Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Laver Cup 2017

NYTT TEMA
mcdermott
mcdermottInnlegg: 63288
21.09.17 09:23

--- Federer og Nadal spiller double sammen for første gang? Team Europe mot Team (rest of the) World nå til helgen 

https://www.nytimes.com/2017/09/20/sports/tennis/laver-cup-roger-federer-rafael-nadal.html?smid=fb-nytimes&smtyp=cur

https://lavercup.com

(Innlegget ble redigert 21.09.17 09:24)

Kundera
KunderaInnlegg: 5540
22.09.17 23:58

Artig med Laver Cup - hadde mine tvil om dette konseptet, men herlig atmosfære, flott tennis og ikke minst virker spillerne ikke bare utrolig tent på oppgaven, men også i perlehumør. Er nok et herlig avbrekk fra ATP-touren, uten at det bare blir fesjå.

Bra at Verdenslaget tok doublen, så de slapp å gå inn i lørdagens kamper med 0-4. Er dog redd for at Europalaget blir for gode, i morgen skal Federer på banen også. Uansett artig å se på, ikke minst fordi McEnroe og Borg leder lagene fra benken.

(Innlegget ble redigert 22.09.17 23:59)

SnorreSolano
SnorreSolanoInnlegg: 4085
23.09.17 20:15

Litt merkelig at Eurosport sitter med rettighetene i Norge, men gidder ikke engang putte noe på playeren.  Redigert opptak et par timer mandag kveld er vel det de kan by på.  Minner fra 80-tallets sportsdekning. 

Garrincha58
Garrincha58Innlegg: 11814
23.09.17 20:18

Jepp..mangler bare at de gir oss et par timer med orientering i kveld. 

Kundera
23.09.17 21:20
Garrincha58: Jepp..mangler bare at de gir oss et par timer med orientering i kveld.

Her må det streames for å få sett tennis, ingen norske kanaler, betaling eller ei, viser dette!

Rafa slo Sock i en intens, jevn affære, mens Roger feide Querrey av banen. Kyrgios slo Berdych i supertie og ga dermed World et halmstrå. Rafa og Fed spiller double sammen nå hvert øyeblikk mot Querrey og Sock.

Litt synd på Berdych som har tapt begge matchene sine hjemme i et stappfullt O2 i Praha.

Garrincha58
Garrincha58Innlegg: 11814
23.09.17 21:53

Ingen kanaler viser. Regner med at det derfor er lov å linke til stream.

Fedal spiller double sammen...#historisk! : https://www.youtube.com/watch?v=uT7_xnk9CpA

(Innlegget ble redigert 23.09.17 21:54)

SnorreSolano
23.09.17 21:53
Kundera: ingen norske kanaler, betaling eller ei, viser dette!

Sto om "opprøret" i TV2sporten tidligere i uken.  De som jobber med PL er adelen, som ender opp med brorparten av ressursene og oppmerksomheten.  For å dekke en litt over middels god europeisk liga, altså. 

OK, men fant ihvertfall en god stream på Laver Cups egne sider. Der har Fedal sikret seg 5-3 etter et 11 minutters maratongame. 

SnorreSolano
23.09.17 22:41

Morro å se Fedal i førstesettet og super-tiebreaket.  I andresett gikk de for halv maskin.  Men tenk om de hadde stilt om i double i grand slams?   Ville vært et voldsomt løft for double-tennis. 

ChristinaMihaela
ChristinaMihaelaInnlegg: 13
24.09.17 12:43

Man kan streame alle kampene i Laver Cup gratis på Lavercup.com! https://lavercup.com/watch-live

Det syns jeg er temmelig flott

Tranquillo
TranquilloInnlegg: 4903
24.09.17 13:02

Moro å se Fedal igår. De to virker å ha et meget bra forhold imellom.

Tranquillo
TranquilloInnlegg: 4903
24.09.17 17:39

Isner drepte Nadal med de servene sine, var faktisk aldri i nærheten. Skal sies at Rafa ikke virka 100%, var mer som en oppvisningskamp, ikke samme intensiteten, for sistnevnte.

(Innlegget ble redigert 24.09.17 17:40)

Wenger_Love
Wenger_LoveInnlegg: 1781
24.09.17 17:47

Apropos Fedal og deres forhold: https://youtu.be/9EXeweMO520

ler så jeg griner hver eneste gang

LBJ91
LBJ91Innlegg: 11386
24.09.17 19:42

Knakende god underholdning det her.

Klart for super tie-break mellom Federer og Kyrgios, vinner Fed så vinner Europa, vinner Kyrgios så er det likt og dermed klart for en avgjørende kamp om tittelen med ett sett doubles.

(Innlegget ble redigert 24.09.17 19:44)

LBJ91
LBJ91Innlegg: 11386
24.09.17 20:02

Og Federer avgjør, 11-9, etter å ha ligget bak hele tie-breaket.

Gøyt opplegg det her, vilt å se hvor mye spillerne på sidelinjen, og da spesielt Nadal, levde seg inn i hvert eneste poeng.

(Innlegget ble redigert 24.09.17 20:03)

Kundera
24.09.17 20:55

Overraskende morsom turnering - ikke minst artig å se hvor mye dette betyr for gutta. Har nesten aldri sett Federer vise så mye følelser på banen. I tillegg et smart poengsystem som gjorde at det var mulig for Verdenslaget å komme tilbake etter en katastrofal førstedag. Og publikum var utrolige - dog i overkant pro Europa, men neste år har Verdenslaget hjemmebane i Chicago. 

SnorreSolano
24.09.17 20:58

Jeg er normalt skeptisk til alle nye turneringsformer, som skal klemmes inn i allerede overfylte kalendere. Men det jeg så fra Laver Cup virket veldig lovende.  Det var mye folk på tribunen, og solid trøkk, uten at det på noe tidspunkt vippet over til ufint. Jeg bruker gjerne en helg neste gang Laver Cup kommer til Europa, dette ser jeg gjerne live. Spillerne viste at dette betød noe for dem, og det er vesentlig. Stjerner, som Federer, Nadal og Kyrgios bidrar til interesse, mens Davis Cup sliter med at stjernene melder avbud. 

Faren er at balansen mellom Europa og resten av verden er for skjev, men det ble spennende i år, til tross for at DelPo og Nishikori ikke deltok. Ei heller en av formspillerne fra i høst, Andersson. Men Europa manglet også Djokovic, Murray og Wawrinka. 

Manglende interesse fra mainstream media er også en trussel. Jeg har kommentert Eurosports trang til å sende repriser og tjafs til tross for Laver Cup rettigheter. Jeg synes det har vært lite fokus ellers også. Men amerikanske tennis-journalister og sos-media folk virker å være mye mer opptatt av dette, så Europa kommer forhåpentligvis etter.  Tennisen er dessuten i et gedigent dødvann mellom US Open-finalen og ATP-sluttspillet, så det er definitivt rom for et kult arrangement. 

mjordan23
mjordan23Innlegg: 17390
26.09.17 17:35

Ut i fra høydepunktene på Eurosport virket Laver som en aldeles herlig turnering. Masse tette og jevne kamper, mange profiler og ett bra poengsystem for å bevare spenningen til siste slutt. Skikkelig morsomt å se hvor engasjerte spillerne var, spesielt Nadal og Jack Sock. 

Veldig synd at Eurosport ikke tok seg tid til å sende mer, får håpe det får mer oppmerksomhet tv-messig i Chicago neste år. 

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg