Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Diverse ritt 2021

NYTT TEMA
KongOlav2

KongOlav2
21.04.21 12:18

Klart for årets mest forutsigbare ritt? Kun ett mulig handlingsforløp og bare et fåtall ryttere som kan vinne. I og med at Ala og Hirschi ikke ser ut til å være i form, har nok også Roglic, Pogacar og kanskje Valverde og Schachmann sjansen. Neppe særlig flere. 

Edit: Pogacar og Hirschi ute. Da blir det enda færre.

(Innlegget ble redigert 21.04.21 12:19)

KongOlav2

KongOlav2
21.04.21 13:14

Og Pidcock såklart. Glemte ham......

voldsmann

voldsmann
21.04.21 13:43

@sodajr. 

UNO-X ble ikke kasta ut av rittet. De trakk seg. De har en egen smittevernsprotokoll.

sodajr

sodajr
21.04.21 14:06
voldsmann: @sodajr.  UNO-X ble ikke kasta ut av rittet. De trakk seg. De har en egen smittevernsprotokoll.

Var UAE jeg snakket om, helt korrekt at UNO-X måtte trekke seg!

luchs

luchs
21.04.21 15:59

Både Wellens og andre satser alt, men de klarer ikke rive feltet fra hverandre. Muren venter.

Intens posisjonskamp nå, alle vil ligge langt fremme.

(Innlegget ble redigert 21.04.21 16:02)

emin

emin
21.04.21 16:06

Straks inn i Muren....

emin

emin
21.04.21 16:09

Alaphilippe tar Roglic på de siste meterene

(Innlegget ble redigert 21.04.21 16:18)

luchs

luchs
21.04.21 16:10

Knallsterkt av verdensmesteren! Bala må avansere 20 plasser via fortauet og klarer likevel podiet.

Hvale90

Hvale90
21.04.21 16:11

Fuckings Movistar

Hvale90

Hvale90

Det der blir bare for dumt

Hvale90

Hvale90

Hvor var laget til å kjøre ham inn i bakken? Jeg spør.

luchs

luchs
21.04.21 16:12
Hvale90: Fuckings Movistar

jepp

emin

emin
21.04.21 16:18

Alaphilippe  kan vel sies å være spesialist i Fleche Wallone. Fem deltagelser har resultert i 2., 2., 1., 1. og 1, plass!

Hvale90

Hvale90
21.04.21 16:56

Valverde: "I felt good sensations, I don't think that this was my last fleche, I believe that I'll race for another season"

Hvale90

Hvale90
21.04.21 20:51

“Above all I want to thank the team, they did a good job. In the end there were a lot of riders, a lot of danger, then I got in bad positioned, I knew I had to be well positioned but I couldn’t. I had to go through from both sides, a big effort, and well, I did third. I’m happy, but I think I had it in my legs to be further.

They are very strong, we have to congratulate Julian and Primoz. It’s true that the big effort I had to make to get up there, up to them, is what I needed later. (This result) gives me very good confidence, we know I’m alright and now Liège is different, it’s not all about positioning, it’s the shape, and it’s clear that I’m in a good shape.”

sodajr

sodajr
22.04.21 21:52

CF Hagen gir opp OL

Hvale90

Hvale90
24.04.21 21:31

Spent på hva Aalerud kan få til i morgen. Vet hun er hjelper for Annemiek, men hadde vært gøy å se henne dypt inn i finalen slik som i Amstel.

glitteringprizes

glitteringprizes
25.04.21 10:53
Hvale90: Spent på hva Aalerud kan få til i morgen. Vet hun er hjelper for Annemiek, men hadde vært gøy å se henne dypt inn i finalen slik som i Amstel.

LBL passer henne troligvis bedre enn Amstel, så jeg håper også hun får muligheter her.

(Innlegget ble redigert 25.04.21 10:53)

laffano *MOD*

laffano *MOD*
25.04.21 11:48

Damene sykler hardt støting hele tida!

KongOlav2

KongOlav2
27.04.21 13:00

Tour de Romandie starter i dag

Sånn halvbra startliste hvor jeg vil anta at Ineos med Porte og Thomas er de største favorittene. Sammen med Kelderman, Kruijswijk og Kuss.

Litt spesiell rute med to tempoetapper i løpet av 6 dager. Ellers er det mye kupert med både 2. og 4.etappe som en slags klassikeraktige etapper delvis i rundløyper.

Den store beholdningen i dette rittet er nok imidlertid 5.etappe på lørdag til Thyon 2000. En knalltøff fjelletappe med en avslutning som nesten ikke har vært brukt i store ritt før. Stigningen er jo en av få som kan skilte med komboen minst 20 km lengde og 7 % snittstigning. Dette plasserer den i en ganske eksklusiv gruppe blant stigninger i Europa sammen med bl.a. Stelvio, Ventoux, Fauniera, Blockhaus og noen få andre.

Profil Thyon 2000

(Innlegget ble redigert 27.04.21 13:03)

Biff_Byford

Biff_Byford
27.04.21 13:58

Er påmeldt ett av verdens hardeste endagers turritt Tour des Stations som skal gå første helgen i august i år. Og der innegår Thyon 2000 sammen med en haug andre klatringer. Var egentlig påmeldt i fjor men ble ombooket til 21 pga cov-19 (rittet ble faktisk arrangert i 20 men begrenset deltagere (få ikke-sveitsere). Tiden får vise seg om en kan delta i år eller ikke, på grensen antar jeg (er ferdig vaksinert innen kort tid )så står vel på hva anbefalinger fra staten og om forsikringer gjelder....og om flybiletter blir billig nok til at turen er "verdt "det. 

Men skal iallefall ta opp denne etappen så en får studert litt hva en skal opp. Har dog stått på ski der noen ganger, men ikke fult så slitsomt det he he. Ingen nordmenn med ?

(Innlegget ble redigert 27.04.21 13:59)

KongOlav2

KongOlav2
27.04.21 14:02
Biff_Byford: Er påmeldt ett av verdens hardeste endagers turritt Tour des Stations som skal gå første helgen i august i år. Og der innegår Thyon 2000 sammen med en haug andre klatringer. Var egentlig påmeldt i fjor men ble ombooket til 21 pga cov-19 (rittet ble faktisk arrangert i 20 men begrenset deltagere (få ikke-sveitsere). Tiden får vise seg om en kan delta i år eller ikke, på grensen antar jeg (er ferdig vaksinert innen kort tid )så står vel på hva anbefalinger fra staten og om forsikringer gjelder....og om flybiletter blir billig nok til at turen er "verdt "det.

Den lengste utgaven? Den er jo helt spinnvill........

Biff_Byford

Biff_Byford
27.04.21 14:10
KongOlav2: Den lengste utgaven? Den er jo helt spinnvill........

Den lengste ja, vi er vel en håndfull nordmenn som er påmeldt (eller var påmeldt i fjor) den. Kompisen min er muligens mer usikker en meg da han nok er lengre unna vaksine pr nå. Men når en først tar turen må en ta den lengste he he. Jeg ser vel att deadline for å få bestemt tidlig juli. Og om jeg får "lov" (les; ikke karantene og forsikring gjelder) så kan det fort bli at jeg er eneste og da må jeg se på både økonomi og om jeg vil reise alene mht bruk av ferie til 100 % egotrip) 

KongOlav2

KongOlav2
27.04.21 14:17
Biff_Byford: Den lengste ja, vi er vel en håndfull nordmenn som er påmeldt (eller var påmeldt i fjor) den. Kompisen min er muligens mer usikker en meg da han nok er lengre unna vaksine pr nå. Men når en først tar turen må en ta den lengste he he. Jeg ser vel att deadline for å få bestemt tidlig juli. Og om jeg får "lov" (les; ikke karantene og forsikring gjelder) så kan det fort bli at jeg er eneste og da må jeg se på både økonomi og om jeg vil reise alene mht bruk av ferie til 100 % egotrip)

Jøss, det er drøye greier. Jeg har innimellom kikket på noen mulig cyclosportives i Alpene, men da sjeldent vurdert distanser på mer enn 100-150 km. Samt en i Massif Central, Ardéchoise, som gikk over flere dager.

All-Equal

All-Equal
27.04.21 20:56

Kaggis senior kaster inn håndkleet for tdf og overlater det til sønnen mæds. Ingen bombe. Senior hørtes ut som om han var minutter unna å legge på røret da han var med i podden til sønnen for litt siden. Blir nok hardt for eva på team kristoff dette. 

All-Equal

All-Equal
27.04.21 21:10

Tour de stations ser ut som en drøm. Heftig å evereste via et ritt. Hehe. Relativt drøy profil på den 242 km :) Håper å kunne gjøre noe slikt en dag. 

Biff_Byford

Biff_Byford
27.04.21 21:32
All-Equal: Tour de stations ser ut som en drøm. Heftig å evereste via et ritt. Hehe. Relativt drøy profil på den 242 km :) Håper å kunne gjøre noe slikt en dag.

Ja veldig drøy. Syklet Tour du Mont Blanc for 3 år siden, som var nesten like mye hm (8000 +), men på 330 km. Er nok brattere saker dette i Valais ja. 

All-Equal

All-Equal
27.04.21 22:03

Hva koster hele herligheten? Er en del fra klubben som reiser ned og sykler giro del dolomiti, noget snillere, men over flere dager og mer kostbart med flere overnattinger. Du trenger vel bare to for det rittet, men sikkert greit å kombinere med litt annet og når man først drar ned. Vil dog tro at man er rimelig klar for noen off bike dager etter en sånn anstrengelse.

Hvor lang tid regner du med å bruke? 

Biff_Byford

Biff_Byford
27.04.21 22:29

Påmeldingen var under 1000 kr mener jeg, ganske likt med feks La Marmotte (som jeg tror er det største turrittet i Frankrike utenom LeEtape-har deltatt 2 ganger), mens Mont Blanc var ca 1300 kr. Er samme arrangør på alle disse. Giro del Dolomittene går vel alltid samme helg som La Marmotte, vurdert det også (har dog syklet Selva runden noen ganger). 

Men bo, transport etc er jo drittdyrt i Sveits, så billig blir det ikke. Planen i fjor var vel reise ned på torsdag og hjem søndag, 3 overnattinger a 700 kr pr person. Fly var på 3500 kr med sykkel, tviler på det er mulig i år. 

Egentlig hadde jeg lyst til å dra litt noen dager før, sykle Gotthard (tremolo)-Furka-Nufen som er nr 1 på listen min av ruter jeg ønsker å sykle sammen med en Pyrenene runde (aldri vært der). Men da bør en dra på mandag-tirsdag og sykle denne runden på onsdag og da blir det bra dyrt. Men har en sagt A så må en si B. Er jo både en opplevelse og herlig utfordring samtidig. 

Tid på rittet ? 13-14 timer med normalt vær kanskje. Var rett under 15 på Mont Blanc og evrestet i sommer (21 mil-8 %, mao ganske likt Tour du Stations) på 15-16 timer Hadde nok presset den med par timer hvis jeg hadde vært rittmodus. Var mye lange pauser (årets varmeste dag), tror sykkeltid var på 12 timer. 

All-Equal

All-Equal
27.04.21 22:43

Høres helt herlig ut. Lange turer er det flotteste og beste jeg kan gjøre. Får satse på slike turer når ungene blir litt større. Går rimelig mange grunker på en sånn tur. Må vel fort opp i 10k. Sykle et haute route i alpene hadde jo og vært kult, men da snakker vi kostnader.

Melda litt med han wattkoden-fyren i fjor før korona. Han skulle jo ned og sykle der. Han hadde budsjett på langt over 50k. Tror det var 6-7 etappers variant. 

Tenkte litt på styrkeprøven i år, men den er jo i alle fall utsatt, i likhet med flere ritt. 

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg