Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Giro d'Italia 2018

NYTT TEMA
Il_Falco
Il_FalcoInnlegg: 4571
02.05.18 20:47

Da rulles det snart i gang i Jerusalem, av alle steder. Og det er sannelig et hellig øyeblikk når verdens flotteste, beste og viktigste sykkelritt er i gang igjen. Man kan si hva man vil om Roubaix, Flandern, Lombardia, Sanremo eller San Sebastian. Ingenting er helt på høyden med dette vårens vakreste eventyr. Ekstra flott at man i år skal sykle tre etapper i det hellige landet, til protester fra alle verdens sosialister og boikottere. Du verden så man gleder seg.

Løypa i år ser balansert og grei ut, uten at jeg har studert den i detalj, det gidder jeg aldri. Her må gjerne andre bidra med hvilke etapper som man kan tape, men ikke vinne giroen, og hvor Staken endelig skal vinne en etappe i noe som helst.

Chris Froome skal visst være med, og det blir spennende å se om han mestrer dette rittet eller trekker seg i andre uka med "allergiproblemer", noe som pleier å være et oppsiktsvekkende problem for ryttere i dårlig form i dette rittet. Hans fremste utfordrere blir ventelig Fabio Aru, som vil slite med et labert lag og colombianerne Lopez og Chaves som har det stikk motsatte. Folk som Pozzovivo, Yates, Bennett og Pinot vil nok også vise seg, uten at de kommer til å vinne. Det kan derimot Tom Dumoulin gjøre, selv om formen ikke har vært den store i år.

Av de unge rytterne blir det spennende å følge hvor høyt Sam Oomen og Giulio Cicconi (for et navn) kan komme.

Spurterne? The usual suspect. Viviani og Modolo, som pleier i faile i giroen. Sam Bennett kan fort grabbe mange etapper. Bonifazio og Mareczko bør vel også nevnes.

Så kan resten av dere fylle ut med de største outsiderne, hipsterne og hvem som er favoritt til fjelltrøya og ikke minst Intergiro-trøya. Og når det er GT, skal det selvsagt lages etappetråder. Dette blir bra :)

(Innlegget ble redigert 02.05.18 20:53)

voldsmann
voldsmannInnlegg: 1994
02.05.18 21:30

Jeg lurer på hvor mange penger apartheidstaten Israel har punga ut med for dette propagandastuntet? 

(Innlegget ble redigert 02.05.18 21:30)

St.Unix
St.UnixInnlegg: 2042
02.05.18 21:48

Kan tenke meg at Kaggestad furter greit i TV2-korridorene for tiden med tanke på at han må dekke bakgårdsrittet Tour de Yorkshire (de bruker faen meg "de" i et engelsk ritt) istedenfor å få lov til å jamre i det vide og det brede om det smellvakre landskapet og den dype historien til Israel i tre dager.

Hvale90
Hvale90Innlegg: 24053
02.05.18 22:46

Kan bli mye sidevind i Israel.

St.Unix
02.05.18 23:27
Hvale90: Kan bli mye sidevind i Israel.

Crosswinds i Israel, ja. Kanskje like greit at Cofidis og Jesus Herrada ikke har blitt invitert.

Trehjulssykkel
TrehjulssykkelInnlegg: 5455
02.05.18 23:39

Kommer De til å sykle midt på Gaza-stripen?

Hvale90
03.05.18 14:26

Pippo Pozzato reiser hjem. Faren er alvorlig syk.

Il_Falco
03.05.18 16:11
St.Unix: Crosswinds i Israel, ja. Kanskje like greit at Cofidis og Jesus Herrada ikke har blitt invitert.

Godt at Salvatore Puccio er med da.

andrel
andrelInnlegg: 147
03.05.18 21:47

Finst det noen bra managerspill for Giroen?

IghliVann
IghliVannInnlegg: 3716
luchs
luchsInnlegg: 1037
04.05.18 13:47

Froome tryner på TT-befaringa

https://twitter.com/news10/status/992341738525216768

Gikk visst bra. Kan jo være han må ha en TUE pga dette.

Gikk verre med Sivtsov, han ramla også på befaringa og kan ikke starte.

emin
eminInnlegg: 22787
04.05.18 15:46

MA Lopez falt visst også under rekognosering av etappen

emin
04.05.18 15:54

Svakt av Froome, i mål på 19. plass. Satser vel på å kjøre seg i form.

emin
04.05.18 15:57

Doumoulin inn til førsteplass og tar mange sekunder på de forventede konkurrentene.

luchs
luchsInnlegg: 1037
04.05.18 15:59

"Tempoeksperten" Pozzovivo høyt oppe.

Il_Falco
04.05.18 16:24
luchs: Tempoeksperten" Pozzovivo høyt oppe

Spørs om han ikke har noe stort på gang. Han sier han har lært mye av Nibali etter at de kom på samme lag. Kan fort bli GC-pallen dette.

IghliVann
04.05.18 16:26

En haug med overraskende resultater for min del. Goncalves, Dowsett, Bilbao, Yates, Pozzovivo i topp ti. Og Betancur i form?

Il_Falco
04.05.18 16:38
IghliVann: En haug med overraskende resultater for min del. Goncalves, Dowsett, Bilbao, Yates, Pozzovivo i topp ti. Og Betancur i form?

Prologer er jo mye bingo, spør du meg. Men Betancur overrasket meg også.

IghliVann
04.05.18 16:45

Jeg fikk ikke sett etappen(ikke prolog siden den var nesten 10km), men var den veldig teknisk og mer bakkete enn først antatt? Hvis den er veldig teknisk blir det jo ofte sånn at de som satser hardest i de tekniske partiene, og ikke tryner, gjør det bra.

Il_Falco
04.05.18 17:04
IghliVann: Jeg fikk ikke sett etappen(ikke prolog siden den var nesten 10km), men var den veldig teknisk og mer bakkete enn først antatt? Hvis den er veldig teknisk blir det jo ofte sånn at de som satser hardest i de tekniske partiene, og ikke tryner, gjør det bra.

Fikk ikke sett så mye jeg heller, men det så teknisk ut og det ble jo også kommentert hvor teknisk det var. Major Tom sa jo at det var en av grunnene til at han lyktes, mens panservogna sa at det var grunnen til at han mislyktes. Det er vel derfor denne typen blir så uforutsigbare, siden tempoetapper flest inneholder mye lengre rake strekk. Det er sjelden vi får se hvem som er best til å komme fort opp i fart, bremse til rett tid, ta perfekte svinger og plassere seg i idealsporet til enhver tid.

St.Unix
04.05.18 17:36

Betancur vinner hele skiten hvis han får pizzabuffet i Roma.

hodnemyr
hodnemyrInnlegg: 835
05.05.18 00:26

Krists Neilands vinner en etappe i årets Giro. Føler det bare på meg.

thomas_72
thomas_72Innlegg: 1318
05.05.18 00:52
Il_Falco: ikk ikke sett så mye jeg heller, men det så teknisk ut og det ble jo også kommentert hvor teknisk det var. Major Tom sa jo at det var en av grunnene til at han lyktes, mens panservogna sa at det var grunnen til at han mislyktes. Det er vel derfor denne typen blir så uforutsigbare, siden tempoetapper flest inneholder mye lengre rake strekk. Det er sjelden vi får se hvem som er best til å komme fort opp i fart, bremse til rett tid, ta perfekte svinger og plassere seg i idealsporet til enhver tid.

Nå fikk vi jo i og for seg se dette med hvem som er god til å komme seg opp i fart, bremse, svinge (på nært hold, for egen del) opp fra Fløybanen til Skansen i fjor...Dumoulin tok sikkert 4 sekunder på Froome bare i de to svingene jeg kunne se. Froome holdt slett ikke linjen og det så nesten ut som om han måtte bremse inn i den andre av de to svingene - han gikk inn helt på innsiden, og fikk ikke plass til å kjøre en god bue i den farta han hadde.

Forøvrig tror jeg at den som er aller best på tempo slikt litt mere teknisk terreng, er Roglic.

voldsmann
05.05.18 03:14

Denne hashtagen #ShameOnGiro

Viracocha
ViracochaInnlegg: 11352
05.05.18 04:37
voldsmann: Denne hashtagen #ShameOnGiro

...er palestinsk propaganda.

voldsmann
05.05.18 13:21

@Viracocha. Du er søt. Det stemmer det. Like mye propaganda som at giroen blir arrangert i Israel. Hvem tror du spytta inn penger der?

RazorBoy
RazorBoyInnlegg: 2617
05.05.18 13:26
voldsmann: @Viracocha. Du er søt. Det stemmer det. Like mye propaganda som at giroen blir arrangert i Israel. Hvem tror du spytta inn penger der?

Det er ikke uvanlige at tre-ukers tourene starter i et annet land. Vi andre vil sette pris på om du kan holde dine politiske agitasjoner på midtøsten-forumet eller andre steder.

ShabeIIe
ShabeIIeInnlegg: 4485
05.05.18 14:42

skulle ønske contador var her

Art-Vandelay
Art-VandelayInnlegg: 35891
05.05.18 15:18

Jødene er ville.

Hvale90
05.05.18 15:18

Mye nakenhet her.