Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Tour de France manager

NYTT TEMA
Boblemann
BoblemannInnlegg: 1033
17.07.18 22:25
LordBendtner00: Hva bør gjøres her? Har lyst på Barguil, men er usikker på hvordan jeg kan finansiere G. Martin -> Barguil. Er det altfor korttenkt å nedgradre en Sagan?

Evt bare kjøre Yates - Z Barguil?

Kan være verdt å nedgradere Cal -> Taarame (Dersom han skal gå for polka)

Rockets_AA
Rockets_AAInnlegg: 19171
17.07.18 22:27

Molard, Taaramäe, Pauwels og Gaudu kan vel kjempe om trøya. Sjansen for at en eller flere av disse prøver igjen i morgen er jo høyst tilstede. Jeg tror dog typer som De Gendt, Barguil og Navarro starter jakten på den i morgen.

-Jolla
-JollaInnlegg: 15378
17.07.18 22:37
LordBendtner00: Har lyst på Barguil, men er usikker på hvordan jeg kan finansiere G. Martin -> Barguil. Er det altfor korttenkt å nedgradre en Sagan?

Enten ved å gå ned på sportssjef (som jeg ikke ville ha gjort), eller ved å vente med bytte til etter at G har iført seg gul trøye, og da vurdere å bytte ut G. (Kanskje beholde ham i én fjelletappe ekstra, når han skal brenne kruttet for å forsvare trøya si og samtidig hjelpe Froome gjennom at Froome er den eneste som ikke trenger å angripe trøya.) (Denne løsningen kan fungere, men det spørs jo hvor mye tro du har på G. Jeg liker de to rytterne til Movistar bedre, samt muligens Tejay fra etappe 17 og ut hvis han har mistet nok tid til å gå i brudd på et av de tøffeste fjellene, samt at han har tempoen.)

(Innlegget ble redigert 17.07.18 22:38)

-Jolla
17.07.18 22:59
george_hincapie: Og siden Bernal er nesten 9 minutter bak Latour, så jeg er av den oppfatning av at denne trøyen er Latours.

Man har etapper hvor det kan skille 15-20-25 minutter mellom ryttere. (selvfølgelig kan det også være Bernal som taper tid til Latour, men bare nevner det).

Tolhoek aner jeg ikke hvor jeg har akkurat nå. Jeg hadde blitt sjokkert hvis han hadde gått i brudd, men hvis han gjør det, og det går inn, og han plutselig har tjent 10 minutter på Bernal og 15 minutter på Latour, og da kan mye skje.

Jeg mener at Latour pdd er favoritt til å ta den trøya, men jeg minner om at Yates ledet Giro d'Italia (hadde tre og et halvt minutt på Froome blant annet) og mistet 39 minutt på den 19. etappen. Latour kan jo for alt vi vet skade seg skikkelig, og hvis så skjer, og han mister den hvite trøya så mener jeg at det ikke lenger er særlig stor verdi i Latour, og at AG2R (og Latour) kun vil kjøre for Bardet.

(Innlegget ble redigert 17.07.18 22:59)

Rockets_AA
17.07.18 23:04

Jeg tror det er verdi i Latour. Han er kapabel til å sitte med et lite favorittfelt helt inn på toppen av fjell og brukes som en brikke av Bardet når det kommer til etappeseire. En 5-10 plass på Latour i fjellene kan gi brukbart med poeng. Han viste også opp Mur de Bretagne at han kan være med i korte bratte avslutninger som vi får senere denne uken når de skal opp på flystripa.

lordkippe
lordkippeInnlegg: 1330
17.07.18 23:09

Latour kan for bli å se i brudd også. Kanskje allerede imorgen, selvom jeg ser det som mer sannsynlig senere i touren

Rockets_AA
17.07.18 23:10

Spørs om de tør å la han gå fra Bardet sin side. De har ikke mange hjelpere igjen.

EPO
EPOInnlegg: 718
17.07.18 23:19

Haha, i neste duell møter jeg en inaktiv spiller som fortsatt stod med Richie Porte på etappe 10 og vant duellen selv om han bare fikk 300p. Dette blir walkover :) Med mindre Jay Robert Thomson kjører sitt livs sykkelritt.

(Innlegget ble redigert 17.07.18 23:20)

managermaster
managermasterInnlegg: 1131
17.07.18 23:40

Hvordan ligger du an sammenlagt EPO?

EPO
EPOInnlegg: 718
17.07.18 23:52
managermaster: Hvordan ligger du an sammenlagt EPO?

Rett utenfor topp 1000. Fikk en elendig start med Groenewegen/Sagan med mer. Men det hjalp med bortimot 2000 poeng i dag, selv om faktisk halvparten av bruddhåpene skuffet. De gjør vel opp for det i morgen.

-Jolla
18.07.18 00:14

Litt bittert at jeg røk i cupen på etappe 8 pga deplasseringen. Hadde en grei ledelse på konkurrenten min der når jeg logget ut, kom tilbake og så at jeg hadde røket ut med 352vs366 siden jeg mistet poengene på QS-sjef, og han fikk poeng på sin UAE-sjef.

Laget som slo meg har nå brukt opp alle 25 byttene.

KjokkaKim
KjokkaKimInnlegg: 4464
18.07.18 00:21
LordBendtner00: Hva bør gjøres her? Har lyst på Barguil, men er usikker på hvordan jeg kan finansiere G. Martin -> Barguil. Er det altfor korttenkt å nedgradre en Sagan?

Å nedgradere Sagan kan være greit dersom du ikke har brukt for mange bytter.

Alternativt kan du vurdere å bytte ut Latour.

Latour og G.Martin vs Barguil og Tolhoek/ Gesbert/ Grellier/ 

Ole.A.91
Ole.A.91Innlegg: 440
18.07.18 01:02

Er det verdt å bytte Yates eller D.Martin med Barguill før morgendagen? Og evt hvem av de? 

Sittet også med Bora Sd, hvilke alternativer anbefaler folk her? Fryktelig usikker..Er på ferie så får ikke sett etappene! 

Rockets_AA
18.07.18 01:07

Jeg bruker et bytte på å få inn Barguil til i morgen. Største favoritten hos både eksperter og bookier til seier og klatrepoeng.

-Jolla
18.07.18 01:17
KjokkaKim: Gesbert/

Nei, nå må vi gi oss med dette tullet her! Det er Burghardt som er den nye Gesbert her på forumet.

Jeg minnes varmt sommeren 2015, når det var Buchmann som var rytteren som ble gjort til latter her i tråden. Se hvordan det går med mannen nå lappeteppe og IghliVann! Nr. 6 i Dauphiné og greier og greier.

(Bare slik at du ikke misforstår. Gesbert er et greit tips det til en billig U-rytter som kan finne på å stikke i brudd, selv om jeg ikke helt liker de fjellene vi skal igjennom i nærmeste fremtid hvis jeg ser det med Gesbert-øyne. Et par-tre 3. kategorier og kanskje én 2. kategori, og han er i sitt ess som utbryter. Opp 1. kategorier og spesielt når det kommer til HC så blir Gesbert droppet på turen oppover, før han muligens tar igjen resten av bruddet på utforkjøringen igjen, dermed blir det ikke mange poeng til ham.)

(Innlegget ble redigert 18.07.18 01:19)

LuisAlbertoSuarezDias
LuisAlbertoSuarezDiasInnlegg: 34
18.07.18 01:35

Valverde eller D. Martin ut for barguil om man skulle velge å gå for det? Hva tenker folk? Helt umulig valg

Rockets_AA
18.07.18 01:44

Jeg kjørte Valverde ut. Men det er helt bingo. Martin har vist som en litt freshere avslutter så langt og i morgen er de siste 4 km av bakken veldig lette som kan passe han.

-Jolla
18.07.18 02:52
LuisAlbertoSuarezDias: Valverde eller D. Martin ut for barguil om man skulle velge å gå for det? Hva tenker folk? Helt umulig valg

Slik jeg ser på det så er Valverde verdens beste syklist, og veldig lik Sagan i at han vil klare å levere topplasseringer i et vidt spekter av forskjellige profiler. Tenker for eksempel at han kunne ha spurtet på linje med eksempelvis Pasqualon og Degenkolb hvis han hadde prioritert spurtetappene, samt at han klarer å henge med (og slå) ryttere som Nibali og Dan Martin opp stupbrattefjell og ned tekniske utforkjøringer.

Slik sett så er han for min del en favoritt på omtrent samtlige etapper frem til og med den 16 (annet enn på etappe 13), så da er det eneste som hindrer han fra å få fem topp 5-plasseringer at brudd går inn. Samtidig så skjønner jeg jo at det er ekstreme mengder med poeng å få inn på fjelltopper med tanke på hvordan poengsystemet til Tourmanager fungerer, men for meg er altså Bala untouchable, og det måtte ha vært D. Martin som måtte gått ut. Jeg sitter selv med denne duoen, selv om jeg i mesteparten av touren og før touren hadde planlagt å ha Barguil i tospann med Valverde. Nå som jeg har valgt D. Martin så tenker jeg at jeg heller får stå for det valget, ettersom jeg ikke egentlig har budsjettert med noen bytter nå før etappe 16.

Giggsy11
Giggsy11Innlegg: 6165
18.07.18 07:28

Latour inn for Andersen et greit bytte? Bør man holde på Gesbert og Vichot eller er det andre med gode poengmuligheter som bør inn?

(Innlegget ble redigert 18.07.18 07:29)

k90
k90Innlegg: 444
18.07.18 07:35

Sitter med Latour selv. Men er usikker på hvor bundet han er til Bardet. Beholder han her, men vet ikke om jeg ville byttet han inn siden han ser ut til å være ganske låst. 

k90
k90Innlegg: 444
18.07.18 07:44

Noen som vil vurdere byttene mine?

1. Taaramäe inn for Bevin siden han ligger på 2.plass i polkaen. Og Direct Energie har vel ingen klar kaptein som han er låst til?

2.Barguil inn for G.Martin. Martin viste dårlig form igår og Barguil klarte til slutt å tape nok tid til at han får gå idag. Er den største favoritten hos bookiene.

3.Bahrain Merida inn for Bora. Tungt å bytte ut sjefen til Sagan og Majka. Men dette er ene alene for å finansiere Barguil inn.

Forslag til andre endringer? Sitter igjen med 15 bytter etter dette.

tomtop
tomtopInnlegg: 1020
18.07.18 08:50

uff å uff, sagan eller avermat ut? en må ut for å finansiere enten valverde eller barguil , har ikke så sabla mange bytter igjen så den ene spurteren klarer jeg forhåpentligvis å ha hele veien inn.

skal vel være over og ut for van avermat i dag, eller prøver han seg gjerne idag og?

sveinolavh
sveinolavhInnlegg: 11
18.07.18 09:36

Verdt å bytte inn Barguil for Nibali?

Spyroo
SpyrooInnlegg: 45
18.07.18 09:42

Er det verdt å ta ut Sagan for en til max 9.5 for å få råd til G Martin og Vanendert til Barguil og Quintana? Isåfall, hvilken spurter til 9.5 bør en velge? Colbrelli eller Greipel?

Zarico
ZaricoInnlegg: 176
18.07.18 10:05

Ser nå at jeg ikke tok ut Ala før gårsdagens etappe, men før brosteinen når jeg ville ha Terpstra inn istedenfor. Gjør ikke såret noe mindre, men tok han hvert fall ikke ut rett før etappen hvor han sanket alt av poeng. 

Zarico
ZaricoInnlegg: 176
18.07.18 10:07
Spyroo: Isåfall, hvilken spurter til 9.5 bør en velge?

Vanskelig. Van Avermaet eller Colbrelli kan finne på å sitte i et brudd en av dagene uten toppfinish, men de scorer ikke så mye på de få flate etappene som er igjen. Laporte kanskje den gyldne middelvei til 7,0. 

Giggsy11
Giggsy11Innlegg: 6165
18.07.18 10:16

Ser fortsatt på muligheten for å hente inn potensielt gode poengsankere de neste par etappene, en plass på ungdomsrytter og en på klatrer..

Bachekristian
BachekristianInnlegg: 1945
18.07.18 10:18

Barguil inn, og Valverde ut. 2 etappesiere, en 2 plass, og en 5 plass i fjorårets Tour på Barguil. I tillegg til at han tapte 10 min i går. Forhåpentligvis for å kunne komme seg avgårde i brudd, og gå for klatretrøya. 

Big-O
Big-OInnlegg: 4
18.07.18 10:26

Undres over om det er noen verdi i å avvente bytte av Skujins for å se om han kan komme seg med i et brudd, eller er det bare å kaste han ut fort som fy?! Han gjorde noen forsøk på å komme seg med i bruddet går, men er han sterk nok til å sitte med og kapre noen poeng på toppene?! Tanker??

tomtop
tomtopInnlegg: 1020
18.07.18 10:28
Big-O: ndres over om det er noen verdi i å avvente bytte av Skujins

sitter litt med det samme men jeg gir han en sjanse idag, tror fort han kan  klare å være med brudd idag, håper nå det :P

(Innlegget ble redigert 18.07.18 10:29)

Klikk for å gå tilbake til toppen