Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

2018 ATP World Tour: sesongtråden

NYTT TEMA
Redondo66
Redondo66Innlegg: 5742
19.08.18 23:43

Gave tilbake

Det er ikke lett å spille mot noen som returnerer alt

pro-v1
pro-v1Innlegg: 691
19.08.18 23:43

Gave tilbake, fed er helt ute av det..

KTBFFH
KTBFFHInnlegg: 113
20.08.18 00:00

Tror jeg aldri har sett Federer dårligere enn dette

Magnific
MagnificInnlegg: 12555
20.08.18 00:17

Djokovic med 80% win på 2 serven, det oppsummerer vel det meste. 

mjordan23
mjordan23Innlegg: 17946
20.08.18 00:17

Ble overraskende grei skuring for Novak dette, hadde trodd at Federer skulle vinne denne slik uka har vært. Herlig for Djokovic å være første spiller som vinner alle Master 1000-turneringene. 

LittleSteven
LittleStevenInnlegg: 1083
20.08.18 00:24

Fortjent seier. Federer elendig, men mener fortsatt det er helt rett å bare spille Cincinatti i år. Satser på han spiller seg i form i uke 1 av US Open.

Unner virkelig Novak dette, 5 finaletap er nok :p Veldig kult at han har vunnet absolutt alt som er verdt å vinne med unntak av OL-gullet. Der er hverken Federer eller Nadal i nærheten. Tror dette kan bli en enorm boost inn mot US Open, han kan bli livsfarlig nå!

mjordan23
20.08.18 00:34
LittleSteven: Fortjent seier. Federer elendig, men mener fortsatt det er helt rett å bare spille Cincinatti i år. Satser på han spiller seg i form i uke 1 av US Open. Unner virkelig Novak dette, 5 finaletap er nok :p Veldig kult at han har vunnet absolutt alt som er verdt å vinne med unntak av OL-gullet. Der er hverken Federer eller Nadal i nærheten. Tror dette kan bli en enorm boost inn mot US Open, han kan bli livsfarlig nå!

Federer var usedvanlig svak i dag ja, gikk vel på dagsformen skulle man tro. 

Vet ikke helt om jeg har troa på US Open-seier, Novak har jo ikke så god uttelling der til tross for mange finaler samt at han går langt så og si hver gang han er med.  Dog, tror det er ganske åpent blant de 3 store i forhold til hvem som er favoritt. 

Skraevadottir
SkraevadottirInnlegg: 21640
20.08.18 06:41

Litt dumt at Federer ikke greide å utligne til 23-23 innbyrdes. Har jo ikke hatt gleden av å møte Djokovic på ei stund nå mens serberen ikke har vært i slag.

Så ikke kampen, men det er uansett skuffende, dette her. Syns ikke det så så ille ut mot Goffin i semien, men det har vært litt opp og ned denne uka. Må nok bli litt mer solid inn i US Open om han skal ha noen sjanse.

Skraevadottir
20.08.18 07:19

Dette var for øvrig Novaks tittel nr. 70 på touren. Det greide han uka etter at Nadal tok sin tittel nr. 80 på touren. Federer burde hatt 100, da, men han står enn så lenge på 98.

Magnific
MagnificInnlegg: 12555
20.08.18 14:39
mjordan23: tror det er ganske åpent blant de 3 store i forhold til hvem som er favoritt.

Djokovic 3.50 fav hos bookiene.  Bak der følger Nadal og Federer på 5.    Må si at jeg ville justert opp Federer oddsen etter det jeg har sett denne sesongen, blir overrasket om han vinner.  

Jeg for min del tror det er flere som kan kjempe om tittelen.  Tipper Del Potro stikker av med det, han har kanskje vist den beste hardcourt formen av samtlige iår.

mjordan23
20.08.18 19:20
Magnific: Tipper Del Potro stikker av med det, han har kanskje vist den beste hardcourt formen av samtlige iår.

Holder del Potro, Wawrinka og Cilic som utfordrere. Får de den rette flyten har de ganske gode muligheter til å gå langt og kanskje vinne hele greia. 

Kundera
KunderaInnlegg: 5672
20.08.18 20:10

Fikk ikke sett finalen i går, men har sett mesteparten av matchen i opptak i dag. Gøy at Novak vant, men kvalitetsmessig må dette ha vært en av de svakeste kampene disse to har utkjempet. 

Federers serve var vel i nærheten av vanlig standard, men for øvrig gjorde han en haug av uvanlig enkle feil. Virket som sveitseren var sliten etter en særdeles tøff tennisweekend og ikke klarte flytte beina på vanlig vis.

Synes heller ikke Novak spilte til mer enn godkjent+, men noe mer var heller ikke nødvendig. Dog interessant å se hvor smart Novak ofte er i møtene med Roger og Rafa. I går la han på i snitt 10 miles på andreservene og presset Roger på forehandsiden, noe sveitseren tydeligvis ikke var forberedt på.

Jeg tror mange kan vinne US Open, men i øyeblikket holder jeg Rafa som den største favoritten. De største utfordrerne tror jeg blir (i rangert rekkefølge) Novak, Roger, Delpo, Cilic, Zverev og Wavrinka. 

(Innlegget ble redigert 20.08.18 20:11)

Skraevadottir
26.08.18 13:41

Daniil Medvedev tok tittelen i Winston-Salem etter seier mot Johnson i finalen.

Kundera
10.09.18 22:17

Hva nå Novak? Du har vist deg som verdens beste igjen ved å vinne både i Wimbledon og US Open og har strengt tatt ingenting mer å bevise verken på gress eller hardcourt.  

Jeg tror foreløpig ikke du tenker på å ta igjen Federers 20 GS, men derimot tror jeg du er sugen på å ta grustronen fra Rafa, og at det blir målet neste sesong: RG-tittel nr. 2 etter å ha banket Rafa i finalen. Jeg gleder meg allerede!

mjordan23
10.09.18 22:47
Kundera: Hva nå Novak? Du har vist deg som verdens beste igjen ved å vinne både i Wimbledon og US Open og har strengt tatt ingenting mer å bevise verken på gress eller hardcourt.   Jeg tror foreløpig ikke du tenker på å ta igjen Federers 20 GS, men derimot tror jeg du er sugen på å ta grustronen fra Rafa, og at det blir målet neste sesong: RG-tittel nr. 2 etter å ha banket Rafa i finalen. Jeg gleder meg allerede!

I første omgang er vel å ende året som nr.1 ett naturlig mål. Novak forsvarer jo ingen poeng resten av sesongen, mens både Federer og Nadal har endel poeng de må ta vare på så det bør være en ok mulighet for Djokovic til å klare nettopp det. Dog, Nadal har også gode muligheter, har jo ingen poeng fra sluttspillet å forsvare f.eks. 

I 2019 peker det seg ut to naturlige mål. Ta tilbake favoritt GS`en i Australia og som du er inne på, banke Rafa på grusen. Jeg tror han klarer det første, å ta Nadal på grusen blir verre. Dog, ikke umulig. 

Kong_ALS
Kong_ALSInnlegg: 459
12.09.18 15:20

Morsomt poeng, hentet fra denne linken:

Det er for første gang 10 års avstand mellom to tidspunkter hvor de tre store lå topp 3 på rankingen. Plasseringene er, som bildet i lenken viser, helt like som de var for nøyaktig 10 år siden.

(Innlegget ble redigert 12.09.18 15:21)

Fox_club
Fox_clubInnlegg: 2134
LittleSteven
14.09.18 14:53

Synes det hadde vært kult med litt mer spennende kamper også første uka. Som regel er jo kampene med de tre store frem til 4. runde et eneste stort gjesp.

Fox_club
19.09.18 13:41

Nadal trekker seg fra Beijing og Shanghai pga av skaden i kneet. Skal ikke ha store smerter, men trenger rehab.

LittleSteven
25.09.18 04:47

Andy Murray spiller denne og neste uke i Kina før han avslutter sesongen. Stiller dermed ikke opp i Shanghai eller noen av de andre turneringene ut 2018. Sier han skal lade opp og trene til 2019 AO. Jeg synes det ser meget mørkt ut for ham nå, veldig synd i så fall.

Har vært mye frem og tilbake om Djokovic skal spille i Beijing neste uke. Tipper det avhenger av hvor sliten han er etter Laver Cup. Synes for øvrig det er en rar prioritering å spille i LC i stedet for å få muligheten til å bli nr. 1 etter Shanghai.

Ellers spiller vel Federer Shanghai, Basel, og ATP Finals, og skipper Paris Masters som vanlig. Ser for øvrig det går rykter om at han vurderer å spille på grusen i 2019, noe jeg er meget skeptisk til.

Toni Nadal kom med gode nyheter om at nevøen er tilbake til Paris Masters og ATP Finals. Håper bare for hans del at han ikke gjør samme feilen som i fjor og dermed ødelegger mulighetene i AO.

Ang. Laver Cup så jeg litt på det i helgen. Gode kamper, men må si jeg synes turneringen virker unødvendig, prestisjeløs, og påtatt engasjement/glede fra spillerne (burde vært nominert til 2019 Razzies hele gjengen spør du meg). NULL innlegg her på VGD om LC beviser vel det. Med både Team Cup av ATP og den nye Davis Cup tror jeg det blir for mange glorifiserte lagturneringer fremover.

Garrincha58
Garrincha58Innlegg: 11926
25.09.18 20:40
LittleSteven: og påtatt engasjement/glede fra spillerne

Haha...Ble flau og måtte spole på youtube jeg.

Kundera
27.09.18 21:26
LittleSteven: Andy Murray spiller denne og neste uke i Kina før han avslutter sesongen. Stiller dermed ikke opp i Shanghai eller noen av de andre turneringene ut 2018. Sier han skal lade opp og trene til 2019 AO. Jeg synes det ser meget mørkt ut for ham nå, veldig synd i så fall.

Andy banket førsteseedete Goffin i to sett i dag i Kina. Fin oppmuntring for skotten!

Skraevadottir
01.10.18 07:35

Litt spesielt at Bernard Tomic plutselig er tilbake. Vinner i Kina etter å ha slått Foggen i finalen. Skal vi få se et aldri så lite comeback fra aussien, eller er dette bare et blaff? 

Fox_club
01.10.18 11:27

Tomic var vel nære å ryke ut allerede i kvaliken og hadde flere mb mot seg mot Fognini, den ene var en heldig nettruller. Når det er sagt, så spilte han meget god tennis i går. Spesielt backhanden imponerte meg, hadde flere syke vinnere ned langs linjen. Tomic ser også mye mer engasjert ut, og viser endelig spilleglede. Håper det fortsetter.

Kundera
03.10.18 16:23

Flere fine matcher i "The Asian swing" i dag. Delpo slo Khachanov i to jevne sett og virker virkelig å være på gang i høst. Serven og forehanden sitter som et skudd, men også tohåndsbackhanden begynner å bli giftig, særlig ned langs linjen.

Shapavalov slo Stan i tre sett. Misbrukte tre matchballer i sveitserens serve, inkludert verdens enkleste volley. Men unggutten viste mental styrke ved å serve matchen hjem i neste game.

Håper og tror NextGen virkelig kommer til å yppe seg i GS neste år. På tide Thiem tar det siste steget i RG, og på de kjappere underlagene blir Zverev, Shapa og Khacha livsfarlige.

Dog vil nok ikke de tre store gi fra seg tronen uten kamp, og hvis skadefri, kan Delpo kanskje få en indian summer. Artige fremtidsutsikter for herretennisen nå, litt plutselig kanskje etter Del II av FEDAL som gjorde slammene litt kjedelige og forutsigbare.

spårt
spårtInnlegg: 2778
03.10.18 16:39
Kundera: Shapavalov slo Stan i tre sett. Misbrukte tre matchballer i sveitserens serve, inkludert verdens enkleste volley. Men unggutten viste mental styrke ved å serve matchen hjem i neste game.

Spesielt med tanke på hvordan han røyk ut i de to siste turneringene, begge i kamper han burde ha avgjort. Servet for kampen i andre sett mot Klizan i St Petersburg og hadde to matchballer på egen serve mot Nishioka i Shenzhen.

Kundera
05.10.18 19:27

Hva har skjeddd med ospeløvet Gasquet, som alltid har fått gummiarm bare han luktet en settball? Nå har han slått storserverne Kyrgios og Anderson 7-6, 7-6 de siste to dagene. 

Herlig at en skikkelig ballspiller kan banke servekanonene på deres eget territorium - allez, Richard!

Skraevadottir
07.10.18 16:41

Litt spesielt at både Delpo og Nishikori tapte sine finaler i hhv Beijing og Tokyo i dag. Basilashvili og Medvedev ble for sterke, gitt. 

Kundera
07.10.18 20:00
Skraevadottir: Litt spesielt at både Delpo og Nishikori tapte sine finaler i hhv Beijing og Tokyo i dag. Basilashvili og Medvedev ble for sterke, gitt.

Ja, enig. Så ingen av matchene,og at Nishi taper er kanskje ikke så overraskende som at Delpo taper i to sett mot denne georgianeren. Rett og slett ikke godt nok av argentineren hvis han har håp om å utfordre de tre store.

Skraevadottir
07.10.18 20:40
Kundera: Ja, enig. Så ingen av matchene,og at Nishi taper er kanskje ikke så overraskende som at Delpo taper i to sett mot denne georgianeren. Rett og slett ikke godt nok av argentineren hvis han har håp om å utfordre de tre store.

Det skal sies at Basilashvili har et høyt nivå inne; utfordra jo Nadal bra i US Open i år, og har et stort spill når han er i form.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg

Andre tjenester