Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Hvem vil dominere sporten om fem år?

NYTT TEMA
Skraevadottir
SkraevadottirInnlegg: 23240
26.06.13 12:57

Tramlines hadde en artikkel på Eurosport om hvordan ATP-rankingen vil se ut om fem år. De spår at av de store navnene er det bare Djokovic og Murray som vil henge med i toppen; ellers er det Dimitrov, Tomic, Paire, Sock, Janowicz, Gulbis, Nishikori og Raonic som har fått plass på lista, med Dimitrov på topp.

Er det bare jeg som tror at denne lista er litt virkelighetsfjern? Joda, noen av disse kommer nok til å bli topp ti-spillere, men dette er vel heller ei liste som er håpefull heller enn realistisk; alle de "unge" er enn så lenge milevis unna å være i nærheten av nivået til de aller beste.

Fox_club
Fox_clubInnlegg: 2517
26.06.13 13:22
Skraevadottir: Tramlines hadde en artikkel på Eurosport om hvordan ATP-rankingen vil se ut om fem år. De spår at av de store navnene er det bare Djokovic og Murray som vil henge med i toppen; ellers er det Dimitrov, Tomic, Paire, Sock, Janowicz, Gulbis, Nishikori og Raonic som har fått plass på lista, med Dimitrov på topp. Er det bare jeg som tror at denne lista er litt virkelighetsfjern? Joda, noen av disse kommer nok til å bli topp ti-spillere, men dette er vel heller ei liste som er håpefull heller enn realistisk; alle de "unge" er enn så lenge milevis unna å være i nærheten av nivået til de aller beste.

Spennende liste.

Jeg syntes fortsatt Dimitrov har til gode å vise at han bli topp tre. Paire er en personlig favoritt.

Andre boblere som bør nevnes er jo:

-Denis Kudla

- Jiri Vesely

- Nick Kyrgios

- Lucas Pouille

Coach
CoachInnlegg: 74948
26.06.13 13:43

10. Andy Murray

9. Andy Roddick

8. Andy Carroll

7. Grigor DiMitrov (emigrert til Harlem)

6. Tommy Haas

5. Steve Darcis

4. Jimmy Wang

3. Jonny Vang

2. Marat Safin

.......

.......

(trommevirvel)

.......

.......

1. Donald Young (doh!)

Det drøyeste er vel at mitt forslag har sånn ca. like stor sannsynlighet for å gå inn 100 % som Tramlines sitt.  ;-)

mjordan23
mjordan23Innlegg: 18573
26.06.13 14:17
Coach: Det drøyeste er vel at mitt forslag har sånn ca. like stor sannsynlighet for å gå inn 100 % som Tramlines sitt. ;-)

Hehe, det er godt mulig. Får håpe at det kommer opp noen talentfulle unggutter som tar over for topp 4 innen ett par år. Den unge generasjonen som har kommet opp de siste par årene virker ikke helt å være de eksepsjonelle talentene.

Skraevadottir
26.06.13 14:55
mjordan23: Den unge generasjonen som har kommet opp de siste par årene virker ikke helt å være de eksepsjonelle talentene.

Nei, og dessuten er de ikke i nærheten av så tøffe fysisk og mentalt som topp fire-gutta er. Nadal og Federer har alltid vært noen beist rent fysisk, og Djokovic og Murray har blitt det de siste par-tre åra, de også.

mjordan23
26.06.13 15:40
Skraevadottir: Nei, og dessuten er de ikke i nærheten av så tøffe fysisk og mentalt som topp fire-gutta er. Nadal og Federer har alltid vært noen beist rent fysisk, og Djokovic og Murray har blitt det de siste par-tre åra, de også.

Jepp. Det er kanskje urealistisk å tro at man skal få opp unggutter som matcher de beste såpass raskt. Toppgutta nå er fryktelig gode, så det kan ikke forventes at slike spillere kommer på løpende bånd.

Skraevadottir
26.06.13 22:16

Ok, etter dagens Wimbledon-sensasjoner, begynner jeg å lure på om lista kanskje ikke er så dum allikevel...

kytec
kytecInnlegg: 46094
26.06.13 22:20

Er det firtsatt nokon som bryr seg? Trudde til og med golf sleit med å holde på populariteten.

Skraevadottir
26.06.13 22:24
kytec: Er det firtsatt nokon som bryr seg? Trudde til og med golf sleit med å holde på populariteten.

Se hvor mange innlegg Grand Slam-trådene her har, så skjønner du vel ganske raskt at tennis fortsatt står ganske sterkt i Norge :-) Jada, klart en må bry seg!

drazyc
drazycInnlegg: 3134
26.06.13 23:32

Jeg tror topp 10 i 2018 vil være dominert av spillere som er i slutten av 20-årene. I så måte er vel listen til Eurosport ikke så aller verst. Jeg tror også at Murray og Djokovic vil være lenger i toppen enn Nadal (og selvsagt lenger enn Federer).

Vi får et vakuum etter Djokovic og Murray. Jeg synes ikke det er noen av spillerne i kullene 88-93 som fremstår som verdensenere. Dimitrov har størst potensial, men har ikke det mentale helt på plass, tror jeg. Disse distraksjonene off-court tror jeg heller ikke hjelper spesielt mye. 

Som jeg har sagt tidligere, tror jeg neste "store" tennisspiller vil komme fra 1996-generasjonen, som sannsynligvis ikke vil blomstre for fullt før 2020.

Davesky
DaveskyInnlegg: 1016
27.06.13 20:55
Skraevadottir: Er det bare jeg som tror at denne lista er litt virkelighetsfjern?

Jeg er veldig enig i at den lista er virkelighetsfjern. Ikke det at jeg har fasiten, men det er ikke lagt mye i denne listen utenom vill gjetning og det er jo lett.

La oss si at Dimitrov er på topp i 2018. Da er vi i så fall inne i en ny "down periode" i tennis som det var i 04-07 hvis en ser bort fra Federer. Håper ikke det skjer.

Skraevadottir
24.07.18 10:11

På tide å dra fram denne igjen.

Det er ikke lett å spå, særlig om framtida, var det en som en gang sa...

mjordan23
24.07.18 10:35
Skraevadottir: Det er ikke lett å spå, særlig om framtida, var det en som en gang sa...

Absolutt ikke og en tenniskarriere er ikke nødvendigvis det samme idag som før. Den eldre garde dominerer topp 10 med bare Zverev og Thiem inne av de unge, mens Grand Slams har vært dominert av de 3 store + Murray og Wawrinka. Ser ikke ut til at det kommer til å endre seg med det første heller.  

FlameWarrior
FlameWarriorInnlegg: 5878
23.09.18 12:57

Haha, festlig lesning nå i ettertid. Minner meg litt om min egen tråd, "Tidenes svakeste tennisgenerasjon" der jeg for flere år tilbake lurte på når noen nye endelig skulle slå igjennom. Nå er jo flere av de unge "lovende" selv blitt en respektabel alder - og neste år vil den yngste GS-vinneren i touren bli 31 år. 

De under 30 har selvsagt en utakknemlig oppgave i å ha måttet spille mot 3 GOAT-kandidater gjennom disse årene (som alle kommer tilbake fra hva det måtte være av skader og formsvikter). Blir spennende å se hvem som endelig skal klare å bryte hegemoniet... 

(Innlegget ble redigert 23.09.18 12:58)

Skraevadottir
12.05.19 00:19

Begynner å bli litt spennende nå, da. Mange veldig gode spillere i årgangene 1997-2000. Vesentlig bedre enn 1993-96, i hvert fall, hvor Thiem vel er den eneste sannsynlige GS-vinneren. Fra '97 og utover er det jo en drøss som har utmerka seg veldig allerede, med Zverev i spissen og Tsitsipas som den nye store. 

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg