Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Samletråd: ATP turneringer 2011

NYTT TEMA
TheBaseline
TheBaselineInnlegg: 866
09.02.11 14:46

Hva tittelen sier :) Vi kan her snakke om alle de mindre turneringene i 2011. Det vil si ATP250/ATP500 og kanskje også ATP1000?

Coach
CoachInnlegg: 74948
09.02.11 16:00
TheBaseline: Hva tittelen sier :) Vi kan her snakke om alle de mindre turneringene i 2011. Det vil si ATP250/ATP500 og kanskje også ATP1000?

Fint initiativ.  Som jeg har vært inne på blir det gjerne noe dekning av mindre ATP-turneringer i tråder om større turneringer som pågår samtidig, og noen av middels størrelse får gjerne egne tråder eller kombitråder, men det er veldig greit å ha en tråd permanent tilgjengelig for å skrive om slikt.  :-)

Skraevadottir
SkraevadottirInnlegg: 23452
09.02.11 18:46
TheBaseline: Det vil si ATP250/ATP500 og kanskje også ATP1000?

ATP250 og ATP500, vil jeg si. Masters-turneringene pleier å få egne tråder, enten hver for seg eller sammen med andre Masters-turneringer som kommer tett på. Det er naturlig med én tråd for f. eks Indian Wells + Miami ...

TheBaseline
09.02.11 20:04
Skraevadottir: ATP250 og ATP500, vil jeg si. Masters-turneringene pleier å få egne tråder, enten hver for seg eller sammen med andre Masters-turneringer som kommer tett på. Det er naturlig med én tråd for f. eks Indian Wells + Miami ...

Ok, høres bra ut :)

Får dessverre ikke redigert posten min, men jeg er enig med deg. Vi snakker om de mindre turneringene her, og har egne tråder for masters turneringene :)

Da kan jo jeg starte med å si at Del Potro vant over Gabashvili, 6-3, 6-2. Det ser endelig ut som om Del Potro er på vei oppover igjen. Flott å se han vinne kamper, og Gabashvili er jo ikke en dårlig spiller heller. Jeg tror han har mulighet til å nå langt i San José. Også i San José er favoritten min, Milos Raonic. Han vant første runde over Malisse, 6-3, 6-4. Virket nesten som rutine, han var klart best, selv om serven sviktet han litt i et av gamene. Ellers er det overraskende at Lacko vant 7-6, 6-3 over Querrey! Wow, trodde Querrey ville vinne den kampen der ass.. Verdasco spiller også i i San José i kveld, og det skal bli spennende å se hva han får til. Han har jo ikke vært helt overbevisende i det siste.. Skal også bli spennende å se hva Monfils kan få til her, han hadde jo en relativt bra sesong i fjor!

Ellers spiller Murray akkurat nå mot Baggy i Rotterdam. Baggy vant det siste gamet, men Murray leder 3-2.

TheBaseline
09.02.11 20:47

OMG.. Baggy vant over Murray!

M-Ballack
M-BallackInnlegg: 19649
09.02.11 20:48

Vakkert

Litotes
LitotesInnlegg: 33060
10.02.11 06:58

Milos Raonic, som har fått en viss oppmerksomhet her på forumet tidligere - og som ble kritisert for å ha kastet bort sin beste sjanse forrige uke - har nå nådd kvartfinalen i San Jose etter først å ha slått "X-Man" Xavier Malisse og deretter James Blake, som kanskje også snart fortjener en X ved navnet sitt.

Dette gir ham en kvartfinalekamp mot Richard Berankis. To lovende unggutter - bør bli en spennende kamp.

Høyest seedet i denne turneringen er Verdasco og Monfils. Det er sistnevnte som formodentlig får ta seg av vinneren i Berankis-Raonic.

Her er Raonic' tanker etter kampen mot Blake:
http://www.sapopentennis.com/news/news.asp?story_id=387

(Innlegget ble redigert 10.02.11 06:59)

TheBaseline
10.02.11 14:46
Litotes: Milos Raonic, som har fått en viss oppmerksomhet her på forumet tidligere - og som ble kritisert for å ha kastet bort sin beste sjanse forrige uke - har nå nådd kvartfinalen i San Jose etter først å ha slått "X-Man" Xavier Malisse og deretter James Blake, som kanskje også snart fortjener en X ved navnet sitt. Dette gir ham en kvartfinalekamp mot Richard Berankis. To lovende unggutter - bør bli en spennende kamp. Høyest seedet i denne turneringen er Verdasco og Monfils. Det er sistnevnte som formodentlig får ta seg av vinneren i Berankis-Raonic. Her er Raonic' tanker etter kampen mot Blake:
http://www.sapopentennis.com/news/news.asp?story_id=387

Ja, enig med deg. Det blir en meget spennende kamp! Blir interessant å se disse lovende ungguttene spille mot hverandre. Jeg aner rett og slett ikke hvem som kommer til å vinne den kampen, det kan gå begge veier sånn som jeg ser det. Men jeg håper selvfølgelig at Raonic vinner.

Coach
CoachInnlegg: 74948
10.02.11 19:51
Litotes: Milos Raonic, som har fått en viss oppmerksomhet her på forumet tidligere - og som ble kritisert for å ha kastet bort sin beste sjanse forrige uke - har nå nådd kvartfinalen i San Jose etter først å ha slått "X-Man" Xavier Malisse og deretter James Blake

Ja, holder man tilstrekkelig nivå får man gjerne mer enn én sjanse.  Liten grunn for fansen til å stresse selv om ikke alt kommer på en gang...  ;-)

Skraevadottir
11.02.11 10:06

Jeg tipper Murray kommer til å oppleve den samme downperioden som i fjor vår, da han også kom fra et finaletap i Australia. Regner med han kommer til å reise seg i tide til Wimbledon, men han må nok komme seg opp til 4.-plass på rankingen om han skal ha noen sjanse. Det kan han imidlertid klare om han gjør det bra i French Open samtidig som Söder gjør det dårlig.

Men at Baggy skulle gruse han såpass lett var overraskende.

TheBaseline
11.02.11 16:58

Sterk seier av Verdasco over Karlovic! Han vant 7-5, 7-5, veldig god statistikk også. Håper formen hans er tilbake igjen nå, for han hadde ikke akkurat en veldig god siste halvdel av forrige sesong. Det virker hvertfall som om han spiller bedre og har fått litt selvtillit igjen etter de siste kampene, så det er bra!

TheBaseline
11.02.11 17:01
Skraevadottir: Jeg tipper Murray kommer til å oppleve den samme downperioden som i fjor vår, da han også kom fra et finaletap i Australia. Regner med han kommer til å reise seg i tide til Wimbledon, men han må nok komme seg opp til 4.-plass på rankingen om han skal ha noen sjanse. Det kan han imidlertid klare om han gjør det bra i French Open samtidig som Söder gjør det dårlig. Men at Baggy skulle gruse han såpass lett var overraskende.

Jeg så litt av kampen mellom Baggy og Murray, og det så nesten ut som om Murray ikke brydde seg. Han var liksom ikke helt til stede.. jeg tror nok ikke han spilte sin beste tennis, så det er ingen grunn til bekymring :)

Men jeg tviler på at Murray gjør det bedre enn Söderling i French Open, for Söderling er jo en mye bedre grusspiller enn Murray..

Skraevadottir
11.02.11 17:07
TheBaseline: Men jeg tviler på at Murray gjør det bedre enn Söderling i French Open, for Söderling er jo en mye bedre grusspiller enn Murray..

Det tror ikke jeg heller, men poenget er at Söderling forsvarer masse poeng fra i fjor, mens Murray forsvarer svært lite. Dermed må Söderling gjøre det meget godt for å holde fjerdeplassen på rankingen inn mot Wimbledon, der Murray bør ha ambisjoner om å vinne. Og da er det en stor fordel å være ranket blant de fire.

(Innlegget ble redigert 11.02.11 17:09)

Litotes
11.02.11 17:39
Skraevadottir: Men at Baggy skulle gruse han såpass lett var overraskende.

Ja, og det skyldtes tydelgivis ikke knallform hos kyprioten heller, han tapte i dag mot Ljubicic - 4-6, 7-6, 6-7. Tsonga er også klar for semifinale etter WO mot Berdych (vet ikke hvorfor) mens Söderling - Youzhny og Cilic - Troicki er de to siste kvartfinalene.

TheBaseline
11.02.11 23:39

Da vant Raonic 6-4, 7-6 over Berankis og er klar for semifinale i San Jose.

Fikk ikke sett hele kampen, men kommentatorene sa Raonic var best i første sett, men at Berankis kanskje var hakket bedre i andre sett. Han vant hvertfall 7-3 (tror jeg) i tiebreaket. Serven hans er jo helt syk, det er vanskelig å slå Raonic i tiebreak..

TheBaseline
12.02.11 01:53

Raonic skal forresten spille doubles med Roddick i Memphis, det blir nok interessant!

På den andre siden så trakk han Verdasco i første runde i Memphis, meget uheldig altså. Tror ikke han klarer å vinne den kampen der, men men.. han kan hvertfall bruke det som en erfaring og lære fra det.

TheBaseline
12.02.11 08:34

Monfils trakk seg på grunn av en wrist injury (hva heter det på norsk igjen?), så Raonic har fått en walkover til finale i San Jose! Wow.. dette er utrolig. Med de nye poengene så er han ranket nr. 65, fra 152 forrige måned! Ikke dårlig..

Anyway, Raonic skal spille en exho med Karlovic i stedet for semien..

TheBaseline
12.02.11 09:29

En annen kamp som skal bli spennende å se i San Jose er kampen mellom Verdasco og Del Potro. Verdasco har vist at han er i bedre form nå enn han var mot slutten av forrige sesong. Han spiller bedre og bedre, og vant solid over Istomin 6-4, 6-4 og Istomin er ingen dårlig spiller. Samtidig er Delpo i god form, og spiller bra, men han er jo ikke helt tilbake på det nivået han var før skaden. Som sagt så tror jeg det vil bli en spennende kamp i hvert fall! Jeg har på følelsen av at Delpo kommer til å vinne, men jeg heier på Verdasco.

Litotes
12.02.11 10:05
TheBaseline: En annen kamp som skal bli spennende å se i San Jose er kampen mellom Verdasco og Del Potro. Verdasco har vist at han er i bedre form nå enn han var mot slutten av forrige sesong. Han spiller bedre og bedre, og vant solid over Istomin 6-4, 6-4 og Istomin er ingen dårlig spiller. Samtidig er Delpo i god form, og spiller bra, men han er jo ikke helt tilbake på det nivået han var før skaden.

Hvordan spilte DelPo mot Hewitt? Var det en dårlig kamp av australieren? Var i alle fall en fin seier for JMDP, som absolutt kan trenge noen seire for selvtilliten og også noen rankingpoeng for om mulig å bli seedet igjen. Entry i turneringene er vel ikke noe problem, han får sikkert WC om nødvendig.

Litotes
12.02.11 10:07
TheBaseline: Monfils trakk seg på grunn av en wrist injury (hva heter det på norsk igjen?), så Raonic har fått en walkover til finale i San Jose! Wow.. dette er utrolig. Med de nye poengene så er han ranket nr. 65, fra 152 forrige måned! Ikke dårlig..

Håndleddsskade er uttrykket du er ute etter. Synd for Monfils, og sikkert ikke den måten Raonic ønsket å få sin første finaleplass på. Dog sier han nok ikke nei til poengene. Ingen tvil om at han er MIP hittil i sesongen.

Skraevadottir
12.02.11 10:53

Meget gøy med Raonic i finale! Det har jo vært mye snakk om Tomic og Dimitrov, men det er denne unggutten som har kommet fram og virkelig gjort det skarpt på touren i år. Han er blant de 30 beste på slutten av sesongen; det tror jeg så absolutt.

TheBaseline
12.02.11 20:20
Litotes: Hvordan spilte DelPo mot Hewitt? Var det en dårlig kamp av australieren? Var i alle fall en fin seier for JMDP, som absolutt kan trenge noen seire for selvtilliten og også noen rankingpoeng for om mulig å bli seedet igjen. Entry i turneringene er vel ikke noe problem, han får sikkert WC om nødvendig.

Er ikke helt sikker på hvordan han spilte mot Hewitt.. jeg gikk nemlig glipp av den kampen. Men jeg leste at Hewitt ikke spilte sånn kjempbra.

Og ja, Delpo er jo allerede på vei oppover, og han kommer nok til å få wildcards til en del turneringer. Han kan jo også bruke sin beskyttede ranking.

TheBaseline
12.02.11 20:25
Litotes: Håndleddsskade er uttrykket du er ute etter. Synd for Monfils, og sikkert ikke den måten Raonic ønsket å få sin første finaleplass på. Dog sier han nok ikke nei til poengene. Ingen tvil om at han er MIP hittil i sesongen.

Ja, håndleddskade, takk! Jeg sliter litt med å skrive norsk.. er student, og har ikke en bok på norsk liksom. Alt går på engelsk. Jeg føler jeg kan uttrykke meg bedre på engelsk enn på norsk ;(

Jeg synes det er kjempeleit for Monfils, for han har jo spilt ganske bra i det siste, så er synd en skade skal ødelegge den gode formen han er i nå. Jeg så også fram til kampen mellom Raonic og Monfils. Jeg tror den ville blitt meget interessant! Jeg tror allikevel som deg at Raonic er fornøyd med å komme til finalen, selv om grunnen var at Monfils trakk seg.

Hva står MIP for? Most improved player? Ja, han er nok det.. startet sesongen (en måned siden!) rundt 157 eller 154 eller noe sånt. Nå er han ranket 67 med den nye rankingen!

TheBaseline
12.02.11 20:31
Skraevadottir: Meget gøy med Raonic i finale! Det har jo vært mye snakk om Tomic og Dimitrov, men det er denne unggutten som har kommet fram og virkelig gjort det skarpt på touren i år. Han er blant de 30 beste på slutten av sesongen; det tror jeg så absolutt.

Ja, er veldig artig!

Litt merkelig at han på denne tiden i fjor spilte future turneringer, og nå er han helt på høyde med de beste på ATP touren.. helt utrolig!

Jeg vet ikke om han er blant de 30 beste, jeg håper jo selvfølgelig det. Altså, det er slettes ikke umulig. Han er jo i god form nå og har omtrent ingen poeng å forsvare. Så hvis formen fortsetter og han ikke blir skadet eller noe sånt, så ser det lyst ut! For min del er jeg strålende fornøyd hvis han kan nå season end ranking innenfor topp 50.

Jeg tror Raonic er blant de bedre av de yngste ja! Tomic, Dimitrov og Berankis er vel de beste unge spillerne utenom Raonic for tiden.

TheBaseline
12.02.11 20:32

Forresten.. noen som skal se Verdasco vs Del Potro kampen i dag? Jeg vurderer nemlig å sitte våken. Denne kampen virker meget spennende, og de er begge to av mine favorittspillere!

Skraevadottir
12.02.11 22:49
TheBaseline: Forresten.. noen som skal se Verdasco vs Del Potro kampen i dag?

Når går den?

Litotes
12.02.11 23:10
TheBaseline: Hva står MIP for? Most improved player? Ja, han er nok det.. startet sesongen (en måned siden!) rundt 157 eller 154 eller noe sånt. Nå er han ranket 67 med den nye rankingen!

Riktig gjettet :-)

67-plassen er vel ikke definitiv ennå, finalen skal jo også spilles.

Litotes
12.02.11 23:11
TheBaseline: Ja, håndleddskade, takk! Jeg sliter litt med å skrive norsk.. er student, og har ikke en bok på norsk liksom. Alt går på engelsk. Jeg føler jeg kan uttrykke meg bedre på engelsk enn på norsk ;(

Null problem for min del, jeg snakker engelsk helt flytende :-)

TheBaseline
12.02.11 23:36
Skraevadottir: Når går den?

kl. 4 i natt norsk tid.

TheBaseline
12.02.11 23:37
Litotes: Riktig gjettet :-) 67-plassen er vel ikke definitiv ennå, finalen skal jo også spilles.

Joda, men tviler på at han kommer til å vinne finalen :P Verdasco eller Del Potro er begge for gode..

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg