Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Vuelta a España 2019

NYTT TEMA
Maltiv
MaltivInnlegg: 2933
11.09.19 16:00

Fasinerende å se hvordan QS ofrer seg fullstendig for Knox...

Hvor i all verden er resten av Lotto-laget? 

luchs
luchsInnlegg: 1300
11.09.19 16:14

Kurt Asle virker i villrede og ser ut til å misse en del poenger. Savner Theis, akkurat i denne situasjonen. Takk til hincapie for gode analyser.

Magnific
MagnificInnlegg: 13096
11.09.19 16:17

Håhå, så rutinert så rutinert av Gilbert!

sodajr
sodajrInnlegg: 15052
11.09.19 16:17

11 på EBH

Trehjulssykkel
TrehjulssykkelInnlegg: 6564
11.09.19 16:18

Edvald burde være hjelperytter for Amund og Kristoff i VM. Ser ut som 1 dollar. 

Il_Falco
Il_FalcoInnlegg: 4994
11.09.19 16:21

Her kom jeg inn litt seint og skjønner lite. Hvorfor i all verden lot de Quintana stikke av i brudd?

Hvale90
Hvale90Innlegg: 24707
11.09.19 16:30

Sidevind + Ulveflokken i starten.

Il_Falco
11.09.19 16:36
Hvale90: Sidevind + Ulveflokken i starten.

Ok, da gir det jo mening. Movistar er jo kronisk elendige på akkurat det, så ingen overraskelse at de ble splittet opp. Husker en av de første vueltaene Valverde var med i, da skjedde akkurat det samme. Noen lærer vel ikke.

sodajr
sodajrInnlegg: 15052
11.09.19 16:38

Hagen med over 6min ned til 11plassen nå

laffano
laffanoInnlegg: 15706
11.09.19 16:50

Men godt gjort av Hagen å følge med de gutta der men sku vært med Quintana

Hvale90
Hvale90Innlegg: 24707
11.09.19 16:55

Alltid skal dere gjøre det til en Valverde-greie. Han hadde aldri fått lov til å gå av Rogla og Astana. 

Dessuten er det lenge siden 2003. Kelme hadde ingenting mot USP og ONCE. Ble knust i sidevinden rundt Albacete.

laffano
laffanoInnlegg: 15706
11.09.19 16:58

Valverde vs Quintana 

Og var vel kapteinsbråk før Quintana tiden å

george_hincapie
george_hincapieInnlegg: 11761
11.09.19 17:05

Det er bare tull å snakke om Valverde vs Quintana. 

Dersom Movistar hadde kjørt for Valverde hadde aldri de tre hjelperne dratt så mye i bruddet og Soler hadde vært med å kjøre på slutten i favoritt-gruppen.

Angrepet i hovedfeltet var textbook tactic, det blåste Jumbo- og UAE-rytterne til helvete og isolerte Roglic. Ja de tok inn mye på teten på kort tid, men 4-5 hjelperyttere er verdt mer enn 1 min. 

Sånn situasjonen var før Movis angrep i hovedfeltet hadde Quintana aldri kjørt seg inn i rødt og om han er 2 min eller 2:20 bak Roglic spiller ingen rolle. Da er det mye bedre å angripe Roglic bak.

Problemet etter Movistars angrep i feltet var at Astana ikke overlot ansvarer til Roglic (og Pogacar). Da hadde det blitt sykkelritt da.

terningkast i dag:

QuickStwp 6

Movistar 5

Astana 1

Eksberten
EksbertenInnlegg: 27013
11.09.19 17:27
Il_Falco: Ok, da gir det jo mening. Movistar er jo kronisk elendige på akkurat det, så ingen overraskelse at de ble splittet opp. Husker en av de første vueltaene Valverde var med i, da skjedde akkurat det samme. Noen lærer vel ikke.

Valverde syklet for Kelme (Comunitat Valenciana) på den tiden.
Movistar het vel Banesto på den tiden. Skjønner heller ikke hvordan du får det til å bli dårlig av Movistar å få Quintana i bruddet.

Eksberten
11.09.19 17:27
Il_Falco: Ok, da gir det jo mening. Movistar er jo kronisk elendige på akkurat det, så ingen overraskelse at de ble splittet opp. Husker en av de første vueltaene Valverde var med i, da skjedde akkurat det samme. Noen lærer vel ikke.

.

(Innlegget ble redigert 11.09.19 17:29)

george_hincapie
11.09.19 18:03

Edet og Pernsteiner tapte faktisk nærmere 20 minutter til Calle i dag og nå MÅ det bli topp 10 med mindre han sprekker.

Theuns på 10.plass er halvannet minutt bak, men har vært svakere enn Calle i fjellene hittil. 6 minutter ned til Soler på 11. plass. Soler er riktignok mye sterkere, men han får ikke kjøre for egne sjanser. Hvis Valverde og Quintana sprekker på kommende fjelletappe tipper jeg Soler vinner den siste fjelletappen fra brudd, så han er nok litt farlig likevel. 

Il_Falco
11.09.19 18:19
Eksberten: Skjønner heller ikke hvordan du får det til å bli dårlig av Movistar å få Quintana i bruddet.

Som sagt så fikk jeg jo ikke sett mer enn slutten av etappen, så jeg er litt forvirret om hva dere mener. Selvsagt var det genialt av Movistar å få Qunitana av gårde, men jeg forstod det slik at det var fordi han satt bedre plassert i sidevinden enn Valverde og dermed ikke noen bevisst taktikk? I så fall var det jo litt typisk Valverde å ikke sitte på rett plass da det skjedde.

Dersom Astana og Jumbo bevisst lot Quintana gå, er det jo veldig merkelig, og det var i grunn det jeg lurte mest på. At de ikke var villig til å la Valverde gå, er jo selvsagt, men jeg trodde det samme måtte gjelde for all som satt topp 6 i sammendraget?

Il_Falco
11.09.19 18:21
george_hincapie: Problemet etter Movistars angrep i feltet var at Astana ikke overlot ansvarer til Roglic (og Pogacar)

Selvsagt vil ikke Astana sjansen til en pallplass gå fra seg uten kamp. Det ser vi jo hver gang.

glitteringprizes
glitteringprizesInnlegg: 2807
11.09.19 19:06
george_hincapie: Theuns på 10.plass er halvannet minutt bak, men har vært svakere enn Calle i fjellene hittil

Ifølge Teuns selv, så har han tapt tid med vilje for å kunne gå i brudd. 

Maltiv
MaltivInnlegg: 2933
11.09.19 19:25
george_hincapie: Edet og Pernsteiner tapte faktisk nærmere 20 minutter til Calle i dag og nå MÅ det bli topp 10 med mindre han sprekker.
Theuns på 10.plass er halvannet minutt bak, men har vært svakere enn Calle i fjellene hittil. 6 minutter ned til Soler på 11. plass. Soler er riktignok mye sterkere, men han får ikke kjøre for egne sjanser. Hvis Valverde og Quintana sprekker på kommende fjelletappe tipper jeg Soler vinner den siste fjelletappen fra brudd, så han er nok litt farlig likevel.

Mye som kan skje fortsatt, etappene som gjenstår vil trolig ende med bruddseier, så alle som er innenfor ca 10 min av CFH kan fort ende opp med å passere han. Spesielt stor risiko for dette mtp at han overhodet ikke får noe hjelp av laget.

glitteringprizes
glitteringprizesInnlegg: 2807
11.09.19 19:51
Maltiv: Spesielt stor risiko for dette mtp at han overhodet ikke får noe hjelp av laget.

Ser at Hagen har en annen mening og skryter av stor hjelp fra laget første halvdel av etappen i dag.

Eksberten
11.09.19 19:57
Il_Falco: men jeg forstod det slik at det var fordi han satt bedre plassert i sidevinden enn Valverde og dermed ikke noen bevisst taktikk? I så fall var det jo litt typisk Valverde å ikke sitte på rett plass da det skjedde.Dersom Astana og Jumbo bevisst lot Quintana gå, er det jo veldig merkelig, og det var i grunn det jeg lurte mest på. At de ikke var villig til å la Valverde gå, er jo selvsagt, men jeg trodde det samme måtte gjelde for all som satt topp 6 i sammendraget?

Vet ikke helt hvordan bruddet ble dannet, men det var visst nærmere 50 mann der fra starten og Quintana var eneste fra topp 6. Bildene kom jo lenge etter at bruddet var etablert. Ser g_h har gitt Astana terningkast 1, uten at jeg skjønte hva han virkelig mente med det. Skulle dem ikke bidratt og dermed bare oppnå å tape pallplassmuligheten?

Eksberten
11.09.19 19:57
Il_Falco: men jeg forstod det slik at det var fordi han satt bedre plassert i sidevinden enn Valverde og dermed ikke noen bevisst taktikk? I så fall var det jo litt typisk Valverde å ikke sitte på rett plass da det skjedde.Dersom Astana og Jumbo bevisst lot Quintana gå, er det jo veldig merkelig, og det var i grunn det jeg lurte mest på. At de ikke var villig til å la Valverde gå, er jo selvsagt, men jeg trodde det samme måtte gjelde for all som satt topp 6 i sammendraget?

Vet ikke helt hvordan bruddet ble dannet, men det var visst nærmere 50 mann der fra starten og Quintana var eneste fra topp 6. Bildene kom jo lenge etter at bruddet var etablert. Ser g_h har gitt Astana terningkast 1, uten at jeg skjønte hva han virkelig mente med det. Skulle dem ikke bidratt og dermed bare oppnå å tape pallplassmuligheten?

george_hincapie
11.09.19 20:14

Hvis Astana ikke hadde kjørt hadde de tvunget Roglic (og Pogacar!) til å kjøre i front i feltet. Det hadde blitt noen lange mil inn til mål da disse ikke hadde hjelperyttere igjen. Da hadde Lopez hatt bedre muligheter til å knekke Pogacar og sikre ungdomstrøyen, samt faktisk kunne oppnådd en liten mulighet til å knekke Roglic i morgen.

Det er ganske synd at Astana ikke så muligheten til å virkelig sette press på Roglic. De får ikke denne sjansen igjen. 

Men ja, hvis pallplassen er det eneste som gjelder gjorde det de ikke så hakkene galt, men sånn som Astana kjørte på slutten i dag var det en veldig gunstig taktikk for å legge til rette for Pogacar, som jo er Lopez tøffeste rival om pallplass.

Il_Falco
11.09.19 20:21
george_hincapie: Hvis Astana ikke hadde kjørt hadde de tvunget Roglic (og Pogacar!) til å kjøre i front i feltet. Det hadde blitt noen lange mil inn til mål da disse ikke hadde hjelperyttere igjen. Da hadde Lopez hatt bedre muligheter til å knekke Pogacar og sikre ungdomstrøyen, samt faktisk kunne oppnådd en liten mulighet til å knekke Roglic i morgen.
Det er ganske synd at Astana ikke så muligheten til å virkelig sette press på Roglic. De får ikke denne sjansen igjen. 
Men ja, hvis pallplassen er det eneste som gjelder gjorde det de ikke så hakkene galt, men sånn som Astana kjørte på slutten i dag var det en veldig gunstig taktikk for å legge til rette for Pogacar, som jo er Lopez tøffeste rival om pallplass.

Denne typen kritikk kommer alltid når det er lignende scenarier. Faktum er jo at en pallplass i GT er altfor verdifull til at man er villig til å gamble på den måten. 

george_hincapie
11.09.19 20:23

Ja, men at nummer 1 og 3 er fullstendig isolert på en flat etappe med 3-4 mil igjen tilhører sjeldenhetene ;) 

Il_Falco
11.09.19 20:26
george_hincapie: Ja, men at nummer 1 og 3 er fullstendig isolert på en flat etappe med 3-4 mil igjen tilhører sjeldenhetene ;)

Sant nok :) Og for slike scenarier har vel ikke Aderlass heller noen løsning ;)

Il_Falco
11.09.19 21:15
Hvale90: Dessuten er det lenge siden 2003. Kelme hadde ingenting mot USP og ONCE. Ble knust i sidevinden rundt Albacete.

Syntes veldig synd på fyren da, han var en av mine store favoritter. Ingenting å si på at han ikke klarte det da, han var jo fersk og kjørte for et mindre lag. Var det det året han tok igjen Luis Perez på målstreken og vant en fjelletappe? Perez vant vel adri noe verken før eller etter?

Nå bør man vel forvente mer av Valverde. Men han ble visst hindret av en bil, i følge han selv.

Trehjulssykkel
TrehjulssykkelInnlegg: 6564
11.09.19 21:36
george_hincapie: Hvis Astana ikke hadde kjørt hadde de tvunget Roglic (og Pogacar!) til å kjøre i front i feltet. Det hadde blitt noen lange mil inn til mål da disse ikke hadde hjelperyttere igjen. Da hadde Lopez hatt bedre muligheter til å knekke Pogacar og sikre ungdomstrøyen, samt faktisk kunne oppnådd en liten mulighet til å knekke Roglic i morgen.

Jeg synes også den taktikken med å forsvare pallplassen er utrolig feigt. Sikkert lett for en kontorstolekspert som meg å sitte og si det, men hvis man ikke gambler så vinner man uansett aldri. 

george_hincapie
11.09.19 21:36
Il_Falco: Nå bør man vel forvente mer av Valverde. Men han ble visst hindret av en bil, i følge han selv.

I følge Roglic satt han sammen med Valverde på dette tidspunktet og ikke sammen med lagkameratene som satt lenger frem og faktisk var på rett side av splitten før de følgelig måtte slippe seg ned til Roglic som ikke satt i den første splitten. Så dersom Valverde hadde vært i front hadde også Roglic vært der.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg