Triste, men ikke så uventede, nyheter. Det har ligget i kortene en god stund at dette kom til å bli Murrays siste sesong. Han har egentlig i store deler av karrieren slitt med hofteproblemer, men klart å holde dem i sjakk. Mye tyder på at kroppen til slutt sa stopp, og vi får håpe at disse plagene og smertene vil bli mindre når han gir seg med topptennis og kanskje også etter en ny operasjon.
Jeg har alltid hatt sansen for Andy Murray, særlig utenfor banen, men også på banen. Han er utvilsomt et ekstremt stort tennistalent. De færreste har kunnet matche hans taktiske ferdigheter og evner til å lese spillet. Og at han med en høyde på 191 meter har kunnet forsvare seg kanskje bedre enn noen annen (muligens Djokovic enda litt bedre), har jeg alltid latt meg imponere av. Kanskje er det nettopp dette han har fått betale litt for - at fysikken ikke har vært godt nok tilpasset spillestilen hans, selv om han har gjort sitt ytterste for å holde seg i best mulig fysisk form.
Dette er den første av "topp 4"-gutta som legger opp og markerer dermed en start på en ny æra i herretennisen. Vi må nok forvente at de tre andre vil følge etter om ikke så veldig lenge, og det vil bli litt av en jobb for deres etterfølgere å følge i deres fotspor.
Jeg vil definitivt savne Andy Murray. Håper han får anledning til å sette endelig punktum på gresset i Wimbledon.