Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Tour Manager 2020 - TV2

NYTT TEMA
KO5

KO5
01.09.20 20:09

Beholder. Han var frisk i dag frem til uhellet. 

KO5

KO5
01.09.20 20:09

Spennende med litt stigning mot slutten i morgen. Hadde vært kjekt med litt gode Trentin-poeng. 

(Innlegget ble redigert 01.09.20 20:10)

pudderalarm

pudderalarm
01.09.20 20:18
KO5: Spennende med litt stigning mot slutten i morgen

Jepp. Tenkte på GVA eller Impey, men da må Benoot ut.

Fjellmassiv

Fjellmassiv
01.09.20 20:19

Er selv veldig usikker. En ting som er snickers og twist er at en mer spurten' hjelperytter skal inn før morgendagens etappe. Spørsmålet er om man skal beholde Benoot eller WVA. 

Etappen i morgen passer generelt sett WVA, men spørsmålet er om han får lov å gå eller ikke. Virker som han er bundet til laget fram til etter fjellene. Samtidig ser det ut som om det gikk fint med Benoot etter velten i dag. Ikke lett dette!

UnikNordmann

UnikNordmann
01.09.20 20:21

Kan noen fortelle litt om de siste 10km av etappen idag. Hvem var friskest, hvem sprakk, hvem tok sjanser? Fikk ikke sett det da jeg måtte dra og gjøre noe ærender.

Jonatan

Jonatan
01.09.20 21:05

Av de som ikke kom på topplisten prøvde Pierre Rolland seg, men stivnet etterhvert. Tror han vil være aggresiv i brudd fremover om han havner langt bak i sammendraget. Ellers var det bare kjør fra jumbo med Van Aert og de andre siste kilometerne. Helt rått! Martin fra Cofidis virket også frisk og prøvde ett lite rykk på slutten.

Reddington1

Reddington1
01.09.20 21:14

Resultatlista forteller vel egentlig det meste tror jeg. Roglic kruttsterk, Ineos svekka, Pinot ensom. G.Martin offensiv. Rent managermessig er det jo viktig å påpeke at Van Aert så vanvittig sterk ut, men han tar jo ikke poeng på slike etapper. Og han er jo ikke langt nok fremme på de flate etappene til å forsvare prislappen. Jeg tror det er verdt å gå uten, men beholder han ut morgendagen. 

NoZympathy

NoZympathy
01.09.20 21:23

Har sett igjennom siste kilometrene i morgen på google maps. Det er en rundkjøring like før mål, der den ene siden er en del raskere ser det ut som. Favoriserer spurtere med et godt opptrekk. Bennett blir nok farlig i morgen. Dersom Van Aert skal spurte så er jo det spennende (og jævlig irriterende nå som jeg bytta han ut), men usikker på hvor mye krefter han har igjen etter den monsterføringa i dag, han har heller ikke noe lag i rundt seg. Ingen av spurterne skal ha problemer med stigningen. Så Van Avermaet og Impey ol. er det bare å glemme 

Min topp 3 i morgen er:
Bennett
Nizzolo
Pedersen (dersom han spurter)

urbeka

urbeka
01.09.20 21:37
NoZympathy: De Gendt? For en fyr som normalt henger på halen så er det der ganske ok. Han er ikke blant de aller beste klatrerne, så å fullføre etappen under 2 minutter bak tar jeg som en lovende tegn

Hadde vært mye bedre om han endte 10 minutt bak. Her har han brukt mer energi enn nødvendig, å ende 2 minutt bak er meningsløst for ham.

NoZympathy

NoZympathy
01.09.20 21:39
urbeka: Hadde vært mye bedre om han endte 10 minutt bak. Her har han brukt mer energi enn nødvendig, å ende 2 minutt bak er meningsløst for ham.

Kan godt si det. Men han kan bruke morgendagen som aktiv hviledag uansett. Kanskje han bare ville teste beina? Jeg velger hvertfall å tolke det som et godt tegn.

urbeka

urbeka
01.09.20 21:41
Eneco: Han skal visstnok ha sagt til belgisk TV at han går for etappen i morgen, men har ikke klart å finne noen kilde på det.

Kilde: https://sporza.be/nl/2020/09/01/van-aert-heb-mijn-zinnen-op-de-etappe-van-morgen-gezet~1598958327341/

Dvergsnes

Dvergsnes
01.09.20 21:42

Den "stigningen" på slutten er ikke noe å snakke om. Stiger 70 meter fra 5-1 km og deretter flatt på siste 1000. 70 meter på 4km. Dvs 1,75% stigning. Dette er ikke noe som favoriserer puncherene fremfor de rene spurterene.

KjetilTorget

KjetilTorget
01.09.20 22:04

Jeg sitter med følgende ryttere etter dagens etappe 

Pogacar Roglic 

Sagan Trentin 

Sicard Alaphillipe 

Chevalier Higuita 

Oss De Marchi Juul Jensen 

Dumoulin 

Team Jumbo Visma 

Tips til eventuelle bytter før etappe 5? Fikk forøvrig 961 poeng på dagens etappe.

martinlucu

martinlucu
01.09.20 22:11

i likhet med deg har jeg higuita som jeg syns var stusselig i dag. Vurderer pedersen inn der.

UnikNordmann

UnikNordmann
01.09.20 22:14

Noen som så hvordan Yates var? Var Higuita virkeli så skuffende idag?

sodajr

sodajr
01.09.20 22:15
UnikNordmann: Noen som så hvordan Yates var? Var Higuita virkeli så skuffende idag?

Sjekk resultatlista eller se etappen i reprise på Sumo eller eurosport player

(Innlegget ble redigert 01.09.20 22:18)

KjetilTorget

KjetilTorget
01.09.20 22:17

Vurderer Pedersen inn for Higuita eg også

Bibelnissen

Bibelnissen
01.09.20 22:19
UnikNordmann: Noen som så hvordan Yates var? Var Higuita virkeli så skuffende idag?

Hang med, men hadde mer enn nok med det. Irriterende å plukke ham over Pogacar.

Higuita var akkurat så skuffende som resultatlista viser.

Tab

Tab
01.09.20 22:19

Pedersen sier at det er han som skal spurte imorgen. Det var det ingen tvil om, så jeg hadde vurdert han

Glem det.. Han sier han skal spurte neste flate etappe. Blir stuyven som får sjansen imorgen da

(Innlegget ble redigert 01.09.20 22:22)

Bibelnissen

Bibelnissen
01.09.20 22:20

Vurderer Pedersen for Higuita selv, men frykter denne Trek-rotasjonen, og at det Kim Andersen mente med at Pedersen skulle få spurte på neste flate etappe ikke gjelder den svakt stigende avslutningen i morgen, og at det nå er Stuyven sin tur. Håper på svar der i morgen - Pedersen sa det jo rett ut sist.

Bibelnissen

Bibelnissen
01.09.20 22:24
Tab: Pedersen sier at det er han som skal spurte imorgen.

Hvor ser du dette?

Kennyking

Kennyking
01.09.20 22:25
urbeka: https://sporza.be/nl/2020/09/01/van-aert-heb-mijn-zinnen-op-de-etappe-van-morgen-gezet~1598958327341/

Du kan språket eller?

Tab

Tab
01.09.20 22:30

Jeg redigerte meg selv. Så intervjuet med han før start idag hvor han sa at det ikke var noen tvil om at han skulle få spurte neste gang. 

Men ser Feltet skriver at han får sjansen på neste flate spurt. 

TeddyWestside

TeddyWestside
01.09.20 22:32
NoZympathy: Åja. Synes det er drøyt å sitte med så masse penger bundet opp i en rytterkategori som gir bare 2x poengsum spesielt når det er så få etapper de hevder seg i toppen av. Hvordan kan den personen ha råd til gode spurtere? Råd til Alaphilippe? Råd til de beste hjelperytterne? Råd til de beste direktørene? Den siste uken er situasjonen en annen, da kan man fint sitte med begge. Husk at en 4. plass for en hjelperytter er verd like mye som en seier til en kaptein.

Meget mulig spørsmålene dine er ment retoriske, men du skal få et seriøst svar, for diskusjonen rundt kan jo være interessant. Kan si at jeg sitter med både Roglic og Pogacar selv, i tillegg til Ewan, Nizzolo, Alpha, Aert, og Lotto sportsdirektør, for å nevne de dyreste. Å få laget til å gå opp handler jo bare om prioriteringer, blant annet å velge hvilke posisjoner man kan spare inn på, så svaret er jo så enkelt som at jeg/vi som sitter med to slovenske kapteiner nå, har nedprioritert noe annet.

Det kan som du sier være mye å tjene på å prioritere kategorier med høyere multiplikator, men selv legger jeg nok enda mer vekt på kvaliteten på rytterne i hver kategori. I mitt tilfelle er det særlig klatrer nr. 2 (Burger, som du vel sitter med selv) og tempo (Bewley) som jeg har valgt å spare på. I sistnevnte kategori er det kun to andre ryttere jeg foreløpig vurderer inn på laget senere (kan avsløre at ingen av dem er de Gendt), så for meg var denne veldig naturlig å nedprioritere fra start. Tiden vil jo vise om prioriteringene lønner seg, men her er litt av tanken bak i hvert fall.

(Innlegget ble redigert 01.09.20 22:33)

Tab

Tab
01.09.20 22:34

Jeg kan ikke språket. 

Hva sier han? 

NoZympathy

NoZympathy
01.09.20 22:38
TeddyWestside: Meget mulig spørsmålene dine er ment retoriske, men du skal få et seriøst svar, for diskusjonen rundt kan jo være interessant. Kan si at jeg sitter med både Roglic og Pogacar selv, i tillegg til Ewan, Nizzolo, Alpha, Aert, og Lotto sportsdirektør, for å nevne de dyreste. Å få laget til å gå opp handler jo bare om prioriteringer, blant annet å velge hvilke posisjoner man kan spare inn på, så svaret er jo så enkelt som at jeg/vi som sitter med to slovenske kapteiner nå, har nedprioritert noe annet. Det kan som du sier være mye å tjene på å prioritere kategorier med høyere multiplikator, men selv legger jeg nok enda mer vekt på kvaliteten på rytterne i hver kategori. I mitt tilfelle er det særlig klatrer nr. 2 (Burger, som du vel sitter med selv) og tempo (Bewley) som jeg har valgt å spare på. I sistnevnte kategori er det kun to andre ryttere jeg foreløpig vurderer inn på laget senere (kan avsløre at ingen av dem er de Gendt), så for meg var denne veldig naturlig å nedprioritere fra start. Tiden vil jo vise om prioriteringene lønner seg, men her er litt av tanken bak i hvert fall.

Spørsmålene var ment retorisk ja. Men om andre prioriterer annerledes er jo det en helt fair vurdering. Hva som lønner seg kan vel ingen si med sikkerhet før vi er i Paris.

Ser hvertfall ut som jeg gikk på en skikkelig bommert med å bytte Van Aert ut i dag tidlig dersom han skal spurte i morgen. Har nesten ikke annet valg en å få ham inn igjen. Men det vil koste 2 bytter, så får se hvordan jeg legger det opp

NoZympathy

NoZympathy
01.09.20 22:41

Jeg kan litt flamsk. Han sier at morgendagens etappe passer ham mye bedre enn de foregående spurtetappene. En vanskeligere finale med litt oppoverbakke. Han har sett seg ut den etappen som en mulighet.

Så her skal det nok spurtes dersom ingen av kapteinene havner i trøbbel

(Innlegget ble redigert 01.09.20 22:44)

NoZympathy

NoZympathy
01.09.20 22:52

Tar ett lodd på 8.00 i odds på Van Aert jeg. For en maskin han er! Skal ikke forbause meg om han spurter ned Ewan og co dagen etter at han satte et enormt tempo opp en førstekategori. 

Tab

Tab
01.09.20 22:55

Takker. 

Må si alt hadde vært så jækla mye enklere uten Van aert! 

KjetilTorget

KjetilTorget
01.09.20 22:56

Hvem er favorittene på morgendagens etappe? 

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg