Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

La Vuelta 2018

NYTT TEMA
Royasen
RoyasenInnlegg: 1417
16.09.18 06:55

idiotisk å kalla ein av historiens met komplette ryttere igjenom mange år for dophu.. ja Valverde har drede på draget men itte sin siste dom har der ikkje vært reinare ryttere kanskje utenom sagan i hans klasse ,men tenk på kor mye eldre valverde er enn sagan. regner ikke med froome,wiggens og resten av dølja så sikkert miste mye ære blir de tatt seinare av teknikkens utvikling ..Fyyyyy deg :-)

ShabeIIe
ShabeIIeInnlegg: 4524
16.09.18 18:12

Alberto COntadoooor speaks

ShabeIIe
ShabeIIeInnlegg: 4524
16.09.18 19:48

viviani ass..

All-Equal
All-EqualInnlegg: 8249
16.09.18 19:55

Kaldt av viviani. Opplegget går i dass, men vinner overlegent. 

Il_Falco
Il_FalcoInnlegg: 4619
17.09.18 21:36

Fem ting vi lærte fra vueltaen:

1. QuickStep er verdens beste sykkelteam. Det visste vi jo fra før, men denne sesongen har det jo vært helt latterlig. Har dominert spurtene i alle GT'ene, har verdens to beste spurtere på laget, dominerte klassikerne som vanlig og nå har deres store GT-talent begynt å slå ut i full blomst. Hva er de de har skjønt som ingen andre får til?

2. Generasjonsskifte blant sammenlagtrytterne. Hele pallen bestod av unge ryttere, mens gamlingene måtte gi tapt. Selv om man vel ikke kan si at Quintana er gammel, han bare virker slik. Valverde er i alle fall ferdig.

3. Pinot og Krujswijk har vunnet nye hjerter. I alle fall mitt. Pinot kjørte med hjertet og Krujswijk er i ferd med å vinne sympatien fra oss alle. Så nær å komme på pallen....to fjerdeplasser og en femteplass i GT. Håper han durer gjennom giroen til våren og tar hele greia.

4. Vueltaen byr alltid på underholdning. Giroen varierer veldig fra år til år, touren er et gjesp, vueltaen er action. Selv om vi har sett enda bedre utgaver enn årets.

5. Bystrøm viste at vi kan begynne å håpe at noen andre norske enn Kristoff også kan vinne WT-ritt. Dette var jammen nær.

Og da ser vi fram til VM.

CaptButtkick
CaptButtkickInnlegg: 126
20.09.18 10:20
Il_Falco: vueltaen

2: Tror ikke Valverde er så mye dårligere enn da han vant, men innretningen av vueltaen er annerledes. Han hadde nok fått alvorlig konkurranse også dersom vueltaen hadde vært mer som tidligere, men da av Dan Martin m.fl. heller enn Lopez og Yates.

3: Pinot har vært en favoritt lenge. Mer usikker på Kruijswijk. Han er uheldig, men er ikke av de mest spennende å se på.

4: Helt enig i at Vueltaen var veldig fin i år. Touren er bare kjedelig fordi verdens beste lag stiller med 4 ryttere som kan vinne i sine beste stunder, men som ofrer seg for en leder (med en backup, som vi så i år). Dersom de andre lagene hadde satsa like vilt på touren, hadde vi fått mer action der også. Mao., det er kvaliteten på rytterne i touren som er forskjellen på den og de andre treukersrittene, imo.

Ser fram til VM, ja :)

Il_Falco
20.09.18 18:44
CaptButtkick: Mer usikker på Kruijswijk. Han er uheldig, men er ikke av de mest spennende å se på. 4: Helt enig i at Vueltaen var veldig fin i år. Touren er bare kjedelig fordi verdens beste lag stiller med 4 ryttere som kan vinne i sine beste stunder, men som ofrer seg for en leder (med en backup, som vi så i år). Dersom de andre lagene hadde satsa like vilt på touren, hadde vi fått mer action der også. Mao., det er kvaliteten på rytterne i touren som er forskjellen på den og de andre treukersrittene, imo. Ser fram til VM, ja :)

Jeg vil nå si at Kruijswijks stunt på D'Heuz-etappen er noe av det flotteste vi har sett i år. Syns han har kjørt modig og flott i år.

Vet ikke helt hva du mener med 4. Movistar sendte jo definitivt sine beste folk til TDF, det samme gjorde AG2r og flere andre lag. Du har rett i at SKY sine ryttere er bedre betalt og generelt bedre på GT, men mer action får vi ikke før styrken på SKY blir redusert. Forslaget om seks mann pr lag er i så måte en riktig vei å gå. Men jeg vil nå si at det har litt med løypa å gjøre også. Vueltaen er mye mer innovative.

CaptButtkick
24.09.18 08:12

Jeg satt med en annen følelse på den etappen i Tdf. Kruijswick var allerede ca. like langt bak sammenlagtlederen som han var til slutt i Vueltaen. Det virket ikke for meg som om Sky regnet han som en reell utfordrer da de lot han gå i brudd før Croix de Fer. Det gjorde de jo helt rett i. Det var et fint stunt, men jeg så det ikke som et realistisk angrep på gult, og tydeligvis ikke Sky heller.

Jeg mener Sky har tre-fire mann som er bedre enn nummer to til Movistar. Når Quintana ikke har året, har Sky 3-4 som er bedre enn bestemann til Movistar. Da er det ikke rart at Sky vinner det løpet de satser hardest på. Jeg forstår heller ikke helt hva folk savner i fht. spenning når nummer en på laget svikter (blir nummer tre, så svikter er upresist), og nummer to tar over og vinner. Askepott-historie det :-)

(Innlegget ble redigert 24.09.18 08:19)

CaptButtkick
24.09.18 08:23

Presiserer at jeg personlig ikke mener tdf er kjedelig, men det jeg mente med 4 var at de fleste som klager på tdf ikke klarer se de sportslige prestasjonene fordi Sky dominerer så klart som de gjør. Sky sender ikke i nærheten samme mannskap til Giroen eller Vueltaen som de gjør til tdf.

Vueltaen har mye forskjellig i fht. etapper, og er mer interessant i fht. sammendraget. Jeg mener samtidig tdf har bedre miks. Det har jo omtrent ikke vært sprintere i Vueltaen de siste årene.

Tror ikke Skys dominans blir mindre om de går ned til seks mann i grand tours - annet enn at det vil gi tilfeldigheter mer å si.

(Innlegget ble redigert 24.09.18 08:24)

KongOlav2
KongOlav2Innlegg: 35463
24.09.18 08:25
Il_Falco: 2. Generasjonsskifte blant sammenlagtrytterne. Hele pallen bestod av unge ryttere, mens gamlingene måtte gi tapt. Selv om man vel ikke kan si at Quintana er gammel, han bare virker slik. Valverde er i alle fall ferdig.

Det er to ryttere som egentlig burde ha vært på toppen av karrieren akkurat nå, men har hatt en særs skuffende utvikling de siste årene. Det er nevnte Quintana og spesielt Aru. Kanskje de to beste og mest underholdende klatrerne i absolutt topplag, og derfor er det et stort savn at disse er borte og GT har vært dominert av alle dieselmototorer og tempohester som Froome, Thomas, Dumoulin, Roglic, etc. Skulle gjerne hatt Quintana og Aru tilbake i toppform for å kjempe med disse tempohestene til neste sesong, spesielt i Giro og Tour.

KongOlav2
KongOlav2Innlegg: 35463
24.09.18 08:31
CaptButtkick: Vueltaen har mye forskjellig i fht. etapper, og er mer interessant i fht. sammendraget. Jeg mener samtidig tdf har bedre miks. Det har jo omtrent ikke vært sprintere i Vueltaen de siste årene.

Synes etappedesignet i årets Vuelta var direkte elendig. Mye korte motbakkeavslutninger/etapper med et større fjell, og bare den aller siste etappen i Andorra var etappen laget slik at det kunne være mulig/naturlig å angripe litt lengre fra mål. Underholdningsmessig var det hele totalt sett ok+, men med tanke på den elendige utformingen av Vueltaen gjorde rytterne en ganske god innsats med å skape underholdning.

(Innlegget ble redigert 24.09.18 08:33)

Il_Falco
24.09.18 19:14
KongOlav2: Quintana og spesielt Aru. Kanskje de to beste og mest underholdende klatrerne i absolutt topplag, og derfor er det et stort savn at disse er borte og GT har vært dominert av alle dieselmototorer og tempohester som Froome,

Jeg vet nå ikke helt. Har aldri oppfattet noen av dem som voldsomt underholdende. Da vil jeg si at Nibali er hakket over, selv om det spørs om han kommer tilbake på det nivået han hadde. Da var han bedre enn de andre to har vært. Paradoksalt nok er det jo Froome som har stått for den aller største underholdningen i GT i år. Det han gjorde i giroen var jo sykt. Men det er klart det merkes at Conta er borte. Spørs om den type syklist har dødd ut for godt.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg