
TolbukinInnlegg: 2498
07.04.18 00:35

Bjarne Riis (a.k.a. "Mr. 60 %") og hans legendariske angrep på Hautacam i 1996 hører definitivt med. Først leker han litt med konkurrentene, og så regelrett parkerer han godgutter som Virenque, Dufaux, Lebanc, Piepoli, Ullrich et al.

(Innlegget ble redigert 07.04.18 00:36)

St.Unix
St.UnixInnlegg: 2052
07.04.18 02:44

Gewiss-Ballan i Fleche Wallonne '94, et Ferrari-mesterstykke for historiebøkene.

Hvale90
07.04.18 20:21
Tolbukin: Bjarne Riis (a.k.a. "Mr. 60 %") og hans legendariske angrep på Hautacam i 1996 hører definitivt med. Først leker han litt med konkurrentene, og så regelrett parkerer han godgutter som Virenque, Dufaux, Lebanc, Piepoli, Ullrich et al.

Denne er så bra. Måten han glir nedover i gruppen for sjekke folk ut gir med frysninger. Pussig nok ikke så helt syke avstander. Han kan ikke ha vært den eneste som ofte var hos legen. Godt å se Piepoli.

Hvale90
07.04.18 20:46

Selv mine TdF-horevenner kjenner til Gewiss-Ballan attack!

george_hincapie
george_hincapieInnlegg: 10782
07.04.18 23:55

21. juli 2011. Den siste uken har vært overraskende. Plutselig har levert de svakeste klatretallene på mange år og på Galibier forsvarer sensasjonelt Voeckler den gule trøyen nok en dag. Ingen tror det de ser og franskmennene øyner en sensasjonell seier. 

22. juli 2011 huskes først og fremst for noe helt annet, men dette var dagen Voeckler skulle bringe fransk sykkelsports ære tilbake. Men i stedet endte han opp med å destruere både seg selv og alle franske drømmer.

Som alle vet angrep Contador som bare Contador kan gjøre allerede på etappens første stigning og Schleck, Evans og Voeckler gikk etter. Når Voeckler først måtte slippe ventet han ikke inn lagkameratene bak, men forsøkte en heroisk, men dødsdømt jakt på Contador og Andy Schleck. Det endte med en enorm sprekk og Voeckler falt til 4. plass sammenlagt.

Hele etappen, fra Contadors angrep 92 kilometer fra målgang kan ses her

Kunne Voeckler faktisk ha vunnet Touren dette året?

JA!

- På etappen til Alpe d'Huez var plutselig Europcar det beste klatrelaget (de hentet jo inn Contador og Schleck før Alpe d'Huez) og Voecklers løytnant Rolland vant til slutt etappen på episk vis.

- Voecklers klatring oppover Galibier viste at han rent kvalitetsmessig var sterk nok til å henge med hvem som helst opp Alpe d'Huez. 

- Voeckler gjorde to taktiske feil. Først var det feil å selv gå etter det første angrepet. Den andre feilen var at han ikke ventet inn lagkameratene når han måtte slippe Contador/Schleck men i stedet jaget i evigheter alene. 

- Hadde Voeckler sittet stille og rolig med lagkameratene over Galibier hadde de fortsatt kjørt inn Contador/Schleck før Alpe d'Huez og da burde han hatt betydelig sprekere ben enn de som hadde vært i fri utfoldelse allerede over Galibier og da burde han absolutt hatt gode muligheter til å være med Evans og Schleck opp (spesielt hvis han hadde hatt Rolland med seg!)

- Før etappen hadde Voeckler 1:12 ned til Evans som senere vant Touren. På den siste tempoen blir Voeckler nummer 12, kun 2:07 bak Evans på andreplass. Dette til tross for Voecklers sprekk dagen før og at han egentlig ikke hadde noe å kjøre for siden det var langt opp til pallen og langt ned til femteplassen. 

= Hadde Voeckler kjørt smart over Galibier og brukt laget i stedet for å bruke opp seg selv er jeg helt sikker på at han hadde startet den siste tempoen med minuttet eller litt mer som ledelse ned til Evans. Jeg er helt overbevist om at Voeckler hadde kjørt den siste tempoen ett minutt raskere enn han gjorde om han fortsatt hadde vært i gult.

22. juli 2011 var dagen Voeckler ikke stolte på lagets ferdigheter og kastet muligheten til å vinne Tour de France i søpla. Det hadde vært en sensasjon av de sjeldne. Det hadde vært som Miracle on Ice, bare Miracle in France. Men neida, takk skal du faen meg ha Thomas.

Hvale90
08.04.18 01:10

Føckler er den eneste i feltet jeg ikke unner å vinne TdF. Men jo, episk etappe som gjorde at jeg ikke fikk med meg det andre som skjedde den dagen før senere på kvelden.

Hadde vært mye bedre om RadioShack og CSC hadde kjørt fra bunn av Galibier, fortsatt over, før de så spurtet inn i Alpen slik USP gjorde i 2003.

ShabeIIe
ShabeIIeInnlegg: 4528
08.04.18 21:42

hva med fuck you lance 

contradooor 

Hvale90
08.04.18 22:15

Legendarisk den Verbier-klatringen. Var vel også det en britisk banesyklist viste han hadde det som skulle til for å vinne TdF.

Hvale90
09.04.18 18:46

Det er fellesstart i Sydney-OL 2000, og på startstreken stiller alle de store. Wonderboy, Ulle, Jaja, Vino, Pantani og listen går videre. En som har hatt sin gjennombruddssesong er den unge tyskeren Andreas Klöden, som tidligere på året har vunnet Paris-Nice og Baskerland. 

En trio på tre kommer seg unna når det nærmer seg mål. Klöden, Ulle og Vinokourov, alle kjørende for Telekom. Det her historien tar en vending. Rudy Pevenage, Ullrichs følgesvenn i flere år og Telekom-sjef, kontakter følgebilen bak de tre og kommanderer at dett skal Max Kraft vinne. Vino er ikke happy med dette, men sier seg fornøyd med sølv, i vissheten om at penger og godvilje kommer til å rulle. Ulle stikker alene for å være sikker, mens Klöden og Vino gjør opp om resten av pallen. Eller de gjør knapt det. Klöden kjører nærmest et opptrekk bak, noe han ikke hadde grunn til i det hele tatt. Det hele er så latterlig, men i en ironisk twist skjer nesten det samme 12 år etter i London. Vino og Uran Uran skal spurte om seieren i Londons gater, UU ser bort noen sekunder, og plutselig er Vino borte. I sitt siste ritt blir han olympisk mester og kan sykle inn i solnedgangen. Deilige mannen. 

Hvale90
Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg

Andre tjenester