Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

ATP/WTA tennis reisetips

NYTT TEMA
swordfish
swordfishInnlegg: 4160
04.04.10 21:35

Noen her som har vært på en proff tennisturnering og som har noen generelle tips? I Wimbledon virker det som om en må stå svært lenge i kø for å få billetter, mens i vanlige litt mindre turneringer kan man stort sett kjøpe på nett eller på stadion.

Jeg har aldri vært på en tennisturnering men har lyst å reise i år. Vurderer WTA i Birmingham, WTA/ATP Eastbourne, WTA/ATP Båstad eller WTA i København i august.

De fleste turneringer har egne sider der billetter kan bestilles men fint hvis noen her kan dele noen erfaringer fra turneringer de har vært på.

Tennis er fantastisk på tv men som alt annet er det bedre live, og jeg tipper man virkelig forstår hvor gode disse spillerene er.

leterel
leterelInnlegg: 1670
12.04.10 14:01

Var i Båstad i fjor under WTA-turneringen. Bestilte billetter på forhånd via nettsidene. Meget trivelig sted, flott stadion, fin tennis.

Om jeg skal "klage" på noe må det være at det var meget varierende publikumsoppmøte på matchene, men slik er det vel i stor grad i mindre turneringer.

swordfish
26.05.11 12:10

Jeg tror det er lite folk på de fleste turneringer i starten. De siste dagene vil det stort sett altid være bra med folk. Selv var jeg i Estoril for å se turneringen der nylig. Ikke så mye folk de første dagene men så tok det seg opp. En flott turnering forresten og min aller første. Det blir nok flere.

Skraevadottir
SkraevadottirInnlegg: 23468
26.05.11 13:29

ATP Stockholm er en flott turnering, og det er veldig lett å få tak i billetter. Dyrt er det heller ikke. Intim atmosfære, bra publikumsoppmøte og en del stas rundt turneringen. Anbefales!

swordfish
26.05.11 13:36

Kult tips. Jeg vurderer Stockholm i oktober. Har sett turneringen på tv og den ser bra ut. Hvor mange baner spilles det på der forresten? På tv viser de kun fra hovedbanen. Og får man en billett som dekker hele dagen eller er det delt inn i formiddags og ettermiddagsbillett?

Jeg har aldri vært i Stockholm men regner med arenean ligger rimelig sentralt. Google maps er sikkert et greit hjelpemiddel.

Ellers er det mangen gode turneringer å reise på nå i nærheten av oss. København om et par uker. Båstad har jo både WTA og ATP i juli. Queens i London, Birmingham og ikke minst Eastbourne og Wimbledon i juni.

For meg var det stort å se nivået på kloss hold i Estoril. Fikk se Verdasco, Søderling, Tsonga og Del Potro. Det var en kombi turnering så fikk sett noen WTA kamper også, men det var ikke så mange topprankede spillere. Fikk dog sett Johanna Larsson i aksjon og ble imponert. Er ikke sjokkert over at hun vant mot Ivanovic i Paris.

(Innlegget ble redigert 26.05.11 13:38)

Skraevadottir
28.05.11 23:21
swordfish: Og får man en billett som dekker hele dagen eller er det delt inn i formiddags og ettermiddagsbillett?

Det er formiddags- og ettermiddagsbilletter, men de er veldig rimelige. Så også finalen i '09, og da hadde vi veldig flotte plasser, og betalte under 500 kroner pr billett. Fikk doublefinalen med på kjøpet!

Det er flere baner på anlegget, men jeg vet ikke hvor mange det spilles på. Alle matchene vi så var på center-courten.

Sentralt er det også; vi bodde i Östermalm, hvor gangavstanden til både hallen (som ligger nordøst i Stockholm) og sentrum (som ligger sørvest for der vi bodde) var 25-30 minutter. Kan anbefales!

Baastad fikk jeg tilbud om å være med på i år, men jeg skal i bryllup og er også nødt til å avlegge familien et besøk, så det får vente. Har hørt at det er skikkelig stas å tasse rundt i sandaler mellom beachen og courten (engelske begreper ftw!). Estoril hørtes også ut som en fin turnering. Skal vurdere begge til neste år.

(Innlegget ble redigert 28.05.11 23:27)

Fox_club
Fox_clubInnlegg: 2522
29.05.11 03:50
Skraevadottir: Baastad fikk jeg tilbud om å være med på i år, men jeg skal i bryllup og er også nødt til å avlegge familien et besøk, så det får vente. Har hørt at det er skikkelig stas å tasse rundt i sandaler mellom beachen og courten (engelske begreper ftw!).

Jeg var på Båstad ifjor. Det du sier stemmer ganske greit. Veldig fin atmosfære! Heftig natteliv er det også hvis du er interessert i det. Var så heldig å møte David Ferrer, Fabio Fognini og Jesper Blomqvist på et av utestedene.

swordfish
31.05.11 10:35

Her var det mange gode tips. Tennisen vil jo alltid være bra på en atp/wta turnering men spennede å lese om praktiske forhold på turneringen. Båstad virker som en nydelig plass om sommeren men litt kjedelig hvis man er uheldig med været. Når jeg var i Estoril regnet det mye den ene dagen og det ble lite spill. Sånn sett er innendørstennis et sikrere kort.

Her er noen korte snutter fra Estoril turneringen for å gi en pekepinn på forholdene der:

http://www.youtube.com/watch?v=w5b-xY2dMic

http://www.youtube.com/watch?v=Jcit2hDui4I&feature=channel_video_title

Skraevadottir
03.06.11 15:26
Fox_club: Var så heldig å møte David Ferrer, Fabio Fognini og Jesper Blomqvist på et av utestedene

Kult. Håper WTA-spillerne er å treffe der også! :P

Fox_club
Fox_clubInnlegg: 2522
03.06.11 22:53
Skraevadottir: Kult. Håper WTA-spillerne er å treffe der også! :P

Tror kanskje de spiller uken før, men litt usikker der. Meget mulig det var damespillere der, men jeg kjente ikke igjen noen.

Et tips hvis du skal til Båstad er å finne overnatting tidlig! Vi endte opp med å sove i bilen en natt, noe som var meget ubehagelig..:)

enadiZ
enadiZInnlegg: 1102
04.06.11 01:36

Noen som vet hva man må ut med for gode herrefinalebilletter til Wimbledon på svartebørs? Sjekket viagogo nå, og de få som ligger der krever 35-50k, er det representativt?

Kjetil_e
Kjetil_eInnlegg: 22615
30.06.11 11:13
swordfish: De fleste turneringer har egne sider der billetter kan bestilles men fint hvis noen her kan dele noen erfaringer fra turneringer de har vært på

Jeg har vært i Stockholm ved 3 anledninger. Gikk helt greit og bestille på hjemmesiden deres. Til og med ifjor, men da skal det sies at jeg bestilte bilett til finalen lenge før det ble klart at Roger Fedrer stilte opp. Da det ble klart at han kom så forsvant resten av bilettene til hele uka som dug for solen.

Kjetil_e
30.06.11 11:16
swordfish: Kult tips. Jeg vurderer Stockholm i oktober. Har sett turneringen på tv og den ser bra ut. Hvor mange baner spilles det på der forresten? På tv viser de kun fra hovedbanen. Og får man en billett som dekker hele dagen eller er det delt inn i formiddags og ettermiddagsbillett

Jepp som jeg skrev Stocholm er en veldig fin turnering, Hallen ligger et lite stykke utenfor selve sentrum men greit med T-banen. Ta t-banen mot Ropsten og gå av på stoppet før, det er vel Gärdet den heter.

Ellers så har du jo en tredje turnering i London til og med 2012. ATP sluttspillet, her er det jo de 8 beste i verden som spiller. I år er den rett nok flyttet fra O2 Arena til Royal Albert Hall.

Kjetil_e
30.06.11 12:41

Beklager en liten feil fra min side. ATP sluttspillet skal og i år spilles i O2 Arena. Det er en annen turnering i etterkant som går i Royal Albert hall

Klikk for å gå tilbake til toppen