Oi oi oi, shitstorm incoming! ;) Hehe neida, jeg er enig i at Federer er klart best av de tre sett over hele karrieren, men er nok mange som vil hevde det ikke er helt over enda (blant annet pga. det manglende OL-gullet). Synes det er litt vel tidlig å opprette en slik tråd, da man ser hvor man var bare for 6 mnd siden med Djokovic som "future GOAT for sure!" :)
Tipper Federer ender opp på 18-19 (ja, tror absolutt han kan vinne Wimbledon i år), og Nadal og Djokovic på 15-16. Så spiller det vel kanskje en viss rolle andre ting, slik som antall uker/Year-End nr 1 ranking, andre turneringer (for eksempel hvis Djokovic skulle vinne OL-gull og Cincinatti, og Nadal ATP Finals), og antall finaler, semifinaler, og kvartfinaler på rad i GS.
Foreslår vi snakkes i 2020 ish :) Men vil overraske meg veldig mye om noen andre (både nå og i fremtiden) kommer opp på 18 GS.
Når det er sagt, synes jeg GOAT-tittelen er litt håpløs. Blir mye "hva hvis"-historie, og er umulig å sammenligne forskjellige tidsaldre. To meget gode eksempler på begge: Rod Laver og Bjørn Borg. Selv om jeg er blodfan av Federer, holder jeg disse to foran Federer. 11 GS på begge (og ørten såkalte Pro Slams på Laver) er helt insane mtp. deres begrensede karrierer. Hadde Laver bare spilt i "Open Era", og hadde Borg spilt til han var 30 og ikke skippet AO, hadde nok begge hatt 20+ GS. Men dersom jeg må sette opp en liste, så blir det vel Laver, Borg, Federer, Nadal, og Djokovic. Topp 5 for min del når vi skriver februar 2017. Som sagt, snakkes i 2020 :D