Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

*US Open 2018*

NYTT TEMA
Coach
CoachInnlegg: 74445
10.09.18 01:53

Ikke så enormt sportslig underholdende finale... men sportslig lell, da.

Det er jo noe.  :-)

Skraevadottir
SkraevadottirInnlegg: 21352
10.09.18 07:03

Ble trøtt og la meg etter det andre settet. Ikke noe med selve kampen å gjøre, vil jeg si, for jeg syns det var bra kvalitet og spennende. Djokovic er tilbake i storform; det er det ingen tvil om. Wimbledon-tittelen føler jeg at han "stjal" litt, gjennom at han egentlig ikke trengte å spille bra der, og at han slapp å møte en topp motstander i finalen, men her overbeviste han voldsomt. Ekstremt bra fotarbeid, vanvittig kjemping på defensiven, men også veldig bra offensivt spill.

Skal jaggu ikke bli lett å slå neste år. Tipper at han tar #1 da. Kan også greie det i år, men det skal litt til.

Kundera
KunderaInnlegg: 5668
10.09.18 08:03

Mye godt spill i fin kamp som sto og vippet litt i annet sett, men Novak ville vel tatt tittelen uansett. Beveger seg som i velmaktsdagene nå og holder en lengde på grunnslagene sine som må være utrolig frustrerende for motstanderne.

Til slutt ble årets turnering nærmest plankekjøring for Novak som egentlig bare var i trøbbel i første runde, og da mer pga varmen enn motstanderen.

mjordan23
mjordan23Innlegg: 17904
10.09.18 08:55
Kundera: Novak som egentlig bare var i trøbbel i første runde, og da mer pga varmen enn motstanderen.

Novak var nok sikkert fornøyd med at varmen/fuktigheten var mindre på slutten av turneringen. Herlig at han får litt mer uttellingen i US Open, har blitt mange tapte finaler der. Frem til midten av det 2.settet spilte han til tider opp mot sitt aller beste, men resten av det settet ble ganske variabelt. Fikk dessverre ikke sett det siste settet, men tar det på reprisen i dag. 

Sarella
SarellaInnlegg: 12017
10.09.18 13:05
LittleSteven: Ironisk innlegg av deg mtp. at du gjorde nøyaktig det samme etter at Serena røk i dame-semien i 2015 :p

Ja, jeg innrømmer glatt at jeg var en stor drittsekk på den tiden ;)

Amatør_1
Amatør_1Innlegg: 8177
10.09.18 20:23
mjordan23: Veldig enig i det. Oppfatningen min av Serena har bestandig vært at hun virker særs usympatisk og veldig arrogant. Pute-tv når hun begynte å trekke kvinnekortet, men man blir dessverre ikke overrasket hverken i forhold til hvem som gjør det eller tidspunkt. Trist for Osaka sin del at det er dette man snakker om dagen, for hun fremstår eksemplarisk og ydmyk. En mester man kan like.
sexxes
sexxesInnlegg: 12151
10.09.18 20:48

Utrolig hvordan folk reagerer på dette, og ikke skjønner at det er oppførselen hennes som er det gale. Selv når det vises til tilsvarende karikaturer av herrer hjelper det ikke. 

Og siden det sammenlignes med herrene lurer jeg på hvor ofte man ser Djokovic, Federer og Nadal oppføre seg slik. Og de gangene det skjer skjønner de ihvertfall at det er på tide å holde kjeft.

Williams sin oppførsel er ille, men disse menneskenes reaksjoner synes jeg er verre da i det minste har litt mer tid til å tenke seg om.

RazorBoy
RazorBoyInnlegg: 2654
10.09.18 20:58

Ganske treffende karikatur i grunn, men i disse metoo tider så skal man være forsiktig med hvem man karikerer.

Coach
CoachInnlegg: 74445
11.09.18 14:50
RazorBoy: Ganske treffende karikatur i grunn

Er det twitterlinken ovenfor dere refererer til?

Når jeg klikker på den får jeg beskjed om at siden ikke finnes, fordi profilen er suspendert...

mcdermott
mcdermottInnlegg: 64107
11.09.18 18:17
mjordan23: Serena er kanskje den mest usympatiske personen innen tennis, uansett kjønn. Så at dette skjer med henne, overrasker meg svært lite. Om hun hadde vunnet mer eller mindre jamfør personligheten sin er vanskelig å si, men jeg tror kanskje hun hadde hatt flere fans med en mer likanes fremtoning.

--- Hva er egentlig som kjennetegner noen som er usympatiske innenfor tennisen? Dårlig taper?

Jeg tror om du spør de fleste innenfor bransjen, så er det en helt annen som regnes som den mest usympatiske ( men det er klart; hun er høy,lys og fager.....)

Jeg tror faktisk det spiller inn mye ift hennes fremtoning; hun er ikke det mange ønsker å se i en kvinnelig tennis-spiller. Det er enda godt vi ikke hadde VGD da Navratilova herjet ;)

Fox_club
Fox_clubInnlegg: 2130
11.09.18 20:27

Antyder du at denne saken handler om rasisme? Og slenger med en link til New York Post? Henger ikke med.

mcdermott
11.09.18 20:35
Fox_club: Antyder du at denne saken handler om rasisme?

--- Nei. Jeg tror ikke det hadde utgjort noen forskjell for de fleste om Serena hadde vært hvit - jeg sikter til fysikken hennes. Det har vært mye "slugga/dundra/muskelberget" etc her opp gjennom årene

Fox_club
Fox_clubInnlegg: 2130
11.09.18 20:38

Ok, da er jeg med. Ja, og alle kommentarer som går på hudfarge, utseende osv skal rapporteres. 

Amatør_1
11.09.18 20:42
Coach: Er det twitterlinken ovenfor dere refererer til? Når jeg klikker på den får jeg beskjed om at siden ikke finnes, fordi profilen er suspendert...
mjordan23
11.09.18 21:29
mcdermott: --- Hva er egentlig som kjennetegner noen som er usympatiske innenfor tennisen? Dårlig taper? Jeg tror om du spør de fleste innenfor bransjen, så er det en helt annen som regnes som den mest usympatiske ( men det er klart; hun er høy,lys og fager.....) Jeg tror faktisk det spiller inn mye ift hennes fremtoning; hun er ikke det mange ønsker å se i en kvinnelig tennis-spiller. Det er enda godt vi ikke hadde VGD da Navratilova herjet ;)

Utsagnet mitt var basert på min egen oppfatning av Serena over mange år, ingenting annet. Det gjelder både oppførsel på banen og hennes generelle væremåte. Å vinne mye veier ikke opp for å være en kjip person, i hvertfall ikke for min del. Serena burde ha så mye rutine at hun håndterte advarselen for coaching med glans og brukte fokus på å vinne kampen istedet for å knuse racketen og angripe dommeren verbalt. Fra en ung spiller, så kunne man kanskje forstå at man mister fatningen, men ikke fra en av de som har mest rutine på touren.

Har forresten ikke noe særlig sansen for Sharapova heller mtp doping-saken, spillestilen og skrikingen hennes på banen. 

mjordan23
11.09.18 21:32
Amatør_1: Australian cartoonist Mark Knight’s Twitter account disappears amid Serena Williams 'racism' storm

Folk har ikke anelse hva alle -ismene faktisk betyr lengre. Den tegningen er forøvrig rimelig treffende og kunne sikkert vært trukket mye lengre uten at den hadde blitt feil av den grunn. 

mcdermott
11.09.18 21:35
mjordan23: Serena burde ha så mye rutine at hun håndterte advarselen for coaching med glans og brukte fokus på å vinne kampen istedet for å knuse racketen og angripe dommeren verbalt. Fra en ung spiller, så kunne man kanskje forstå at man mister fatningen, men ikke fra en av de som har mest rutine på touren.

--- Joda, men samtidig; etter så mange år,så mange GS -  så betyr det fortsatt tydeligvis ganske så mye for Williams å spille disse kampene,og da hjelper det ikke alltid med rutine. 

Jeg synes det faktisk viser at hun er menneskelig og ikke en rutinert robot. Samtidig følte hun vel seg også sikkert litt makteløs mot Osakas fantastiske spill og var rett og slett frustrert.

mjordan23
11.09.18 21:48
mcdermott: Jeg synes det faktisk viser at hun er menneskelig og ikke en rutinert robot. Samtidig følte hun vel seg også sikkert litt makteløs mot Osakas fantastiske spill og var rett og slett frustrert.

Har ingen problemer med at folk viser "menneskelighet" og frustrasjon på banen (har vært Djokovic-supporter fra dag 1, så jeg er vant til sånt), men hun gikk rett og slett altfor langt. Serena har et visst ansvar som rollemodell også, og når man da trekker inn kvinnekampen i slike tilfeller blir det hele totalt bak mål.

Hun burde i hvertfall lagt seg flat etter kampen, men selv det gjorde hun da ikke. Da blir det litt for åpenbart at man mangler selvinnsikt og perspektiv sin egen oppførsel og rolle innenfor tennisen. Så nå er det en case der WTA/USTA/Serena står mot ITF og Ramos. Damer mot menn av en slik sak, det er rett og slett skammelig at saken har tatt en slik vending idag. Verden er gal. 

(Innlegget ble redigert 11.09.18 21:50)

Kundera
11.09.18 23:05
mcdermott: Joda, men samtidig; etter så mange år,så mange GS -  så betyr det fortsatt tydeligvis ganske så mye for Williams å spille disse kampene,og da hjelper det ikke alltid med rutine.  Jeg synes det faktisk viser at hun er menneskelig og ikke en rutinert robot. Samtidig følte hun vel seg også sikkert litt makteløs mot Osakas fantastiske spill og var rett og slett frustrert.

Så poenget ditt er at dette var grei oppførsel av Serena Williams fordi hun ble frustrert av å se ut til å gå mot et overraskende nederlag?

At hun samtidig fullstendig spolerte Osakas største dag i karrieren så langt får så bare være, naturligvis.

(Innlegget ble redigert 11.09.18 23:05)

Amatør_1
12.09.18 18:52

Tennisdommerne vil boykotte Serena Williams etter det som skjedde i US Open.

Top Tennis Umpires May Unionize, Boycott Serena Williams

Top tennis umpires are reportedly banding together to consider boycotting Serena Williams, after she responded poorly to a late game penalty in last weekend's US Open women's final, according to the Washington Post.

Kundera
12.09.18 19:53

Helt herlig hvis dommerstanden slår tilbake og nekter å dømme Serena matcher.

Da kan hun heller spille mot søsteren sin på lukket område med pappa som dommer og skjelle og smelle og sjikanere dommeren så mye hun vil :)

Skraevadottir
12.09.18 21:17

Hadde vært herlig om de gjorde det, faktisk. 

mjordan23
12.09.18 21:29
Skraevadottir: Hadde vært herlig om de gjorde det, faktisk.

Jepp. Bare for å vise at man kan ikke oppføre seg som en bølle på banen, for så å bruke sin egen usmakelige oppførsel og egoisme til "kvinnekamp". Ekstremt provoserende faktisk og nerverdigende for alt som har med faktisk kvinnekamp å gjøre. 

(Innlegget ble redigert 12.09.18 21:31)

LittleSteven
LittleStevenInnlegg: 1073
13.09.18 01:08

Tviler på at dette skjer. Det jeg derimot tror og håper skjer er at vi får mer klare normer for hva som gir straff og ikke. For eks å ødelegge racketen bør være ganske rett frem poengstraff uansett situasjon spør du meg (noe som stadig vekk håndteres forskjellig). Mens 25 sek shot clock er et eksempel med flere gråsoner (publikum bråker eller den urimelige situasjonen i Cincinatti-finalen hvor Novak fikk advarsel).

Kokuhaku
KokuhakuInnlegg: 3373
13.09.18 02:25

Alt med denne Serena-saken er helt absurd.

Først: Det hun blir ekstremt sint er en ting, men det er på grensen til ekkelt å se hvordan hun behandler dommeren. Herseteknikken hun kommer med da hun lager en stråmann og indirekte sier han har ment hun er en tyv følges opp med at han liksom skal si unnskyld .... Hun har altså kommet med en vill tolkning for så å kreve en unnskyldning.

Alt det der var dødsflaut, men så klarer J.K Rowling og en annenrangs komiker å kalle en karikaturtegner rasist og sexistisk, og det etter det som er en helt normal karikatur. Hva er greia, har de aldri sett noe av karikatur-sjangeren før? Det var ikke noe uvanlig - noe over kanten - med den tegningen, og i så fall er det Finn Graff og resten av Hebdo-gjengen betydelig verre. Rowling sier at tegneren reduserer en stor kvinnelige atlet til noe dritt, mer eller mindre - og igjen ser vi en hårreisende form for tilleggelse av mening.

De hadde vært langt tøffere om de kritiserte Serena for å klikke uten å unnskylde seg, men i stedet skal en ny mann - her en tegner - liksom få unngjelde for deres engasjement for kvinner.

Dessverre ser vi sjeldent at slike stygge angrep som det disse damene gjorde får konsekvenser. Vinneren var visst på Ellen-show, men noe sier meg at det selv ikke der var et kritisk ord å spore overfor SWs oppførsel.

Man må gjerne være opptatt av kvinnekamp, men dette handler jo ikke om det. Det ser heller ut til at motivet misbrukes for å fremme seg selv. Det er noe dypt narsisstisk ved det, og jeg synes simpelthen det er ekkelt å se.

(Innlegget ble redigert 13.09.18 02:27)

Skraevadottir
13.09.18 06:50
Kokuhaku: Man må gjerne være opptatt av kvinnekamp, men dette handler jo ikke om det. Det ser heller ut til at motivet misbrukes for å fremme seg selv. Det er noe dypt narsisstisk ved det, og jeg synes simpelthen det er ekkelt å se.

Absolutt. Fint innlegg, forresten!

Amatør_1
13.09.18 07:17

Reaksjonene på Williams' oppførsel mot Osaka har vært sterke, og med god grunn. Jeg lurer faktisk på om det er mulig for henne å stille i en ny turnering uten forutgående oppvask der hun kommer med en uforbeholden unnskyldning til Osaka. Alternativt kan hun avslutte karrieren her og nå etter mitt syn.

Et beslektet problem er publikummet under US Open-finalen, som viste like dårlig dømmekraft som Williams selv gjorde. Det er noe veldig galt et sted når den beste spilleren står gråtende på podiet og føler behov for å unnskylde seg for å ha vunnet.

Osaka var den beste på mer enn  én måte, og vil forhåpentlig bli møtt med applaus ved neste korsvei.

spårt
spårtInnlegg: 2722
13.09.18 11:07
Kokuhaku: Vinneren var visst på Ellen-show, men noe sier meg at det selv ikke der var et kritisk ord å spore overfor SWs oppførsel.

Akkurat det er jo greit nok. Riktig å beholde fokuset på Osaka.

Kropotknik
KropotknikInnlegg: 3766
13.09.18 23:15
Amatør_1: Osaka var den beste på mer enn  én måte, og vil forhåpentlig bli møtt med applaus ved neste korsvei.

Får håpe kun klarer å heve seg over oppførselen til Serena, som var uprofesjonell.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg

Andre tjenester