Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Tourmanager 2019

NYTT TEMA
Rockets_AA
Rockets_AAInnlegg: 20209
12.07.19 00:48
56158: Stuyven og trentin ville jeg byttet bort etter etappen i morgen.. inn igjen10-11.. de er ikke med inn på etappe 8-9.. sagan sha og degendt ville jeg beholdt.

Hvem er med på 8. og 9. hvis de to ikke er det? Hva er forskjellen på de to etappene og 5.etappe?

56158
56158Innlegg: 319
12.07.19 01:03
Rockets_AA: vem er med på 8. og 9. hvis de to ikke er det? Hva er forskjellen på de to etappene og 5.etappe?

etappe 8-9 er mye hardere enn etappe 5.. flere fjell og 2 kategorier, og trentin var helt på strikken i siste bakken på 5 etappe., som kunne blitt kjørt mye hardere.. men kjør gjerne trentin og stuyven.. jeg har ikke trua på de på de etappene.

56158
12.07.19 01:06

etappe 9 blir kjørt beinhardt fra start opp den første kategorien.. trentin kommer ikke med iden gruppen som går..aldri i verden.. det kan jeg vedde penger på.

KenSag
KenSagInnlegg: 41
12.07.19 01:14

Ligger å irriterer meg over dagens bytter. Tok ut Aert Trentin og Jumbo Direktør. Nå blir det jo bare å bytte de samme rett inn Igjen.

på hjelperytter plassene har jeg Stuyven, Bettiol og De Marchi. 

Jeg tenker å bytte De Marchi rett ut igjen. Men kanskje jeg kan bytte ut Bettiol? Er det noen som helst sjanse at han går i noe særlig brudd mellom etappe 7 og 11? Jeg Dodget en kule til etappe 5. Så satte jeg meg rett ned noen timer senere, å gjorde 3 tragiske bytter. 

Kanskje har jeg litt gull, at de neste 5 ettapene er «ganske» like i profil.

så, Trentin inn på laget. Å ut av laget går:

A. De Marchi.

B. Bettiol.

takk for innspill.

KenSag
KenSagInnlegg: 41
12.07.19 01:16

Noen som helst sjanse at De Marchi går i brudd..

Rockets_AA
12.07.19 01:19
56158: etappe 9 blir kjørt beinhardt fra start opp den første kategorien.. trentin kommer ikke med iden gruppen som går..aldri i verden.. det kan jeg vedde penger på.

Du har ikke noe tro på at de 140 kilometerne fra toppen av 1.kategorien til mål vil legge en liten demper på dette voldsomme kjøret altså?

56158
12.07.19 01:25
Rockets_AA: Du har ikke noe tro på at de 140 kilometerne fra toppen av 1.kategorien til mål vil legge en liten demper på dette voldsomme kjøret altså?

nope! den dagen trentin kommer helskinnet gjennom 16 og 19 prosent stigninger i litt tempo.. næhh men vi ser jo det kjapt ihelgen, så for vi snakkes da..

Rockets_AA
12.07.19 01:31

Det for vi.

-Jolla
-JollaInnlegg: 17363
12.07.19 01:34

får*

På dere begge.

Tipper forøvrig at Trentin (sammen med en stor gruppe andre ryttere) faller av på førstekategorien, men at de kommer seg opp til hovedfeltet igjen, og kommer inn til mål i en samlet gruppe. Det som derimot kan skje på den etappen er at et sykt sterkt brudd uten spurtere og kapteiner skapes opp den bakken, og at spurtlagene ikke klarer å ta det igjen før målgang. Men skulle jeg ha tippet så vil jeg tro at vi ser en spurt på 9. etappe mellom Sagan, Viviani, Van Aert, Trentin, Matthews, Stuyven, Colbrelli og GvA og lignende. Kanskje Edvald kan blande seg inn? Med mindre Alaphilippe prøver å stikke på 3. kategorien, men tror ikke den er hard nok til at han gidder.

Etappen kan minne noe om denne. Selv om førstekategoriene er veldig annerledes fra hverandre.

Førstekategorier som er såpass tidlige, på ellers temmelig "flate" etapper pleier å resultere i at man får etablert et brudd og en kamp om klatrepoeng på veien opp, men at hovedfeltet generelt sett tar det hele i et veldig bedagelig tempo, ettersom at ingen av GC-lagene ser noen mulighet for etappeseiere eller tidsforskjeller.

(Innlegget ble redigert 12.07.19 01:43)

Rockets_AA
12.07.19 01:43

Spørs helt på hvor villig lag som Sunweb, Bora og Trek er å kjøre inn bruddet. Quickstep kommer garantert til å være aktive også mtp sekunder for Alaphillipe kontra Ciccone. Både etappe 8 og 9 har bonussekunder på det siste fjellet før mål, det kommer til å sørge for at Quickstep neppe vil la et brudd slippe for langt ifra.

-Jolla
-JollaInnlegg: 17363
12.07.19 01:47
Rockets_AA: Spørs helt på hvor villig lag som Sunweb, Bora og Trek er å kjøre inn bruddet.

QS, Sunweb, Bora, Jumbo, DD og Bahrain-Merida (for nevne et par) bør vel være veldig interesserte i det. Sålangt i touren så har ikke spurtlagene latt bruddene få mer enn 3 minutter, selv på kuperte etapper. Tror vi ser det samme iløpet av de neste dagene.

Tror at Colbrelli gjerne har sett seg ut denne etappen. Dimension Data bør ha gjort det samme, med Edvald+Nizzolo, hvor de kjører for Nizzolo hvis han kommer over den siste 3. kategorien, og Edvald hvis ikke.

Pluto355
Pluto355Innlegg: 305
12.07.19 08:15

Skal man bare svi av 2 bytter for å reversere byttene man gjorde i går da? Føles helt feil egentlig, men de byttene var nok noe korttenkt. Litt panikk for å ikke ha folk som kunne ta poeng i går. Nå ble det ikke poeng likevel da:p Etappe 6 kan vi bare skrive om bakerst i glemmeboka. 

Trentin og Van Aert vurderes inn igjen. Er også litt usikker på hva jeg skal gjøre med GvA.

(Innlegget ble redigert 12.07.19 08:20)

tfr87
tfr87Innlegg: 104
12.07.19 08:41

Hva kan vi forvente av Meurisse de neste etappene? De Marchi kan vel gå i brudd 8 eller 9?

Pluto355
12.07.19 08:54

Meurisse vil vel ikke være så frempå i dag i hvert fall, men er spent på hvor fresh han er på etappe 8 og 9.

TMB
TMBInnlegg: 37
12.07.19 09:49

Ut med Bernal og inn med Van Aert bør vel være lurt nå....

martinlucu
martinlucuInnlegg: 639
12.07.19 09:58

Bernal tilbake til van aert her hvertfall. Var heldig med stuyven til meurisse. Tenkte å reversere det byttet også, men vurderer å la meurisse stå etter en natts søvn. Usikker på den.

Ulterion
UlterionInnlegg: 150
12.07.19 10:01

Tok inn Meurisse som enabler igår, og det redda dagen frå komplett fiasko. Gjorde ellers ingen bytter eg føler eg er nødt til å reversera dei neste etappane - Bettiol og Mohoric ut, men den risikoen kan eg leva med.

Sitter fortsatt med Sagan, Viviani, Stuyven, Trentin, WvA og Naesen til spurtar og kuperte, så det bør vera greit.

Kommer til å sitta stille i båten idag, men til morgendagen må eg nok inn med eit par av dei som åpenbart går for polkadot - forutsatt at dei holder seg unna fall og problemer idag. Wellens og Ciccone virker åpenbare, men Ciccone er blokkert av gultrøya. Etappe 8 lukter forøvrig bruddseier LANG vei.

Bergstadt
BergstadtInnlegg: 138
12.07.19 10:02

Mohoric vs Ciccone de neste 4 etappene ?

eventuelt tips til noen bedre ?

klokkers
klokkersInnlegg: 148
12.07.19 10:04

Jeg holder iaf på mine bruddkandidater til etter morgendagens etappe.

KO5
KO5Innlegg: 23
12.07.19 10:22

Hvem er obviouse bruddfavoritter til dagens etappe? De Marchi vurderes ut, men føler han kan slå til flere av de neste etappene. Tips fra ekspertene? 

klaumb
klaumbInnlegg: 5997
12.07.19 10:22

GvA er vel ikke noe verdt å bytte ut for en Viviani/Groenewegen for de neste 6 etappene? Er vel kanskje fordel de to sistnevnte totalt sett, men ikke nok til at det er verdt byttet? Er vel også 2 av de som GvA har en større sjanse til å hevde seg i også

martinlucu
martinlucuInnlegg: 639
12.07.19 10:23

Fortsatt ren bingo å lete etter hvem av de store navnene som går for polka synes jeg. Så vel en liten mulighet for alaphilippe til å gå i brudd med gult, men kan ikke tenke meg at ciccone vil ha frihet til å gjøre det.

Pluto355
12.07.19 10:24

Jeg beholder GvA, men det er mer fordi jeg allerede har 3 stk fra QS og at Groenewegen er for dyr til at det går opp. Får håpe han slår til snart.

Usikker på hva jeg skal gjøre med De Marchi altså. En bommert av dimensjoner i går og nå idag hadde det vært bedre å sitte med Trentin. 

(Innlegget ble redigert 12.07.19 10:28)

Pirirn
PirirnInnlegg: 324
12.07.19 10:32

Hvorfor så stor tro på Mohoric? Så og si ingenting å vise til. Fordelen er vel at det frigjør en del cash. Benoot og Schachmann ser ut som bedre alternativer

NoZympathy
NoZympathyInnlegg: 510
12.07.19 10:33
Pirirn: Benoot og Schachmann ser ut som bedre alternativer

Schachmann er låst til Sagan/Buchmann, og Benoot har enda ikke vist særlig. Enig i at han virker som et godt alternativ, men han er dyr.

a-rk
a-rkInnlegg: 2
12.07.19 10:35

Gjør akkurat det etter å ha satt inn Bernal i går. Ga lite poeng... 

Byttet også inn GvA og A Yates de får være med videre som en langsiktig plan. Brukt 4 bytter inkludert switchen med Bernal tilbake til van aert

sitter godt i det pt med 6407 poeng, må det bare vare

(Innlegget ble redigert 12.07.19 10:35)

LaVecchiaSignora
LaVecchiaSignoraInnlegg: 2116
12.07.19 10:37

Har virkelig folk byttet ut van Aert med Bernal, for så å bytte tilbake igjen? Med påfølgende nødvendig tilbakebytte igjen? 2 ekstra bytter for etappe 6?

SpursForever
SpursForeverInnlegg: 612
12.07.19 10:45

Veldig mange gjorde det.. Lå over 600p i potten ved etappeseier for Bernal, opp mot 700 om han hadde tatt gult. 

Ulterion
UlterionInnlegg: 150
12.07.19 10:46
Pirirn: Hvorfor så stor tro på Mohoric? Så og si ingenting å vise til. Fordelen er vel at det frigjør en del cash. Benoot og Schachmann ser ut som bedre alternativer

Mohoric var jo reine motorsykkelen i vårklassikarane, og han var ekstremt angrepsvillig. Var omtrent med på ALT til tider. Så at han har potensiale....ja, så definitivt! Er han i form nå? Usikker.

Tas80
Tas80Innlegg: 27
12.07.19 10:48

Må gjøre et kapteinsbytte for å finansiere et annet bytte, hvilken kaptein er best framover til under 9,5? 

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg