Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

2019 ATP World Tour

NYTT TEMA
Skraevadottir
SkraevadottirInnlegg: 22434
12.05.19 09:21
fugletitteren: Tror nok desverre Rafa skal slite med å komme tilbake i toppslag. Og anser han ikke som noen ubestridt favoritt i RG. Mange som kan ta det i år.

Vanskelig å si. 

Han er nesten alltid på sitt aller beste i Roland Garros, og han blir som regel bare bedre og bedre utover i turneringa. Jeg tror at spillere som Tsitsipas, Thiem og Fognini - og vi kan vel sette et mulig utropstegn bak Federer - kan slå Nadal på RG, men jeg tror ingen av dem kan greie det i en finale. Det tror jeg faktisk bare det er Djokovic som kan.

jonsalars
jonsalarsInnlegg: 596
12.05.19 13:10

Thiem er snart 26. Dei tre store ligg på 250 veker eller meir på 1. plass. Thiem har 0. Må snart slå til i GS, litt usikker etter det han har vist. Meir tru på Tsitsipas, har innstillinga, kanskje i år, kanskje neste år. Resten av den unge garde, tja... Mest tru på Djokovic og Nadal. Artig at Federer er med. Lett å gløyma at han er ein av dei beste på grus i nyare tid. Lettare å spå om ei veke.....kanskje.

Magnific
MagnificInnlegg: 13002
12.05.19 18:56

Novak hever tilfeldigvis standarden rett før Grand Slam...  Liten favoritt til RG tittelen i min bok, tror han har enormt lyst på den.

mjordan23
mjordan23Innlegg: 18348
12.05.19 19:22
Magnific: Novak hever tilfeldigvis standarden rett før Grand Slam...  Liten favoritt til RG tittelen i min bok, tror han har enormt lyst på den.

Han leverer ett knallbra første sett iallefall. 

mjordan23
mjordan23Innlegg: 18348
12.05.19 20:18

To relativt kontrollerte sett for Novak og Masters nr. 33 er i boks. 

Il-Pirata
Il-PirataInnlegg: 20757
12.05.19 20:21
Magnific: Novak hever tilfeldigvis standarden rett før Grand Slam... Liten favoritt til RG tittelen i min bok, tror han har enormt lyst på den.

Jepp, men viste litt tegn til nerver på matchballene. Litt pussig at Tsitsipas ikke gikk enda mer til nett, føler han kanskje var litt sliten i hodet etter et intensivt kampprogram så langt i år og han fallt endel i prestasjon fra i går.  

Skraevadottir
12.05.19 20:25

Grei skuring for Novak, det der. Bra første sett, litt dårligere kvalitet i andre, men god kontroll på grekeren. Kan fort gå hele veien i Paris, ja. 

fugletitteren
fugletitterenInnlegg: 10765
12.05.19 20:25

Det er sant, men største problemet er at han virker noe hemmet bevegelsesmessig. Det tror jeg gjør noe med hele mind settet hans og gjør han vel defensiv. 

Så tror desverre Rafa sin tid som ubestridt ener på grusen er over. Motspillere møter han med en helt annen tro på det nå også. Men får se, men synes kampen i går var ganske svak av Rafa. Og har jo ikke glimret tidligere heller selvom han har kommer til semier. Paradoksalt har han levert bedre spill på HC denne sesongen. 

Fox_club
Fox_clubInnlegg: 2391
12.05.19 20:31

Djokovic har toppet formen. Vinner vel trolig RG og da setter han vel noen ville rekorder også. 

Skraevadottir
12.05.19 20:38

Ganske pen, ung mann, denne Tsitsipas. Tipper at disse unge balljentene så for seg mer enn tennisballer utpå der. 

Il-Pirata
12.05.19 20:39
Skraevadottir: Grei skuring for Novak, det der. Bra første sett, litt dårligere kvalitet i andre, men god kontroll på grekeren. Kan fort gå hele veien i Paris, ja.

Hadde vært episk om Casper spillte over evne om tok seg til kvart'n i Roma, for da møter han mest sannsynlig Djokovic og det hadde blitt det største i norsk tennis siden Christian nesten tok Becker i Barcelona OL. :-)

Kundera
KunderaInnlegg: 5851
12.05.19 20:51

Tsitsipas var ikke uventet ganske så tom både fysisk og mentalt etter kraftanstrengelsene mot Zverev og Nadal,og da blir han sjanseløs mot en Novak som virkelig nærmer seg toppformen. Tror serberen hadde hatt enda et gir i dag hvis det hadde vært nødvendig - viste tegn på svakhet/nerver kun i matchens første og siste game, begge i egen serve.

Roma blir herlig til uka, og RG må jo nå være en uvanlig åpen affære. Rafa og Novak de store favorittene selvfølgelig, men det lukter egentlig litt Thiem i år, og blant outsiderne ligger Zverev, Tsitsipas og Federer og vaker. I tillegg kan Fognini slå hvem som helst når som helst, men pomademannen vinner nok neppe turneringen.

Kong_ALS
Kong_ALSInnlegg: 752
12.05.19 21:36
Fox_club: Djokovic har toppet formen. Vinner vel trolig RG og da setter han vel noen ville rekorder også.

Jeg vet at du ikke gjør det med vilje, men dette synes jeg er et flåsete innlegg, og litt respektløst mot Nadal. Spanjolen er stadig favoritt hos de fleste, om ikke alle bookier, selvom Djokovic ikke er vurdert veldig mye lavere. Thiem regnes også som en klar vinnerkandidat hos de nevnte. Og alle som følger med på tennis vet at Nadal er som best når det drar seg til i RG, og nærmest uslåelig der.

Skulle Djokovic klare tittelen på grusen i Paris blir han den første med dobbel karriere-grand slam (i alle fall blant herrene, vet ikke blant damene da dette ikke interesserer meg) i den åpne æraen. Federer hadde muligheten til å bli den første til å klare dette da han møtte Nadal i finalen i French Open i 2011, men ble selvfølgelig nektet. Dette ble den foreløpig siste sjansen, og mest sannsynlig den eneste.

Nadal hadde deretter den samme muligheten mot Stan i finalen i AO i 2014, uten suksess. Senere fikk han sjansen på nytt, da Federer stod på den andre siden av nettet i finalen i AO i 2017. Federer fikk sin revansje da han vant og forhindret Nadal i å klare det samme som Nadal hindret han i, i det som også var deres første møte i en GS-finale siden nevnte RG-finale i 2011. Nadal hadde igjen sjansen i årets AO-finale mot Djokovic, men igjen ville det seg ikke. Det har altså vist seg å være en svært vanskelig ting å klare.

Ikke overraskende er det plutselig røveren Djokovic som har lurt seg i posisjon til å bli den første til å klare dette. På motsatt side venter i så fall trolig Kongen av Paris i finalen, som selvfølgelig ønsker å hindre denne rekorden i å bli realisert, for selv å ha en ny mulighet til å bli førstemann når vi kommer til Melbourne 2020.

(Innlegget ble redigert 12.05.19 21:40)

Fox_club
13.05.19 12:01

Poenget mitt er at Djokovic virker nesten uslåelig når han girer opp og finner formen. Som nå og siste tre GS. Toppnivået hans er det få andre som matcher. Når Nadal virker å være litt unna både toppform og mangler selvtilliten, så er Novak en naturlig favoritt. Mener jeg. Så får vi se nå i Roma da, mulig det er der Rafa kommer tilbake til sitt ville grusnivå. Jeg har stor respekt for Nadal, han er ikke i nærheten av å få den creden han fortjener.

(Innlegget ble redigert 13.05.19 12:02)

ChristianEminger
ChristianEmingerInnlegg: 364
13.05.19 20:58

Noen som vet hvem som er sidekommentator på tennis-tv nå i kampen Fognini - Tsonga? Det er en tidligere spiller, og de mimret nettopp om kveldskamper han har hatt mot Roddick i US Open og mot Nadal i Wimbledon. Irriterende nok sier de aldri navnet hans.

Luigii
LuigiiInnlegg: 89
13.05.19 21:32
ChristianEminger: Noen som vet hvem som er sidekommentator på tennis-tv nå i kampen Fognini - Tsonga?

Gilles Müller

ChristianEminger
14.05.19 12:02
Luigii: Gilles Müller

Takker for info! Da forstår jeg hvorfor det bl.a. ble mimret om kveldskamp i Wimbledon mot Nadal. Husker godt den svært spennende 4. rundekampen Müller - Nadal for et par år siden...det jeg husker aller best fra den kampen er kanskje da Nadal måtte be hoveddommer om å instruere publikum til å stå oppreist øverst i ene svingen for å hindre den lave kveldssolas refleks og gjenskinn fra en skinnende blankpolert tribunedel der på Court 1. 

jonsalars
15.05.19 20:02

Kveldskamp, ja. Vert visst minst ein kamp om regnet stansar nå snart. Og kva skjer imorgon og vidare? Kan verta hektisk. Ikkje så bra varsel for helga heller. Men ikkje storturnering neste veke, så det ordnar seg vel. 

Il-Pirata
15.05.19 20:09
jonsalars: Kan verta hektisk. Ikkje så bra varsel for helga heller. Men ikkje storturnering neste veke, så det ordnar seg vel.

Håper på SE for Casper i Geneve. :-)

ChristianEminger
15.05.19 21:29

Vil dette si at Roma tar i bruk mandagen også? Må vel det for å få avviklet kampene - hvis ikke må spillere nødvendigvis spille to kamper samme dag på ett eller annet tidspunkt. Noen som vet hvordan det blir for de som har billetter til dager som helt eller delvis regner vekk? I utgangspunktet kunne en tenke seg at en da heller slipper inn neste dag som kompensasjon, men da forskyver en jo bare problemet?

Fox_club
15.05.19 22:22
ChristianEminger: Vil dette si at Roma tar i bruk mandagen også? Må vel det for å få avviklet kampene - hvis ikke må spillere nødvendigvis spille to kamper samme dag på ett eller annet tidspunkt. Noen som vet hvordan det blir for de som har billetter til dager som helt eller delvis regner vekk? I utgangspunktet kunne en tenke seg at en da heller slipper inn neste dag som kompensasjon, men da forskyver en jo bare problemet?

Nei, de spiller dobbelt i morgen.

Når det gjelder tickets har arrangøren lagt ut info om dette på engelsk på nettsidene nå i kveld.

jonsalars
15.05.19 23:02

To kampar? Mindre sjanse til å sjå Casper kanskje. Har Kyrgios ein dårleg dag (det hender jo) kan det verta artig. Hvis ikkje ganske hardt....

Fox_club
16.05.19 01:26

Mhm. Sjekk ut intervjuet NYTs Ben Rothenberg har gjort med Caspers motstander Kyrgios. Skyter hardt mot spesielt Djokovic. Anbefales

Iniesta
IniestaInnlegg: 1991
16.05.19 20:25

Federer  med 2 matchballer mot seg kom gjennom med et nødskrik. Skal vi få Fedal lørdag.?de har kanskje tidenes gruskamp der for 10-15-åring siden

(Innlegget ble redigert 16.05.19 20:25)

ChristianEminger
16.05.19 21:56

Kom igjen, Fabio! Kveldens rammer bør være den perfekte scene for verdens kuleste spiller, men frykter at Tsitsipas' lengre pause siden forrige match gir grekeren en ufortjent fordel som kan bli vanskelig å hanskes med. Men det skal spilles først.

Fox_club
16.05.19 22:20
ChristianEminger: Kom igjen, Fabio! Kveldens rammer bør være den perfekte scene for verdens kuleste spiller, men frykter at Tsitsipas' lengre pause siden forrige match gir grekeren en ufortjent fordel som kan bli vanskelig å hanskes med. Men det skal spilles først.

Vill stemning.

Iniesta
IniestaInnlegg: 1991
16.05.19 22:23

Tipper grekeren knekker sammen med det trykket på tribunen

Skraevadottir
16.05.19 23:19

Er så imponert over unge Tsitsipas. Det er så mye mellom øra på den gutten, og så utrolig profesjonell han er. Ikke mange andre på hans alder som er så sterke mentalt. 

ChristianEminger
17.05.19 14:20

Federer har trekt seg før kvartfinalen, så da blir det walkover for Stefanos. 

Skraevadottir
17.05.19 16:24

Fått greit med hvile i denne turneringa, Tsitsipas. Da er det to opplagte karer som møter hverandre i semi på nedre halvdel av tablået.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg